Pretpark

19-02-2020 19:42 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan regelmatig naar pretparken.
Nu kennen we de pretparken hier wel zo'n beetje.
Vroeger ook wel eens in disneyland parijs geweest.
Dat zou ik wel weer eens willen, maar is met gezin best duur....
Zijn er andere pretparken die met Disneyland kunnen concureren?
En graag binnen europa....
Wat zijn de voors en tegens, in vergelijking met disneyland parijs?
de wereld wacht om ontdekt te worden
Ligt er een beetje aan waar je van houdt, ga je meer voor de thrillrides of vooral voor de sfeer?

Wij vonden Gardaland wel erg gaaf.
Europapark germany is heeeeeel gaaf, maar heb je eigenlijk wel meer dan 1 dag voor nodig.

Ik vond PortAventura in Spanje ook heel mooi.
Alle reacties Link kopieren
Europa park idd!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Phantasialand vond ik erg leuk, om het goed te doen moet je eigenlijk wel 2 dagen (er zitten 2 thema hotels bij).
Het heeft een sprookjesachtig thema, en soort Efteling meets Disneyland zonder bekende figuren...

Movie park bij Arnhem over de grens is ook leuk. 1 a 2 dagen is daarvoor wel genoeg...
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
Europapark, absoluut een aanrader. In Disneyland Parijs ben ik niet geweest, dus vergelijken kan ik niet.
Phantasialand is ook een aanrader. Prachtig park.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht ook meteen aan Europapark :-D
dutchgirly wijzigde dit bericht op 20-02-2020 07:58
7.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Port avontura in Spanje?
Europapark! Is echt het nr 1 pretpark ter wereld voor mij. Sinds ik daar ben geweest, ben ik nooit meer in Disneyland Paris geweest. Sowieso is daar momenteel continu vanalles in onderhoud en in het studio’s park zijn bijna alle attracties weg.
Europapark heb je wel echt meer dagen nodig. Voordeel is dat het hele dorp er omheen uit gasthuizen bestaat en je redelijk goedkoop om de hoek kan overnachten :)
Ze hebben net Rulantica, het waterpark, geopend. Ook erg leuk!
Phantasialand is leuk, maar dan moet je wel op een rustige dag zijn. Met drukte is het een crime. En ik vind het schrikbarend duur voor wat je krijgt! €50,- en zoveel attracties voor volwassenen zijn er nou ook weer niet.
Moviepark Germany is leuk, maar niet heel bijzonder. Beetje Walibi-achtig vind ik het altijd.
Echt vergelijkbaar met Disneyland vind ik alleen Europapark. En dan vind ik EP echt nog een stuk beter.
Voor 1 dag zijn er nog genoeg andere parken in Europa. Heide park vond ik erg leuk, ligt een center parcs (bispinger heide) vlakbij. Bellewaerde in België is een leuke combi van pretpark en dierentuin.
In Engeland (I know, geen Europa) zitten ook hele leuke parken. In blackpool zit Blackpool pleasure beach! Geweldig park met hele oude achtbanen en ook hele moderne. Ligt direct aan het strand van Blackpool, leuk voor een vakantie. Verder heb je Alton towers wat echt een prachtig park is. Wel veel thrill rides voor wat oudere kinderen. En ik vind Chessington en Thorpe park daar ook erg leuk! Maar dan zou ik het combineren met een rondreis door Engeland.
Port adventure in Spanje is ook erg leuk, alleen jammer van de Spanjaarden. Wat een klote-volk is dat in een pretpark. Ze dringen echt overal voor en zijn vreselijk asociaal. En het personeel daar is ontzettend traag. Ik heb me een paar jaar terug echt ontzettend zitten ergeren aan het publiek en personeel. Maar, de achtbanen zijn echt tof! Vooral Shambhala is echt geweldig! En er zit een waterpark bij. Ook leuk voor een dag. Ook zit Ferrari-land er nog naast. Heeft niet heel veel attractie’s, maar wel 1 hele toffe achtbaan. Red force, hoogste en snelste achtbaan van Europa :mrgreen:
anoniem_63b9a19091605 wijzigde dit bericht op 19-02-2020 22:37
18.03% gewijzigd
janena schreef:
19-02-2020 20:00
Phantasialand vond ik erg leuk, om het goed te doen moet je eigenlijk wel 2 dagen (er zitten 2 thema hotels bij).
Het heeft een sprookjesachtig thema, en soort Efteling meets Disneyland zonder bekende figuren...

Movie park bij Arnhem over de grens is ook leuk. 1 a 2 dagen is daarvoor wel genoeg...
Phantasialand een sprookjesachtig thema? Er is een klein sprookjesbos, maar dat is het dan ook wel. Er is een deel China, Mexico, Africa, Berlin en waar mystery castle en de rapid liggen is wat middeleeuws. Alleen wuze town kan je als sprookjesachtig zien, maar is meer een soort laven uit de Efteling dan echt sprookjesachtig.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties.
Toch maar eens een vakantie richting Engeland plannen.
Port avontura, zijn we 25 jaar terug geweest, zou er idd nog eens heen terug willen.
Phantasialand, dat ligt hier vrij dicht bij, we bezoeken het c.a. elk 2e jaar.
Movieworld, vind ik dan weer niets aan.
EP is het bekenste.
Ook daar oout geweest, maar denk dat dit wel leuk is voor de meivakantie!
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
Zelf niet geweest, maar parc Asterix in Frankrijk moet ook leuk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
19-02-2020 22:28
Europapark! Is echt het nr 1 pretpark ter wereld voor mij. Sinds ik daar ben geweest, ben ik nooit meer in Disneyland Paris geweest. Sowieso is daar momenteel continu vanalles in onderhoud en in het studio’s park zijn bijna alle attracties weg.
Europapark heb je wel echt meer dagen nodig. Voordeel is dat het hele dorp er omheen uit gasthuizen bestaat en je redelijk goedkoop om de hoek kan overnachten :)
Ze hebben net Rulantica, het waterpark, geopend. Ook erg leuk!
Phantasialand is leuk, maar dan moet je wel op een rustige dag zijn. Met drukte is het een crime. En ik vind het schrikbarend duur voor wat je krijgt! €50,- en zoveel attracties voor volwassenen zijn er nou ook weer niet.
Moviepark Germany is leuk, maar niet heel bijzonder. Beetje Walibi-achtig vind ik het altijd.
Echt vergelijkbaar met Disneyland vind ik alleen Europapark. En dan vind ik EP echt nog een stuk beter.
Voor 1 dag zijn er nog genoeg andere parken in Europa. Heide park vond ik erg leuk, ligt een center parcs (bispinger heide) vlakbij. Bellewaerde in België is een leuke combi van pretpark en dierentuin.
In Engeland (I know, geen Europa) zitten ook hele leuke parken. In blackpool zit Blackpool pleasure beach! Geweldig park met hele oude achtbanen en ook hele moderne. Ligt direct aan het strand van Blackpool, leuk voor een vakantie. Verder heb je Alton towers wat echt een prachtig park is. Wel veel thrill rides voor wat oudere kinderen. En ik vind Chessington en Thorpe park daar ook erg leuk! Maar dan zou ik het combineren met een rondreis door Engeland.
Port adventure in Spanje is ook erg leuk, alleen jammer van de Spanjaarden. Wat een klote-volk is dat in een pretpark. Ze dringen echt overal voor en zijn vreselijk asociaal. En het personeel daar is ontzettend traag. Ik heb me een paar jaar terug echt ontzettend zitten ergeren aan het publiek en personeel. Maar, de achtbanen zijn echt tof! Vooral Shambhala is echt geweldig! En er zit een waterpark bij. Ook leuk voor een dag. Ook zit Ferrari-land er nog naast. Heeft niet heel veel attractie’s, maar wel 1 hele toffe achtbaan. Red force, hoogste en snelste achtbaan van Europa :mrgreen:
Absoluut waar wat mij betreft. Ook wij vinden Europapark een toppark. Een leuke combinatie van thrill en rustige attracties. Als je alle shows etc. wilt doen, heb je echt wel meerdere dagen nodig. Het is iedere keer weer genieten als we er weer komen.

@Whomi: je bent wel in veel parken geweest als ik het zo lees. Leuk om het verhaal van een andere fan te lezen.
Het is nogal een hobby ja :mrgreen: heb pas geleden mijn 200e achtbaan gedaan! Dus echt 200 verschillende, verdeeld over 48 parken in 8 verschillende landen. En dan ben ik nog best een beginner zelfs. We bezoeken ook elke vakantie wel minimaal 1 pretpark. En ik ben de afgelopen 2 jaar mee geweest met een reis naar Engeland waar ik wat pretparken heb bezocht :)
Whomi schreef:
20-02-2020 20:00
Het is nogal een hobby ja :mrgreen: heb pas geleden mijn 200e achtbaan gedaan! Dus echt 200 verschillende, verdeeld over 48 parken in 8 verschillende landen. En dan ben ik nog best een beginner zelfs. We bezoeken ook elke vakantie wel minimaal 1 pretpark. En ik ben de afgelopen 2 jaar mee geweest met een reis naar Engeland waar ik wat pretparken heb bezocht :)

Zijn dat dan georganiseerde pretparkreizen?? :woa:
mindervanmij schreef:
20-02-2020 20:18
Zijn dat dan georganiseerde pretparkreizen?? :woa:
Ja, gaat via een forum. Een vriend organiseert dat dan. Komend jaar gaan ze naar Polen en Dubai staat op de planning. En afgelopen jaar zijn ze ook in Amerika geweest. Daar ga ik niet mee mee, vind dat te lang. Maar Engeland is van donderdag tot maandag, met de boot en dan in 3 dagen 3 verschillende pretparken bezoeken :mrgreen: echt ontzettend gezellig! Afgelopen jaar waren we met 35 man ongeveer, jaar ervoor met 88 :proud: het is vooral ook leuk, omdat je op plekken komt waar je normaal niet zo snel heen gaat. Vaak zit er 1 wat kleiner park bij. Afgelopen jaar zijn we in Wales geweest ook. Echt een uithoek, maar die hebben dan wel vaak leuke dingen zoals voor of na sluitingstijd een uur lang in de achtbaan mogen met onze groep. Of lunch/diner erbij bijvoorbeeld.
Jullie zoeken zeker geen nieuwe leden toevallig? :biggrin:
mindervanmij schreef:
20-02-2020 20:56
Jullie zoeken zeker geen nieuwe leden toevallig? :biggrin:
Je kan je gewoon aanmelden hoor :) ik heb een pb gestuurd!
anoniem_63b9a19091605 wijzigde dit bericht op 20-02-2020 21:08
7.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind bobbejaanland ook leuk (belgie).
Alle reacties Link kopieren
@whomi: leuke hobby zeg!
Als ik ooit de jackpot win....

Wel grappig dat je bij houdt in hoeveel achtbanen je al bent geweest...
de wereld wacht om ontdekt te worden
thanx schreef:
20-02-2020 21:39
@whomi: leuke hobby zeg!
Als ik ooit de jackpot win....

Wel grappig dat je bij houdt in hoeveel achtbanen je al bent geweest...
Van mezelf weet ik het niet helemaal precies meer. Ik hou het pas bij sinds een jaar of 8. Maar van dochter hou ik het wel precies bij. Die zit nu met 8 jaar al op 50 verschillende achtbanen :mrgreen:
Ik zat ook een lijstje te maken maar al die parken beginnen door elkaar te lopen :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
20-02-2020 21:00
Je kan je gewoon aanmelden hoor :) ik heb een pb gestuurd!
Klinkt leuk. Doen jullie alleen langere reizen of ook dagtrips?
Asrael2017 schreef:
21-02-2020 16:44
Klinkt leuk. Doen jullie alleen langere reizen of ook dagtrips?
Zie pb :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven