Boeken (vliegreis) of weer afwachten (auto) vacansoleil?

12-02-2020 22:47 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hooi!
Pff twijfel twijfel..
Wij (+ kids (3) en (0)) hebben een vakantie op het oog voor eind augustus in Menorca. All in, leuk hotel, transfer lijkt goed etc. Zo'n 2200 euro kwijt voor all in voor 7 a 8 dagen.
Onze eisen; goede beoordeling, sowieso een aparte slaapkamer, korte transfer en zwembad met een glijbaan.
Dit is dus gelukt,, maar nu komen we in twijfel of we dit gaan boeken, of dat we wachten wat het weer doet en dan een mooie camping met al die glijbanen etc. te boeken via vacansoleil of rent a tent.
Hier zien we namelijk ook hele mooie campings met veel vermaak voor 3-jarigen (ljkt net zo mooi/mooier als zo'n hotel/app in spanje, veel meer glijbanen ed, natuurlijk ook handiger dan vliegen lijkt me (rijden, vliegen, transfer, etc.)
. We willen dan wel dichtbij (max 5 uur rijden)
dus lang wachten en bij slecht weer naar Frankrijk rijden is geen optie.

Dan nu de vraag;
Heeft iemand ervaring met campings via vacansoleil ed, kun je hiermee wachten tot het laatst en als je pas op het eind wat gaat boeken, is zo'n all in vakantie dan nog überhaupt te vinden en te betalen.
Iemand ervaring mee ?
sanneennas wijzigde dit bericht op 12-02-2020 22:55
4.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel glijbanen in een zwembad heeft een peuter nodig?
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
nou 1 leuke is genoeg haha.
Maar dichtbij (4 of 5 uurtjes rijden) is wel veel handiger dan vliegen
(2 uur naar Adam, + de tijd die je ervoor aanwezig moet zijn, dan nog 2 uur vliegen, dan tranfser van 1 uur)
Je gaat toch op vakantie voor jezelf? Dan is Menorca toch een aangenamer vooruitzicht dan een of andere krijsjestoko op een paar uur rijden?
malibu82 schreef:
12-02-2020 22:51
Hoeveel glijbanen in een zwembad heeft een peuter nodig?
Ook mijn vraag.

Ik zou Menorca boeken en de camping bewaren voor als de kinderen net iets ouder zijn. Als ze de leeftijd hebben dat je je niet meer zo druk hoeft te maken of ze de hele camping wakker maken ´s ochtends, zelf over de camping kunnen struinen etc.
Alle reacties Link kopieren
sanneennas schreef:
12-02-2020 22:53
nou 1 leuke is genoeg haha.
Maar dichtbij (4 of 5 uurtjes rijden) is wel veel handiger dan vliegen
(2 uur naar Adam, + de tijd die je ervoor aanwezig moet zijn, dan nog 2 uur vliegen, dan tranfser van 1 uur)
Dan vlieg je vanaf een andere luchthaven.
Alle reacties Link kopieren
sanneennas schreef:
12-02-2020 22:53
nou 1 leuke is genoeg haha.
Maar dichtbij (4 of 5 uurtjes rijden) is wel veel handiger dan vliegen
(2 uur naar Adam, + de tijd die je ervoor aanwezig moet zijn, dan nog 2 uur vliegen, dan tranfser van 1 uur)
Ik vind vliegen veel handiger.
Ik stap hier in de bus en ben na 10 minuten in de vertrekhal. Menorca is klein en als je een auto huurt zit je echt geen uur in een transferbus.
En meer kans op mooi weer dan op 5 uur rijden.
sanneennas schreef:
12-02-2020 22:53
nou 1 leuke is genoeg haha.
Maar dichtbij (4 of 5 uurtjes rijden) is wel veel handiger dan vliegen
(2 uur naar Adam, + de tijd die je ervoor aanwezig moet zijn, dan nog 2 uur vliegen, dan tranfser van 1 uur)
Maar wel zonzeker en een heerlijk verzorgde vakantie.

Wat doe je als het weer op 4 of 5 uur afstand pet blijft? De kans dat je in augustus een week voor vertrek nog een fatsoenlijke en enigszins betaalbare vakantie kan boeken is klein.
anoniem_382756 wijzigde dit bericht op 12-02-2020 23:05
Reden: typefoutje
0.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
12-02-2020 23:01
Maar wel zonzeker en een heerlijk verzorgde vakantie.

Wat doe je als het weer of 4 of 5 uur afstand pet blijft? De kans dat je in augustus een week voor vertrek nog een fatsoenlijke en enigszins betaalbare vakantie kan boeken is klein.

Ik zou ook voor Menorca kiezen. Maar het blijft jullie keuze :)
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook absoluut voor Menorca gaan.
Ik vind met kinderen en camping heerlijk maar als ze nog zo klein zijn als bij jou maakt dat niet zoveel uit. Vliegen vind ik persoonlijk pittiger met kinderen dan met de auto. Je straalt in, stipt onderweg een paar keer een je hebt er. Met het vliegtuig vond ik het altijd een hele onderneming. Daarnaast ben je je dag van aankomst en vertrek vaak al kwijt als je vliegt en dat vind ik echt zonde. Maar als je wel wachten tot op het laatste moment met boeken zij ik toch voor de vliegvakantie gaan. De kans dat je een mooie camping net voor vertrek in het hoogseizoen kan boeken is klein.

Wij wilde vorig jaar weer eens vliegen maar de kinderen wilde toch liever naar een camping in Italië. Daar konden we voor hetzelfde geld van 8 dagen all in 15 dagen weg.
Alle reacties Link kopieren
Huh, maar als je een dag moet rijden, ben je toch ook die reisdagen kwijt? Die snap ik even niet.
Ik heb nog geen ervaring met een 3 jarige, maar het lijkt me niet dat je daar enorme glijbanen voor nodig hebt.
Verder zijn je eisen best wel bepalend, en dat maakt heel laat nog iets boeken moeilijk. Als je dan ook nog aan specifieke datums vast zit, wordt het dan echt wel heel lastig en/of heel duur om last minute nog iets te boeken.
Wat 5 uur rijden precies is, hangt ook nogal af van waar je begint. Bij mijn huis vandaan, zit ik met 5 uur net in Noord Frankrijk. Maar als je bijna in België woont, ben je al een stuk verder (maar dan zou ik weer niet vanaf Amsterdam gaan vliegen).

Ik persoonlijk zou naar Menorca gaan, maar ik vind vliegen met kind geen probleem. Het klinkt alsof jij eigenlijk liever een camping op 5 uur rijden boekt. Dan moet je dat vooral doen, mijn vakantie hoeft de jouwe niet te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou lekker voor Menorca gaan. Mooier, comfortabeler, warmer en een stuk relaxter.
Hoef je ook niet te koken, 5 uur te rijden, je hele hebben en houden inpakken, uitpakken, in elkaar zetten, weer opruimen etc. En dan ook nog hele kleine kinderen die andere mensen wakker kunnen huilen en wellicht moeilijk in slaap komen door geluid buiten de tent. Sowieso vind ik zelf slapen in een tent vreselijk maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Let’s go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
12-02-2020 22:55
Je gaat toch op vakantie voor jezelf? Dan is Menorca toch een aangenamer vooruitzicht dan een of andere krijsjestoko op een paar uur rijden?
Dit. Plus als tegen die tijd het weer slecht is en blijft, kun je niet meer even een betaalbare vliegreis boeken en zit je dus thuis in de regen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook voor Menorca kiezen. Wat ik dan niet snap; je zegt sowieso een eigen slaapkamer. Maar dan wel met z’n allen in een tent? Dan hoor je elkaar toch ook/geen privacy?
Alle reacties Link kopieren
Tess1981 schreef:
12-02-2020 23:38
Ik vind met kinderen en camping heerlijk maar als ze nog zo klein zijn als bij jou maakt dat niet zoveel uit. Vliegen vind ik persoonlijk pittiger met kinderen dan met de auto. Je straalt in, stipt onderweg een paar keer een je hebt er. Met het vliegtuig vond ik het altijd een hele onderneming. Daarnaast ben je je dag van aankomst en vertrek vaak al kwijt als je vliegt en dat vind ik echt zonde. Maar als je wel wachten tot op het laatste moment met boeken zij ik toch voor de vliegvakantie gaan. De kans dat je een mooie camping net voor vertrek in het hoogseizoen kan boeken is klein.

Wij wilde vorig jaar weer eens vliegen maar de kinderen wilde toch liever naar een camping in Italië. Daar konden we voor hetzelfde geld van 8 dagen all in 15 dagen weg.
Dit is een beetje wat ons twijfelen doet.
Alle reacties Link kopieren
Schaapje11 schreef:
13-02-2020 05:53
Ik zou ook voor Menorca kiezen. Wat ik dan niet snap; je zegt sowieso een eigen slaapkamer. Maar dan wel met z’n allen in een tent? Dan hoor je elkaar toch ook/geen privacy?

Ja meer dat als de kids slapen je niet op hun kamer hoeft te zitten. Bij een tent kan je buiten zitten of bij een appartement op een terras bijvoorbeeld.
Met een hotelkamer worst dat lastig.

Mijn voorkeur gaat ook uit naar Menorca ip, maar dacht de camping lijkt me een heel stuk goedkoper. Maar als het slecht weer is en je dan voor hetzelfde het dubbele moet gaan betalen is dat ook zonde vd gok natuurlijk.
Dacht als er mensen ervaring hebben eb zeggen nee joh vlak v tevoren is er altijd wel weer plek vrij. Boek altijd heel optijd dus geen ervaring mee 🙊🙈
Mr wel fijn dat iedereen vrij eensgezind is 👏🏼👏🏼
Als je niet het hoogseizoen gaat kan je best lang wachten met boeken. Maar het blijft een risico dat weg is wat jij graag wil.
Ik zou niet wachten. Leuke campings zijn meestal vol als je op het laatst gaat boeken.
sanneennas schreef:
13-02-2020 06:50
Ja meer dat als de kids slapen je niet op hun kamer hoeft te zitten. Bij een tent kan je buiten zitten of bij een appartement op een terras bijvoorbeeld.
Met een hotelkamer worst dat lastig.

Mijn voorkeur gaat ook uit naar Menorca ip, maar dacht de camping lijkt me een heel stuk goedkoper. Maar als het slecht weer is en je dan voor hetzelfde het dubbele moet gaan betalen is dat ook zonde vd gok natuurlijk.
Dacht als er mensen ervaring hebben eb zeggen nee joh vlak v tevoren is er altijd wel weer plek vrij. Boek altijd heel optijd dus geen ervaring mee 🙊🙈
Mr wel fijn dat iedereen vrij eensgezind is 👏🏼👏🏼
Een week stacaravan is met een beetje pech in het hoogseizoen 1000-1500, benzinekosten, toll, niet all in dus elke avond uiteten/koken. Scheelt niet veel gok ik.
Alle reacties Link kopieren
Tess1981 schreef:
12-02-2020 23:38
Daarnaast ben je je dag van aankomst en vertrek vaak al kwijt als je vliegt en dat vind ik echt zonde.
En met 2 keer 5 uur in de auto zitten niet? Ik vind dat zo'n kul argument altijd.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
13-02-2020 07:31
Een week stacaravan is met een beetje pech in het hoogseizoen 1000-1500, benzinekosten, toll, niet all in dus elke avond uiteten/koken. Scheelt niet veel gok ik.
En dat.
sanneennas schreef:
13-02-2020 06:50
Ja meer dat als de kids slapen je niet op hun kamer hoeft te zitten. Bij een tent kan je buiten zitten of bij een appartement op een terras bijvoorbeeld.
Met een hotelkamer worst dat lastig.

Mijn voorkeur gaat ook uit naar Menorca ip, maar dacht de camping lijkt me een heel stuk goedkoper. Maar als het slecht weer is en je dan voor hetzelfde het dubbele moet gaan betalen is dat ook zonde vd gok natuurlijk.
Dacht als er mensen ervaring hebben eb zeggen nee joh vlak v tevoren is er altijd wel weer plek vrij. Boek altijd heel optijd dus geen ervaring mee 🙊🙈
Mr wel fijn dat iedereen vrij eensgezind is 👏🏼👏🏼
Je hebt toch vrijwel altijd een balkon op je hotelkamer? En verder zijn er genoeg (apart)hotels te vinden met een slaapkamer en (kleine) buitenruimte.

Wat betreft de prijs: je vergelijkt all inclusive met een camping waar je zelf al je eten moet kopen en verzorgen. Dat is appels met peren vergelijken. Vind je de all inclusive vakantie te duur, boek dan een appartement waar je zelf voor je eten zorgt. Dat zal ook al schelen, en de prijs daarvan zal die van een luxe ingerichte tent niet ver ontlopen, Want die dingen zijn flink prijzig.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de vakantie kiezen die jou en je man het meest aanspreken. Jullie kinderen zijn nog zo jong die vinden alles prima. Ik zou zelf pas kiezen voor zwembad met glijbanen als kids een zwemdiploma hebben. Wij zaten ook eens op een camping maar had geen moment rust. Ons kind is nogal ondernemend en die liep weg zodra hij kans zag. (En steeds richting het zwembad natuurlijk) Dus dat was de hele dag opletten, echt niet fijn. Dus kiezen wij nu voor huisje met eigen afgesloten terras of tuin. Meestal in de buurt van de zee. Vind persoonlijk zwemmen in de zee veel lekkerder dan in een zwembad. Dus hier pas weer naar een camping zodra jongste een diploma heeft. Dan hoef ik zelf dat zwembad niet meer mee in. 😁
sanneennas schreef:
13-02-2020 06:50
Ja meer dat als de kids slapen je niet op hun kamer hoeft te zitten. Bij een tent kan je buiten zitten of bij een appartement op een terras bijvoorbeeld.
Met een hotelkamer worst dat lastig.

Mijn voorkeur gaat ook uit naar Menorca ip, maar dacht de camping lijkt me een heel stuk goedkoper. Maar als het slecht weer is en je dan voor hetzelfde het dubbele moet gaan betalen is dat ook zonde vd gok natuurlijk.
Dacht als er mensen ervaring hebben eb zeggen nee joh vlak v tevoren is er altijd wel weer plek vrij. Boek altijd heel optijd dus geen ervaring mee 🙊🙈
Mr wel fijn dat iedereen vrij eensgezind is 👏🏼👏🏼
Dan huur je toch een bellevilla met eigen zwembad? Kun je de kids in bed gooien en zelf lekker nog in de tuin zitten met je wijntje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven