Weekend Haarlem

05-03-2020 10:37 15 berichten
Hoi allemaal,

Ik ga binnenkort een weekend naar haarlem met een vriendin.

Wie heeft er tips voor leuke bezienswaardigheden ect?

We dacht een huisje via Airbnb te boeken, maar misschien zijn hier andere leukere ideeen?

Dank je wel alvast!!
Alle reacties Link kopieren
Erg voor de hand liggend misschien, maar Teylers museum zou ik niet overslaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben laatst in Haarlem geweest, zat in een NH hotel in het centrum. We zijn naar een paar musea geweest, Teylers en Frans Hals en naar de Jopen brouwerij. We hebben heerlijk gegeten bij XIXO, is Vietnamees. Ik zie nu dat het concept veranderd is en dat ze zich meer op afhaal concentreren. Misschien heeft iemand nog betere tips.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Het Dolhuys, museum van de psychiatrie vind ik altijd interessant. Mooi gebouw ook.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
.
cookielover wijzigde dit bericht op 06-07-2020 10:02
99.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
DakKas vond ik ook erg verrassend. Heerlijk om in het zonnetje te zitten.
B&b 1001 nacht!
En absoluut taart of ontbijt doen bij de coffe bakery
Coffee
Alle reacties Link kopieren
Jopenkerk is top, cocktailbar Number 5 in het centrum is ook heel leuk. Voor ontbijt, lunch of borrel: Spaarne 66, voor lunch is meneer Frans ook heel leuk. Voor avondeten: Restaurant Toujours, Brick, Samabe of Fortuyn. St. Bavokerk is inderdaad leuk, of varen op het spaarne bij mooi weer (even googlen daarvoor). Buitenplaats Elswout bij Overveen is heerlijk als je wil wandelen. Of even naar Zandvoort op en neer. Winkelen in Haarlem Centrum is trouwens ook fijn.
Alle reacties Link kopieren
De Jopenkerk is erg leuk, verder bij mooi weer bootje varen.
Haarlem is leuk!!

Zeker naar het Teylers gaan! Frans Hals en het Dolhuys zijn ook aanraders.

Verbaas mij dat Spaarne 66 nog niet genoemd is. Je zit er heerlijk aan het Spaarne, een van mijn favoriete plekjes (vlakbij t Teylers), en hebben een kwalitatief goede, seizoensgebonden menukaart tegen schappelijke prijzen.

Dochter vind Klein Parijs ook een leuke gelegenheid!

Vlakbij het station heb je nog een goede spelletjeswinkel waar je ook kunt spelen. Superdruk daar altijd!
Alle reacties Link kopieren
.
cookielover wijzigde dit bericht op 06-07-2020 10:03
99.69% gewijzigd
himalaya schreef:
05-03-2020 10:58
Het Dolhuys, museum van de psychiatrie vind ik altijd interessant. Mooi gebouw ook.
Het Dolhuys is nu gesloten wegens een verbouwing.
Alle reacties Link kopieren
Het "niu dairy hotel" is echt prachtig, heerlijk ontbijt en lekker centraal.

Het Teylers museum is al benoemd, daar zou ik zeker heen gaan. Daar hebben wij ons destijds uren vermaakt. Verder: vooral lekker veel rondlopen en de stad ontdekken. Een high beer bij de Jopenkerk is ook een aanrader. Veel plezier!
Ik vond het corrie ten boom huis ook interessant.

Restaurants zijn al genoeg genoemd. Mocht je van kaasfondue houden: t goede uur is echt een aanrader!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven