Kerstmarkt Essen

10-12-2019 10:03 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort ga ik samen met mijn man nachtje naar Essen voor de kerstmarkt en gewoon even lekker samen weg.

Heeft iemand nog tips wat we verder kunnen doen daar? Is er een sauna complex in de buurt of iets anders leuks?
Alle reacties Link kopieren
Zeche Zollverein moet heel gaaf zijn. Een oud mijncomplex met sowieso twee musea (waaronder één moderne) en nog wel meer dingen om te zien.

Zelf nog niet geweest, maar het staat hoog op mijn lijstje voor komend jaar.

https://www.zollverein.de/
Alle reacties Link kopieren
Bij het Gruga Park zit een thermen.

En een van de gaafste exposities ooit heb ik eens in het Folkwang Museum gezien.
Weet niet precies wat er nu staat, maar is ook vast de moeite waard.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
stippensokken schreef:
10-12-2019 11:31
Zeche Zollverein moet heel gaaf zijn. Een oud mijncomplex met sowieso twee musea (waaronder één moderne) en nog wel meer dingen om te zien.

Zelf nog niet geweest, maar het staat hoog op mijn lijstje voor komend jaar.

https://www.zollverein.de/

Leuk! Maar begrijp ik het goed dat er heel veel verschillende plekken zijn en je overal apart voor moet betalen?
Dan wordt het nog uitzoeken wat de moeite is en wat niet, en of ik dat het geld waard vind.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
10-12-2019 14:56
Leuk! Maar begrijp ik het goed dat er heel veel verschillende plekken zijn en je overal apart voor moet betalen?
Dan wordt het nog uitzoeken wat de moeite is en wat niet, en of ik dat het geld waard vind.
Zeche Zollverein is tof! als je van industriële architectuur en design houdt, en van uitleg over processen en over de geschiedenis van zware arbeid.

Valt wel mee met dat betalen, althans ik kan me alleen herinneren dat ik heb betaald voor een tour met gids door het Ruhr Museum, dan vertellen ze alles over het mijnen van kolen en het bewerken tot 'cokes' en je komt in veel gedeeltes waar je zonder gids niet mag komen. Ik kan me ook niet herinneren dat het duur was.

Ik ben ook naar het Red Dot design museum geweest dat in een van die oude fabriekshallen zit, vond ik ook gaaf. Niet alleen design meubels en lampen maar ook sportkleding, design fietsen, douchekoppen en nog veel meer. En dat dus in zo'n ruige mooie oude hal met allemaal buizen en knopjes.

En er zijn meerdere cafés, ik vond de Kokerei wel leuk. (Een ander café had toen een besloten feest.)

Het is best een groot gebied, ik was blij dat ik mijn vouwfiets bij me had maar lopend kan het ook wel hoor, dan ben je soms alleen wel 15 minuten onderweg tussen het ene en de andere gebouw denk ik.

De website is een beetje een doolhof, niet elk type tour vindt plaats op elke dag, en sommige tours overlappen deels qua inhoud dus je hoeft echt niet alles te doen.
You can never have too many hats, gloves and shoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven