Ruimbagage bij tussenstop

15-01-2020 02:47 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een vlucht op het oog binnen Europa met 2 tussenstops.
Nergens kan ik vinden of je je bagage tussendoor moet ophalen en opnieuw moet inchecken of dat het automatisch meegaat met mij.

Het zijn per enkele reis 2 vliegtuigmaatschappijen. De één is wel een dochteronderneming van de ander.

Iemand enig idee hoe dit werkt?
De tussenstops zijn relatief kort (1 uur).
Alle reacties Link kopieren
PhiIae schreef:
15-01-2020 09:41
Soms is er geen andere keuze. Ik heb ook wel eens 2 overstappen gehad binnen Europa. Er waren geen andere vluchten beschikbaar op die dag en veel goedkoper was het niet.
Ben dan wel heel benieuwd waar (ongeveer) dat naar toe is.
Ik ben ook wel op wat plekken geweest die niet perse heel vaak bezocht worden, om maar iets te noemen, maar altijd met maar 1 overstap.

Kost technisch is een ander verhaal natuurlijk, maar dat is hier niet het geval.
Alle reacties Link kopieren
vivagirl schreef:
15-01-2020 09:47
Ben dan wel heel benieuwd waar (ongeveer) dat naar toe is.
Ik ben ook wel op wat plekken geweest die niet perse heel vaak bezocht worden, om maar iets te noemen, maar altijd met maar 1 overstap.

Kost technisch is een ander verhaal natuurlijk, maar dat is hier niet het geval.
Ik ben een paar jaar geleden naar de Shetland eilanden geweest.
Dat kon met één overstap in Edinburgh, maar dat was heel duur en je moest je bagage ophalen en opnieuw inchecken. Met twee overstappen (Londen óf Birmingham en Aberdeen) was goedkoper. Uiteindelijk hebben we nog een andere optie gekozen met maar één vlucht en een lange bootreis.

Zo kan ik me nog wel meer uithoeken voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
stippensokken schreef:
15-01-2020 10:06
Ik ben een paar jaar geleden naar de Shetland eilanden geweest.
Dat kon met één overstap in Edinburgh, maar dat was heel duur en je moest je bagage ophalen en opnieuw inchecken. Met twee overstappen (Londen óf Birmingham en Aberdeen) was goedkoper. Uiteindelijk hebben we nog een andere optie gekozen met maar één vlucht en een lange bootreis.

Zo kan ik me nog wel meer uithoeken voorstellen.
Maar het kon dus wel met 1 overstap.
Ja, die uithoeken zullen er zeker zijn. Maar ben gewoon benieuwd. 😄 En ook wat het antwoord van de vliegtuig maatschappij is.
Alle reacties Link kopieren
Nou, zorgen gemaakt om niets (ik werd er vannacht wakker van en daarom dus op dat onchristelijke tijdstip dit topic gestart)... De bagage wordt gewoon op de eindbestemming afgeleverd.... Zo fijn!

Ik kan inderdaad niet anders dan op deze manier. Als ik eerder had kunnen boeken was het wellicht met 1 tussenstop geweest, maar dat was dus al niet meer mogelijk.

Bedankt voor het meedenken allemaal! :hello:
stokkie wijzigde dit bericht op 15-01-2020 12:33
0.62% gewijzigd
vivagirl schreef:
15-01-2020 09:47
Ben dan wel heel benieuwd waar (ongeveer) dat naar toe is.
Ik ben ook wel op wat plekken geweest die niet perse heel vaak bezocht worden, om maar iets te noemen, maar altijd met maar 1 overstap.

Kost technisch is een ander verhaal natuurlijk, maar dat is hier niet het geval.
Als je van Amsterdam naar bijvoorbeeld een klein plaatsje in Lapland vliegt, ga je eerst naar Kopenhagen/Oslo, dan Stockholm en dan naar dat plaatsje toe.
Alle reacties Link kopieren
Stokkie schreef:
15-01-2020 12:25
Nou, zorgen gemaakt om niets (ik werd er vannacht wakker van en daarom dus op dat onchristelijke tijdstip dit topic gestart)... De bagage wordt gewoon op de eindbestemming afgeleverd.... Zo fijn!

Ik kan inderdaad niet anders dan op deze manier. Als ik eerder had kunnen boeken was het wellicht met 1 tussenstop geweest, maar dat was dus al niet meer mogelijk.

Bedankt voor het meedenken allemaal! :hello:
Harstikke fijn en weer een zorg minder.
Alle reacties Link kopieren
PhiIae schreef:
15-01-2020 12:29
Als je van Amsterdam naar bijvoorbeeld een klein plaatsje in Lapland vliegt, ga je eerst naar Kopenhagen/Oslo, dan Stockholm en dan naar dat plaatsje toe.
Maar je kan van Amsterdam rechtstreeks naar Stockholm.....
Tenzij het een ander vliegveld in Stockholm is.
Ik geloof ook best dat de bestemmingen bestaan hoor, daar niet van. Maar binnen Europa is het niet gebruikelijk.
vivagirl schreef:
15-01-2020 16:19
Maar je kan van Amsterdam rechtstreeks naar Stockholm.....
Tenzij het een ander vliegveld in Stockholm is.
Ik geloof ook best dat de bestemmingen bestaan hoor, daar niet van. Maar binnen Europa is het niet gebruikelijk.
En die AMS-stockholm vlucht is dus niet altijd beschikbaar met de maatschappij die vanaf Stockholm naar Lapland vliegt. Dus soms heb je geen andere keuze dan 2 overstappen binnen Europa.
PhiIae schreef:
15-01-2020 19:52
En die AMS-stockholm vlucht is dus niet altijd beschikbaar met de maatschappij die vanaf Stockholm naar Lapland vliegt. Dus soms heb je geen andere keuze dan 2 overstappen binnen Europa.
Kijk, en hierdoor gaat het milieu naar de knoppen! ;)
Drie vluchten met passagiers die eigenlijk ergens anders heen willen maar zo goedkoop mogelijk uit willen zijn.
PhiIae schreef:
15-01-2020 19:52
En die AMS-stockholm vlucht is dus niet altijd beschikbaar met de maatschappij die vanaf Stockholm naar Lapland vliegt. Dus soms heb je geen andere keuze dan 2 overstappen binnen Europa.
.
Dan ga je via HEL (ja echt, Helsinki is de HEL..).
Alle reacties Link kopieren
puntillita schreef:
15-01-2020 22:44
.
Dan ga je via HEL (ja echt, Helsinki is de HEL..).

:rofl:

Moest direct aan Rotterdam denken, maar dat is blijkbaar RTM.
ROT is toegekend aan Rotorua (Cook Eilanden).

@TO, fijn dat het nu duidelijk is en geregeld wordt :)
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
malibu82 schreef:
16-01-2020 00:24
:rofl:

Moest direct aan Rotterdam denken, maar dat is blijkbaar RTM.
ROT is toegekend aan Rotorua (Cook Eilanden).

@TO, fijn dat het nu duidelijk is en geregeld wordt :)
ROT ligt op het noordereiland van Nieuw Zeeland
PIK-Prestwick, KUT-Kutaisi, LUL-Laurel, maar ook qua navigatie is het 'dolle pret' voor de Amerikaanse piloten die net de oceaan over hebben gestoken en boven het radiobaken COK (Koksijde) Europa binnenvliegen om daarna naar links te draaien richting DIK (Diekirch, Luxemburg) voordat ze eindelijk mogen beginnen met de daling richting Duitsland.
Alle reacties Link kopieren
mayou schreef:
16-01-2020 17:07
ROT ligt op het noordereiland van Nieuw Zeeland

Je hebt helemaal gelijk, ik haalde Rotorua (Nieuw Zeeland) en Rarotonga (Cook Eilanden) even door elkaar.

Ik moet niet meer zo laat posten :P

(ROT en Rotorua passen wel goed bij elkaar, niet vaak zo'n sterke geur van rotte eieren meegemaakt..)
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
16-01-2020 18:43
PIK-Prestwick, KUT-Kutaisi, LUL-Laurel, maar ook qua navigatie is het 'dolle pret' voor de Amerikaanse piloten die net de oceaan over hebben gestoken en boven het radiobaken COK (Koksijde) Europa binnenvliegen om daarna naar links te draaien richting DIK (Diekirch, Luxemburg) voordat ze eindelijk mogen beginnen met de daling richting Duitsland.

:biggrin:
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
malibu82 schreef:
16-01-2020 18:57
Je hebt helemaal gelijk, ik haalde Rotorua (Nieuw Zeeland) en Rarotonga (Cook Eilanden) even door elkaar.

Ik moet niet meer zo laat posten :P

(ROT en Rotorua passen wel goed bij elkaar, niet vaak zo'n sterke geur van rotte eieren meegemaakt..)
Krijg meteen zin om erheen te gaan :proud:
Alle reacties Link kopieren
realhwmakfsd schreef:
15-01-2020 07:31
2x overstap kan prima TO. Nederlanders zijn dat niet gewend maar vanuit de rest van de wereld moet je vaak eerst naar Amsterdam om over te stappen
Dit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven