Tegenvallende plekken van Nederland

12-01-2020 21:27 373 berichten
De tegenhanger van de mooiste plekken van Nederland.
Welke plekken vinden jullie tegenvallen?

Bij mij staat Scheveningen toch wel hoog op mijn lijstje.
Alle reacties Link kopieren
Stadskanaal is ook niet om aan te gleuren. En wat ik ook een trieste plek vond is Oudenbosch. Daar kreeg ik een naar gevoel bij. Verder eens dat Scheveningen lelijk is maar moet je eens naar de Vlaamse kust gaan oerlelijk allemaal.
you go girl
jeansjacket schreef:
12-01-2020 22:28
Vaals is echt niks.
Herman Finkers zei het al:
Ja, er komen 3 landen bij elkaar, maar om daar nu een punt van te maken..
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
12-01-2020 22:43
Ik vind de mensen vaak wat stugger en misschien ook wat directer.
Heb een vriendin die er vandaan komt, die zegt het ook.
Mijn man komt uit 't Gooi en zegt dat hij ook al een verschil merkt tussen die regio en waar we nu wonen.

Is verder geen oordeel.
Ik geloof je meteen.
Direct en een beetje stug. En soms: heel stug.
Ik hou ervan maar als je er niet mee bent opgevoed, kan het heel bot en ongezellig overkomen.
Moet je nog koffie? Nou alleen als je hebt. En dat is dan een gezellig gesprek.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Ik was laatst sinds jaren weer eens in Scheveningen, is me erg tegen gevallen.
Ik vind Utrecht en Amsterdam helemaal niks. Ik snap echt niet wat mensen daar zo fantastisch aan vinden.
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
12-01-2020 22:46
Ik geloof je meteen.
Direct en een beetje stug. En soms: heel stug.
Ik hou ervan maar als je er niet mee bent opgevoed, kan het heel bot en ongezellig overkomen.
Moet je nog koffie? Nou alleen als je hebt. En dat is dan een gezellig gesprek.
:rofl:
Ja dit ja.
Ik ben dat dus niet gewend, maar het zal inderdaad vast anders zijn wanneer je er vandaan komt.
minnimouse schreef:
12-01-2020 22:44
Klopt.
Al denk ik dat soms ook bij deze hele stad.
Mijn mening: Tilburg is juist best mooi in haar lelijkheid. Een stad met wat industrieel erfgoed en een samenraapsel van bebouwing heeft ook wel weer wat. En, heel eerlijk, ik was er laatst voor het eerst sinds langere tijd weer eens en de stad is er best op vooruit gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Malinois schreef:
12-01-2020 22:45
Herman Finkers zei het al:
Ja, er komen 3 landen bij elkaar, maar om daar nu een punt van te maken..
Nou precies...
you go girl
Gisselle schreef:
12-01-2020 22:46
Ik was laatst sinds jaren weer eens in Scheveningen, is me erg tegen gevallen.
Ik zal wel een blije eikel zijn, maar ik vind Scheveningen best prima. Het strand is er enorm breed, de Pier met dat reuzenrad en de havenhoofden geven wel wat sjeu aan de kustlijn, de Boulevard is ook best mooi aangelegd en er zit meer dan genoeg horeca. Verder heb je een interessante tegenstelling tussen het oude vissersdorp (Keizerstraat en omgeving) en het nieuwe deel bij het Kurhaus. De enige echte fout is dat het Kurhaus te veel is dichtgebouwd, ten koste van zichtlijnen.
Jaren mogen horen van mensen uit mijn omgeving dat ik absoluut zeker eens naar het prachtige Brielle - onder Rotterdam - moest gaan.

Ik was op een bepaald moment in de buurt en had tijd dus ...
Ik vond het toch écht onwijs tegenvallen. Het kwam op mij over als een saai en triestig stadje waar weinig te zien was.
Alle reacties Link kopieren
ManOpHetPrikbord schreef:
12-01-2020 22:47
Mijn mening: Tilburg is juist best mooi in haar lelijkheid. Een stad met wat industrieel erfgoed en een samenraapsel van bebouwing heeft ook wel weer wat. En, heel eerlijk, ik was er laatst voor het eerst sinds langere tijd weer eens en de stad is er best op vooruit gegaan.
De binnenstad wel ja. Er gebeurt inderdaad best veel. Ik vind het geen mooie stad maar begin het wel steeds meer te waarderen (woon hier nu zo'n 2 jaar). Het heeft geen oud, gezellig centrum zoals Den Bosch, maar ach ...
Vind wel dat er best veel criminaliteit is hier.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
12-01-2020 22:13
Dat heb ik ook.
En de kop van noord Holland, ik vind de mensen die er vandaan komen heel leuk maar vooral de wat meer afgelegen plaatsen vond ik het landschap zo saai.
Daar ook inderdaad, in Friesland vind het dan net wat groter. Ik kom uit de regio ‘kop van noord-Holland’ niet Wieringerwaard, wel wat lager, maar de mensen kon ik ook niet zo heel veel mee.

Misschien is dat het. Zoals feow met weemoed terugdenkt, doe ik dat helemaal niet. Ik ben er wel opgegroeid, maar niet echt uit de klei getrokken.
Utrecht, Amsterdam en Rotterdam vind ik qua steden niks.
In 1e 2 beide gewoond en uiteraard zijn er wel mooie plekjes etc maar voel me er op eoa manier niet happy zoals in bv Maastricht wel.

Tiel vind ik ook geen bal aan, tenminste die ene keer dat ik er even was.
Alle reacties Link kopieren
ManOpHetPrikbord schreef:
12-01-2020 22:27
Bedrijventerreinen zijn vaak intens lelijk. Saaie logistieke panden, fantasieloze kantoren. Kijk bijvoorbeeld naar het gebied ten noorden van de A59 bij Waalwijk. Of al die logistieke panden in Tilburg-Noord. Of een groot deel van het gebied langs de A67 tussen Eindhoven en Venlo. Echt afschuwelijk.
Ja, ik snap ook niet dat mensen met plezier op een bedrijventerrein kunnen werken. Vooral niet op kantoor daar ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
12-01-2020 22:28
IJmuiden is zo lelijk dat ik bijna moest huilen van ontroering. Bijna dan.
Ja dat snap ik. Er staan in IJmuiden wel enorm mooie panden verstopt.
Alle reacties Link kopieren
Donna1971 schreef:
12-01-2020 23:01
Utrecht, Amsterdam en Rotterdam vind ik qua steden niks.
In 1e 2 beide gewoond en uiteraard zijn er wel mooie plekjes etc maar voel me er op eoa manier niet happy zoals in bv Maastricht wel.

Tiel vind ik ook geen bal aan, tenminste die ene keer dat ik er even was.
Maastricht :love:
Van een hele andere orde dan die 3 bovengenoemde steden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Den Haag en Rotterdam juist de mooiste steden van Nederland.

Scheveningen houd ik ook van en ook in Zandvoort kan ik mij prima vermaken.

Bootje varen in Giethoorn vond ik ook al zo leuk om te doen.

De wijde vlaktes van Groningen vind ik ook fijn. Geeft je een heerlijk ruimtelijk gevoel. Natuurgebied de onlanden bij Groningen ook prachtig.

De mentaliteit van de Groningers vind ikn echt 3x niets. Stug volk die het achter hun ellebogen hebben.

Als ik echt lelijke plekken moet noemen dan zij het wel die lelijke lintdorpen die langs het kanaal zijn gebouwd.

Uitgestrekte dorpen waar alles slecht bereikbaar is door dat kanaal met te weinig bruggen. Troosteloos en saai.
Alle reacties Link kopieren
jeansjacket schreef:
12-01-2020 22:45
Stadskanaal is ook niet om aan te gleuren. En wat ik ook een trieste plek vond is Oudenbosch. Daar kreeg ik een naar gevoel bij. Verder eens dat Scheveningen lelijk is maar moet je eens naar de Vlaamse kust gaan oerlelijk allemaal.
Met die kitscherige naargeestige basiliek @(
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
12-01-2020 22:41
Ik ben benieuwd naar die mentaliteit.

Lelijkste plek: Texel. Echt.
Ik zie er altijd prachtige foto's van, maar ik ben er drie keer geweest en toen was het grauw, saai en lelijk.
Op andere waddeneilanden kon ik mijn draai beter vinden.
Dat vind ik ook, Terschelling was al vele maler beter dan Texel in mijn beleving :biggrin:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
12-01-2020 22:46
Ik geloof je meteen.
Direct en een beetje stug. En soms: heel stug.
Ik hou ervan maar als je er niet mee bent opgevoed, kan het heel bot en ongezellig overkomen.
Moet je nog koffie? Nou alleen als je hebt. En dat is dan een gezellig gesprek.
Dat kan ik prima hebben, maar ik ervoer ook een enorme afkeer van alle tierelantijnen en alles wat mijn leven prettiger maakt. ‘Doe ff normaal’ is daar wel tot kunst verheven zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Adelaar81 schreef:
12-01-2020 22:09
Schiedam, wat een ellende. 1 mooie straat, rest armoedig en rommelig
Dat heb ik ook met Volendam... brrrrrr
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Veenendaal.
minnimouse schreef:
12-01-2020 22:50
De binnenstad wel ja. Er gebeurt inderdaad best veel. Ik vind het geen mooie stad maar begin het wel steeds meer te waarderen (woon hier nu zo'n 2 jaar). Het heeft geen oud, gezellig centrum zoals Den Bosch, maar ach ...
Vind wel dat er best veel criminaliteit is hier.
Het centrum van Den Bosch is inderdaad prachtig, misschien wel de mooiste en gezelligste binnenstad van Nederland. Daarbuiten vind ik Den Bosch niet zo heel onderscheidend. Andere steden hebben rondom het centrum nog wel wat mooie wijken, maar dat is in Den Bosch wat minder. Alsof alle aandacht naar de binnenstad gaat.
ManOpHetPrikbord schreef:
12-01-2020 22:49
Ik zal wel een blije eikel zijn, maar ik vind Scheveningen best prima. Het strand is er enorm breed, de Pier met dat reuzenrad en de havenhoofden geven wel wat sjeu aan de kustlijn, de Boulevard is ook best mooi aangelegd en er zit meer dan genoeg horeca. Verder heb je een interessante tegenstelling tussen het oude vissersdorp (Keizerstraat en omgeving) en het nieuwe deel bij het Kurhaus. De enige echte fout is dat het Kurhaus te veel is dichtgebouwd, ten koste van zichtlijnen.
Eens, eens, eens!!!
Ik was er van de week nog: eerst door weer en wind over het prachtige brede strand, daarna een loopje Keizerstraat en als afsluiting viskroketten bij de nieuwe keet aan het einde. En de zon scheen!
En het waaide!

Nou, als dat geen geluk is :love:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit in Maarssenbroek gewoond en werd echt heel ongelukkig van die eindeloze jaren 80 woonwijk waarin ik verdwaalde en nergens iets inspirerend tegenkwam. Wat erg was dat. Mijn buren waren er juist erg gelukkig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven