Stedentrip, waar naartoe?

09-03-2020 16:21 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

Ik zou graag met partner een lang weekend (vrijdag tm maandag/dinsdag) een stedentrip willen doen, ergens tussen eind april en half mei.

Liefst zou ik naar een bestemming gaan waar in die periode al goede kans op mooi weer is, op max. 4 uur vliegafstand.

Ik dacht zelf daarom aan één van de Spaanse steden (Valencia, Sevilla, maar Barcelona en Madrid ben ik bijv. ook nog nooit geweest. Lijkt me allemaal mooi?). Of misschien Istanbul? Of nog heel ergens anders heen?

Lissabon, Porto, Rome en Napels heb ik recentelijk (afgelopen twee jaar) al eens bezocht, dus die vallen voor nu af. En Noord-Italiaanse steden sla ik ivm Corona natuurlijk ook even over.

Ik hoor graag jullie tips :)
Athene
Marrakech
Cornwall is een prachtig graafschap gelegen in het uiterste zuidwesten van Engeland.Vakantie vieren in Cornwall is erg populair, en geheel terecht.
Alle reacties Link kopieren
Marrakech, Athene, Sevilla.

Ik heb het in die periode overigens eens stervenskoud gehad in Barcelona.
Valencia, supermooi.
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je gaan doen? waar houd je van?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Zeewater8669 schreef:
09-03-2020 16:23
Athene
Aan Athene had ik nog niet gedacht, bedankt voor de tip! Ga ik me in verdiepen.
Alle reacties Link kopieren
forsyth schreef:
09-03-2020 16:24
Marrakech
Klinkt ook heel gaaf! Maar is dat ook goed te doen voor een lang weekend (gelet op vliegafstand)?
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
09-03-2020 16:24
Cornwall is een prachtig graafschap gelegen in het uiterste zuidwesten van Engeland.Vakantie vieren in Cornwall is erg populair, en geheel terecht.
Cornwall zou ik graag nog eens naartoe willen, maar is niet echt een stedentrip natuurlijk :)
Alle reacties Link kopieren
coravanmora schreef:
09-03-2020 16:25
Marrakech, Athene, Sevilla.

Ik heb het in die periode overigens eens stervenskoud gehad in Barcelona.
Grappig, ik ook. Je moet meer naar het Zuiden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Legal schreef:
09-03-2020 16:37
Klinkt ook heel gaaf! Maar is dat ook goed te doen voor een lang weekend (gelet op vliegafstand)?
Ja hoor, meermaals gedaan. Marrakech is niet groot.
Alle reacties Link kopieren
coravanmora schreef:
09-03-2020 16:25
Marrakech, Athene, Sevilla.

Ik heb het in die periode overigens eens stervenskoud gehad in Barcelona.
Bedankt voor de tips!

Ik ben me ervan bewust dat een garantie op goed weer er niet is, maar sommige bestemmingen hebben wel een grotere kans op lekker weer dan andere :)
Boek een mooie riad.
viva-amber schreef:
09-03-2020 16:38
Grappig, ik ook. Je moet meer naar het Zuiden.
Sevilla is echt al lekker warm hoor.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
09-03-2020 16:38
Grappig, ik ook. Je moet meer naar het Zuiden.
Ohhw, goed om te weten. Ik dacht online te zien dat de gemiddelde temperaturen en uren zon er niet slecht uitzagen, maar kan dus ook flink tegenvallen?

Ik ben niet op zoek naar strandtemperaturen, maar zou het wel lekker vinden om overdag zonder jas te kunnen lopen en aangenaam op het terras te kunnen zitten.
Alle reacties Link kopieren
Dubrovnik, valencia, belgrado, budapest. Allemaal fantastische steden. En redelijke kans op mooi weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zelf naar Granada, kleine B&B met patio en zwembad, 600 meter van Alhambra.
Valencia is een leuke diverse stad.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
09-03-2020 16:27
Wat wil je gaan doen? waar houd je van?
Ik bekijk graag gebouwen en vind musea bezoeken (vooral op gebied van geschiedenis/archeologie) leuk. Een mooie, oude binnenstad zou een pre zijn.

Partner is gek op het ontdekken van lokale keukens.

Verder het gebruikelijke tijdens een stedentrip; lekker slenteren, op terrasjes zitten, evt. beetje winkelen (maar dat laatste is geen must) :)
Alle reacties Link kopieren
Boedapest?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Sevilla en Valencia beiden heerlijk maar Sevilla wel iets mooier. Is ook wel drukker en toeristischer daardoor. Valencia heeft wel strand.
Malaga is ook nog een optie, ook een leuke stad en met strand.
Alle reacties Link kopieren
Legal schreef:
09-03-2020 16:52
Ik bekijk graag gebouwen en vind musea bezoeken (vooral op gebied van geschiedenis/archeologie) leuk. Een mooie, oude binnenstad zou een pre zijn.

Partner is gek op het ontdekken van lokale keukens.

Verder het gebruikelijke tijdens een stedentrip; lekker slenteren, op terrasjes zitten, evt. beetje winkelen (maar dat laatste is geen must) :)
Wenen, Praag. Of t dan warm genoeg is weet ik niet, maar genoeg te zien.
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Porto
Alle reacties Link kopieren
Sevilla vond ik erg mooi en ook Budapest echt geweldig de gebouwen de musea leuke terrassen mooie badhuizen.
Lekker eten en wij waren er ook in de eerste week van mei en lekker weer.Je kon er in een t shirt rond lopen.
Athene ben ik niet zo enthousiast over omdat ik het een hele smerige stad vond. Veel zwervers dichtgeplakte winkels ,en 's avonds niet veilig op straat.
Legal schreef:
09-03-2020 16:38
Cornwall zou ik graag nog eens naartoe willen, maar is niet echt een stedentrip natuurlijk :)
Ik heb geen stad genoemd omdat er zoveel moois te kiezen valt daar. :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven