Londen, maar dan anders...

14-02-2020 19:42 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zijn al veel topics over Londen, maar ik open er toch nog een...

Mam en ik gaan deze zomer een paar dagen kamperen in zuidwest Londen. Hij wil graag naar het Twickenham rugby stadion en ik wil graag naar Hampton Court. Daarna hebben we nog twee dagen over.

We vinden het leuk om wat minder voor de hand liggende dingen te doen. Ik las bijvoorbeeld over een toren in het Olympisch Park met geweldig uitzicht over Londen en dan een enorme glijbaan naar beneden. Verder las ik over een gebouw met mooi uitzicht vanaf een grote binnentuin.

We zijn al eens eerder in Londen geweest, waarbij de voor de hand liggende dingen al hebben gezien, de Tower, Westminster Abbey, Buckingham Palace, Harrods, etc.

Van winkelen houden we niet echt. Wel van natuur, cultuur. Er gaan geen kinderen mee. Wie heeft er nog leuke tips voor ons?
Alle reacties Link kopieren
Miss.Marissie schreef:
14-02-2020 21:45
Chatham dockyards zijn we al eens geweest. Is zeker een aanrader.

Goed om te weten van het betalen met een gewone pinpas, scheelt weer gedoe.

Met de boot naar Greenwich is een goed idee, dat is altijd wel even relaxed op zo’n volgeplande dag.

Bedankt voor alle leuke ideeen!
Wij waren in December in Edinburgh en daar kun je in de bus ook contactloos betalen met pinpas. Moest wel aparte pas / rekening per persoon zijn. Er werd in eerste instantie 20 pond borg afgeschreven (kwam later netjes terug)
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Highgate cemetery ook echt een aanrader! Het oude (interessante) deel mag je alleen maar op met een rondleiding en dan krijg je uitleg over de vele symboliek die de Victorians gebruikten. Erg mooi en interessant!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit een boek gelezen van Tracy Chevalier waarin volgens mij Highgate Cemetery een rol speelt. Hmmm goede aanleiding om dat boek mee te nemen. Highgate gaat ook op de inmiddels heel lange shortlist, haha.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zelf de dierentuin en Regents park daar om heen ook leuk. Er lopen eekhoorns die nootjes uit je hand eten. Dierentuin is groot opgezet waarbij de natuurlijke leefomgeving is nagemaakt. Oa tijgers, nachtdiertjes (je weet wel van de Madagaskar beestjes). Het park is mooi en de omgeving ook.
https://www.royalparks.org.uk/parks/the-regents-park

https://www.zsl.org/zsl-london-zoo
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
-In Greenwich de nulmeridiaan en de Cutty Sark.
-RAF museum
-Ik neem aan dat je de HMS Belfast al eens gedaan hebt? Ik ga binnenkort nog eens naar Londen met de kinderen en de jongste wil absoluut weer naar de HMS Belfast terwijl hij die al 3 keer gezien heeft.
-Windsor Castle (maar da's misschien overkill als je al Hampton Court doet, al is het een fantastisch kasteel)
-Niet groot, maar wel een leuke ontdekking als je een geschiedenisfan bent: de Mithras tempel (London Mithraeum)
-Idem voor Temple Church
-En als je van lekker eten houdt: ga naar NOPI en Dishoom

Hampton Court én het rugbystadion hebben wij allebei al eens gedaan. Ik vond Hampton Court echt prachtig! Zeker de keukens, dat vind ik altijd leuk om te zien. En dat stadion is voor rugbyfans ook heel leuk.

Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Wandelen langs Regents canal (of met een boot van London waterbus company), of in Richmond, mooie natuur.

Cutty Sark in Greenwich combineren met O2 en dan met boot over de Thames weer terug.

Verder lees ik even mee, ik ben dol op Londen.
Sky Garden, maar die is al genoemd, zie ik.

Verder vond ik Westminster Palace zeer interessant. Zeg maar waar de house of lords zetelt, en waar echt politiek word bedreven. Wij hebben daar op zaterdag een rondleiding gedaan, en ook echt gezeten in de bankjes, maar volgens mij kan dat door de weeks ook. Was wel prijzig, 30 euro per persoon dacht ik.

Verder vond ik de UK Surpreme Court enorm interessant. Daar organiseren ze op vrijdag rondleidingen, en krijg je heel veel uitleg hoe het recht in de UK gaat. Was redelijk goedkoop, dacht 5 euro, zit ook aan dat pleintje bij Westminster Abbey.

En ook het operatie theater vond ik zeer interessant. Worden ook echt presentaties gehouden, en word verteld hoe de medische zorg eeuwen geleden geregeld was, en ook hoe ingrepen gingen (toen wij er waren, de voornaamste ingreep --> amputaties. Heel interessant, ook super tof om te combineren met het Florence Nightengale museum, wat op de nieuwe lokatie van het St Thomas zit. Ik weet alleen niet meer hoe duur dat was.
Alle reacties Link kopieren
Highgate centrum inderdaad. Wat fantastisch mooi is dat!
Alle reacties Link kopieren
Veel leuke tips gekregen! Ik ga eens kijken of ik hier een beetje een efficiënte planning van kan maken.

Ik denk dat we voor Hampton Court wel een dag kwijt zijn. Iemand enig idee hoeveel tijd we kwijt zijn in Twickenham? En waar zouden we dat mee kunnen combineren? Ik denk dat we naar beide met de auto gaan, is dan maar een klein half uur en met het ov zeker een uur.
Alle reacties Link kopieren
https://www.saatchigallery.com/

Idd Greenwich, als je daar richting de heuvel loopt, dan heb je een straatje, als je daar rechts de hoek omgaat zit (toe ik er was) een bakker. Daar hebben we toen lekkere broodjes gehaald en in het park gegeten.
Alle reacties Link kopieren
Wat ook kan proberen is een bezoekje brengen aan parlement, palace of westminster. Paar x per week zijn er gratis kaartjes beschikbaar om een bezoek te brengen aan de "2e kamer" maar je kan dan ook die andere kamer bekijken en een beetje rondlopen. Ik vond het heel bijzonder!
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
Miss.Marissie schreef:
18-02-2020 18:15
Iemand enig idee hoeveel tijd we kwijt zijn in Twickenham?
Ik denk dat de rondleiding ongeveer een uur duurde. Het museum was toen wij er waren gesloten, maar dat is volgens mij ook niet zo groot. Dat is dus zeker geen dagvullende activiteit. Wij zijn gewoon meteen terug het centrum ingegaan met de metro, maar het ligt niet zover van Richmond. Daar ben ik ook wel eens geweest (weliswaar voor m'n werk dus niet zo op toeristische dingen gelet) en dat is op zich ook nog wel een leuke wijk om rond te wandelen. Wonen ook heel wat bekende mensen mocht je huizen willen spotten :)
Alle reacties Link kopieren
Loesiepoesie schreef:
18-02-2020 21:47
Wat ook kan proberen is een bezoekje brengen aan parlement, palace of westminster. Paar x per week zijn er gratis kaartjes beschikbaar om een bezoek te brengen aan de "2e kamer" maar je kan dan ook die andere kamer bekijken en een beetje rondlopen. Ik vond het heel bijzonder!
Da's een goed idee! Heb het meteen geboekt (overigens niet gratis) voor mijn eigen tripje naar Londen. Ik ben al vaak in Londen geweest, maar om de een of andere reden nog nooit in het parlement.
Alle reacties Link kopieren
the4ofus schreef:
19-02-2020 07:37
Da's een goed idee! Heb het meteen geboekt (overigens niet gratis) voor mijn eigen tripje naar Londen. Ik ben al vaak in Londen geweest, maar om de een of andere reden nog nooit in het parlement.
Leuk, veel plezier! Miss was het dan bij ons ook niet gratis hoor.
#doeslief

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven