Londen, maar dan anders...

14-02-2020 19:42 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zijn al veel topics over Londen, maar ik open er toch nog een...

Mam en ik gaan deze zomer een paar dagen kamperen in zuidwest Londen. Hij wil graag naar het Twickenham rugby stadion en ik wil graag naar Hampton Court. Daarna hebben we nog twee dagen over.

We vinden het leuk om wat minder voor de hand liggende dingen te doen. Ik las bijvoorbeeld over een toren in het Olympisch Park met geweldig uitzicht over Londen en dan een enorme glijbaan naar beneden. Verder las ik over een gebouw met mooi uitzicht vanaf een grote binnentuin.

We zijn al eens eerder in Londen geweest, waarbij de voor de hand liggende dingen al hebben gezien, de Tower, Westminster Abbey, Buckingham Palace, Harrods, etc.

Van winkelen houden we niet echt. Wel van natuur, cultuur. Er gaan geen kinderen mee. Wie heeft er nog leuke tips voor ons?
Alle reacties Link kopieren
Als je van hoogte en uitzicht houdt, dan is de
O2 beklimmen misschien ook wel wat voor jullie?
Alle reacties Link kopieren
Hampton court
Kew gardens
https://www.vam.ac.uk/moc/collections/
V&A bethnal green museum of childhood. Mooie collectie met veel mooie poppenhuizen.

https://www.tate.org.uk/
Tate, voor kunst, ook voor hele moderne kunst.
Alle reacties Link kopieren
War Cabinets
Greenwich
Alle reacties Link kopieren
Het gaat niet direct om het uitzicht, maar meer om de combinatie met de glijbaan en de tuin op grote hoogte. O2 ga ik even checken.

War Cabinets is een goede optie! Net als Kew Gardens. Hampton Court stond al op de planning.

Greenwich is vanaf de camping twee uur enkele reis, die staat op de reservelijst. V&A lijkt mij leuk, maar man wordt vast niet blij van poppenhuizen ;)
We houden niet zo van moderne kunst. Portrait Gallery staat wel op de lijst.
Alle reacties Link kopieren
O2 beklimmen is heel spectaculair! Die gaat op de shortlist!
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je met die binnentuin toevallig de Sky Garden? Mooi uitzicht en gratis, dus dat is fijn.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Alle reacties Link kopieren
Sky garden, ik vond het wel leuk, werd alleen beetje misselijk daarboven.

Borough marktet, hele grote, maar ook drukke markt met heel veel lekker eten. Ligt naast southwark cathedral, kan je ook nog bezoeken.

De dom van st pauls beklimmen .

Imperial war museum

Ga naar een evensong in de st pauls of westminster abbey,meestal om 17.00 is gratis en duurt niet heel lang, een dienst vol met mooie koormuziek.
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
Toevallig zijn wij afgelopen weekend in Londen geweest en hadden een hotel vlakbij het Olympisch dorp. En die uitzichttoren/glijbaan idd gezien, zag er vooral erg hoog uit.

Verder waren wij echt helemaal weg van de sfeer in vooral Covent Garden en Notting Hill. Gewoon een klein kroegje in en als je van gin houdt: Mr Fogg's Gin Parlour in Covent Garden.

Mooi en gratis uitzicht over de stad: Primrose Hill.

Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Churchill Museum and Cabinet War Rooms was ook de moeite waard!
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
Als je van natuur, cultuur en geschiedenis houdt is het leuk om naar Chartwell te gaan. Dat ligt net buiten de M1, onder Londen. Daar is het woonhuis van oud premier Churchill te bezichtigen op een prachtig landgoed. Wij vonden het een hele interessante bestemming waar je makkelijk een aantal uren kunt spenderen
Alle reacties Link kopieren
Chartwell is een hele goede tip! Is precies wat we zoeken, maar zijn we al eens geweest.

Sky Garden bedoel ik inderdaad en als Nederlander ook fijn dat het gratis is ;) het valt me op dat óf dingen in Londen gratis zijn óf ze zijn behoorlijk aan de prijs.

Ik ben toen ik de o2 zocht ook informatie tegen gekomen over een fietstocht door Londen, helemaal leuk!

Evening song is een goed idee! Net als Primrose Hill. Een markt maak ik man denk ik niet echt blij mee, maar Notting Hill vindt hij vast wel oké.
Alle reacties Link kopieren
Iemand nog advies over hoe we het beste kunnen reizen? De vorige keer hadden we een Oyster Card, maar ik denk dat we nu hooguit twee dagen met het ov gaan. Is dat dan wel de handigste optie?
Alle reacties Link kopieren
Miss.Marissie schreef:
14-02-2020 20:33
Iemand nog advies over hoe we het beste kunnen reizen? De vorige keer hadden we een Oyster Card, maar ik denk dat we nu hooguit twee dagen met het ov gaan. Is dat dan wel de handigste optie?
Gewoon je pinpas gebruiken bij de poortjes, dan ben je net zoveel kwijt als met een Oyster Card.
Alle reacties Link kopieren
Misschien wel voor de hand liggend en valt deze onder jouw etc. Maar ik vind Camden Town elke keer weer geweldig, verveelt me nooit. En Neal’s Yard, in Covent Garden, ook zo gezellig. Daarnaast wandel ik zelf ook heel graag door de verschillende Mews die Londen rijk is, Kensington Mews is wel een van mijn favorieten. Maar er zijn er nog veel meer.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren
Miss.Marissie schreef:
14-02-2020 20:30
Ik ben toen ik de o2 zocht ook informatie tegen gekomen over een fietstocht door Londen, helemaal leuk!
Check goed of de route ook door druk verkeer gaat, want de Londense bestuurders zijn niet op fietsers berekend. Er gebeuren regelmatig ongelukken, zelfs nu ze wat fietspaden hebben aangelegd.
Alle reacties Link kopieren
Je kan met je pinpas contactloos betalen, je betaald dan het goedkopere oyster tarief, maar dan hoef je geen oyster card te kopen
Alle reacties Link kopieren
Miss.Marissie schreef:
14-02-2020 20:10
O2 beklimmen is heel spectaculair! Die gaat op de shortlist!
Greenwich ligt er in de buurt. En mocht je via het ov 2 uur te lang vinden kan je vanaf Westminster de boot pakken. Is daar vandaan een uurtje en aangenaam om te doen. Breekt alles een beetje en dan vanaf Greenwich en de Observatory etc naar O2 misschien? Valt iig goed te combineren. Je hebt er ook ergens een kabelbaantje zitten die van de ene naar de andere kant gaat.
Alle reacties Link kopieren
Al eens bij the historical dockyards in Chatham geweest? Ten oosten van Londen.
Vanuit centrum Londen kun je ook met de boot over Theems naar Greenwich, kom je langs een heel ander, oud deel van Londen
En zowel Leeds Castle als Hever Castle zijn de moeite waard, maar dat is net wat verder weg
Alle reacties Link kopieren
Miss.Marissie schreef:
14-02-2020 20:10
O2 beklimmen is heel spectaculair! Die gaat op de shortlist!
Het is in elk geval spectaculairder dan het vanaf de grond lijkt :D
Alle reacties Link kopieren
broodtrommel schreef:
14-02-2020 20:46
Je hebt er ook ergens een kabelbaantje zitten die van de ene naar de andere kant gaat.
Die steekt de Thames over tussen de 02 en London Excel.
Alle reacties Link kopieren
Chatham dockyards zijn we al eens geweest. Is zeker een aanrader.

Goed om te weten van het betalen met een gewone pinpas, scheelt weer gedoe.

Met de boot naar Greenwich is een goed idee, dat is altijd wel even relaxed op zo’n volgeplande dag.

Bedankt voor alle leuke ideeen!
Alle reacties Link kopieren
Voor de Sky garden bijtijds een timetable boeken, anders kom je er niet in. Loop het gratis Natural History museum eens in en ga vooral een milktrain ijsje halen vooral de go-choo-choo of the unicorn (doen het leuk op de foto) bizar groot.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het Sir John Soanes museum erg speciaal en leuk, keek mijn ogen uit.

https://www.soane.org
https://www.atlasobscura.com/places/sir ... nes-museum

Op de site van Atlas Obscura vind je ook wat apartere dingen, ook voor Londen. Mag ik graag op zoeken.
https://www.atlasobscura.com/things-to- ... on-england
rapanui wijzigde dit bericht op 14-02-2020 22:10
Reden: Typefout
0.31% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven