Oost Europa in de zomervakantie, tips gevraagd.

12-02-2020 08:17 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar will ik met 2 van mijn tienerzonen een weekje relaxen in het oosten van Europa (Albanië, Roemenië, Montenegro, iets in die regio... geen sunnybeach-achtige vakantie ) of Griekenland..

Voor Griekenland is de keuze reuze maar ik kom niet goed achter de leukste adressen in de andere landen...
Zeker voor Albanië en Roemenië is het lastig zoeken

Onze wensen?

Vliegen
Niet een al te groot complex
Zwembad buiten
Wifi
Leuk uitzicht, liefst ook wat groen/niet te kaal of strak
Stadje/winkels op loopafstand
Vliegveld niet al te ver weg
Aan zee of een meer zou leuk zijn

Sta ook wel open voor een stedenvakantie in Oost Europa en denk dan aan Boedapest of Praag, Krakau, zoiets) binnenzwembad is dan een must en een pittoreske omgeving.

Mijn budget ligt op zo'n 2000 tot 2500 euro voor 3 personen (eten en uitgaven niet inbegrepen).

Iemand toevallig een tip of ervaring met een leuk plekje?
Live long and prosper
Ik vond Macedonie erg leuk! En goedkoop! Vliegveld in dichtbij en zeer leuke excursies. Zelf ben ik Griekenland fan, Lesbos (heel veel keuze) alleen is de transfer wel wat langer ivm bergen.
Alle reacties Link kopieren
Montenegro is hartstikke leuk en mooi.
Maar zo zijn veel plekken op de Balkan
Alle reacties Link kopieren
Macedonië komt op het lijstje!
Hoe toeristisch zijn landen als Montenegro en Macedonië eigenlijk?
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
Macedonië vond ik tegenvallen vergeleken met Montenegro en Albanië. Geen tips voor resorts want ik ga meestal kamperen, dat kan daar erg goed. Montenegro zit veel rond de baai van Kotor, het schiereiland ten zuiden daarvan is ook erg mooi.
Alle reacties Link kopieren
Albanië trekt me ook erg. We gaan wel vliegen en zullen dan een auto moeten huren... Ik weet niet of dat dit jaar haalbaar is, voor een simpel weekje zon. Misschien leuk voor een ander jaar!

Ik ga zoeken op de baai van Kotor.
Live long and prosper
janena schreef:
23-02-2020 22:46
Macedonië komt op het lijstje!
Hoe toeristisch zijn landen als Montenegro en Macedonië eigenlijk?
Zijn ze flink aan het promoten geweest. Langs het meer toeristen plekken maar geen massatoerisme en dikke hoogbouw/ad patat.
Albanië ligt aan de andere kant van het meer en worden excursies naar toe aangeboden (wel een paspoort hebben) Zit een erg leuk excursiebureau (kleinschallig spreken ook NL en schappelijke prijzen)
Alle reacties Link kopieren
Slovenië. Mooie kust (Koper), kan ook naar Ljubljana uitstappen voor een dagje of de bergen. Meren zijn daar heel mooi in alle seizoenen.
Alle reacties Link kopieren
Als je een stedentrip met zwembad ook een leuke optie vind dan kun je ook kijken naar het Aquapalace hotel in Praag of Aquaworld Ramada in Boedapest. Met de tweede zelf geen ervaring, de eerste wel. Prima hotel met fijne transfer naar de stad. Met de stadsbus naar het metrostation in Praag ook heel goed te doen.
Forever is a hell of a long time
Alle reacties Link kopieren
Fijne tips! Ik heb ze onder mijn favorieten gezet bij booking.com.
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
Als stedentrip vond ik Sofia ontzettend mooi en goed te doen. Hotels goed betaalbaar en met zwembad, zeker een aanrader.
Slovenië ook mooi, maar buiten mooie natuur wat minder te doen (tenminste, zo ervaarde ik het)
Griekenland is halkidiki een leuke streek en een stuk minder toeristisch dan de eilanden. Halkidiki bestaat uit drie schiereilanden (waarvan 1 voornamelijk een klooster is en niet toegankelijk)
Wij hebben in dat middelste pootje gezeten, zeker voor herhaling vatbaar. Ruim uurtje van vliegveld vandaan (Thessaloniki)
Keuze zat dus!
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar zijn we op stedentrip geweest naar Ljubljana in Slovenië, een prachtige stad. Heel gezellig aan de rivier en super goedkoop om te eten en te drinken. Je geraakt er makkelijk met het vliegtuig.

https://www.vetexbart.be/citytrip-ljubljana/

Verder is het Meer van Ochrid in Noord-Macedonië ook heel mooi en goed om naar toe te gaan. Goedkoop en heel veel leuke hotels aan het meer met zwembad.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vorig jaar naar Slovenie geweest en we gaan dit jaar weer en dat doen we nooit 2 x naar dezelfde plek.

Zooooooooo mooi prachtige wandelmogelijkheden met de mooiste watervallen. Het water is zo prachtig turquoise of smaragd groen.

Bohinj meer was helemaal mooi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven