Tips sicilie

23-01-2020 07:35 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!
Wij willen waarschijnlijk dit jaar op vakantie naar Sicilië. Heeft iemand tips voor locatie? We zijn op zoek naar een beetje centrale locatie, het liefst wel aan de kust (of richting kust) en op loopafstand van restaurantjes/centrum. Heeft iemand tips voor plaatsen/hotels/appartementen. Graag schoon, een beetje modern en met een zwembad. Verder maakt het niet zoveel uit. En is Sicilië een beetje leuk? Tips voor uitjes? We willen waarschijnlijk een auto huren om de omgeving te zien. Ik hoor het graag van jullie! Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Waarom will je naar Sicilie? Als je al vraagt 'is het er een beetje leuk' en geen idee hebt wat je er wil doen?
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
23-01-2020 08:11
Waarom will je naar Sicilie? Als je al vraagt 'is het er een beetje leuk' en geen idee hebt wat je er wil doen?
Ik wilde exact hetzelfde typen.
Alle reacties Link kopieren
Je zou zelf eerst kunnen kijken wat jou interessant lijkt aan Sicilië. Maak een lijstje van de dingen die je wilt zien en doen. Wat is je doel van het bezoek? Hoelang wil je gaan? Wat vind je belangrijk aan een vakantie? Wat is je budget?
En dan ga je zelf kijken wat voor een accommodatie je zoekt. Voor hoeveel personen? Ga zoeken via Google.
Volgens mij heb je zelf nog geen tijd en moeite gestopt in het zoeken van een reis. Tips vragen is perfect, maar ik heb nu het idee dat je nog geen idee hebt en anderen je reis wilt laten regelen en boeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik stuur je een pb!
Alle reacties Link kopieren
Groenecomputermuis schreef:
23-01-2020 08:23
Ik stuur je een pb!
Een pb? Heb je een reisbureau ofzo? En ga je per pb spammen?
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
23-01-2020 08:26
Een pb? Heb je een reisbureau ofzo? En ga je per pb spammen?
Nee, maar ivm herkenbaarheid wil ik niet te veel details noemen.
Je hebt een dorpje aan de kust onder Taormina en daar heb je La plage resort met uitzicht op Isola Bella, er gaat een gondel naar Taormina waar je gezellig kunt winkelen en veel restaurantjes. Je hebt ook restaurantjes bij het resort.
Alle reacties Link kopieren
Hier zit je leuk en je loopt zo naar het dorpje voor een ijsje.
Je zit aan de zee maar er is niet echt een strandje, wel een trapje bij de rotsen.
Je kunt vanuit hier de hele oostkust bezoeken maar ik zou niet proberen naar het westen te rijden. Sowieso, vergis je niet in hoe lang alles rijden is op Sicilie, beter zit je op twee of drie locaties als je veel wilt zien.

https://www.eccoitalia.nl/accommodaties ... a-galatea/
Ik vind Sicilië geweldig maar om op 1 plek te blijven zonde.

Wij hebben een rondreis gedaan in 10 dagen en op 4 verschillende plekken overnacht.
Is zo goed bevallen dat we dat dit jaar op Sardinië gaan doen.


Als je dan toch echt honkvast wilt zijn zou ik iets zoeken in Cefalu. Lekker strand en gezellige plaats.

Wil je meer zien en cultuur snuiven kun je bv hier kijken: https://bebsy.nl/fly-drive/italie/sicil ... is-sicilie
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Sicilie ook alleen geschikt om rond te reizen. Wil je gewoon een week of langer op 1 plek blijven, ga dan ergens anders heen. Het is sowieso niet echt een makkelijk of reflaxt vakantie eiland. Verwacht geen Mallorca of Gran Canaria.
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
23-01-2020 08:11
Waarom will je naar Sicilie? Als je al vraagt 'is het er een beetje leuk' en geen idee hebt wat je er wil doen?
Haha ja het klonk een beetje droog, maar dat komt omdat we nog wat twijfelen. We willen erheen omdat de natuur en de stadjes erg mooi schijnen te zijn. We zijn op zoek naar een vakantie om deels lekker bij het zwembad te liggen en deels erop uit te gaan. Mijn idee bij Sicilië is dat het wat minder toeristisch is dan bijv rhodos kreta of tenerife (waar we eerder zijn geweest) en ben dan bang dat het naast natuur en oude dorpjes niet zoveel te bleven is. Ook omdat aangegeven wordt dat het vrij ver allemaal van elkaar af zit.
Als (ruige) natuur, interessante geschiedenis, cultuur, oude dorpjes/stadjes en flink grote afstanden niet jou ding zijn dan is Sicilië niet de vakantieplek voor jou. Dan heb je alleen je zwembad om van te genieten. Als je van uitgaan, winkelen en in de zon liggen houdt, en je voorbeeld is Tenerife en Rhodos dan moet je echt niet op Sicilië zijn. Niet te vergelijken namelijk. In dat opzicht is er op Sicilië inderdaad “niets te beleven”.
Alle reacties Link kopieren
Groenecomputermuis schreef:
23-01-2020 08:23
Ik stuur je een pb!
Bedankt, daar heb ik wat aan!
Alle reacties Link kopieren
De Etna willen zien is wel een goede reden om te gaan trouwens. Beste in het voorjaar als er nog sneeuw ligt op de top.

Wat ik lastig vind is dat restaurants echt strikte lunch en diner tijden aanhouden. En het diner begint pas laat.

Oh ja, in zwembaden moet je een badmuts op :)
impala wijzigde dit bericht op 23-01-2020 10:42
40.65% gewijzigd
.
impala schreef:
23-01-2020 10:38
De Etna willen zien is wel een goede reden om te gaan trouwens. Beste in het voorjaar als er nog sneeuw ligt op de top.

Ja zeker.

Wij zaten tijdens onze rondreis in een agriturismo met uitzicht op de Etna, heel bijzonder.
(het 4e hotel in de link die ik eerder plaatste)
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
23-01-2020 10:41
Ja zeker.

Wij zaten tijdens onze rondreis in een agriturismo met uitzicht op de Etna, heel bijzonder.
(het 4e hotel in de link die ik eerder plaatste)
Heb ook een keer gehad dat de hele omgeving onder de as lag. De Etna is actief.
.
impala schreef:
23-01-2020 10:38

Wat ik lastig vind is dat restaurants echt strikte lunch en diner tijden aanhouden. En het diner begint pas laat.

Oh ja, in zwembaden moet je een badmuts op :)

Beide niet zo ervaren. Badmuts echt nergens en eten kon ook altijd op momenten dat wij dat wilden. Maar misschien eten wij toevallig wel keurig in de Italiaanse tijden.

Alleen in Corleone hadden we moeite met iets te eten vinden. Wat een uitgestorven gat vonden wij dat.
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
23-01-2020 10:50


Alleen in Corleone hadden we moeite met iets te eten vinden. Wat een uitgestorven gat vonden wij dat.
Zeg dat wel.
Jij was er zeker ook voor het anti mafia museum? Verder is er niks te beleven.

Badmuts moest bij ons overal. Werd wel verstrekt door de hotels, heb inmiddels een leuke verzameling.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het klooster met de mummies en skeletten in Palermo ook heel bijzonder trouwens. En de vechtpartij die uitbrak op de markt daar :) iedereen bemoeide zich ermee, tot mama aan toe.
impala wijzigde dit bericht op 23-01-2020 10:57
14.72% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
De beste reden om naar Sicilië te gaan is het eten :proud:
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
23-01-2020 10:56
De beste reden om naar Sicilië te gaan is het eten :proud:
Nah, heel veel van hetzelfde. Ik was niet heel erg onder de indruk. Heb op andere plekken in Italie beter gegeten.
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
23-01-2020 10:58
Nah, heel veel van hetzelfde. Ik was niet heel erg onder de indruk. Heb op andere plekken in Italie beter gegeten.
Ik vond het niet erg dat het veel hetzelfde was want ik vond dat heel lekker :proud:

Ik hou echt van seafood
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
23-01-2020 10:38
De Etna willen zien is wel een goede reden om te gaan trouwens. Beste in het voorjaar als er nog sneeuw ligt op de top.
Bedankt voor de tips tot nu toe. De etna is inderdaad ook een van de redenen. Lijkt me heel bijzonder, maar de afstanden schrikken me wat af. Het liefst blijven we op 1 plek, maar lees zoveel dat het zo zonde is.
Misschien moeten we er nog even over nadenken of dit eiland wel bij onze wensen past
Alle reacties Link kopieren
Ieniemienie123 schreef:
23-01-2020 13:02
Bedankt voor de tips tot nu toe. De etna is inderdaad ook een van de redenen. Lijkt me heel bijzonder, maar de afstanden schrikken me wat af. Het liefst blijven we op 1 plek, maar lees zoveel dat het zo zonde is.
Misschien moeten we er nog even over nadenken of dit eiland wel bij onze wensen past
Kijk eerst welke dingen je wil zien, misschien kan je ze clusteren in 2 regio's of kan je een keuze maken voor één regio.
Vergeet niet dat Sicilië even groot is als België maar dat er maar enkele snelwegen zijn.
Als iets 50km verderop ligt kan je zo dik een uur onderweg zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven