Welke vakantie? Wij komen er niet uit.

08-03-2020 12:58 57 berichten
Beste forumleden,
Graag wil ik jullie advies voor de zomervakantie/herfstvakantie. Wij zijn een gezin van vier, vader moeder twee tieners. We komen er momenteel niet uit. Ik zou graag heet en exotisch willen, maar de rest houdt niet van de (erge) warmte. We zijn (o.a) geweest in Mexico, Vietnam. Ik zou nu graag maar Martinique of Guadeloupe gaan, maar is dus te heet voor de rest.
Hebben jullie een goede tip? Ik zou wel graag een andere cultuur dan de Westerse willen. Verder is water belangrijk (mag ook zwembad zijn, maar de cenotes in Mexico waren geweldig), natuur, lekker fruit/eten, en wat cultuur. De auto-cultuur van Amerika spreekt mij vooral niet aan.
Ik ben erg inspiratieloos merk ik, maar dat komt natuurlijk vooral door mijn gebrek aan kennis van de wereld.

Het gaat om twee weken.
anoniem_395304 wijzigde dit bericht op 08-03-2020 13:10
1.59% gewijzigd
De Domesticaanse republiek. Er is geen plek op aarde waar je zo heerlijk kunt relaxen dan daar.
Niet heet?
Alle reacties Link kopieren
Suriname :heart: Elke dag lekker weer en overal lekker eten. Daarbij nog prachtige natuur en weinig toeristen.
One in a melon
Alle reacties Link kopieren
hoe lang wil je gaan en hoeveel budget.

Het heeft geen zin om het te hebben over nieuw zeeland als je maar een weekje weg wil.

Hele delen van Europa passen prima bij je plaatje op het exotische na dat alleen jij wilt. Want exotisch is ook gewoon warm.
Alle reacties Link kopieren
Ohja daar heb je een punt. Lekker weer in het herfstvakantie heb je ook op de Canarische Eilanden. Hoef je ook niet zo lang in het vliegtuig te zitten.
One in a melon
O pardon, ik dacht dat ik het aantal weken had genoemd, niet dus. Het gaat om twee weken. Budget kunnen we altijd kijken, als het iets heel tofs is kunnen we misschien wat meer vrijmaken. Maar 10.000 is wel echt te veel bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vorig jaar een rondreis naar Kaapverdie gemaakt, 3 eilanden in 2 weken.
Begonnen op Sao Vincente en vandaar met de boot naar Santo Antao( vallei van Paul is zo mooi!) toen weer terug naar Sao Vincente en vandaar een kleine week naar Sal waar we niet bijster veel meer gedaan hebben dan langs het strand lopen en zwemmen. Geboekt bij Tui.
Vooral de eerste 2 eilanden waren erg leuk en totaal anders dan hier. Sal heeft vooral veel grote resorts en verder weinig te doen maar prima om even bij te komen. Mooie stranden in elk geval.

Op mijn lijstje “ daar wil ik ooit heen “ staan oa:
Canada
Costa Rica
Vietnam
Nog een keer Thailand
Meer van de VS
Australië
Nieuw Zeeland
Suriname
Argentinië
Japan
Canada
Voor Canada tips? Dat spreekt ons allevier wel aan, maar zou twee weken niet te weinig zijn?
Alle reacties Link kopieren
Voor inspiratie volg ik verschillende reizende gezinnen/paren op instagram/blogs
Bijvoorbeeld deze https://yvonnevanderlaan.nl en On a travel mission en er zijn er wel meer.
Guatemala heeft ook een deel waar het altijd lente is. Maar daar wil ik op dit moment met de kinderen niet naartoe. Weet iemand zoiets? Een (deel van een) land waar het altijd lente is, maar wel veilig.
Alle reacties Link kopieren
Wij waren vorig jaar in Canada, voor een mooi “rondje” west Canada vanuit Vancouver inclusief Rocky Mountains zou ik eerder een week of drie aanraden. Of “alleen” rockies doen vanuit B.V. Calgary kan natuurlijk maar dan is de kans op mooi weer/meer dan 20 graden niet zo groot. Overigens echt de moeite waard, heel erg mooi!
Aankomende zomer gaan we naar Costa Rica, dat voldoet denk ik wel aan de wens voor water (zowel in zee als van boven, in onze zomer is het regentijd), exotisch en mooi/warm weer.
Dolfje, jouw lijstje spreekt mij ook heel erg aan en een paar landen zijn we/ben ik al geweest. Het gaat er nu denk ik ook vooral om dat we die hitte ontwijken. Maar ik weet dat helemaal niet van die landen.
Verrassingswolkje schreef:
08-03-2020 13:12
Voor Canada tips? Dat spreekt ons allevier wel aan, maar zou twee weken niet te weinig zijn?
In zo'n geval kijk ik bij Kras welke standaardpakketten zij aanbieden.

https://www.kras.nl/vakantie/canada?sz=1&personen=
Daar zijn reizen van 11 tot 19 dagen. Twee weken is dus prima.

Een collega van me heeft inderdaad een Fly-drive bij Kras geboekt. Alles geregeld: auto staat klaar, hotelovernachtingen zijn geboekt.

Je kan deze keer West-Canada doen en de volgende keer Oost-Canada.
Of juist andersom. Deze keer Oost-Canada, met Montréal, Québec, Toronto en ... de Niagara Falls. En als dat naar meer smaakt, de volgende keer West-Canada bezoeken.
Alle reacties Link kopieren
Verrassingswolkje schreef:
08-03-2020 13:12
Voor Canada tips? Dat spreekt ons allevier wel aan, maar zou twee weken niet te weinig zijn?
Canada niet doen in 2 weken.. zonde.. Minimaal 3 weken en dan een one-way, maar fijnste is 4 weken :-)

Ik was er in 2018 (4 weken) en ga in mei weer (4 weken)
Zweden, niet zo ver, mooie natuur, prima temperaturen, je kunt op heel veel plekken zwemmen, lekker eten. Kortom, alles wat je zoekt.
Verrassingswolkje schreef:
08-03-2020 13:16
Dolfje, jouw lijstje spreekt mij ook heel erg aan en een paar landen zijn we/ben ik al geweest. Het gaat er nu denk ik ook vooral om dat we die hitte ontwijken. Maar ik weet dat helemaal niet van die landen.
Hoe moeilijk is dat nou om het even zelf op te zoeken?

Tik in ‘beste reistijd naam land’ en je leest wat de gemiddelde temperaturen en regenval per land is. Kies de site van Colombus, dan heb je een indicatie. .

Twee weken is niet lang. Qua lage temperatuur zou je eens kunnen kijken naar Zuid-Afrika, Kaapstad en omgeving.
eva-luna schreef:
08-03-2020 13:45
Hoe moeilijk is dat nou om het even zelf op te zoeken?

Tik in ‘beste reistijd naam land’ en je leest wat de gemiddelde temperaturen en regenval per land is. Kies de site van Colombus, dan heb je een indicatie. .

Twee weken is niet lang. Qua lage temperatuur zou je eens kunnen kijken naar Zuid-Afrika, Kaapstad en omgeving.
Natuurlijk kan ik dat van al die landen/gebieden die ik zou willen bezoeken uitzoeken. Maar dan kan ik heel lang bezig zijn. Vandaar dat ik het dacht om te draaien, maar daarvoor heb ik input van anderen nodig.
Alle reacties Link kopieren
Verrassingswolkje schreef:
08-03-2020 13:16
Dolfje, jouw lijstje spreekt mij ook heel erg aan en een paar landen zijn we/ben ik al geweest. Het gaat er nu denk ik ook vooral om dat we die hitte ontwijken. Maar ik weet dat helemaal niet van die landen.
Dan zoek je het op. Zoek een land wat jullie leuk lijkt en zoek dan op hoe het weer is wanneer jullie willen gaan.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Verrassingswolkje schreef:
08-03-2020 14:06
Natuurlijk kan ik dat van al die landen/gebieden die ik zou willen bezoeken uitzoeken. Maar dan kan ik heel lang bezig zijn. Vandaar dat ik het dacht om te draaien, maar daarvoor heb ik input van anderen nodig.
Ah.. wij zijn dus jouw google :-) dat is natuurlijk een benadering
LUXEPROBLEEM
Maar wat is het nou? Zomervakantie of herfstvakantie?
Juli/augustus maakt nogal verschil met oktober. Denk aan regenseizoenen etc.
En als het zomervakantie wordt, is dat een weekje langer misschien een optie?
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
08-03-2020 14:51
LUXEPROBLEEM

NOU EN?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
poldervrouw schreef:
08-03-2020 14:49
Ah.. wij zijn dus jouw google :-) dat is natuurlijk een benadering
Och, ik heb het al opgelost maar ze reageert niet dolenthousiast.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven