Reeel budget New York

24-02-2020 10:29 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Wij gaan over minder dan 4 weken naar New York met zn 2en. De kinderen mogen heel lief bij opa en oma en wij gaan na bijna 5 jr huwelijk eigenlijk op onze huwelijksreis.

Vlucht en hotel is al geboekt en betaald. Ontbijt zit er bij in. We zitten supercentraal, dus alles is goed bereikbaar.

We hebben niet de behoefte om enorm te gaan shoppen, maar wel om juist alles lekker te ontdekken en hebben zeker geen zin om te beknibbelen op uitjes/eten.
Wat is voor de New York kenners een beetje reeel budget voor 2 personen. We zijn daadwerkelijk in New York voor 6 nachten/7 dagen. De rest eromheen is reistijd.

Eventuele tips over go to places zijn ook zeer welkom!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf niet zo’n held met financiën, maar ik zou zo denken: 20 dollar lunch, 50 dollar diner, 50 dollar borrel, 15 dollar voor een kop koffie of een snackje tussendoor. En ga je juist een keer in een goed restaurant lunchen, dan komt dat er nog extra bij.

Tips om te doen:
Smorgasburg, de food mart in Williamsburg in het weekend. Sowieso natuurlijk lekker struinen en koffie drinken in Williamsburg en lopen over de Brooklyn Bridge.
De Highline vond ik echt heel tof om te doen.
En gewoon een wijk pakken, Tribeca bv, en daar lekker de hele dag doorheen struinen en wat drinken en eten. Dat soort dingen vind ik vaak leuker dan de grote highlights.
Alle reacties Link kopieren
Lorelai schreef:
24-02-2020 10:35
Ik ben zelf niet zo’n held met financiën, maar ik zou zo denken: 20 dollar lunch, 50 dollar diner, 50 dollar borrel, 15 dollar voor een kop koffie of een snackje tussendoor. En ga je juist een keer in een goed restaurant lunchen, dan komt dat er nog extra bij.

Tips om te doen:
Smorgasburg, de food mart in Williamsburg in het weekend. Sowieso natuurlijk lekker struinen en koffie drinken in Williamsburg en lopen over de Brooklyn Bridge.
De Highline vond ik echt heel tof om te doen.
En gewoon een wijk pakken, Tribeca bv, en daar lekker de hele dag doorheen struinen en wat drinken en eten. Dat soort dingen vind ik vaak leuker dan de grote highlights.
Dankjewel Lorelai! Dit schat je in per persoon dan?
Alle reacties Link kopieren
april88 schreef:
24-02-2020 10:38
Dankjewel Lorelai! Dit schat je in per persoon dan?
Ik wel.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Neem een Citypas, dan heb je al voor heel veel uitjes betaald van tevoren en hoef je ter plaatse bijna geen entree te betalen. Ellis island en ground zero zijn echte aanraders vind ik.

Wij zijn bijna vier jaar geleden geweest, ook zes dagen. Ik durf echt niet te zeggen wat we nog hebben uitgegeven! Ik weet nog wel dat een glas wijn bijvoorbeeld heel duur was, 10 dollar. Van frisdrank en water juist veel refills. De rest schokte me niet echt, ten minste, dat is me niet bijgebleven.

Ga zeker ontbijten in een diner!

En houdt er rekening mee dat in New York de terrasjes niet bepaald uit de grond schieten, wij hebben erg veel gelopen haha. Veel starbucks filialen hadden niet eens plek om te zitten.
O wij hadden volgens mij 1000 euro budget naast de citypas en metro (dus voornamelijk eten en drinken).
Alle reacties Link kopieren
1 dagje hop on hop off. Heb je alle highlights gezien en heb je een goede basis.
Paar uurtjes High Line.
Skyline bekijken vanuit Brooklyn.
Show bekijken.
Naar een sportsbar.
Central Park, op zaterdag en zondag spelen ze er honkbal.

Ik ben nu 5 keer geweest en ik wil elke maand wel een weekendje.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
Liebeskind² schreef:
24-02-2020 10:39
Ik wel.

Dankje!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen tips - sorry - maar ik wil je heel veel plezier wensen!
En ik vraag me af: welk hotel? Dan kan die misschien op mijn lijstje :$
Ga je de helikoptervlucht doen en andere dure excursies?
Zou in elk geval een goedgevulde creditcard meenemen.
Wij rekenen altijd zo'n 100 dollar pppd. Als je stevig ontbijt, kun je de lunch overslaan. Highline is leuk, ground zero is een must vind ik. Verder lekker struinen door The Village en Soho. Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
GreenLadyFern schreef:
24-02-2020 10:41
Neem een Citypas, dan heb je al voor heel veel uitjes betaald van tevoren en hoef je ter plaatse bijna geen entree te betalen. Ellis island en ground zero zijn echte aanraders vind ik.

Wij zijn bijna vier jaar geleden geweest, ook zes dagen. Ik durf echt niet te zeggen wat we nog hebben uitgegeven! Ik weet nog wel dat een glas wijn bijvoorbeeld heel duur was, 10 dollar. Van frisdrank en water juist veel refills. De rest schokte me niet echt, ten minste, dat is me niet bijgebleven.

Ga zeker ontbijten in een diner!

En houdt er rekening mee dat in New York de terrasjes niet bepaald uit de grond schieten, wij hebben erg veel gelopen haha. Veel starbucks filialen hadden niet eens plek om te zitten.
Wandelschoenen mee dus;)! Check!

Dankjewel voor de tips!

Ik zag trouwens dat je zowel een new york pas alswel een city pass had. Een city pass is dus afdoende?
Alle reacties Link kopieren
Liebeskind² schreef:
24-02-2020 10:43
1 dagje hop on hop off. Heb je alle highlights gezien en heb je een goede basis.
Paar uurtjes High Line.
Skyline bekijken vanuit Brooklyn.
Show bekijken.
Naar een sportsbar.
Central Park, op zaterdag en zondag spelen ze er honkbal.

Ik ben nu 5 keer geweest en ik wil elke maand wel een weekendje.
Ik ben bang dat ik dat straks ook wil haha!

Dankjewel voor de goeie tips! Top! Heel fijn!
Alle reacties Link kopieren
pixymama schreef:
24-02-2020 10:45
Ik heb geen tips - sorry - maar ik wil je heel veel plezier wensen!
En ik vraag me af: welk hotel? Dan kan die misschien op mijn lijstje :$
Riu plaza new york times square, wat nieuwer hotel uit 2015 geloof ik!
april88 schreef:
24-02-2020 10:46
Wandelschoenen mee dus;)! Check!

Dankjewel voor de tips!

Ik zag trouwens dat je zowel een new york pas alswel een city pass had. Een city pass is dus afdoende?
Oei ik durf niet te zeggen welke wij toen hadden. Ik denk new york pass. Maar we hebben dan weer de 'algemene' citypass genomen toen we naar londen gingen.

Ik zou kijken welke het beste aansluit bij jullie wensen en die nemen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
24-02-2020 10:45
Ga je de helikoptervlucht doen en andere dure excursies?
Zou in elk geval een goedgevulde creditcard meenemen.
Lijkt me wel heel erg gaaf! Aan wat voor prijzen moet je denken?

Creditcard met budget erop check!
Ellis Iland!

En huur een dag een fiets. Veel zien terwijl je fietst en niet onder de grond in de metro.
Alle reacties Link kopieren
Je kan het net zo duur of goedkoop maken als je zelf wil. Ik ben laatst een week geweest en heb bijna niks meer uitgegeven dan ik thuis zou doen (afgezien van het hotel dan, dat is gewoon duur). Veel gelopen. Veel in het ov gezeten (vooral de bus, dan zie je nog wat onderweg, itt de metro), hele stad door geweest. Gratis musea bezocht, veel streetart gekeken etc. Gratis ferry naar Staten Island.

Die toeristenpassen zijn hartstikke duur omdat er allemaal dure entrees bii inzitten. Ik heb gewoon een simpele ov kaart voor bus en metro op mijn ov pas geladen. En een simkaartje bij AT&T gekocht met 2gb, het is wel handig om onderweg te kunnen internetten, oa voor ov verbindingen.
impala wijzigde dit bericht op 24-02-2020 11:01
38.28% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
24-02-2020 10:53
Ellis Iland!

En huur een dag een fiets. Veel zien terwijl je fietst en niet onder de grond in de metro.

Thanks voor de tips!! Fietshuur check, lijkt me heel leuk!
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
24-02-2020 10:53
Je kan het net zo duur of goedkoop maken als je zelf wil. Ik ben laatst een week geweest en heb bijna niks meer uitgegeven dan ik thuis zou doen (afgezien van het hotel dan, dat is gewoon duur). Veel gelopen. Veel in het ov gezeten (vooral de bus, dan zie je nog wat onderweg, itt de metro), hele stad door geweest. Gratis musea bezocht, veel streetart gekeken etc. Gratis ferry naar Staten Island.
Dat klinkt ook als een hele leuke ervaring! Zullen een aantal van deze dingen ook zeker doen!

Hotel etc is al betaald gelukkig!
Ik denk dat je tevoren kunt researchen wat de specifieke uitjes precies kosten.
En daarnaast kun je een budget maken voor winkelen (dat zou je anders hier doen).
Met 150 dollar per dag zou je prima moeten kunnen eten. Mijn tip is om af te wisselen: ofwel lunch ofwel diner in een restaurant en dan voor het andere gewoon een broodje halen. Ik hou zelf altijd erg van de bagels.

Laatste keer dat ik ging, ging ik low-budget (student) en haalde ik gewoon in de supermarkt ontbijt en lunch. Zou ik wijn gedronken hebben (wat niet het geval is), dan zou ik liever een mooie fles delen op de hotelkamer dan 10 euro per glas betalen in een restaurant. Maar dat is ook wel een beetje omdat ik na alcohol vrij snel in slaap val;)
Alle reacties Link kopieren
april88 schreef:
24-02-2020 10:58
Dat klinkt ook als een hele leuke ervaring! Zullen een aantal van deze dingen ook zeker doen!

Hotel etc is al betaald gelukkig!
Ik heb er nog iets bijgezet over een simcard. Dat is wel een aanrader!
.
Alle reacties Link kopieren
Thanks Impala! Dat is idd een goeie, af en toe voor de route even kunnen internetten. Ga ik zeker doen!
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
24-02-2020 10:59
Ik denk dat je tevoren kunt researchen wat de specifieke uitjes precies kosten.
En daarnaast kun je een budget maken voor winkelen (dat zou je anders hier doen).
Met 150 dollar per dag zou je prima moeten kunnen eten. Mijn tip is om af te wisselen: ofwel lunch ofwel diner in een restaurant en dan voor het andere gewoon een broodje halen. Ik hou zelf altijd erg van de bagels.

Laatste keer dat ik ging, ging ik low-budget (student) en haalde ik gewoon in de supermarkt ontbijt en lunch. Zou ik wijn gedronken hebben (wat niet het geval is), dan zou ik liever een mooie fles delen op de hotelkamer dan 10 euro per glas betalen in een restaurant. Maar dat is ook wel een beetje omdat ik na alcohol vrij snel in slaap val;)
Dankjewel Jolijn! Neem de tips zeker mee. Ben zelf geen grote drinker, als ik tien glazen per jaar haal is dat het wel, maar op zon reis zal ik vast wel een keer een wijntje drinken.

Bagels vind ik zelf ook heel erg lekker, maar man heeft er zn missie van gemaakt alle Amerikaanse fastfood troep uit te gaan proberen. Helaas voor mij kan hij dat iets beter hebben dan ik hahah met zn 2 m en 70 kg.
april88 schreef:
24-02-2020 11:08

Bagels vind ik zelf ook heel erg lekker, maar man heeft er zn missie van gemaakt alle Amerikaanse fastfood troep uit te gaan proberen. Helaas voor mij kan hij dat iets beter hebben dan ik hahah met zn 2 m en 70 kg.
Met stip op 1: blooming onion bij de Outback!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven