Koningsdag boot Amsterdam

09-03-2020 18:19 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha,

Ik zet deze maar even onder ‘reizen’ want dat leek me het beste passen.

Ik heb een aantal vrienden die heel graag naar Nederland willen komen met Koningsdag en het idee is om een sloep te huren met z’n allen. Nu levert een rondje Google al heel wat resultaten op, maar ik zit toch nog wel met vragen. Wie van jullie heeft hier ervaring mee? We zijn naar verwachting met zo’n 10 man tussen de leeftijd van 25-30 jaar.

Wat is een betrouwbare bootverhuurder? En zouden jullie een kapitein aanraden, wij hebben namelijk geen vaarervaring. En wat zijn normale prijzen voor de Koningsdag?

Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
http://www.sloepvrienden.nl/nl/een-sloe ... msterdamg/

alstublieft en fijne avond
Alle reacties Link kopieren
Bedenk wel dat een bootje op Koningsdag al snel minstens €50 per persoon is.

Toevoeging: sloepdelen is ook een sloepverhuurder met tarieven voor Koningsdag:
https://sloepdelen.nl/tarieven/evenementen/koningsdag/

En mokumboot ook:
https://mokumbootverhuur.nl/koningsdag-amsterdam/
Alle reacties Link kopieren
Het is wel een gok Koningsdag dit jaar. Zeker als je ervoor uit het buitenland moet komen.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
09-03-2020 21:47
Het is wel een gok Koningsdag dit jaar. Zeker als je ervoor uit het buitenland moet komen.
Je bedoelt ivm corona?
Alle reacties Link kopieren
Ook als je wel vaar-ervaring had zou ik een kapitein aanraden. Ik heb één keer Koningsdag op de Amsterdamse Grachten gevierd en heb op drukke punten echt doodsangsten uit gestaan. Genoeg gekken op het water. Dan is het wel zo fijn om te weten dat er bij jullie gegarandeerd iemand nuchter aan het roer staat.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Ik zou ook maar even afwachten of het wel doorgaat.
Wij huurden altijd een sloep in Nieuwe Meer net buiten Amsterdam scheelde aardig in prijs en binnen 10 minuten (meertje over en onder de A4 door) in de binnenstad.
Er is weinig verschrikkelijker dan koningsdag in Amsterdam ;-D en dat zeg ik als inwoner. Maar goed dat was je vraag niet. Een open boot is het leukste, en ik zou zeker een kapitein inhuren. Al was het alleen maar om jezelf stress en aansprakelijkheid te besparen.
Alle reacties Link kopieren
Zou het niet doen.. idee is leuk maar in de praktijk veel gedoe. Lopend kun je veel meer doen/zien/kopen/plassen etc. Ga lekker op een andere dag varen! Scheelt veel geld en dan geniet je veel meer van het varen en kun je wat van de stad zien ipv vooral file varen.
Alle reacties Link kopieren
viamia schreef:
10-03-2020 15:53
Je bedoelt ivm corona?
Yup
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Volgens mij al afgelast.
Alle reacties Link kopieren
viamia schreef:
10-03-2020 15:53
Je bedoelt ivm corona?
Nee ivm met het weer :nut:

Mien goed, met deze houding kunnen we koningsdag voor het volgende jaar ook wel meteen aflassen. Ik word echt moe van deze domheid, want dat is het hoor, gewoon je hersencellen niet gebruiken.

Edit: ik zie nu dat je reactie/bericht van vorige week stamt........ ik was iets te pittig
Alle reacties Link kopieren
Ga er gerust van uit dat nagenoeg alles afgelast zal zijn met Koningsdag dit jaar.
Het Koningklijk bezoek aan Maastricht is al gecancelled.
Ik garandeer je dat alle vrijmarkten ook afgelast zullen worden.
Niet geschoten is altijd mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven