Vakantie Kreta, Griekenland

05-02-2020 12:10 16 berichten
Beste allemaal,

Dit jaar ga ik samen met mijn vriendin (22&23 jaar oud) op vakantie naar Kreta, Griekenland. Rethymnon om precies te zijn. :hyper: Wij hebben geboekt en vliegen via TUI. Ook hebben via TUI een auto gehuurd voor enkele dagen bij het bedrijf SunnyCars (Nederlands betrouwbaar bedrijf heb ik begrepen).

Deze vakantie naar Kreta, Griekenland zal mijn eerste vakantie naar dit land worden. Hebben jullie nog handige tips of leuke activiteiten die jullie ons aanbevelen? In of rondom Rethymnon of het eiland Kreta. Zo willen wij in ieder geval één dag naar Falasarna beach op het westen van het eiland, één dag de bergen/natuur in en één dag een andere plaats op Kreta bezoeken. :loveys:

Hoe is jullie ervaring in Rethymnon of Kreta ?

Groetjess ! :hello:
anoniem_639fae324dc23 wijzigde dit bericht op 05-02-2020 12:22
1.48% gewijzigd
Spinalonga vond ik leuk. Verder hebben we vooral strand, zee, zwembad en winkeltjes gedaan (ik was met pubers). Houd er rekening mee dat het in juli/augustus verzengend heet is, dus echt actief kun je dan niet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer gaan jullie? Want idd, in juli en augustus kan het daar bloedheet zijn.

Rethymnon ligt centraal, dus je kan zowel naar het oosten als naar het westen. Zelf zou ik Chania zeker aanraden, fantastische stad. Vooral de oude stad dan. Dat is een dik uur rijden vanaf Rethymnon.

De Mili Gorge ligt ook vlakbij. Genoeg kloven op Kreta, zeker de moeite om te lopen.

Falasarna is bijna 2u rijden, is dat te doen op één dag voor jullie? Dan kom je langs Chania, dus dat kan je combineren. Alhoewel ik daar gewoon één nacht zou blijven, want Chania is te leuk om snel doorheen te wandelen. Dan heb je extra tijd om in het westen door te brengen. Maar geen idee of dat financieel haalbaar is voor jullie.

Verder Plakias, Matala, het oosten, allemaal ontzettend mooi.
Life is short. Eat dessert first.
MinkeDeWit schreef:
05-02-2020 12:21
Spinalonga vond ik leuk. Verder hebben we vooral strand, zee, zwembad en winkeltjes gedaan (ik was met pubers). Houd er rekening mee dat het in juli/augustus verzengend heet is, dus echt actief kun je dan niet zijn.
Dankjewel voor je reactie! Ik ben zelf ook pas 23 en mijn vriendin 22. Houden erg van het bezoeken van mooie stranden, leuke en gezellige dorpjes en het bezoeken van lekkere restaurants. Wij gaan half augustus dus zullen inderdaad rekening houden met de hitte!
doornroosje9 schreef:
05-02-2020 12:48
Wanneer gaan jullie? Want idd, in juli en augustus kan het daar bloedheet zijn.

Rethymnon ligt centraal, dus je kan zowel naar het oosten als naar het westen. Zelf zou ik Chania zeker aanraden, fantastische stad. Vooral de oude stad dan. Dat is een dik uur rijden vanaf Rethymnon.

De Mili Gorge ligt ook vlakbij. Genoeg kloven op Kreta, zeker de moeite om te lopen.

Falasarna is bijna 2u rijden, is dat te doen op één dag voor jullie? Dan kom je langs Chania, dus dat kan je combineren. Alhoewel ik daar gewoon één nacht zou blijven, want Chania is te leuk om snel doorheen te wandelen. Dan heb je extra tijd om in het westen door te brengen. Maar geen idee of dat financieel haalbaar is voor jullie.

Verder Plakias, Matala, het oosten, allemaal ontzettend mooi.
Dankjewel voor je reactie! Hadden inderdaad al gezien dat Rethymnon mooi centraal gelegen ligt aan de noordkust. Wij hebben vooral de westkust op de planning staan, dus zullen dan inderdaad langs Chania komen. Ik denk dat het op zich wel te doen is. Wij willen vroeg vertrekken zodat wij de hele dag hebben. Misschien is voor een bezoek aan Chania het slim om een volle dag uit te trekken. Ik zal zeker je andere tips eens gaan checken, super bedankt !
Groetjess
Alle reacties Link kopieren
Als je van mooie stranden houd....
Deze staat in de top 15 van mooiste steanden ter wereld.
Het is een stukhe rijden, maar als je een auto huurt goed te doen. Kun je combineren met een bezoek aan wat anders.

https://www.google.com/url?sa=t&source= ... vE0gXQlLa5

Wij vonden rethymnon erg mooi. Oude stad, mooi strand en goede ligging om er op uit te gaan.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Superleuk dat je naar Kreta gaat, ik ben er zelf ook twee keer naartoe geweest (met mijn vriend).

Wat leuk is om te doen is om het dorpje Sisi te bezoeken, superleuk en prachtig pittoresk dorpje en met de bus erg goedkoop om te komen. Let op, er gaan maar weinig bussen naartoe dus dat moet je even uitzoeken :)

Je zou ook naar het eiland Chrissi kunnen gaan, als dagtrip. Veel bureaus zullen deze trip aanbieden, dus kijk goed naar de prijzen. Chrissi wordt ook wel het gouden eiland genoemd en is het meest zuidelijke puntje van Europa. Prachtig helder water zul je hier zeker vinden!

Als laatste zou ik aanbevelen om een tripje naar Heraklion te maken en naar het museum te gaan, of gewoon te shoppen.

:)
Alle reacties Link kopieren
Oh zoveel te doen!

In Rethymno zelf in ieder geval het fort bezoeken, erg leuk. En het oude centrum is gewoon heel gezellig om doorheen te wandelen.

Tip voor de beste gyros pita in het centrum van Rethymno: Makan
Ziet er wat hip uit, maar echt een aanrader.

Qua omgeving; elafonissi is een erg mooi strand maar houdt rekening met lange reistijd. Ik ben er afgelopen jaar geweest en de route is goed aan te rijden met de auto, maar op veel stukken kan je gewoon niet snel. Wij waren er eind september dus de drukte was te doen, maar hou er rekening mee dat het enorm druk zal zijn in augustus.

Ook een ontzettend mooi strand: Balos lagoon. (Even Googlen 😍)
Met de auto bereikbaar maar wel voorbereiden op een half uur smalle, onverharde paden. Als je eenmaal geparkeerd bent nog een half uur wandelen, waaronder een groot deel dalen, en terug dus flink stijgen. Te doen, maar het duurt dus eventjes. En met de hitte in augustus wellicht niet heel leuk.
Ook als dagtrip met de boot te boeken, is wellicht gewoon comfortabeler. Overigens, als ik de volgende keer zou moeten kiezen zou ik liever naar Balos gaan dan elafonissi. Balos heeft een wat meer “wauw” effect.

Chania zeker een leuke stad. Heraklion als stad zou ik overslaan, langs de Knossos wel aanrader.

Agios Nikolaos vind ik zelf een leuk plekje, en afgelopen jaar in combinatie met knossos gedaan.

Vanaf Rethymno de bergen in zit een leuk bergdorpje met watervallen, ben de naam even kwijt. Vanaf Rethymno goed aan te rijden met de auto. Argiroupoli. Klein, maar schattig. Leuk voor een middagje met een lunch in een taverne daar.

De zuidkust is ook erg mooi, hebben wij het laatste jaar geen tijd meer voor gehad helaas. Dat doen we de volgende keer weer.

Wat betreft de auto huur, hebben wij ook via sunny cars gedaan. Je krijgt dan via een lokale aanbieder een auto. Ging bij ons heel soepel, en omdat je voor alles verzekerd ben hoef je je nergens zorgen om te maken.

In ieder geval heel veel plezier! En mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust ☺️

Groetjes van een Kreta-liefhebber
Alle reacties Link kopieren
Rethymnon is op zich al een prachtige stad om wat avonden door te brengen.
Een tochtje met de boot is ook leuk. Je kunt langs de kustlijn varen naar b.v. Chania, wat ook mooi is.
Heraklion, de hoofdstad. Mooi en een prachtig museum.
Je kunt opgravingen gaan bekijken. De bekendste is knossos, maar deze is wel veel bijgebouwd. Je kunt verder naar pheastos of malia.
Elafonissi beach ligt op 2 uur rijden. Wij hebben het binnendoor gedaan, door de bergen en dorpjes, zo is de reis ook een avontuur.
Elafonissi beach is bekend om het roze zand. Mooiste strand waar ik ooit ben geweest. Maar het kan druk zijn.... net als al het andere in het hoogseizoen.
Ik hoop dat je geluk hebt met je auto huren. Wij hebben toen nog moeten bijbetalen...
de wereld wacht om ontdekt te worden
Je kunt er de samaria kloof lopen.

Vai beach is ook mooi, met palmbomen op het strand.
Alle reacties Link kopieren
Late reactie, wij zijn ook naar Rethymnon geweest en hebben met de auto Chania, Aigos Nikolaos en het meer van Kournos bezocht. Alledrie aanraders en bij alle drie krijg je gemakkelijk de dag om. Vooral het meer van Kournos vond ik heel mooi!

Wij hebben toen ook via sunnycars gehuurd en dat was prima. Wel even van te voren foto's maken van de auto zodat ze je niet achteraf kunnen beschuldigen van bepaalde schade.
lisa_ schreef:
28-02-2020 08:09
Je kunt er de samaria kloof lopen.
Wordt een lange dag....

Zeker 2 uur heen , voor de kloof zelf staat 6 uur, nog even wat nuttigen in Agia, de boot naar Chora Sfakion, dan met de bus naar je auto, en dan nog 2 uur terug.
Alle reacties Link kopieren
kale62 schreef:
05-05-2020 20:09
Wordt een lange dag....

Zeker 2 uur heen , voor de kloof zelf staat 6 uur, nog even wat nuttigen in Agia, de boot naar Chora Sfakion, dan met de bus naar je auto, en dan nog 2 uur terug.
Maar o zo de moeite waard: een goed gevulde dag, spierpijn, prachtige foto's en onuitwisbare herinneringen!
conversation = awareness
Ik gok zomaar dat TO niet meer naar Kreta gaat. Zelfs Grieken kunnen op dit moment niet naar Kreta.
Alle reacties Link kopieren
Verdraaid ja, ik vond het al zo moedig en zwijmelde direct weg bij het lezen van Samaria Kloof... :proud:
conversation = awareness
MarvelousMrsMaisel schreef:
06-05-2020 15:35
Ik gok zomaar dat TO niet meer naar Kreta gaat. Zelfs Grieken kunnen op dit moment niet naar Kreta.
Griekenland wil het land - en luchtruim - weer openstellen voor toeristen.

De kans dat mijn vakantie naar Kreta in oktober door kan gaan, acht ik reeeel aanwezig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven