Hoe lang wachten met vlucht boeken?

30-01-2020 09:04 26 berichten
Ik moet twee binnenlandse vluchten in de VS boeken voor eind maart maar de prijzen schommelen enorm, ik heb een prijsalarm ingesteld en het kan per dag wel 400 dollar schelen. Sowieso vallen de prijzen me erg tegen. Valt er iets zinnigs over te zeggen wanneer ik het beste kan boeken? En is er een website met meer aanbod dan skyscanner, specifiek voor budgetvluchten in de VS?
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk altijd op http://matrix.itasoftware.com/. Even wennen hoe je hem invult, maar dan zie je wie welke tickets tegen welke prijs op welke datum aanbiedt. Daarna kun je dan ergens die tickets boeken. Dat lukt niet altijd, maar het helpt wel.

En je hebt het vast al eens gehoord; voor een ticket stel je voor je zelf een prijs, en als het dat kost boek je. Daarna nooooooit meer kijken wat de tickets kosten, want dat kan per dag variëren.

Overigens zijn er testen gedaan met cookies weg, andere dagen, maar ik geloof dat het uiteindelijk allemaal niet zoveel uitmaakt.
Hier heb ik wat aan, veel dank
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
30-01-2020 09:24
Hier heb ik wat aan, veel dank
Succes. En anders zoek ik graag mee (want dan droom ik van weer een vakantie in de States;))
Alle reacties Link kopieren
Binnenlandse vluchten zijn over het algemeen sowieso duur in de VS.
Het is geen uitzondering dat ik voor een binnenlandse vlucht (veel) meer betaal dan voor de intercontinentale.
Alle reacties Link kopieren
Google flight is ook fijn. En op allesamerika forum is ook een actief onderwerp over vliegen en tickets. Daar zitten ervaren VS boekers.
Over welke vluchten gaat het precies, en wat is de laagste prijs die je tot nu toe gezien hebt?
Ik heb besloten een keer met de bus te gaan omdat het zo duur is. Het gaat nu alleen nog maar om Cleveland Memphis, de goedkoopste die ik zag was 50 maar om u s ochtends en met nog minstens 50 voor carry on die er later bij kwamen. Ik ga nu die vergelijkinssite eens checken
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk even met je mee, en heb ook luchthavens in de omgeving aangekruist. Ik kom dan op $129 met American Airlines, voor een enkeltje met een overstap. Je vliegt dan niet van de grote luchthaven (CLE), maar de regionale luchthaven van Charlotte/Akron (CAK)- vandaar de overstap.
https://matrix.itasoftware.com/#view-fl ... -31;stay=0
Vroeg boeken is tegenwoordig het advies. Maar daarvoor ben je al aan de late kant nu. Ik weet dat bij skyscanner de cookies wel uitmaken. Ik kreeg goedkopere vluchten niet meer te zien op de iPad waar ik vaker op had gezocht. Zet de laptop aan en plop, daar stond hij er wel tussen. Dus toch even cookies verwijderen :) en na boeken inderdaad niet meer kijken. Het nadeel vind ik vooral ook dat de vlucht goedkoop lijkt, tot je bij de extra kosten voor bagage aan komt enz. Dat tikt aan zeg! Ik had voor 3 personen €1200,- voor de tickets en kwam nog ruim €600,- bij voor bagage enz.
Maandag27 schreef:
01-02-2020 08:41
Ik kijk even met je mee, en heb ook luchthavens in de omgeving aangekruist. Ik kom dan op $129 met American Airlines, voor een enkeltje met een overstap. Je vliegt dan niet van de grote luchthaven (CLE), maar de regionale luchthaven van Charlotte/Akron (CAK)- vandaar de overstap.
https://matrix.itasoftware.com/#view-fl ... -31;stay=0
Ohh wat aardig van je! Ik kan morgen pas kijken maar als dit op een normale tijd (niet om 6u sochtends) plaatsvindt dan teken ik ervoor
Alle reacties Link kopieren
Als je op de prijs let, hou er dan ook rekening mee dat je van en naar de luchthaven moet. En zeker bij goedkope vluchten kan de luchthaven moeilijker bereikbaar zijn en dus een duurder voor en na transport hebben. Hetzelfde geldt voor moeilijke tijdstippen, bussen rijden dan vaak niet en taxi’s hanteren een hoger tarief.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Ik heb nog steeds die vlucht niet geboekt, er is echt geen handige manier. Nu heb ik de keuze uit twee vluchten, één om 05.00 en één om 6.30, één met 45 minuten transfer en de andere een uur. Is 45 minuten genoeg op een vermoedelijk kleine luchthaven (Douglas)?
Alle reacties Link kopieren
Blijf je in de States? Dus dat je geen gedoe met homeland security hebt of er nog een visum controle plaats vindt? Dan moet het lukken op ene overzichtelijke luchthaven.

Overweging; de luchtvaartmaatschappij biedt het aan. Dus die denken dat het kan. Je kunt kijken wat er gebeurt als je de aansluiting zou missen. Als je de vlucht met 45 minuten transfer mist, biedt dezelfde luchthaven dan binnen redelijke tijd nog een andere vlucht? Dan is het nl niet zo erg als je de aansluiting mist, want er is nog een optie waar de luchtvaartmaatschappij je dan naar kan overboeken.
Daar staat niks over en het is ook een vlucht met geen stoelkeuze, geen ingecheckte bagage en als laatste boarden dus I'm guessing no?
Maar er zijn eigenlijk ook niet echt andere opties dus ik ga dan wel voor die met een uur overstaptijd op een nóg lulliger tijdstip.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
06-03-2020 10:56
Daar staat niks over en het is ook een vlucht met geen stoelkeuze, geen ingecheckte bagage en als laatste boarden dus I'm guessing no?
Je zou Ff kunnen kijken naar vluchten vanaf die overstap plek - daar kun je aan zien of je nog een escape hebt. Maar het blijft lastig en ik zou ook voor de langste overstaptijd gaan.
Murrmurr schreef:
06-03-2020 10:56
Daar staat niks over en het is ook een vlucht met geen stoelkeuze, geen ingecheckte bagage en als laatste boarden dus I'm guessing no?
Als je beide vluchten niet op hetzelfde ticket geboekt kunnen worden, dan moet je dit zeker niet doen. Want als je je vlucht mist moet je zelf een nieuw ticket kopen, en dat kan extreem duur zijn, zeker op het laatste moment.

Over welke vliegmaatschappijen gaat het?

Wat is je gehele planning qua vluchten?
VelvetVolvo schreef:
06-03-2020 14:14
Als je beide vluchten niet op hetzelfde ticket geboekt kunnen worden, dan moet je dit zeker niet doen. Want als je je vlucht mist moet je zelf een nieuw ticket kopen, en dat kan extreem duur zijn, zeker op het laatste moment.

Over welke vliegmaatschappijen gaat het?

Wat is je gehele planning qua vluchten?
ja dat wel, ik heb één ticket gekocht net en die overstap zit daarin. Er was niet echt andere keus en de vriend die ik daar ga opzoeken zei dat 45 min. prima te doen is op zo'n klein airportje. Het gaat om American Airlines.
De hele planning? Nouja ik ga drie weken en de rest is via het reisbureau van mijn werk geboekt dus dat zit altijd wel goed, het is Chicago, Cleveland, Memphis, NYC :)
Murrmurr schreef:
06-03-2020 14:16
ja dat wel, ik heb één ticket gekocht net en die overstap zit daarin. Er was niet echt andere keus en de vriend die ik daar ga opzoeken zei dat 45 min. prima te doen is op zo'n klein airportje. Het gaat om American Airlines.
OK dan is het prima. Mocht de eerste vertraging hebben dan regelt American Airlines het wel voor je
Ugh ik heb nog een Google prijsalarm aanstaan en nu ik geboekt heb wordt ie elke dag wat goedkoper. Zal de Corona wel zijn
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me stug dat je eind maart überhaupt nog naar de VS kunt reizen.
prinses30 schreef:
19-03-2020 22:26
Lijkt me stug dat je eind maart überhaupt nog naar de VS kunt reizen.
.
Logisch, je reageert op een topic van > 1 week geleden.
Alle reacties Link kopieren
puntillita schreef:
20-03-2020 01:48
.
Logisch, je reageert op een topic van > 1 week geleden.
Oeps 🤣🤣

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven