reisverzekering wel of niet bagage en geld meeverzekeren

06-03-2020 09:23 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Doen jullie dit? Ik twijfel een beetje. In nederland heb ik mijn spullen zoals bril en contact geld toch ook niet verzekerd. Ik ga niet naar een gevaarlijk gebied en heb ook niet echt enorm dure spullen, wel een telefoon en bril
Je bagage kan tijdens de vlucht al vermist raken/beschadigen, je huurauto kan leeggeroofd worden. En neem je geen spullen mee als telefoon, tablet, e-reader, camera etc? Tikt lekker aan. En zoveel kost zo'n doorlopende reisverzekering ook niet. Minimale bedrag wat ik kan aanvinken is 3000 euro.
Ligt eraan waar en hoe je ergens heen gaat. Vliegen en je koffer raakt vermist? Met de auto en tijdens een stop op de parkeerplaats slaan ze een ruitje in.
Op een camping en ze breken in als je naar het zwembad gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou daar niet op bezuinigen. Je koffer zou inderdaad maar eens vermist raken.
Alle reacties Link kopieren
Nieuw paspoort kost ook veel geld.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Loop je op reis zoveel meer risico?

Als je koffer gestolen wordt, moet je ter plekke naar de Zeeman/C&A/H&M/ om wat sokken, ondergoed en een zwembroek te kopen.

Als ik geen geld voor een nieuwe camera heb, koop ik die niet.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Alleen een verzekering afsluiten voor het risico dat je zelf niet kan dragen. Kijk ook eens na wat voor bedrag er uitgekeerd gaat worden bij diefstal, verlies of beschadiging.

Deze verzekeringen zijn ook best relatief duur.

Mijn iPhone werd gewoon vergoed toen deze in het water viel bij een geboekt weekendje zeilen. Althans ik kwam tussen wal en schip terecht met mijn telefoon. Was dus een officiële reis, en de doorlopende reisverzekering keerde de dagwaarde gewoon uit. Ik moest de beschadigde telefoon wel opsturen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Verzeker enkel dat je niet zelf kunt betalen.

Als we er wel voor verzekerd zijn, dan zit het standaard in de verzekering. Zo niet, dan hebben we dat niet aangevinkt. Genoeg ruimte om het zelf te kunnen betalen.
De vervangingskosten van onze begage is misschien 2000 euro. Want geen dure camera's, telefoons, tablets mee. De spullen die we mee hebben, hebben nauwelijks nog een dagwaarde.

Valt een bril niet eventueel onder de inboedelverzekering?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Binnen Nederland doen we het nooit, als we gaan vliegen wel. Dat is dan vooral voor medische kosten. Een week in een buitenlands ziekenhuis tikt lekker aan.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik heb een doorlopende reis- en annuleringsverzekering.
Kost me €64 per jaar en ik hoef er niet niet na te denken bij alle weekendjes weg én vakanties.
Mijn reisverzekering dekt bijvoorbeeld ook de kosten als ik in quarantaine moet op de plek van vakantie.
De extra kosten én de terugvlucht.

Of de terugvlucht als ik ergens ben en een familielid is ernstig ziek of overlijdt.

Of mijn medische kosten in het buitenland als die hoger zijn dan het Nederlandse tarief wat mijn basisverzekering vergoedt.

Of mijn annuleringsverzekering als mijn vakantiebestemming een oranje of rood reisadvies krijgt van de overheid.

Die zonnebril is bijzaak. Er zijn zoveel andere zaken die heel veel meer kosten als het mis gaat.
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
06-03-2020 10:45
Mijn reisverzekering dekt bijvoorbeeld ook de kosten als ik in quarantaine moet op de plek van vakantie.
De extra kosten én de terugvlucht.

Of de terugvlucht als ik ergens ben en een familielid is ernstig ziek of overlijdt.

Of mijn medische kosten in het buitenland als die hoger zijn dan het Nederlandse tarief wat mijn basisverzekering vergoedt.

Of mijn annuleringsverzekering als mijn vakantiebestemming een oranje of rood reisadvies krijgt van de overheid.

Die zonnebril is bijzaak. Er zijn zoveel andere zaken die heel veel meer kosten als het mis gaat.
Die van mij dus niet. Heel fijn.

TO, ik heb bagage niet meeverzekerd. Wel een reis- en annulatieverzekering natuurlijk, maar zonder bagage. Maakt mij echt niets uit als mijn koffer verdwijnt, we hebben absoluut geen dure spullen mee. Alleen telefoon en tablet.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
06-03-2020 10:36
Ik heb een doorlopende reis- en annuleringsverzekering.
Kost me €64 per jaar en ik hoef er niet niet na te denken bij alle weekendjes weg én vakanties.
Welke maatschappij? Dat klinkt goedkoop . Ik heb er wel 1 met werelddekking nodig
Alle reacties Link kopieren
Mijn vraag gaat alleen over bagage en geld
Bedankt voor het meedenken
Esmeralda9 schreef:
06-03-2020 11:12
Welke maatschappij? Dat klinkt goedkoop . Ik heb er wel 1 met werelddekking nodig

Centraal beheer.

Kun je hier berekenen: https://www.centraalbeheer.nl/verzekeri ... erzekering
anoniem_387962 wijzigde dit bericht op 06-03-2020 11:43
21.43% gewijzigd
Esmeralda9 schreef:
06-03-2020 11:13
Mijn vraag gaat alleen over bagage en geld
Bedankt voor het meedenken

Prima natuurlijk als dat voor jou belangrijk is. Dat is prima te verzekeren.
Ik hoop dat je ook na ga denken over die andere dingen (bv die ik net noemde)
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
06-03-2020 11:42
Prima natuurlijk als dat voor jou belangrijk is. Dat is prima te verzekeren.
Ik hoop dat je ook na ga denken over die andere dingen (bv die ik net noemde)
Ik denk dat ze een reisverzekering heeft of gaat afsluiten en zich afvraagt of bagage meeverzekerd moet worden. Dus wel alles gedekt, maar alleen bagage niet. Zo lees ik het.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
06-03-2020 11:42
Prima natuurlijk als dat voor jou belangrijk is. Dat is prima te verzekeren.
Ik hoop dat je ook na ga denken over die andere dingen (bv die ik net noemde)
ik heb daar inderdaad over nagedacht, en daar gaat mijn twijfel niet over ;-)
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
06-03-2020 11:45
Ik denk dat ze een reisverzekering heeft of gaat afsluiten en zich afvraagt of bagage meeverzekerd moet worden. Dus wel alles gedekt, maar alleen bagage niet. Zo lees ik het.
Inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik heb het zonder bagage dus. Vond dat niet nodig.
Life is short. Eat dessert first.
Ik heb even gekeken en voor €3000 bagage betaal ik €1,08 per maand in de doorlopende.
Vind ik geen bedrag waar ik risico voor wil lopen dus ik laat het lekker staan.

Ik heb wel even mijn dekking aangepast en mijn maandpremie is nu iets hoger dan wat ik net zei €6,16 per maand (€73,92 per jaar)
Esmeralda9 schreef:
06-03-2020 11:49
ik heb daar inderdaad over nagedacht, en daar gaat mijn twijfel niet over ;-)

Fijn!
doornroosje9 schreef:
06-03-2020 11:12
Die van mij dus niet. Heel fijn.

Dat is wel kak. Wij gaan over 3 weken naar La Palma en nu met alle Cornagedoe vind ik het wel een prettig idee dat eventuele extra kosten gewoon gedekt zijn.
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
06-03-2020 12:04
Dat is wel kak. Wij gaan over 3 weken naar La Palma en nu met alle Cornagedoe vind ik het wel een prettig idee dat eventuele extra kosten gewoon gedekt zijn.
Over 4 weken naar Tenerife. Er hoeft maar één iemand ziek te worden en de boel gaat op slot. Ik kan het hotel nog annuleren voor 24 maart, de vlucht zijn we wel kwijt dan. Ik heb echt geen schrik voor het virus, maar het aantal toeristen is daar zo hoog dat de kans dat er iemand rondloopt die ziek is, vrij groot is. Geen idee wat ik moet doen.

TO, sorry voor het off topic gaan.
Life is short. Eat dessert first.
Qua geld verzekeren, heb ik ook naar gekeken en dat was maar tot 250 euro. Vond ik niet nodig daardoor omdat ik het te laag vond.
Bagage weet ik zo niet uit mn hoofd maar zou niet mn hele kofferinhoud willen vervangen op vakantie uit eigen zak (reden waarom ik sowieso mn badkleding in mn handbagage heb haha)

Edit:
Mijn verzekering heeft ook bagage in het pakket.

Uw Basisdekking omvat:
Bagage
Hulpverlening
Autohulpverlening
Recreatieve wintersport en onderwatersport

Voor nog geen 5 euro per maand.
anoniem_64c7a49a715d3 wijzigde dit bericht op 06-03-2020 12:45
25.83% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven