Hoe kort van te voren, Boedapest Airport

15-12-2019 19:32 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Titel zegt het..

Degene reist zonder bagage, alleen klein tasje met wat toiletspul (maar kan ook zonder). Online ingechecked. Hoe kort van te voren kan je dan op het vliegveld arriveren? Ik ken het vliegveld in Boedapest niet. Er wordt gevlogen met Wizz Air (air cheapie cheapie). Vertrektijd is 1800, ik denk zelf 1700 uiterlijk..
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dit soort vragen nooit zo goed. Waarom zou je op het allerlaatste nippertje daar aan willen komen rennen, met alle risico’s vandien waardoor je je vlucht mist?
Zorg gewoon dat je er ruim op tijd bent.
Alle reacties Link kopieren
Het is een klein vliegveld, maar de controle bij het inchecken/richting de gate duurde het best wel lang, en ook was het nog een stuk lopen naar het vliegtuig.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
En de airportbus doet er ook best wel een tijdje over vanuit het centrum, veel verkeerslichten en ook op die wegen is het rond die tijd spits.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Wat is er zo vervelend aan een half uurtje eerder er zijn en die 30 minuten te moeten wachten? Of een uur?

Mijn suggestie dus: 1,5 à 2 uur voor de vertrektijd.
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
15-12-2019 19:39
Ik snap dit soort vragen nooit zo goed. Waarom zou je op het allerlaatste nippertje daar aan willen komen rennen, met alle risico’s vandien waardoor je je vlucht mist?
Zorg gewoon dat je er ruim op tijd bent.
Nou.. omdat het soms compleet onzin is om al 3 uur van te voren er te zijn ;-). En dan kan degene zo lang mogelijk nog bij de rest van de groep blijven. Ik ken het vliegveld niet. Ik ben zelf altijd op tijd.. ik ben niet degene die vliegt.

Ze denken er aan om om 16:00 weg te gaan uit centrum, dan met taxi naar vliegveld, zijn ze er rond 1630/1645, dan is er m.i. genoeg tijd.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
15-12-2019 19:41
En de airportbus doet er ook best wel een tijdje over vanuit het centrum, veel verkeerslichten en ook op die wegen is het rond die tijd spits.
Dat is ook zeker iets om rekening mee te houden.
Wizzair wacht niet op je.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
15-12-2019 19:39
Het is een klein vliegveld, maar de controle bij het inchecken/richting de gate duurde het best wel lang, en ook was het nog een stuk lopen naar het vliegtuig.
Ah kijk.. dat soort informatie bedoel ik dus. Ik ben er zelf nog niet geweest en ik ben niet degene die vliegt. Zoals gezegd.. ik ben altijd op tijd.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
15-12-2019 19:41
En de airportbus doet er ook best wel een tijdje over vanuit het centrum, veel verkeerslichten en ook op die wegen is het rond die tijd spits.
Ze willen met de taxi begreep ik.
Alle reacties Link kopieren
stippensokken schreef:
15-12-2019 19:43
Dat is ook zeker iets om rekening mee te houden.
Wizzair wacht niet op je.

Nope.. air cheap-ass.. 0,0 service etc.. maar goed.. dat weten ze van te voren
Nou, het lijkt alsof je het antwoord zelf al weet.

Ik ben het er overigens niet mee eens, maar ik ben ook een brave, saaie tuttebel.
anoniem_378854 wijzigde dit bericht op 15-12-2019 20:01
45.36% gewijzigd
Geen idee hoe het werkt op BUD.

Maar zelfs op het meest efficiënte en simpele vliegveld is 1 uur alleen maar voldoende als je het je kan veroorloven om de vlucht te missen..

En je maakt bovendien een cruciale denkfout: de gate kan zomaar 20 minuten voor schema dicht gaan als de meeste passagiers al aan boord zitten en er niemand meer in de gate is. Wil je echt pas veertig minuten voor het vroegste vertrek pas aankomen op het vliegveld?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt gewoon niks zinnigs over zeggen...drie is heel ruim ik zou 11/2 tot 2 uur aanhouden dat moet je gewoon incalculeren als je vliegt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeker ook 1.5 tot 2 uur aanhouden. Liever iets langer wachten als alles soepel loopt dan de vlucht missen als het allemaal toch niet zo soepel loopt...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou 2 uren van te voren er zijn.
Je weet nooit wat er op je pad komt of hoe het gaat op de luchthaven.
Heb wel eens gehad dat er echt hele lange rijen voor de security stonden en we net op tijd waren om te boarden. En dat terwijl we altijd ruim van tevoren aanwezig zijn.
Snap niet waarom je het erop zou laten aankomen.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
15-12-2019 19:52
Nou, het lijkt alsof je het antwoord zelf al weet.

Ik ben het er overigens niet mee eens, maar ik ben ook een brave, saaie tuttebel.

Nogmaals.. ik ken het vliegveld niet.. Het kan zomaar een klein vliegveld zijn waar die low-cost vluchten vanaf vertrekken en is het snel van A naar B. Dat blijkt volgens andere (zie boven) niet zo te zijn. Ergo.. om 1700 uur aankomen is dan dus te krap, dat heb ik ze doorgegeven, wat ze daarmee dan verder doen is hun zaak. Ik zou zelf om 1600 uur aanwezig willen zijn.. Maar hé.. dat ben ik...
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
15-12-2019 19:44
Ze willen met de taxi begreep ik.

Ook die moet wachten voor het rode licht en rijdt in de drukte hè?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
15-12-2019 20:10
Nogmaals.. ik ken het vliegveld niet.. Het kan zomaar een klein vliegveld zijn waar die low-cost vluchten vanaf vertrekken en is het snel van A naar B. Dat blijkt volgens andere (zie boven) niet zo te zijn. Ergo.. om 1700 uur aankomen is dan dus te krap, dat heb ik ze doorgegeven, wat ze daarmee dan verder doen is hun zaak. Ik zou zelf om 1600 uur aanwezig willen zijn.. Maar hé.. dat ben ik...

Toen wij er in het najaar waren, was het systeem om met je barcode in te checken ook stuk. En dat was het wel vaker, zei de man. Dus iedereen moest bij de balie inchecken, dus ook daar rijen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
1.5 uur. Ik ben er heel vaak geweest en het ging altijd snel, het is een klein en makkelijk te bereiken vliegveld. Maar ik neem altijd min. 1.5 uur
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
15-12-2019 20:13
Toen wij er in het najaar waren, was het systeem om met je barcode in te checken ook stuk. En dat was het wel vaker, zei de man. Dus iedereen moest bij de balie inchecken, dus ook daar rijen.
inchecken doe je toch online ? Niet op vliegveld. Wizz Air vraagt daar geld voor ;-)
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
15-12-2019 20:14
1.5 uur. Ik ben er heel vaak geweest en het ging altijd snel, het is een klein en makkelijk te bereiken vliegveld. Maar ik neem altijd min. 1.5 uur
Dan is 16:00 uur een veilige tijd.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
15-12-2019 20:10
Ook die moet wachten voor het rode licht en rijdt in de drukte hè?
Ja.. dat snap ik .. Ik schrijf ergens boven dat ik zer 16:00 uur aan ga raden. Wat ze daarmee doen.. Dan ligt het niet aan mij iig.
Alle reacties Link kopieren
valisa schreef:
15-12-2019 20:05

Snap niet waarom je het erop zou laten aankomen.
Niet ik.. Ik zou er zelf om 16:00 willen zijn..
Alle reacties Link kopieren
Bij dit soort vliegvelden hanteer ik altijd 45...60 minuten voor de boarding tijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg altijd maar: wachten op de volgende vlucht duurt aanzienlijk langer dan dat uurtje wat je nu moet wachten als je gewoon op tijd komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven