Weekje weg met 2-jarige zoon

18-01-2020 23:05 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Eind augustus wil ik een week weg met mijn zoontje, hij wordt begin september twee. Aangezien het mijn eerste vakantie met hem is, hij om 19 uur naar bed gaat en ik dan elke avond alleen zit hebben mijn ouders heel lief aangeboden om mee te gaan :heart:

Het budget is echter niet heel groot (alleenstaande moeder met koophuis en ouders met klein pensioen), dus graag tips! Ik ga liever (kort) vliegen dan met de auto. Verder heb ik geen idee wat leuk is met een kind van die leeftijd. Zwembad? Strand en zee? Het liefst in iets van een huisje waar we met z’n allen in kunnen. En waar genoeg te doen is. Parken, winkels, restaurants, etc. Heeft iemand hier de gouden aanbeveling? :)
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Zou Zeeland of de Belgische of Noord-Franse kust niks zijn? Je hebt veel leuke kuststadjes, strand, Plopsaland...
Waarom ga je in augustus? Ik zou eind mei/begin juni gaan dus vóór het hoogseizoen of anders pas in september ná het hoogseizoen. Dan is het overal wat rustiger en goedkoper.
Met de trein naar Den Helder, oversteken met de boot en huisje huren op Texel

Trein = leuk
Boot = spannend
Strand = spelen

Lammetjes knuffelen
Bij regen naar de overdekte speeltuin
Naar Ecomare
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gaan voor een huisje op een camping.

Is Nederland niet gewoon een optie? Camping de Roos bijv, of Bakkum. Het weer in NL tijdens de zomer doet tegenwoordig niet af aan het buitenland.. (En snikheet vind ik met een jong kind ook niets aan.).

Mocht je wel verder weg willen, wij zijn altijd naar campings in Frankrijk van Nederlandse eigenaren gegaan. Goed googlen en zoover recensies lezen. Beviel altijd goed, veel nederlandse gezinnen met jonge kinderen. Vaak een klein peuterbadje, kinderboerderij en trampoline. S Avonds als je zin hebt, aanschuiven met andere gezinnen aan de table d’hote. Al dan niet met babyfoon.
Een kind van 2 heeft het echt overal leuk. Kijk dus vooral ook waar je jezelf goed kunt vermaken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook gaan voor Texel.

Strand, zee, Ecomare, boottripje, fietsen, Sluftervallei, dagje Den Burg, juttersmuseum.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
18-01-2020 23:10
Waarom ga je in augustus? Ik zou eind mei/begin juni gaan dus vóór het hoogseizoen of anders pas in september ná het hoogseizoen. Dan is het overal wat rustiger en goedkoper.

Mijn ex gaat in mei een weekje kamperen met hem, dus die week ga ik zelf op vakantie. Om het een beetje te verdelen wil ik dus in het najaar, maar wel als het nog een beetje te doen is qua warmte. Zo kwam ik op eind augustus :)
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Een boerderij vakantie? Hier groot succes met kleinkinderen.
Van eenvoudig tot meer comfort. Google op: logeren bij de boer, Boerenbed.
Plezier voor jong en oud.
Alles sal reg kom
Alle reacties Link kopieren
Als hij nog een middag slaapje heeft dan zijn de mogelijkheden daarvan afhankelijk.

Wat wil jij?

Weekje kust in Zeeland kan duurder zijn dan weekje kust in het zuiden.
Maar google voor de lol eens een prijs, dan zie je meteen wanneer het hoogseizoen stopt. De week erna zou ik gaan.

Makkelijk, zon, strand zou ik kijken naar een huisje bij de zee, Zeeland of Limburg, of Canarische Eilanden oid
Ik heb daar trouwens geleerd dat ik niet van all in hou. Of in ieder geval niet de versie die ik wil betalen.
Alle reacties Link kopieren
Italie is ook leuk.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Duitsland heel erg kindvriendelijk. Veel speeltuintjes, veel kleine musea, bezoekerscentra over natuur, meeste dorpjes hebben een bakker met ook koffie.

Ik heb goede herinneringen aan deze
https://m.facebook.com/profile.php?id=1 ... ent_filter, mooie appartementen met meerdere slaapkamers. We konden meehelpen met de pony's binnen zetten. Broodjes service. Maar verder niets te doen in het dorp, je moest overal heen. Wel genoeg te doen.
En daar op het erf een paar skelters, een trampoline, wat aaibare dieren. Heel spannend als je twee bent.
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd, als je alleen met een jonge peuter reist zou ik gewoon doen wat je zelf leuk vind. Peuters vermaken zich overal wel, of het nu strand, boerderij of stad is. En natuurlijk buiten t hoogseizoen gaan, al is het alleen maar om drukte te vermijden.

Wij zijn ook fan van boerderijvakanties in Duitsland, maar dat is vooral handig en onstpannend als de kinderen iets ouder zijn en zichzelf kunnen vermaken/met activiteiten kunnen meedoen en je er niet hele tijd achteraan hoeft te rennen.

Denk ook even aan of/hoe hij middagdutje doet. Die van mij sliepen op due leeftijd nog prima in de buggy, dus kon gewoon op stap en dan lekker rondlopen terwijl kind sliep. Ideaal voor stedentrips. Of juist in de auto, waarbij je langere ritten in de middag plant. Als je verplicht een halve dag in je kamer moet bivakkeren ivm middagslaap zou ik juist meer aandacht besteden aan de accomodatie dan locatie.

Of een zwembad/strand leuk is ligt aan je kind. Mijn oudste is dol op water en zwemmen, jongste gruwelt ervan, en vond zand ook niks totdat hij een jaar of 4 was. Bovendien was het een wegloper dus had ik sowieso niet relaxed op het strand kunnen liggen ofzo, terwijl dat bij oudste best lukte. Maar goed, als je ouders mee gaan kun je evt afwissslen.
nootboek wijzigde dit bericht op 19-01-2020 10:46
28.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gewoon in Nederland blijven. Wij zijn fan van Landal huisjes met zwembad en indoor speeltuin. Genoeg te doen. Als je dan een 6 persoons huisje neemt heb je voldoende slaapplekken. En op bijv stroombroek hebben ze een sauna complex. Dus als je ouders meegaan kun jij daar relaxen.
Alle reacties Link kopieren
Als je iets later gaat, is het vaak een stuk goedkoper. Een week kan al veel schelen. Ik zou dus kijken voor begin of half september. Vorig jaar heb ik in Portugal nog 30+ graden gehad half september, dus daarvoor hoef je niet eerder te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Hele goede herinneringen aan dit Ferienpark in Duitsland.

Mooi zwembad, wellnessgedeelte, overdekte speelhal mét oppas, mooie natuur (Harz-gebied). Niet al te ver rijden. Leuke plaatsjes in de buurt.

https://www.hasseroeder-ferienpark.de/f ... pielhalle/

In de meivakantie waren er in elk geval veel Nederlanders.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
19-01-2020 07:06
Hele goede herinneringen aan dit Ferienpark in Duitsland.

Mooi zwembad, wellnessgedeelte, overdekte speelhal mét oppas, mooie natuur (Harz-gebied). Niet al te ver rijden. Leuke plaatsjes in de buurt.

https://www.hasseroeder-ferienpark.de/f ... pielhalle/

In de meivakantie waren er in elk geval veel Nederlanders.
Kanttekening is we dat dit park geheel Duitstalig is. Ik zou er ook niet snel je kind achterlaten in de speelhal, de ‘oppas’ lette toen wij er waren niet echt op. De indoor speelhal bestaat totaal uit springkussens. En de huisjes vond ik trouwens echt niet mooi of aangenaam. Landal heeft veel lichtere en moderner aanvoelende huisjes vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou denk ik ook kiezen voor een landal park met evt indoor speeltuin. Mijn kinderen vonden met 2 bollo al geweldig (maar ken ook genoeg kinderen die dat juist eng vonden hoor). Ik zou een park kiezen dat mooi in het bos ligt ofzo, met wat leuke activiteiten op korte afstand.

Maar je wil liever vliegen schrijf je, hoop dat iemand anders daar tips voor heeft!
Alle reacties Link kopieren
Een vierjarige boeit de Duitse taal al niet, een tweejarige nog minder.
Als je het toezicht onvoldoende vindt dan kun je er gewoon bijblijven.

Hollanders waren er genoeg, zelfs een klasgenootje. Dat wisten we van te voren niet, anders hadden we de kinders mooi uitgewisseld voor een paar middagen.

Wat is er trouwens moeilijk / eng / erg aan Duits? Mijn man kwam erachter dat ze hem als Holländer prima begrepen bij de balie.

"Wie speet geet das Treenchen?" :rofl:

Hij kreeg keurig uitleg over de vertrektijden.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Soms is het lastig bepalen wat je zelf wil.
Beginnen met warm/koud, wat je op een dag wil doen kan helpen.
Als je met het vliegtuig gaat zou ik kijken dat je in het centrum zit of dat er op loopafstand koffie en een broodje te halen is. Dan is het makkelijker allemaal.

NL kinderen maakt niet zo heel veel uit denk ik. Ze spelen vooral nog tegelijk iets ipv samen.
Alle reacties Link kopieren
Omdat je liever gaat vliegen....kan ik je Parq Cristobal aanraden op Gran Canaria.
Mooi hotel met bungalow huisjes met gras erom toe. Leuk zwembad.
Je kan een bungalow nemen waar iedereen in kan.
Het is op loopafstand van restaurants, winkeltjes en t strand.
In september of oktober is het er ook nog heerlijk weer en is het een stuk goedkoper dan augustus.
Of in het voorseizoen...ook heerlijk weer. En omdat je kindje dan nog geen 2 jaar is, betaal je bijna niks voor hem.
valisa wijzigde dit bericht op 19-01-2020 07:54
14.05% gewijzigd
mcsteamy schreef:
18-01-2020 23:25
Mijn ex gaat in mei een weekje kamperen met hem, dus die week ga ik zelf op vakantie. Om het een beetje te verdelen wil ik dus in het najaar, maar wel als het nog een beetje te doen is qua warmte. Zo kwam ik op eind augustus :)
Op de Canarische eilanden is het in november nog lekker weer (wij hadden eind november 22-25 graden). Augustus in Spanje/Griekenland vind ik persoonlijk veel te heet.
En je wil je ouders niet op kosten jagen, dus skip het hoogseizoen en de bijbehorende drukte. Ze zijn met pensioen en dan zou jij ze verplichten tijdens die massale vakantiedrukte met je mee te gaan.
anoniem_109047 wijzigde dit bericht op 19-01-2020 08:02
3.08% gewijzigd
Ik snap ook niet dat er zoveel mensen iets sufs in Nederland/Duitsland aanraden. Nu is die baby nog niet leerplichtig dus nu kan ze nog een beetje normale bestemming betalen. Als dat kind 5 is en ze zit nog steeds krap is het tijd genoeg voor suffe dichtbij huis campings of ellendige vakantieparken.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn afgelopen jaar in begin september een klein weekje naar Blanes geweest. 3 personen (waaronder een 2 jarige) vlucht en verblijf voor €600,00. We vlogen met Ryan Air en Blanes was toen nog 20 minuten met de taxi. Aan de boulevard heb je veel speeltuintjes, lekker spelen op het strand, een prachtige botanische tuin en er scheen ook nog een soort pretparkje in de buurt te zijn.

Doordat het hoogseizoen al voorbij was waren er best veel toeristische tentjes gesloten (barretjes, Hollandse restaurants etc) en was het behoorlijk rustig. Veel jonge gezinnen en ouderen. Maar dat vonden wij juist wel fijn.
If you can dream it you can do it
Ik zou ook begin september gaan en dan zoiets als Mallorca of Canarische eilanden nemen.
Als je het gezellig vindt moet je lekker je ouders meenemen maar het is echt niet nodig hoor. Ik ben ook een alleenstaande moeder en vanaf dat mijn dochter 7 maanden was, ging ik met haar op vakantie. Alleen.
Echt prima te doen hoor. De 1e keer ging ik zelfs met haar naar Thailand.
En met 2 jaar naar Mallorca en Turkije.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven