Waar Fete de la Musique vieren?

06-03-2020 17:45 11 berichten
Wie kent Frankrijk goed en weet welke stad het leukste is om Fete de la Musique te vieren? We overwegen Parijs, Nice, Lyon of Toulouse, maar als iemand nog een leuke tip heeft kijken we daar ook graag naar. We zijn best flexibel, maar niet op zoek naar grote technoconcerten of zo. Gewoon gezelligheid en melodieuze muziek :)

Bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijd in de buurt van Parijs gewoond, en het fête de la musique is voor de lokale muziekscholen, schoolbands en amateurkoren een mooie aanleiding om hun kunsten te tonen, en ik vind dat véél gezelliger dan de evenementen waar de franse versie van Marco Borsato, Maan of Merol hun kunstje voor de honderdste keer laten zien.

In Parijs zijn op veel plaatsen tegelijk optredens, de grote namen op de grote podia, de jonge bandjes bij buurthuizen e.d.

Ik denk dat het in andere grote steden hetzelfde is, ik zou in het programma kijken welke muziek je leuk vindt.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Overigens vind ik het Fête de la musique erg leuk, maar niet een reden om naar Frankrijk te gaan.

Het nivo zal niet hoger liggen dan in Leiden tijdens de "gouden pet" (straatmuzikantenconcours).
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Ik was al bang dat dit een lastige vraag was ;-) We gaan overigens niet speciaal hiervoor naar Frankrijk, we zijn er dan sowieso.
anoniem_655bb3a5270cd wijzigde dit bericht op 08-03-2020 11:53
0.76% gewijzigd
Ik vond Nice heel leuk, maar niet het hoofdpodium maar juist alle kroegjes in kleine stegen en op straat. Was echt top weer ook, meesterlijke feestnacht gehad.
Alle reacties Link kopieren
Nice is dan wel erg gezellig. Hoewel het lang geleden is dat ik daar het Fête de la Musique heb gevierd, ik zag dat het inmiddels een stuk groter wordt aangepakt, maar ook dat zag er nog leuk uit.
Nice is eigenlijk altijd geslaagd vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het in de jaren dat ik in Frankrijk woonde het altijd in kleinere stadjes rondom Marseille gevierd. Maar daar traden dan meestal minstens één avond bekende artiesten (gratis) op, zoals Zucchero, Gypsy Kings, en natuurlijk Dave :D
Alle reacties Link kopieren
Ik zou maar gewoon afwachten..... 21 juni is het nog niet en dat corona virus is nog niet verdwenen.
Ja, ik zal sowieso hotels boeken die nog te annuleren zijn. Maar alvast een beetje een route uitstippelen is wel handig.
Nice dus eens verder uitzoeken
Update: wij vieren Fete de la Musique thuis :) Gaan later dit jaar vast nog weg, maar het is nu nog net te vroeg met corona.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven