Tips westkust Amerika

14-02-2020 20:50 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Komende zomer ga ik met mijn gezin (man en 2 kinderen van 10 en 7) naar de westkust van Amerika. We komen aan op het vliegveld van Las Vegas en vertrekken via het vliegveld van LA. We hebben een huurauto en weten even niet hoe we de route het beste kunnen uitstippelen. We zijn er 3 weken en willen ook graag weten wat we zeker niet moeten missen.
Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Monument Valley, Death Valley, Grand Canyon, Sequoia en Yosemite zou ik zeker allemaal gaan zien.
Daarna misschien via San Francisco via de kust naar LA?
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Alle reacties Link kopieren
Oh, en Las Vegas is ook om je ogen uit te kijken dus daar moet je ook wel een dagje blijven. Veel auto dus, maar ik vond het super.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Alle reacties Link kopieren
Wat Mrs Lamaze zegt.
Behalve SF.
Met Grand Canyon (south rim schijnt mooier te zijn dan de north rim), Death Valley, Yosemite en Vegas en LA natuurlijk, heb je de vakantie al aardig vol, denk ik.

Eerste keer Amerika?
Alle reacties Link kopieren
mrs.lamaze schreef:
14-02-2020 20:55
Oh, en Las Vegas is ook om je ogen uit te kijken dus daar moet je ook wel een dagje blijven. Veel auto dus, maar ik vond het super.

En doe je dat allemaal vanuit verschillende hotelkamers? Bedankt voor je info!
Alle reacties Link kopieren
Plaatsjes als Carmel, Monterey en Santa Barbara zijn ook erg leuk. Mooier dan grote steden als Fresno en Bakersfield.
Overigens is het hele Colorado Plateau (waar de Grand Canyon een onderdeel van is) prachtig om te zien, maar wel behoorlijke afstanden dus. Arches en Mesa Verde ook erg mooi.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Alle reacties Link kopieren
daddy_gijs schreef:
14-02-2020 21:00
Wat Mrs Lamaze zegt.
Behalve SF.
Met Grand Canyon (south rim schijnt mooier te zijn dan de north rim), Death Valley, Yosemite en Vegas en LA natuurlijk, heb je de vakantie al aardig vol, denk ik.

Eerste keer Amerika?
Nee dit wordt de 2e keer. Prachtig land!
Alle reacties Link kopieren
Imperial sand dunes, in het zuid oosten van CA, echt apart.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Wij reden in een auto van motel naar motel. Prima te doen. Alleen als je in Las Vegas wilt overnachten moet je vooraf boeken anders heb je kans dat er weinig beschikbaar is en dan je dan de hoofdprijs betaald.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier iig!
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Alle reacties Link kopieren
De geijkte route voor drie weken zuid west USA is zoiets:

1. Amsterdam - Las Vegas
2, Las Vegas - Grand Canyon
3. Grand Canyon - Page
4. Page
5, Page - Bryce Canyon
6. Bryce Canyon - Zion
7. Zion
8. Zion - Las Vegas (eventueel via Valley of Fire)
9. Las Vegas
10. Las Vegas - Death Valley
11. Death Valley - Mammoth Lakes
12. Mammoth Lakes - Yosemite Valley (eventueel via Bodie)
13. Yosemite Valley
14. Yosemite Valley - Oakhurst (via Glacier Point Road en Mariposa Grove)
15. Oakhurst - San Francisco
16. San Francisco
17. San Francisco - Monterey
18. Monterey - Pismo Beach (of een andere plaats halverwege SF en LA)
19. Pismo Beach - LA
20. LA
21. LA - Amsterdam

Afhankelijk van of je nog wat dagen extra kunt hebben, kun je nog een dag toevoegen bij SF of Zion of LA, afhankelijk van je voorkeur.

Verder zou ik je als tip mee willen geven om op het allesamerika forum te kijken en veel te lezen. Daar zitten de kenners met honderden tips.

In drie weken is het een uitdaging om ook Monument Valley toe te voegen. Kan wel, ten koste van een nacht Page, maar maakt het wel wat gehaaster. De plek om dat in te voegen is dan tussen Grand Canyon en Page. Overigens vonden onze kinderen dat het minste. Er was niet echt veel leuks te doen voor ze.
Sequoia zou ik in drie weken helemaal vergeten, tenzij je het in de plaats van Yosemite doet.

Overigens: als je NU nog moet gaan boeken voor komende zomer ben je rijkelijk aan de late kant voor de populaire gebieden en zou ik je aanraden snel te gaan boeken, óf misschien een jaartje doorschuiven?
switchfoot wijzigde dit bericht op 14-02-2020 21:22
19.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
mrs.lamaze schreef:
14-02-2020 21:03
Wij reden in een auto van motel naar motel. Prima te doen. Alleen als je in Las Vegas wilt overnachten moet je vooraf boeken anders heb je kans dat er weinig beschikbaar is en dan je dan de hoofdprijs betaald.
Je moet áltijd overal van tevoren boeken in het hoogseizoen, het is erg druk in die omgeving. Ga het, zeker met kinderen, niet op de bonnefooi proberen!
Yosemite, sequoia, san Francisco, Zion, bryce, highway 1, Death Valley, grand canyon
Alle reacties Link kopieren
Ga naar allesamerika forum
Alle reacties Link kopieren
Gave reis! Kijk inderdaad op het alles amerika forum, daar vind je heel veel tips.

Nog een tip, als je dat leuk vindt dan tenminste. Voor mijn kinderen van die leeftijd toen heb ik eigen een roadbook gemaakt met dag voor dag de route, hoe we gingen rijden en waar dat precies lag op de kaart, wat uitleg over de bezienswaardigheden, puzzeltjes, grapjes en Engelse 'lesjes'. Dat vonden ze heel om er onderweg (in ons geval in de camper) bij te pakken.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, zo’n roadbook, dat doe ik ook!
En dan aan het einde van elke dag een invul stukje, waar ze kunnen opschrijven welk cijfer ze de dag gaven, wat het leukste en minst leukste was en wat we hebben gegeten (heel belangrijk :-)
Leuk voor later!
Alle reacties Link kopieren
In San Fransisco een dag naar Alcatraz ,
Naar de grote pier met de zeehonden.
Sedona,prachtig stadje, laat je rond rijden met een gids, die weet veel van de enrgieplekken,medicijnwiel.
Ik ben even de naam kwijt, maar langs de westkust, heb je ee; enorm kasteel,die is gebouwd door een krantenmagneet, er is van alles geïmporteerd van uit Europa , kits van de bovenste orde.

Ik wens je heel veel plezier.
Monument Valley, Arches, Bryce, Yosemite, Bodie, Lake Tahoe
Alle reacties Link kopieren
hemke schreef:
14-02-2020 22:21


Ik ben even de naam kwijt, maar langs de westkust, heb je ee; enorm kasteel,die is gebouwd door een krantenmagneet, er is van alles geïmporteerd van uit Europa , kits van de bovenste orde.

Ik wens je heel veel plezier.
Ik denk dat je Hearst Castle bedoelt
http://hearstcastle.org/
mrs.lamaze schreef:
14-02-2020 20:54
Monument Valley, Death Valley, Grand Canyon, Sequoia en Yosemite zou ik zeker allemaal gaan zien.
Daarna misschien via San Francisco via de kust naar LA?
Dit. Carmel by the sea vonden we ook erg leuk, er zit daar ook een super schattig snoepwinkeltje.

Alcatraz wel van te voren boeken, anders zit het vol.

LA vonden we vooral leuk bij de sta monica pier, aan het eind van de vakantie nog lekker even luieren op het strand.
En je kunt daar ook fietsen huren en over het strand naar venice beach fietsen.
Alle reacties Link kopieren
switchfoot schreef:
14-02-2020 21:12
De geijkte route voor drie weken zuid west USA is zoiets:

1. Amsterdam - Las Vegas
2, Las Vegas - Grand Canyon
3. Grand Canyon - Page
4. Page
5, Page - Bryce Canyon
6. Bryce Canyon - Zion
7. Zion
8. Zion - Las Vegas (eventueel via Valley of Fire)
9. Las Vegas
10. Las Vegas - Death Valley
11. Death Valley - Mammoth Lakes
12. Mammoth Lakes - Yosemite Valley (eventueel via Bodie)
13. Yosemite Valley
14. Yosemite Valley - Oakhurst (via Glacier Point Road en Mariposa Grove)
15. Oakhurst - San Francisco
16. San Francisco
17. San Francisco - Monterey
18. Monterey - Pismo Beach (of een andere plaats halverwege SF en LA)
19. Pismo Beach - LA
20. LA
21 la- Amsterdam
Verder zou ik je als tip mee willen geven om op het allesamerika forum te kijken en veel te lezen. Daar zitten de kenners met honderden tips

Overigens: als je NU nog moet gaan boeken voor komende zomer ben je rijkelijk aan de late kant voor de populaire gebieden en zou ik je aanraden snel te gaan boeken, óf misschien een jaartje doorschuiven?
+1. Kijk op Allesamerikaforum bij de standaard route. En boek zeker vooraf, want je wil graag in de parken zitten en niet in het eufemistisch ‘closeby’. Waar je nog anderhalf uur moet rijden. Probeer ook niet een centrale plek te vinden van waaraf je alles doet, want die is er niet. Je gaat in Nederland ook niet in Goirle logeren om dan een dag Amsterdam, een dagje Parijs en een kijkje bij de Deltawerken te nemen om als afsluiting nog even de Waddenzee te zien en om op het strand te liggen.

Zelf boeken is overigens wel een aanrader, omdat je dan net het hotel of motel kunt kiezen dat bij je past. Omdat er een zwembad bij is, het kleinschaliger is of omdat je juist in de stad of er precies buiten wil zitten.
Het enige voordeel dat je zou kunnen hebben can nu gaan, is dat mogelijk een deel van de Toeristen uit China niet komt vanwege Corona, waardoor het een rustiger kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
switchfoot schreef:
14-02-2020 21:12
De geijkte route voor drie weken zuid west USA is zoiets:

1. Amsterdam - Las Vegas
2, Las Vegas - Grand Canyon
3. Grand Canyon - Page
4. Page
5, Page - Bryce Canyon
6. Bryce Canyon - Zion
7. Zion
8. Zion - Las Vegas (eventueel via Valley of Fire)
9. Las Vegas
10. Las Vegas - Death Valley
11. Death Valley - Mammoth Lakes
12. Mammoth Lakes - Yosemite Valley (eventueel via Bodie)
13. Yosemite Valley
14. Yosemite Valley - Oakhurst (via Glacier Point Road en Mariposa Grove)
15. Oakhurst - San Francisco
16. San Francisco
17. San Francisco - Monterey
18. Monterey - Pismo Beach (of een andere plaats halverwege SF en LA)
19. Pismo Beach - LA
20. LA
21. LA - Amsterdam

Afhankelijk van of je nog wat dagen extra kunt hebben, kun je nog een dag toevoegen bij SF of Zion of LA, afhankelijk van je voorkeur.

Verder zou ik je als tip mee willen geven om op het allesamerika forum te kijken en veel te lezen. Daar zitten de kenners met honderden tips.

In drie weken is het een uitdaging om ook Monument Valley toe te voegen. Kan wel, ten koste van een nacht Page, maar maakt het wel wat gehaaster. De plek om dat in te voegen is dan tussen Grand Canyon en Page. Overigens vonden onze kinderen dat het minste. Er was niet echt veel leuks te doen voor ze.
Sequoia zou ik in drie weken helemaal vergeten, tenzij je het in de plaats van Yosemite doet.

Overigens: als je NU nog moet gaan boeken voor komende zomer ben je rijkelijk aan de late kant voor de populaire gebieden en zou ik je aanraden snel te gaan boeken, óf misschien een jaartje doorschuiven?
Heel erg bedankt! Zojuist alle hotels geboekt gebaseerd op dit lijstje.
Alle reacties Link kopieren
Zo dan! Dat heb je snel gedaan! Overal nog hotels op goede plaatsen kunnen vinden?
En dan bedoel ik bijvoorbeeld bij de Grand Canyon: in het park, bij Zion: in Springdale, bij Yosemite: in de valley of in El Portal.

Hoefde je niet even te zoeken en rond te neuzen voor hotels? Als ik ga boeken voor onze rondreizen ben ik dágen bezig voor ik alles definitief heb....
Alle reacties Link kopieren
switchfoot schreef:
15-02-2020 23:57
Zo dan! Dat heb je snel gedaan! Overal nog hotels op goede plaatsen kunnen vinden?
En dan bedoel ik bijvoorbeeld bij de Grand Canyon: in het park, bij Zion: in Springdale, bij Yosemite: in de valley of in El Portal.

Hoefde je niet even te zoeken en rond te neuzen voor hotels? Als ik ga boeken voor onze rondreizen ben ik dágen bezig voor ik alles definitief heb....
Ja, wilden er wel snel bij zijn inderdaad. Zijn wel de hele dag bezig geweest hoor. Hebben wel wat ervaring inmiddels met rondreizen, dus dat heeft wel geholpen. We hebben niet de aller beste hotels in het park zelf, maar een stukje (half uur tot een uur) vinden wij niet erg ;).
Ben nu inmiddels bezig met een roadbook, ook een erg leuk idee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven