Kent iemand wat goede rijscholen?

06-03-2020 15:22 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is er iemand die wat goede rijscholen kent in de omgeving of buurt van Voorburg?
Ik heb er zelf weer een paar gelezen, maar het is moeilijk in te schatten of het echt goed of betrouwbaar is.
anoniem_383642 wijzigde dit bericht op 06-03-2020 15:38
0.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Siw115 schreef:
06-03-2020 15:22
Ik heb er zelf weer een paar gelezen, maar het is moeilijk in te schatten of het echt goed of vertrouwbaar is.

Maar wat je hier leest is wel echt goed of verbetrouwbaar?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Off-topic: Betrouwbaar i.p.v. vertrouwbaar.

On-topic: vaak hoe groter de rijschool hoe betrouwbaarder het is. Sommige rijscholen zijn ook gecertificeerd wat betekend dat je geld terug krijgt bij mogelijk faillissement van de rijschool. Ik heb toen ik voor rijscholen koos altijd eerst een gratis proefles genomen, want het moet ook klikken met de persoon die je les geeft. Mocht je er echt niet uitkomen kun je altijd bij de ANWB gaan lessen. Niet de goedkoopste, wel betrouwbaar.
Alle reacties Link kopieren
Heb je geen vrienden, vriendinnen, familieleden of klasgenootjes die rijles hebben gehad? Wie adviseren zij?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Op de website van het CBR kun je slaginspercentages checken: https://www.cbr.nl/nl/voor-rijscholen/n ... ages-1.htm
Alle reacties Link kopieren
Santaaa schreef:
06-03-2020 15:29
Mocht je er echt niet uitkomen kun je altijd bij de ANWB gaan lessen. Niet de goedkoopste, wel betrouwbaar.
Ohhhh nee, echt NIET voor de ANWB gaan! Ik zelf, maar ook iedereen die ik ken en daar in verschillende steden gelest heeft, heeft daar heel negatieve ervaringen mee. Ook niet afgaan op een proefles daar. Dan krijg je een vriendelijke, geduldige instructeur mee die een leuke les geeft, en je overhaalt tot verdere lessen. Vervolgens zit je met een heel andere slechte instructeur vast aan een duur pakket.

Wat betreft ‘goed’, ik weet niet wat je concreet zoekt, maar mocht je last hebben van faalangst, een concentratiestoornis of iets anders wat autorijden voor jou moeilijk maakt: er zijn rijscholen die gecertificeerd zijn om hiermee om te gaan. Een aanrader om dat mee te nemen in je zoektocht, want als je daar last van hebt kan dat je rijlessen bij een reguliere rijschool helaas behoorlijk in de weg zitten.
la_cucaracha wijzigde dit bericht op 06-03-2020 16:00
28.01% gewijzigd
Ya no puede caminar
Alle reacties Link kopieren
Sorry, dubbel!
la_cucaracha wijzigde dit bericht op 06-03-2020 15:54
Reden: Dubbel
97.23% gewijzigd
Ya no puede caminar
La_Cucaracha schreef:
06-03-2020 15:53
Ohhhh nee, echt NIET voor de ANWB gaan! Ik zelf, maar ook iedereen die ik ken en daar in verschillende steden gelest heeft, heeft daar heel negatieve ervaringen mee. Ook niet afgaan op een proefles daar. Dan krijg je een vriendelijke, geduldige instructeur mee die een leuke les geeft, en je overhaalt tot verdere lessen. Vervolgens zit je met een heel andere slechte instructeur vast aan een duur pakket.
Nou zo zie je maar to dat ervaringen verschillen. Neem bij een aantal een proefles en kijk voor jezelf welke goed is. Het is en blijft een gokje..
La_Cucaracha schreef:
06-03-2020 15:53
Ohhhh nee, echt NIET voor de ANWB gaan! Ik zelf, maar ook iedereen die ik ken en daar in verschillende steden gelest heeft, heeft daar heel negatieve ervaringen mee. Ook niet afgaan op een proefles daar. Dan krijg je een vriendelijke, geduldige instructeur mee die een leuke les geeft, en je overhaalt tot verdere lessen. Vervolgens zit je met een heel andere slechte instructeur vast aan een duur pakket.

Wat betreft ‘goed’, ik weet niet wat je concreet zoekt, maar mocht je last hebben van faalangst, een concentratiestoornis of iets anders wat autorijden voor jou moeilijk maakt: er zijn rijscholen die gecertificeerd zijn om hiermee om te gaan. Een aanrader om dat mee te nemen in je zoektocht, want als je daar last van hebt kan dat je rijlessen bij een reguliere rijschool helaas behoorlijk in de weg zitten.
Toch bijzonder, of een gebrek aan assertiviteit.
Maar ik kon bij de ANWB gewoon zelf in de agenda van de instructeurs inboeken (en dus bij wie ik wilde). Prima voorbereid op mijn examen, in (naar mijn mening) acceptabele hoeveelheid lessen. Zodra ik ervan overtuigd was klaar te zijn voor mn examen, was het inboeken van examen heel snel mogelijk (lees binnen 8 dagen).
Alle reacties Link kopieren
Zowel het inboeken van je eigen instructeur als een snel examen herken ik niet bij mezelf en mijn omgeving helaas...
Ya no puede caminar
La_Cucaracha schreef:
06-03-2020 16:07
Zowel het inboeken van je eigen instructeur als een snel examen herken ik niet bij mezelf en mijn omgeving helaas...
Maar heb je daarom gevraagd? Inlogt via de app van de anwb, waarmee dat gewoon kan?

Maar bespreekt letterlijk alles met je omgeving? Zou niet weten waar jan en alleman gelest hebben, en waarvan ik het weet, zijn vaak alleen maar de negatieve verhalen. De positieve verhalen word op een of andere manier een stuk minder besproken...
Alle reacties Link kopieren
https://www.cbr.nl/rijbewijstips/rijschool-kiezen/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven