Wat is jouw ideale (zomer) vakantie?

26-01-2020 07:37 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben voor dit jaar weer geboekt op een vakantiepark. Maar denk niet dat we dit blijven doen tot de kinderen volwassen zijn. Vroeger gingen we eigenlijk ieder jaar naar de camping of weekje all in naar Turkije in mei dus ben eigenlijk gewoon benieuwd hoe jullie ideale zomervakantie eruit ziet?

Hoe lang ga je?
Met wie ga je?
Waar ga je heen?
Eigen tent, hotelkamer, boomhut, of?
Blijf je op een plek of reis je rond?

Over 9 jaar staat er al wel vakantie Australië op de planning want dan zijn we 12,5 jaar getrouwd en de jongens oud genoeg voor zo'n lange reis denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan deze zomer naar Australië :-D

Onze ideale vakantie is:
Lekker weer
Combinatie van dingen bekijken en dagjes luieren.
Goede luxe hotels
Andere culturen ontdekken
Lekker eten
En genoeg te doen voor de kinderen
Alle reacties Link kopieren
valisa schreef:
26-01-2020 07:40
Wij gaan deze zomer naar Australië :-D

Onze ideale vakantie is:
Lekker weer
Combinatie van dingen bekijken en dagjes luieren.
Goede luxe hotels
Andere culturen ontdekken
Lekker eten
En genoeg te doen voor de kinderen
Jaloers :-$ :lol:

Welke route ga je doen? En hoe ga je die doen?
Mijn ideale vakantie bestaat uit roadtrippen en veel natuur en bezienswaardigheden bekijken.
Mooiste roadtrip land de USA, maar ook dichterbij kan ik me goed vermaken buiten het toeristische hoogseizoen op de Spaanse eilanden bijv.
Geliefde accommodatie van mij zijn kleinschalige sfeervolle B&B's of lodges, maar een motel met goede basic voorzieningen vind ik ook prima.
Wij gaan komende zomer naar de oostkust van Amerika. Paar dagen NYC, dan via een pretpark door naar de Niagara watervallen en terug naar de kust voor een dag strand, whale watching enz.

Hoe lang ga je? 17 dagen, normaal 3 weken maar dat lukt dit jaar niet.
Met wie ga je? Man en dochter van 8
Waar ga je heen? Amerika
Eigen tent, hotelkamer, boomhut, of? Hotelkamers, in totaal 6 verschillende hotels
Blijf je op een plek of reis je rond? Rondreizen :)

Normaal gaan we met de caravan en meestal staan we dan op 1 plek. Ik vind het prima, maar het is niet mijn favo vakantie. Vorig jaar hebben we een rondreis gedaan met eerst een paar dagen vlakbij Hannover, toen 2 weken in het Spreewald bij Berlijn en via winterberg naar huis in 3 weken. Dat vond ik wel heel erg leuk en we hebben veel gezien en gedaan! Maar Ik moet potverdorie zelf afwassen! Dat hoef ik thuis niet eens. En de caravan dagelijks vegen enz. Het huishouden gaat gewoon door en dat vind ik minder. Vakantie is voor mij toch wel geen huishouden doen een keer. Maar goed, man en dochter vinden het heerlijk en we zitten komend jaar in het voorseizoen 3 maanden op een camping vlak bij huis. Man wilde in de zomer dan niet met de caravan, dus ik heb mijn zin doorgedrukt haha! Mijn favo vakantieland is wel echt Amerika. Je hebt er alles! Leuke steden, prachtige natuur, toffe pretparken en lekker eten. Ideaal voor mij. Maar dat is niet elk jaar haalbaar en de camping vind ik ook wel prima. En all in in Turkije vond ik ook heerlijk. Alles wordt voor je gedaan, daar kan ik wel van genieten ook :)
Owja, onze vakantie is niet compleet zonder pretpark! Die bezoeken we altijd wel 1 of meer. Afgelopen jaar in 3 weken 4 pretparken bezocht en nog 2 dagen tropical island (indoor tropisch eiland met strand, zwembaden enz). In Amerika staan er ook 2 op de planning!
anoniem_63b9a19091605 wijzigde dit bericht op 26-01-2020 07:53
7.77% gewijzigd
Zelf moeten opruimen vind ik ook een grote NO GO op vakantie.
Met mijn gezin en de vouwwagen rondtrekken. Paar nachtjes hier, paar nachtjes daar. Liefst drie weken. Favoriet is Frankrijk maar met nog meer tijd zou ik ook maar Spanje of Portugal willen. Eenvoudige campings, leuke uitstapjes, lekker zelf koken én uit eten.
Alle reacties Link kopieren
Voor de kinderen gingen we altijd backpacken. Met kinderen kan dit wel maar vind ikzelf minder leuk. We gaan wel als ze wat ouder zijn.
Voor nu vind ik een luxe caravan met vaatwasser op een camping waar de kinderen zichzelf kunnen vermaken heerlijk. Ter plekke gaan we veel dagen weg maar op de camping hoeven we niets.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
26-01-2020 07:53
Zelf moeten opruimen vind ik ook een grote NO GO op vakantie.
In een caravan lijkt het me teveel op thuis lijken en op moeten, in zo’n hurktentje vind ik dat gerommel fantastisch.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
26-01-2020 07:49
Mijn ideale vakantie bestaat uit roadtrippen en veel natuur en bezienswaardigheden bekijken.
Mooiste roadtrip land de USA, maar ook dichterbij kan ik me goed vermaken buiten het toeristische hoogseizoen op de Spaanse eilanden bijv.
Geliefde accommodatie van mij zijn kleinschalige sfeervolle B&B's of lodges, maar een motel met goede basic voorzieningen vind ik ook prima.
Zo ziet die van mij er ook uit. Ik wil daarnaast ook wel meerdere dagen wandelen en mijmeren en primitief gedoe.
Primitief gedoe is niks voor mij. Het hoeft ook weer niet super de luxe, maar op een matje in een tent is geen vakantie voor mij. Ik wil een fatsoenlijk bed, een badkamer ter beschikking, stromend water, iets om op te komen en elektriciteit.
anoniem_63b9a19091605 wijzigde dit bericht op 26-01-2020 09:03
9.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Favoriete manier van vakantievieren is wat mij betreft met een huurauto rondtrekken door een land. Favo bestemmingen tot nu toe zijn USA maar ook ZuidAfrika. Voor aanstaande zomer zijn we laat met boeken en er nog niet uit; Costa Rica of Namibië wordt t waarschijnlijk, beide bestemmingen (regentijd CR en winter N) hangt de twijfel beetje op het weer want we houden allemaal van zonnig weer.

Hoe lang ga je? Ongeveer 3 weken
Met wie ga je? Man en kind van 11
Waar ga je heen? Nog niet helemaal helder, Costa Rica of Namibië
Eigen tent, hotelkamer, boomhut, of? Hotels, lodges soms airbnb voor een paar dagen, binnen het betaalbare graag beetje luxe
Blijf je op een plek of reis je rond? Rondreis
Alle reacties Link kopieren
Rondreis in een land. Of in ieder geval genoeg zien en doen met veel variatie. .

Idealiter 3 weken als het langer vliegen is dan 6/7 uur. 2 weken voor minder vliegtijd.

Belangrijk is een combinatie van steden, natuur, cultuur, entertainment en geschiedens. Een typische strandvakantie is niets voor mij maar een dagje of twee vind ik dan wel weer heel lekker. Snorkelen, varen, zwemmen, duiken etc..

Overnachting maakt weinig uit zolang het geen tentjes, caravans zijn of wat maar in de verste verte lijkt op kamperen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben na mijn studie voor een jaar naar Australië vertrokken, nu zo'n 7 jaar geleden. Busje gekocht, en samen rondgereisd. Meest fantastische tijd in heel mn leven!


Ideale vakantie:
Samen met mijn vriend met de auto en tent rondtrekken. Het liefst Italië (Toscane), ook een paar keer naar Frankrijk geweest.
Vind het heerlijk.. Je bent eigenlijk alleen maar buiten, de vrijheid om te gaan en staan waar je wil, eigen auto mee.
Alle reacties Link kopieren
We gaan in het voorjaar altijd op vakantie, dat is afwisselend naar Amerika of skiën in Oostenrijk of een duikvakantie. We proberen ook nog een korte stedentrip in te lassen.

Maar de zomervakantie is drie weken lekker met onze oude caravan naar de camping. We zoeken altijd een mooie naturistische camping uit waar in de omgeving ook voldoende te doen is. Trekken met de caravan vinden we veel gedoe, we staan dus meestal op 1 camping. Kinderen worden al wat ouder (puberleeftijd), maar gaan graag mee! Favolanden zijn Frankrijk en Kroatië.
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Alle reacties Link kopieren
Ik ga 8 tot 14 dagen, afhankelijk van de plek waar ik heen ga. Voorheen ging ik altijd met partner, vroeger ook met vrienden. Aankomende vakantie ga ik voor het eerst alleen.

Griekenland is mijn tweede thuis, bepaalde plek specifiek, ik wissel wel af dus ga niet steeds naar 1 plek. Vaste land, eilanden, van alles wat.
Ik boek in kleinschalige accommodaties een hotelkamer, studie of appartement. Deze accommodatie ligt ergens op een centrale plek met veel bezienswaardigheden in de buurt en vanuit daar verken ik het eiland of de regio.
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Mijn favoriete vakantie is samen met man een huis of stacaravan huren in Frankrijk en lekker veel van de natuur genieten, veel wandelen, met bestemming "geen idee" verstand op nul en uitrusten. Eigen douche en w.c. is een must voor mij. Zelf kunnen koken ook.
Dat doe ik dan ook én we gaan af en toe uit eten.

Van echt verre landen ben ik niet gecharmeerd wegens afkeer van insecten en erge hitte.
Alle reacties Link kopieren
Thuis blijven.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
valisa schreef:
26-01-2020 07:40


Onze ideale vakantie is:
Lekker weer
Combinatie van dingen bekijken en dagjes luieren.

Andere culturen ontdekken
Lekker eten
Dit.
Appartement heeft hier de voorkeur al vind ik ontbijt er bij wel fijn dus soms hotels.
En accommodatie met zwembad.
Toen de kinderen kleiner waren kampeerde we altijd met de vouwwagen. We bleven dan in Nederland.
Sinds twee jaar hebben we een campertje en hebben we door Zweden en Slovenië rond getrokken. Dit is voor mij toch wel de ideale vakantie. De vrijheid is zo lekker.
In de mei vakantie gaan we naar Jordanië. Dat vind ik heel spannend zo met de kinderen. Maar het wordt vast heel gaaf.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
26-01-2020 08:15
In een caravan lijkt het me teveel op thuis lijken en op moeten, in zo’n hurktentje vind ik dat gerommel fantastisch.
Ja dat heb ik dus ook. Ook heb ik een opgesloten gevoel in een caravan en ik kan niet tegen dat gestommel.

Nu hebben we tegenwoordig een grote tent. Kamperen wel maar om de paar jaar en dan maximaal een week. Dat vind ik leuk. Ik denk volgend jaar weer eens.
herfstappeltaart schreef:
26-01-2020 08:50
Mijn favoriete vakantie is samen met man een huis of stacaravan huren in Frankrijk en lekker veel van de natuur genieten, veel wandelen, met bestemming "geen idee" verstand op nul en uitrusten. Eigen douche en w.c. is een must voor mij. Zelf kunnen koken ook.
Dat doe ik dan ook én we gaan af en toe uit eten.

Van echt verre landen ben ik niet gecharmeerd wegens afkeer van insecten en erge hitte.
Alaska is ook ver, maar niet heel heet en weinig insecten.
redbulletje schreef:
26-01-2020 07:49
Mijn ideale vakantie bestaat uit roadtrippen en veel natuur en bezienswaardigheden bekijken.
Mooiste roadtrip land de USA, maar ook dichterbij kan ik me goed vermaken buiten het toeristische hoogseizoen op de Spaanse eilanden bijv.
Geliefde accommodatie van mij zijn kleinschalige sfeervolle B&B's of lodges, maar een motel met goede basic voorzieningen vind ik ook prima.
Dit. En vooral de afwisseling van vakanties.
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
26-01-2020 08:18
Primitief gedoe is niks voor mij. Het hoeft ook weer niet super de luxe, maar op een matje in een tent is geen vakantie voor mij. Ik wil een fatsoenlijk bed, een badkamer ter beschikking, stromend water, iets om op te komen en elektriciteit.
Ja zo denkt mijn man er ook over. Vandaar nu huisje op camping.
Alle reacties Link kopieren
Femme-fatale schreef:
26-01-2020 08:37
Ik ben na mijn studie voor een jaar naar Australië vertrokken, nu zo'n 7 jaar geleden. Busje gekocht, en samen rondgereisd. Meest fantastische tijd in heel mn leven!
Ja ik heb na mijn studie dus ook door Australië gereisd en wil het land graag aan man en kinderen laten zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven