Sri Lanka topic

14-01-2020 21:40 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
We gaan volgend jaar zomer naar Sri Lanka, leuk vooruitzicht. Een paar jaar terug heb ik erg veel gehad aan het Thailand topic hier, dus ik hoop dat er ook wat Sri Lanka ervaringsdeskundigen aanwezig zijn.

Tips zijn welkom: wat was echt heel leuk, wat viel tegen.
Concrete vragen van mij op dit moment:
- weet iemand een leuk hotel in Colombo (voor als we aankomen). Liefst bij zee of met zwembad
- Is het beklimmen van Adam's Peak bij zonsopgang de moeite waard, of viel dat tegen?
- Hoe reserveer je de treinen daar? We willen met de trein naar Ella toe een stuk (schijnt mooi te zijn).
- Er zijn zoveel nationale parken. Wat is een leuke, waar je niet met 20 auto's bij 1 olifant staat?

Alvast bedankt voor alle informatie en misschien gaan er meer mensen wat hebben aan dit topic.
Leuk dat je naar Sri Lanka gaat, ik ben er een aantal jaar geleden geweest.

Hotel hadden wij buiten Colombo, maar kan me de naam niet meer herinneren.

Adam’s prak bij zonsopgang weet ik niet, wij waren er gewoon gedurende de dag. Wel toeristisch, dus als het druk is s ochtends lijkt mij het niet persee de moeite waar ik vroeg te gaan.

De treinen hebben wij ter plekke een dag van te voren of de dag zelf gereserveerd/geboekt.

Wij zijn naar Yala en Udasalawe national park geweest. Hadden opzich geen last van andere auto’s. Alhoewel, toen er een panter was gezien stonden er maar liefst 70 auto’s naar de staart van t dier te kijken ;). Maar tijdens t rijden en bij andere dieren zoals olifanten en krokodillen worden de andere chauffeurs niet geïnformeerd dus komen er ook geen tientallen auto’s op af.

Mocht je de kans krijgen, ga naar 98 acres hotel. Echt prachtig.

Daarnaast is er een olifanten ‘weeshuis’, waar de olifanten 1x per dag naar rivier gaan. Ik ben daar helaas heen geweest. Persoonlijk sta ik er sowieso helemaal niet (meer) achter. Maar ze houden veel olifanten aan voor de toeristen. Ook kunnen er mannen met hun eigen olifanten daar naar binnen om alsnog geld te verdienen met hun dier.
Alle reacties Link kopieren
https://www.tourmastertravelservices.com/

Deze mensen kunnen alles regelen wat op hun site staat en meer. Ze hebben voor ons kaartjes voor de nachttrein geregeld wat me op geen enkele andere manier lukte. Verder heb ik via hen een taxi geregeld vanaf de luchthaven en kaartjes voor de trein Ella Kandy. Verder hebben we alles ter plekke geregeld maar deze drie dingen “mochten” echt niet fout gaan vanwege ons strakke tijdsschema.

Communicatie met hen liep ook heel fijn per mail.
Er zijn al meerdere topics over Sri Lanka geweest op dit forum. Heb je die al gelezen?
Alle reacties Link kopieren
Informatie veranderd natuurlijk snel, en een nieuw topic is altijd leuk 😁

Ik zit nu in Sri Lanka!!!

Bij aankomst overnachten in Negombo. Vlakbij vliegveld en aan het strand. Hotel weet ik zo niet, ik ben er niet geweest.

Er is ook een.Sri Lanka Facebook pagina in het Nederlands. Worden ontzettend veel tips gegeven. En je kunt ook veel terug zoeken.
Alle reacties Link kopieren
eva-luna schreef:
14-01-2020 23:36
Er zijn al meerdere topics over Sri Lanka geweest op dit forum. Heb je die al gelezen?
Ik kon niet echt een recente vinden, heb je een link?
Alle reacties Link kopieren
vivagirl schreef:
15-01-2020 03:28
Informatie veranderd natuurlijk snel, en een nieuw topic is altijd leuk 😁

Ik zit nu in Sri Lanka!!!

Bij aankomst overnachten in Negombo. Vlakbij vliegveld en aan het strand. Hotel weet ik zo niet, ik ben er niet geweest.

Er is ook een.Sri Lanka Facebook pagina in het Nederlands. Worden ontzettend veel tips gegeven. En je kunt ook veel terug zoeken.
Wat leuk dat je er nu zit. Voor hoe lang ben je daar?

Facebook pagina gevonden, bedankt voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
MarijeMarije schreef:
15-01-2020 14:53
Wat leuk dat je er nu zit. Voor hoe lang ben je daar?

Facebook pagina gevonden, bedankt voor de tip!
2 maanden. Dus lekker rustig aan alles bekijken.

Op die Facebook pagina vind je veel meer informatie.
Alvast heel veel plezier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven