Surfvakantie voor tiener met ouders (die NIET willen surfen)

08-12-2019 22:22 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze tiener gaat dit jaar voor het eerst zonder siblings mee op vakantie. Hij vindt alles 'meh'.
Mingelen met anderen jongeren is meh, cultureel doen is meh, stadjes en marktjes zijn meh en chillen bij het zwembad is ook meh want hij wil vermaakt worden.
En omdat hij een skater is en dol is op sport dachten we: we plannen een vakantie waarbij hij de hele dag onder de pannen is, en wij lekker overdag marktjes kunnen bezoeken en musea in en uit hoppen. Nou, dat is nog behoorlijk lastig te vinden. Of het is voor kleine kinderen (zoon is 15 ) of het is 16/18+ of het zijn echte surfkampen (waarbij ze alleen heen en teruggaan) En dat is niet wat we willen want we willen ook nog gewoon family-time.
Nou, er is van alles te vinden maar niet wat we willen. Ik ben al weken, zo niet maanden aan het zoeken. Het is heel simpel:
-we willen zon en zee (dus zuid Europa minimaal) vliegen is prima
-geen Bali of aanverwanten want te lang vliegen
-overdag surfen voor de kids van 13-18 jaar ongeveer
-ouders die vrij zijn om te doen wat ze willen
-wel een soort 'samen' zijn dus geen kids op aparte camping en wij elders.
-enige luxe en comfort (dus minimaal eigen wc)
-budget is flexibel
-ongeveer 10 dagen weg
-vaste groep dus geen losse lessen
-een interessante omgeving voor ons als ouders

Ik vind het niet. Dus nu aan jullie de vraag: weten jullie iets? Ik heb vrijwel alles al gevonden en gegoogeld, gemaild en gebeld maar dat geen wij zoeken blijkt vrijwel onmogelijk.
Ik heb een paar opties in Marokko en Fuerteventura gevonden maar dat is vooral een surferswalhalla voor di-hards en wij willen zelf gewoon vrij zijn en ons ding doen en hoeven geen gezamenlijke surflessen of gedeelde kamers of samen eten of slapen in een tent zonder eigen sanitair.

Degene die de gouden tip heeft krijgt een virtueel standbeeld in de tuin.
anoniem_392495 wijzigde dit bericht op 08-12-2019 22:32
3.72% gewijzigd
Sal (Kaapverdische Eilanden), of Biarritz? Daar is ook wel wat te doen voor niet-surfers.
Alle reacties Link kopieren
Camping Soulac Plage, via Sandaya kun je tenten en stacaravans boeken. Via de camping surfles per persoon. Wij zaten er vorig jaar, dochter van onze buren had week surfles!
Leuke bijkomstigheid: Chef’s special trad op de camping op...!
Alle reacties Link kopieren
Overal waar gesurft wordt zijn lessen van een of meerdere dagen te boeken volgens mij.
Dus boek ergens een leuke accommodatie en stuur kind naar die lessen.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
08-12-2019 22:24
Sal (Kaapverdische Eilanden), of Biarritz? Daar is ook wel wat te doen voor niet-surfers.
Op Sal is niet heel veel te zien en te doen hoor.
dolfje schreef:
08-12-2019 22:27
Op Sal is niet heel veel te zien en te doen hoor.
Oh ja, jij bent net terug he? Wij waren er een week, en dat is prima te doen. Je kunt altijd zwemmen of meedoen aan activiteiten in het resort, beetje rondhangen in het stadje.
Alle reacties Link kopieren
Biarritz is leuk. Heel veel verschillende surfflessen, ook voor beginners.
mevrouwiglesias wijzigde dit bericht op 09-12-2019 14:57
Reden: Rare verhaspeling
3.40% gewijzigd
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat er overal losse lessen te boeken zijn maar ik zoek voor hem een echte vaste groep.
Zodat hij vrienden kan maken en geen losse contacten aangaat (en dus elke dag weer spannend is) ik gun hem iets om op te bouwen.

Wijzelf houden van natuur, kunst, cultuur en het echte land leren kennen. Ik hoef geen gokhallen of eindeloze boulevards met allerlei neonlicht. Ik hou van kerken, musea, lekker eten en authenticiteit.
Alle reacties Link kopieren
Kris33 schreef:
08-12-2019 22:25
Camping Soulac Plage, via Sandaya kun je tenten en stacaravans boeken. Via de camping surfles per persoon. Wij zaten er vorig jaar, dochter van onze buren had week surfles!
Leuke bijkomstigheid: Chef’s special trad op de camping op...!
Ik ga meteen googelen. Goeie tip! Dankjewel
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vorig jaar naar fuerteventura geweest maar inderdaad niet veel aan als je niet surft. Maar het jaar daarvoor naar Peniche en Ericeira geweest, zelf weinig gesurft en scooter gehuurd en mooie stranden en plaatsjes bezocht. Vond het zeker een aanrader! Waren ook veel ouders met kinderen die ‘s ochtends of ‘s middags gingen lessen.

Mensen die gingen lessen konden meestal vanaf hun vakantiehuisje/appartement/camping worden opgehaald en gebracht.
arequipa wijzigde dit bericht op 08-12-2019 22:35
14.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
08-12-2019 22:29
Biarritz is leuk. Heel veel verschillende gasflessen, ook voor beginners.
Hahaha mooie verhaspeling: 'gasflessen'
Biariritz stond nog niet op mijn lijstje maar gaat er wel meteen op. Dus dank voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
https://www.flowtrack.nl/summer-brand/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Zijn een aantal Griekse eilanden die nogal goed surfen.

Hij surfen, jullie op stap naar stadjes of aan 't zwembad liggen.

Ik geloof dat mijn surf-gekke zus onder andere ooit in Rhodos heeft gezeten en in Corfu. En in Fuerta in Spanje.


Of stuur hem gewoon met een groep jongeren mee op surfkamp en ga zonder hem op vakantie :-).
Alle reacties Link kopieren
Arequipa schreef:
08-12-2019 22:33
Ik ben vorig jaar naar fuerteventura geweest maar inderdaad niet veel aan als je niet surft. Maar het jaar daarvoor naar Peniche en Ericeira geweest, zelf weinig gesurft en scooter gehuurd en mooie stranden en plaatjes bezocht. Vond het zeker een aanrader! Waren ook veel ouders met kinderen die ‘s ochtends of ‘s middags gingen lessen.
Kijk, dat moet ik dus hebben.

Ericeira stond al op mijn lijstje maar ik ga die andere ook even opzoeken.
Dankjewel.
Fuerteventura is officieel afgevallen. Ik denk echt dat ik me stierlijk ga vervelen.
Alle reacties Link kopieren
http://www.surf-reizen.nl/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
08-12-2019 22:34
Zijn een aantal Griekse eilanden die nogal goed surfen.

Hij surfen, jullie op stap naar stadjes of aan 't zwembad liggen.

Ik geloof dat mijn surf-gekke zus onder andere ooit in Rhodos heeft gezeten en in Corfu. En in Fuerta in Spanje.


Of stuur hem gewoon met een groep jongeren mee op surfkamp en ga zonder hem op vakantie :-).

Neee ik vind het juist nog zo leuk om ook een 'samen' te hebben. Zo gezellig juist. Zijn siblings zijn al het huis uit, het wordt zo stil zonder kinderen. Ik ben daar nog niet aan toe. Misschien het jaar daarop.

Griekse eilanden had ik nog niks kunnen vinden maar ik slinger het nogmaals door google heen.
Dank voor je reactie.
Alle reacties Link kopieren
Kriskornelig schreef:
08-12-2019 22:35
Kijk, dat moet ik dus hebben.

Ericeira stond al op mijn lijstje maar ik ga die andere ook even opzoeken.
Dankjewel.
Fuerteventura is officieel afgevallen. Ik denk echt dat ik me stierlijk ga vervelen.
Peniche is wat kleiner maar wel liefelijk, leuk voor vier dagen oid, maar je hebt meer mooie plaatsen rondom Ericeira aan de kust.
Alle reacties Link kopieren
Het idro meer in Italië. Daar zijn verschillende campings en vakantiehuisjes waar ze ook surfers geven. Ik weet niet of de accommodaties aan jullie wensen voldoen, maar het meer is echt geweldig om te leren surfen. En in de omgeving is voor jullie ook heel veel te zien en te doen.
Alle reacties Link kopieren
https://www.wine-up.nl/surfen-tieners-a ... rtoe-moet/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Blijfgewoonbianca dankjewel voor je links, ik heb ze openstaan en ga morgen uitgebreid ze bestuderen.
Alle reacties Link kopieren
lis31 schreef:
08-12-2019 22:37
Het idro meer in Italië. Daar zijn verschillende campings en vakantiehuisjes waar ze ook surfers geven. Ik weet niet of de accommodaties aan jullie wensen voldoen, maar het meer is echt geweldig om te leren surfen. En in de omgeving is voor jullie ook heel veel te zien en te doen.
SUPER tip, was ik dus nooit zelf opgekomen. Dankjewel.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat het op Kreta kan.... maar zelf geen ervaring mee. Zoon van vrienden heeft daar in ieder geval cursus gevolgd.

Edit: ik denk dat het deze school is. https://surfincrete.com/courses/3
vivapimpelmees wijzigde dit bericht op 08-12-2019 22:44
23.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu al zoveel heerlijke opties die ik zelf nooit bedacht zou kunnen hebben dat ik mezelf nog een week geef en dan geboekt moet hebben. Ik laat het jullie weten.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
08-12-2019 22:29
Oh ja, jij bent net terug he? Wij waren er een week, en dat is prima te doen. Je kunt altijd zwemmen of meedoen aan activiteiten in het resort, beetje rondhangen in het stadje.
Ja maar echt veel valt er niet te zien, niet als op de Canarische eilanden of zo. Een week is ook lang zat daar.
Alle reacties Link kopieren
Kriskornelig schreef:
08-12-2019 22:33
Hahaha mooie verhaspeling: 'gasflessen'
Biariritz stond nog niet op mijn lijstje maar gaat er wel meteen op. Dus dank voor de tip!
Hahaha, ik lees het nu pas. Blijft lachen met die woordcorrectie. Wat ik me inmiddels wel afvraag: bedoel je windsurfen of surfen met alleen een surfboard?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven