‘Ask the captain’ deel 2

27-02-2020 19:36 597 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
In de USA Today staat een leuke rubriek met de naam van dit topic, waar lezers vragen kunnen stellen aan een vlieger over het vliegen. Misschien een leuk idee voor dit forum?
Kom maar op met die vragen...

Deel 2...
Fate is just the weight of circumstances
Alle reacties Link kopieren Quote
ambra
woensdag 26 februari 2020 om 20:48

Misschien is de vraag al eens gesteld, maar waarom wordt er alcohol geschonken aan boord? Dat kan toch juist de " druppel" zijn voor agressie of ander ongewenst gedrag?

——

Dat is een goede vraag Ambra, maar de meeste passagiers gaan er goed mee om. Bovendien los je het probleem niet op: mensen kunnen thuis of op de luchthaven zich ook al een stuk in hun kraag drinken. Voordeel van alcohol schenken aan boord is dat je als bemanning dan wel zicht hebt op de hoeveelheid.
Fate is just the weight of circumstances
Leuk, ik ga weer volgen! 😍

Hoe kijken jullie als vliegers naar de uitermate slordige boeing 737max toestand
Ordinaire tvp
streepjesdekbed schreef:
27-02-2020 20:15
Ordinaire tvp
Hier sluit ik me bij aan. Hopelijk helpt deel 2 me weer een stukje van mijn vliegangst af.
Alle reacties Link kopieren Quote
Weten jullie van te voren dat er een air marshall aan boord is?
Alle reacties Link kopieren Quote
cygnus schreef:
27-02-2020 19:36
ambra
woensdag 26 februari 2020 om 20:48

Misschien is de vraag al eens gesteld, maar waarom wordt er alcohol geschonken aan boord? Dat kan toch juist de " druppel" zijn voor agressie of ander ongewenst gedrag?

——

Dat is een goede vraag Ambra, maar de meeste passagiers gaan er goed mee om. Bovendien los je het probleem niet op: mensen kunnen thuis of op de luchthaven zich ook al een stuk in hun kraag drinken. Voordeel van alcohol schenken aan boord is dat je als bemanning dan wel zicht hebt op de hoeveelheid.
En is het niet ook zo dat mensen vooral heel boos worden als ze geen alcohol meer krijgen?
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk part 2! Ik volg!
Come fly with me on a jetplane
Ik volg ook weer!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was laatst in de Antillen en heb echt de hele rit enorme turbulentie gehad. Gewoon 8 uur non-stop. We mochten de riemen niet los en de maaltijden konden niet op tijd worden uit geserveerd. Ook riep de captain regelmatig om dat er turbulentie aankwam door een storm. Maar het was een nonstop behoorlijk intense reis. Ik ben er echt door afgeknapt en vond het de langste uren van mijn leven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een vraagje n.a.v. de baard van koning Willem-Alexander. Zoals je waarschijnlijk weet, is hij ook piloot maar ik meende ergens gehoord te hebben dat dat niet mocht i.v.m. zuurstofmaskers. Is dat veranderd of was die informatie al niet correct?

En ook nog een niet zo snugger technische vraag :-$ . Wanneer aan één kant de motoren uitvallen, kan het vliegtuig met die aan de andere kant doorvliegen. Maar als de stuwkracht aan één kant zit, zou je denken dat de kist dan in een spiraal geraakt.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren Quote
DG2015 schreef:
27-02-2020 20:49
En is het niet ook zo dat mensen vooral heel boos worden als ze geen alcohol meer krijgen?
Dat valt over het algemeen wel mee.
Aan de gate kunnen deze mensen nog worden geweigerd, als er problemen verwacht worden met de passagier.
Dan wordt er een 'second opinion' aan een cabine collega gevraagd en gaat de passagier wel of niet mee.
Vervelend als zijn bagage er af gehaald moet worden, maar 10 uur lang bezig zijn met zo'n passagier, geniet niet de voorkeur.
Aan boord wordt een passagier, die dronken dreigt te worden, te verstaan gegeven dat deze geen alcohol meer krijgt.
Dit wordt vrijwel altijd, zonder tegenspraak, geaccepteerd.
Ze moeten wel.
Ego is the anesthesia that deadens the pain of stupidity.
Alle reacties Link kopieren Quote
valisa schreef:
27-02-2020 20:29
Weten jullie van te voren dat er een air marshall aan boord is?
Hopelijk begrijp je Valisa dat ik over beveiligingszaken niets mag zeggen. Niet dat het allemaal top secret is hoor, maar het zou mijn vertrouwensfunctie schaden.
Fate is just the weight of circumstances
Alle reacties Link kopieren Quote
Elmasunshine_ schreef:
27-02-2020 21:23
Ik was laatst in de Antillen en heb echt de hele rit enorme turbulentie gehad. Gewoon 8 uur non-stop. We mochten de riemen niet los en de maaltijden konden niet op tijd worden uit geserveerd. Ook riep de captain regelmatig om dat er turbulentie aankwam door een storm. Maar het was een nonstop behoorlijk intense reis. Ik ben er echt door afgeknapt en vond het de langste uren van mijn leven.
Ik zou ook balen als ik 8 uur lang over een onverharde weg zou moeten rijden.
Fate is just the weight of circumstances
Alle reacties Link kopieren Quote
kopjekoffie70 schreef:
27-02-2020 22:36
Een vraagje n.a.v. de baard van koning Willem-Alexander. Zoals je waarschijnlijk weet, is hij ook piloot maar ik meende ergens gehoord te hebben dat dat niet mocht i.v.m. zuurstofmaskers. Is dat veranderd of was die informatie al niet correct?

En ook nog een niet zo snugger technische vraag :-$ . Wanneer aan één kant de motoren uitvallen, kan het vliegtuig met die aan de andere kant doorvliegen. Maar als de stuwkracht aan één kant zit, zou je denken dat de kist dan in een spiraal geraakt.
Als dat zo is geweest, dan is dat erg lang geleden. De zuurstofmaskers in de cockpit zijn ‘full face’, een baard is geen probleem.

Jouw tweede vraag is niet zo dom als je denkt. Want je hebt gelijk, er is dan een assymmetrie in vermogen. Gelukkig hebben we een verticaal staartvlak waarmee dat gecompenseerd kan worden. Als je dat niet gebruikt komt het vliegtuig inderdaad uiteindelijk in een spiraalduik terecht.
Overigens hebben de moderne toestellen een systeem dat dat automatisch kan doen.
Fate is just the weight of circumstances
Alle reacties Link kopieren Quote
cygnus schreef:
27-02-2020 19:36
ambra
woensdag 26 februari 2020 om 20:48

Misschien is de vraag al eens gesteld, maar waarom wordt er alcohol geschonken aan boord? Dat kan toch juist de " druppel" zijn voor agressie of ander ongewenst gedrag?

——

Dat is een goede vraag Ambra, maar de meeste passagiers gaan er goed mee om. Bovendien los je het probleem niet op: mensen kunnen thuis of op de luchthaven zich ook al een stuk in hun kraag drinken. Voordeel van alcohol schenken aan boord is dat je als bemanning dan wel zicht hebt op de hoeveelheid.
Maar het is toch sowieso wat heftiger in de lucht? Eerder dronken, eerder uitgedroogd? Ik dacht dat het net als koffie toch wel afgeraden werd.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren Quote
Eurus schreef:
28-02-2020 09:35
Maar het is toch sowieso wat heftiger in de lucht? Eerder dronken, eerder uitgedroogd? Ik dacht dat het net als koffie toch wel afgeraden werd.
Klopt allemaal. Maar afraden is wat anders dan het niet meer aanbieden. Ik denk dat behoorlijk wat passagiers niet blij zijn als alcohol van boord wordt gehaald. Het is voor de business class ook een selling point voor wat betreft de wijnen, dus ik zie dat niet snel gebeuren.
Fate is just the weight of circumstances
Alle reacties Link kopieren Quote
tvp
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren Quote
De afgelopen twee landingen was het vliegtuig flink aan het heen en weer bewegen vlak voor de landing. Ik was daardoor niet heel relaxed. Nu kan dat natuurlijk maar vind dat dan toch heel spannend. Kan je mij wat gerust stellen voor de vlucht van zondag?
Alle reacties Link kopieren Quote
redbulletje schreef:
27-02-2020 20:02
Leuk, ik ga weer volgen! 😍

Hoe kijken jullie als vliegers naar de uitermate slordige boeing 737max toestand
Zou ik ook graag willen weten.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ha, gevonden, deel 2!
Alle reacties Link kopieren Quote
yoehoe schreef:
28-02-2020 23:41
De afgelopen twee landingen was het vliegtuig flink aan het heen en weer bewegen vlak voor de landing. Ik was daardoor niet heel relaxed. Nu kan dat natuurlijk maar vind dat dan toch heel spannend. Kan je mij wat gerust stellen voor de vlucht van zondag?
Was dat tijdens die stormen van de afgelopen tijd? Ik had er vorige week ook eentje die niet al te lollig was, maar denk altijd maar als het echt te link is, dan maken ze een doorstart of wijken ze uit.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren Quote
cygnus schreef:
28-02-2020 12:38
Klopt allemaal. Maar afraden is wat anders dan het niet meer aanbieden. Ik denk dat behoorlijk wat passagiers niet blij zijn als alcohol van boord wordt gehaald. Het is voor de business class ook een selling point voor wat betreft de wijnen, dus ik zie dat niet snel gebeuren.
Dat woord is voorgoed verpest door dat verschrikkelijke mannetje :|
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren Quote
TVP
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
We volgen weer vrolijk verder! Maar alleen een ordinaire TVP kan natuurlijk niet, dus een vraag die me te binnen schiet:

Heb je ooit de claxon gebruikt? :D Ik weet dat een vliegtuig er eentje heeft, dus ben benieuwd!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven