Ervaring animatiewerk

24-01-2020 14:51 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag beste forummers!

Deze zomer ben ik van plan om animatiewerk te doen in het buitenland (Europa). Nu is mijn vraag: wat is jullie ervaring met animatiewerk binnen en/of buiten Nederland? Ik ben bijna 22 jaar en zit op de Pabo, het lijkt me een leuke besteding van mijn zomervakantie aangezien ik geen vakantieplannen heb.

Ik heb al een aantal leuke sollicitaties gezien, maar weten jullie nog organisaties/vakantieparken etc. waar het leuk is om te werken?

Ik ben benieuwd!

Groetjes Fairy
anoniem_395030 wijzigde dit bericht op 24-01-2020 16:13
2.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Daar is de gemiddelde Vivaforummer te oud voor dus helaas.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Dus je zoekt een baan als animeermeisje?
Alle reacties Link kopieren
VelvetVolvo schreef:
24-01-2020 15:09
Dus je zoekt een baan als animeermeisje?
😂
Alles komt goed, alleen de rest niet
Om bij Pixar of andere grote studio's te werken moet je echt heel goed zijn, maar er zit blijkbaar een goede opleiding in Parijs
Yelloh Village heeft vacatures op de site staan. Ik zou daar eens op kijken
Alle reacties Link kopieren
Waarom perse rond dat gebied? Ik denk dat je in nederland zelf meer kans maakt. Maar ik heb er verder niet veel verstand van
Alle reacties Link kopieren
Met animatiewerk bedoel ik natuurlijk het werk op een vakantiebestemming met kinderen ;)

Plaatsen/organisaties in NL zijn natuurlijk ook welkom.
Yup ik! (staat btw iets verder in de reizen lijst ook een topic over werken in een animatieteam) Zelf noem ik t altijd recreatie juist om de flauwe grappen hahaha!

Ik heb jaren in de recreatie gewerkt. Super leuk werk maar wel super zwaar. Je werkt meestal 6 dagen per week en vaak ook van 9 tot 9 als het niet later is. En op je vrije dag ben je eigenlijk niet vrij tenzij je het park/hotel verlaat ;)Maar uiteindelijk zijn de leukste jaren op werkgebied geweest. Zoveel nieuwe ervaringen en nieuwe mensen! Erg gevarieerd, van knutselen tot spooktochten. En van dansje leren tot een slaapfeest.

Je kunt kijken bij hotels/parken zelf of ze mensen zoeken maar vaak hebben zij een organisatie in dienst (in dat topic staat ook een naam) of kijk bij bedrijven zoals Vacansoleil, Robinson Resorts (wel veel Duits). Zorg dat je een goed bdrijf uitzoekt en de reviews leest.

Mocht je iets willen weten , laat maar weten!
Alle reacties Link kopieren
Een van mijn kinderen heeft dat een drie jaar geleden gedaan. Bij Vacansoleil. Hij heeft er een geweldige tijd gehad. Vergis je echter niet er komt veel bij kijken. Eerst het sollicitatiegesprek wat uit heel veel dingen bestaat dus niet alleen een gesprek maar laat ook maar eens zien wat je allemaal kan. Daarna een lang weekend waarin je allerlei liedjes en dansjes leert en natuurlijk nog meer spelactiviteiten.
Dan word je ergens geplaatst meestal voor 3 maanden. je slaapt in een tent en als je geluk hebt een caravan met eigen douche/wc. Je werkt lange dagen, hij begon om 9.00 met voorbereiden van de spellen, gaf aquarobic daarna nog meer spellen, Dan even tijd om te eten voordat het middag, avondprogramma weer begon. Meestal snel een pizza tussendoor want rond 21.00-22.00 was je pas klaar. Onze zoon vond het geweldig om te doen en heeft er veel geleerd maar je moet geluk hebben met je mede animatoren anders zijn het lange dagen. Hij had een leuk team. Maar ga er niet vanuit dat je zelf lekker vakantie kunt vieren. Hij had 1 dag per week vrij te besteden.
Let er ook op dat het met je studie te combineren is soms moet je al vertrekken voordat je eigen vakantie begint en gaat het door tot na de laatste vakantiedag van de vakantiespreiding en soms is jouw opleiding dan al weer begonnen.
Maar onze zoon zou het zo weer doen.
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Waar ligt je voorkeur een vriendin van ons is sportintructrice en geeft oa yoga, en veel activiteiten in het zwembad van het hotel waar ze werkt
Alle reacties Link kopieren
De Animatie Compagnie is volgens mij een van de grootste (of misschien wel de allergrootste) werkgever van animatiewerk. Ze werken vooral op campings. Ik heb er goede ervaring mee. Het bedrijf groeit volgens mij nog steeds en er zijn veel verschillende functies, ook in het buitenland maar voornamelijk in Frankrijk (dacht ik).
Animatiewerk is leuk maar wel heel vermoeiend. Je werkt gemiddeld van 9.00 uur tot 21.00 (soms nog langer) en ik vond de verantwoordelijkheid best heel groot. Tussendoor heb je wel vrij maar als je op de camping blijft, blijf je tussen de gasten en dus het uithangbord van de camping. Meestal heb je één dag per week vrij.
De AC maakt wel het hele programma inclusief al het materiaal dat er bij hoort, dus dat hoef je niet zelf te bedenken. Je moet er natuurlijk wel zelf invulling aangeven.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook een zomer op een spaans eiland gedaan. Intensief en er ging ook nog een twee weekse cursus aan vooraf. Want vergis je niet, zeker in hotels moet het allemaal wel professioneel overkomen. Fiesta hotels was dat.
Waar je wellicht ook aan zou kunnen denken is reisleiding voor jongerenvakanties gogo of beachmasters als die nog bestaan of zoiets als simba met kinderen.
Alle reacties Link kopieren
marjo2105 schreef:
24-01-2020 15:46
Hi,

Waar ligt je voorkeur een vriendin van ons is sportintructrice en geeft oa yoga, en veel activiteiten in het zwembad van het hotel waar ze werkt
Het liefst blijf ik binnen Europa. Maakt niet uit welk land, NL lijkt me ook leuk.
Alle reacties Link kopieren
ik heb ooit (toen ik nog jong was) 2x een zomer in een kamp in Amerika gewerkt. geweldige ervaring. inderdaad 6 dagen in de week werken. Maar in een internationaal team en de avonden had je meestal vrij (vanaf 8 uur of zo).

Ik werkte in een kamp met gehandicapten kinderen die 2, 4 of 8 weken (ja echt 8 weken) kwamen. Maar je had allerlei soorten kampen.

Ik heb geen idee of dat nog bestaat en hoe makkelijk je er binnen komt.
Het is hard en veel werken, weinig verdienen. Maar als je een leuk team hebt, is het wel erg leuk om te doen.
Alle reacties Link kopieren
Tui neemt ook zelf animatie aan voor in hun hotels en is een prettige werkgever. Corendon heeft volgens mij ook eigen animatie.
Alle reacties Link kopieren
Kijk ook eens op de site van Recrateam.
Ook een grote organisatie in Nederland, maar niet te massaal, dus wat persoonlijker.

Tegenwoordig is het in Nederland erg goed geregeld qua uren. Je werkt in shifts, dus niet de hele dag door. Ik weet niet of dat bij alle bedrijven is, maar Recrateam let daar goed op. Ook fijne begeleiding enzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij vacansoleil gewerkt op campings in Nederland , Frankrijk en Denemarken .
Het was niet alleen animatie maar ook receptie ,winkel en terreinwerk.

Je bent altijd bezig. Geen 9-17 baan. De gasten spreken je altijd aan, ook op je vrije dag.
Ze weten je altijd te vinden. Dus op je vrije dag niet op de camping / het vakantiepark zitten.

In Nederland en Denemarken zat ik in een huis. Maar in Frankrijk in een grote tent.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Wij hebben een keer -bij toeval- op een camping met een recreatieteam van Team4animation gestaan. Dat was erg leuk en die meiden hadden het erg naar de zin. Hoorde dat sommige gezinnen juist campings zochten waar zij de animatie deden.

Zelf heb ik het vroeger (20-25 jaar geleden) op een RCN camping gedaan. Het was leuk, maar door omstandigheden was ik niet 'in the mood' en ik vond mijn mede animatoren erg flauw en had geen klik met ze. Ik heb het maar 1 jaar gedaan.

Je moet wel echt 7-8 weken beschikbaar zijn volgens mij.

Veel succes en plezier; het kan echt heel leuk zijn!
Alle reacties Link kopieren
Jaa ik heb dat gedaan! Echt heel gaaf! Ik werkte bij TUI. Ik heb in Turkije gewerkt en later nog een keer op Tenerife! Wij werkten dan gewoon in 1 hotel en waren er dan echt voor de Nederlandse kinderen. Echt een aanrader!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook gedaan, hartstikke leuk. Ik had het niet willen missen.
Ik heb het eerst een vakantie op een camping in Nederland gedaan, recreatiewerk. Dat was op zich best leuk en vond ik interessant genoeg om later eens een seizoen naar het buitenland te gaan. Voor een hotelketen, en ik vond dat echt nog vele malen leuker. Veel professionelere opzet, professionelere shows. Er ging een training van drie weken aan vooraf. (In Nederland een weekendje.)
Het zijn inderdaad lange dagen, maar ik vond dat nooit erg omdat het gewoon zo leuk was. In het buitenland heb ik ook nog best goed verdiend. Mijn overnachting (eigen kamer), eten en verzekeringen waren geregeld en ik kreeg daarnaast een leuk salaris. In Nederland verdiende het echt slecht. Daar kreeg je ook wel onderdak natuurlijk, maar je doet het vooral voor de ervaring.

Toevoeging, in Nederland kon je het ook voor kortere periodes doen, maar bij de hotelketen waar ik voor werkte werd wel verwacht dat je een heel seizoen voor ze werkte. Anders kan de training van drie weken ook niet uit natuurlijk :). Ik heb er uiteindelijk van april tot oktober gezeten. Super.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
Bepje2005 schreef:
25-01-2020 17:10
Jaa ik heb dat gedaan! Echt heel gaaf! Ik werkte bij TUI. Ik heb in Turkije gewerkt en later nog een keer op Tenerife! Wij werkten dan gewoon in 1 hotel en waren er dan echt voor de Nederlandse kinderen. Echt een aanrader!
TUI heb ik voor gesolliciteerd, zag er echt heel goed uit. Dankjewel voor de reactie!
Ik heb dit gedaan bij Vinea en het is ook mogelijk bij cirkel. Ik heb ook een keer lesgegeven in Azië, stuur maar een pb voor meer informatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven