Zomervakantie hulp gezocht

09-12-2019 22:37 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk al het zoveelste topic hierover en mijn google is niet stuk. Maar toch kan ik wel wat hulp gebruiken bij het vinden van een top vakantie voor ons gezin.

Samenstelling:
Man en ik
Kinderen van 17, 14 en 6.

Wensen van de oudsten:
Snorkelen, 'tropisch' eilandsfeer, lekker eten, en het zijn echte pubers dus hangen en uitslapen zijn ook vereisten. Hebben niet per se veel behoefte aan contact leggen.

Wensen van de jongste: geen, vindt alles leuk.

Wensen van man en mij:
Een mooie plek waar het niet te druk is (geen massale camping, 1x geprobeerd niks voor ons). Bergen kan voor ons maar zee ook. Budget 6500e voor de reis en verblijf. Dus eten en drinken etc mag er nog bovenop komen.

Wat doen we normaal? Redelijk wisselend, kan een villa met familie zijn maar ook campings aan zee of in de bergen. Meestal in Frankrijk.

Kleine vereiste: een plek waar we niet ver van alles af zitten. Dus als de oudsten liggen te slapen s ochtends dat wij alvast ons ding kunnen doen (strand/zwembad/wandelingetje, name it) maar dat ze daarna wel aan kunnen sluiten zonder dat daar rare capriolen voor uitgehaald hoeven te worden qua taxis enzo. Een appartement waar we dus met 5 inzitten zonder plek er omheen en overal auto afstand is dus minder praktisch.

Vliegen staan we voor open, auto ook. All inclusive / rennen om 7u s ochtends naar je bedje met handdoek in het zwembad niet.

We kijken nu een beetje in griekenland/canarische eilanden/ Sardinië maar we komen er toch niet helemaal uit. Sidenote: canarische eilanden komen we sowieso jaarlijks dus heeft niet direct de voorkeur om meerdere redenen. We wijzen het niet direct af maar dan moet het wel heel top zijn 😊

Is er iemand die met ditzelfde bijltje heeft gehakt en een goede oplossing/ervaring heeft ?
Mijn dank is groot!
nieuwsbrief wijzigde dit bericht op 09-12-2019 22:50
5.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat Elba een mooie bestemming voor jullie is!
Alle reacties Link kopieren
Digisuus schreef:
09-12-2019 22:39
Ik denk dat Elba een mooie bestemming voor jullie is!
Dank je!! Het ziet er zo op het eerste gezicht super uit, ik ga kijken!
Alle reacties Link kopieren
Malta!
Alle reacties Link kopieren
Sardinië..
Alle reacties Link kopieren
Ken het zelf niet, maar is Ibiza iets?

Of naar de westkust in Frankrijk (Biarritz) waar de pubers kunnen surfen? Schijnt ook wel een topper te zijn voor de jeugd.

En verder lijkt Andalusië me ook mooi, kunnen jullie Sevilla en Cordoba bezichtigen etc.
Alle reacties Link kopieren
Corsica
Noord Oost Spanje, boven Barcelona
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Westkust Frankrijk/noord spanje zijn we 2 jaar geleden geweest
Was super inderdaad!
Florida
Kun je tropische stranden combineren met natuur en pretparken
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
10-12-2019 08:27
Florida
Kun je tropische stranden combineren met natuur en pretparken
Ik denk dat dat qua budget niet helemaal haalbaar is maar ik ga eens kijken, dank!
Een villa op Bali. Eerst een week bij Ubud en daarna een week op een van de Nusa's of meer in het zuiden van Bali zelf voor de tropische eilandsferen. Moet je wel je budget iets oprekken maar het eten en drinken is er weer een stuk goedkoper dan bijv. in Europa.
Ik dacht ook meteen aan Malta.

Jamaica is ook mooi snorkelen, maar daar kun je niet overal veilig van je resort af. Weet ook niet of je budget toereikend is.
Alle reacties Link kopieren
Malta ga ik ook kijken! 😊
Thailand als je iets goedkoops zoekt. Daar heb je tropische stranden en het dagelijks leven is er een stuk goedkoper dan in het westen.
Javea ,Spanje
Kaapverdie hoor ik veel goede dingen over.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
10-12-2019 09:26
Kaapverdie hoor ik veel goede dingen over.
Dat zou ik niet doen als ik naar het wensenlijstje kijk. Daar is buiten de resorts om echt niets te beleven. En qua snorkelen ook niets te zien. En de resorts moet je 's morgen vaak rennen voor je handdoekje op je bedje.....
Alle reacties Link kopieren
Zarah schreef:
10-12-2019 11:10
Dat zou ik niet doen als ik naar het wensenlijstje kijk. Daar is buiten de resorts om echt niets te beleven. En qua snorkelen ook niets te zien. En de resorts moet je 's morgen vaak rennen voor je handdoekje op je bedje.....
Nou dat ligt denk ik echt aan het soort resort/ hotel hoor. Wij zaten op Sal in een een prima hotel zonder last van mensen die bedjes claimden.
Op Sal is inderdaad niet veel te doen en volgens mensen uit onze groep die zijn gaan snorkelen viel er inderdaad niet veel te zien onder water.
Prima voor een winterzonvakantie maar niet als je ook van alles wilt zien.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
10-12-2019 14:22
Nou dat ligt denk ik echt aan het soort resort/ hotel hoor. Wij zaten op Sal in een een prima hotel zonder last van mensen die bedjes claimden.
Op Sal is inderdaad niet veel te doen en volgens mensen uit onze groep die zijn gaan snorkelen viel er inderdaad niet veel te zien onder water.
Prima voor een winterzonvakantie maar niet als je ook van alles wilt zien.
Oeh, dan had jij mazzel. Ik ben twee keer geweest (Sal en Boa Vista) en twee keer helaas aan de handdoekenrace mee moeten doen.....
Kaap Verdië is heerlijk voor een weekje zon en niks doen, maar meer dan dat eigenlijk niet inderdaad.
Zarah schreef:
10-12-2019 11:10
Dat zou ik niet doen als ik naar het wensenlijstje kijk. Daar is buiten de resorts om echt niets te beleven. En qua snorkelen ook niets te zien. En de resorts moet je 's morgen vaak rennen voor je handdoekje op je bedje.....

O ik hoorde juist van collega's dat het er zo leuk was met veel feesten en gezelligheid en leuke bevolking. Wat accomodatie betreft weet ik het niet.

Antillen anders TO?
Alle reacties Link kopieren
Zarah schreef:
10-12-2019 14:30
Oeh, dan had jij mazzel. Ik ben twee keer geweest (Sal en Boa Vista) en twee keer helaas aan de handdoekenrace mee moeten doen.....
Kaap Verdië is heerlijk voor een weekje zon en niks doen, maar meer dan dat eigenlijk niet inderdaad.
Wij hadden een rondreis over Sao Vincente en Santo Antao en daarna een weekje rust op Sal, dat was een leuke combi. Heb me er prima vermaakt maar 2 weken was ook prima.
Alle reacties Link kopieren
Kaapverdië lijkt ons ook net wat rustig.
Ik ben net terug van mijn werk en ga nu weer even op vakantie jacht.

Malta heeft geen zandstranden toch?

Ik ga de Antillen ook even bij mijn zoektocht voegen!

Iemand ervaringen op zakynthos?
Ik ben vorige maand op Tenerife geweest en wat vond ik dat een schitterend eiland! Prachtige natuur! En zonder het Spaanse gemiep met siesta's want restaurants en winkels zijn er gewoon de hele middag open.
Alle reacties Link kopieren
nieuwsbrief schreef:
10-12-2019 14:57
Kaapverdië lijkt ons ook net wat rustig.
Ik ben net terug van mijn werk en ga nu weer even op vakantie jacht.

Malta heeft geen zandstranden toch?

Ik ga de Antillen ook even bij mijn zoektocht voegen!

Iemand ervaringen op zakynthos?
Ik weet niet in hoeverre de wens tot snorkelen echt te maken heeft dat er iets moois te zien is, of dat ze een paar visjes/krabbetjes ook al leuk vinden, maar anders zou ik je van harte Egypte aan kunnen raden. Ongetwijfeld een stuk goedkoper dan de Antillen. En echt een snorkelparadijs.

Dan zou ik niet kiezen voor de twee meest bekende badplaatsen Hurghada of Sharm el Sheik, maar eerder kiezen voor Marsa Alam of Dahab. Dan zit je ook niet per se aan all inclusive vast (zeker in Dahab kun je echt uitstekend buiten de deur eten, spotgoedkoop, wij huren er altijd een apartement). En alles op loopafstand in het dorpje. Wil je een keer wat verder weg, dan pak je voor een paar euro de taxi. Wat uitstapjes zijn er zeker ook te maken (boottochtjes met of zonder snorkelen, jeepsafari, canyons bezoeken etc.). Je kunt er alleen niet echt 'op het strand' liggen. Dan heb je eerder een bedje bij een strandtentje.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
10-12-2019 15:03
Ik ben vorige maand op Tenerife geweest en wat vond ik dat een schitterend eiland! Prachtige natuur! En zonder het Spaanse gemiep met siesta's want restaurants en winkels zijn er gewoon de hele middag open.
Heerlijk daar hè! Je hebt er vast weer veel kilometers gereden en mooie foto’s gemaakt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven