De zon opzoeken, maar waarheen?

11-03-2020 08:27 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha beste forummers,

Komende week zou ik voor werk een week in het buitenland zijn. Helaas zijn veel van mijn afspraken daar afgezegd en gaat de reis niet door. Nu heb ik een heftig periode achter de rug en wil ik graag van de gelegenheid gebruik maken om even naar de zon te gaan en op te laden. Ik heb namelijk geen enkele afspraak op mijn werk hier komende week, dus het komt goed uit. Ik ben door omstandigheden al 2 jaar niet meer op vakantie geweest, dus ben er nu aan toe. Ik zoek een plek waar ik makkelijk andere mensen kan ontmoeten voor sightseeing, uit eten en eventueel stappen. En dus graag ook met een beetje een acceptabele temperatuur (minimaal 17-20 graden). Ik vind het echter lastig om een goede plek te bedenken; Italië valt ivm het negatieve reisadvies/corona al af.

Wat zouden jullie mij aanraden? Ik ben overigens 27 jaar oud.
Alle reacties Link kopieren
Zuid Spanje
Portugal
Alle reacties Link kopieren
Madeira
Kaap Verde
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Malta
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
Tenerife?
Alle reacties Link kopieren
Het Zuidoosten van Spanje of de Algarve. Spanje is het warmst denk ik.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 11-03-2020 09:49
2.86% gewijzigd
Montenegro
Vandaag 23 graden.
https://www.weeronline.nl/Europa/Portug ... ro/4064211
Alle reacties Link kopieren
Tenerife, warmste van de Canarische Eilanden.
In Playa des Americanas genoeg te doen. Met een autootje of busreis kun je het eiland verkennen, maar je kan ook aan het strand/zwembad lekker rondhangen.

Ik zou zo dicht mogelijk op het strand gaan zitten. Want waarom niet?

Paar weken terug was er zandstorm vanuit de Sahara maar dat is weer voorbij.
Sevilla of Tel Aviv.

Canarische eilanden is in dit seizoen wel vooral een bejaardenbestemming. Echt stappen lijkt me weinig aanbod. Dat is dan beter in een studentenstad als Sevilla. Valencia is ook leuk, maar de weersverwachting voor volgende week is vreselijk (alleen maar regen, net gekeken). Ik weet niet hoe je tegenover Israël staat, maar dan is Tel Aviv ook een optie.
Alle reacties Link kopieren
puntillita schreef:
11-03-2020 08:50
Sevilla of Tel Aviv.

Canarische eilanden is in dit seizoen wel vooral een bejaardenbestemming. Echt stappen lijkt me weinig aanbod. Dat is dan beter in een studentenstad als Sevilla. Valencia is ook leuk, maar de weersverwachting voor volgende week is vreselijk (alleen maar regen, net gekeken). Ik weet niet hoe je tegenover Israël staat, maar dan is Tel Aviv ook een optie.
Israël weert alle toeristen ivm het Corona-virus. Aks je gaat mag je ter plekke eerst 14 dagen in quarantaine.
mdh wijzigde dit bericht op 11-03-2020 09:02
0.18% gewijzigd
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
Malaga!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
mdh schreef:
11-03-2020 09:02
Israël weert alle toeristen ivm het Corona-virus. Aks je gaat mag je ter plekke eerst 14 dagen in quarantaine.
.
Dat had ik even gemist. Geen optie dan.
Malaga, sevilla, valencia

In ieder geval zuid spanje!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, Malaga, heerlijke stad en gegarandeerd zon/terrasweer. Vorig jaar januari lag ik er zelfs al op het strand met mn handdoekje (toen het een dag niet zo waaide!)
Alle reacties Link kopieren
wij gaan zaterdag naar Egypte. Heerlijk duiken en boeken lezen. Water en luchttemperatuur zijn prima.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voorlopig even thuisblijven.
https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps ... 7b48e9ecf6
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
11-03-2020 09:43
Ik zou voorlopig even thuisblijven.
https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps ... 7b48e9ecf6
Zuid Amerika en Cariben zijn nog goed te doen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
11-03-2020 09:45
Zuid Amerika en Cariben zijn nog goed te doen.
Dat blijft langer zo als er niet te veel mensen uit risicogebieden - zoals Europa - die kant op gaan.
merano schreef:
11-03-2020 09:43
Ik zou voorlopig even thuisblijven.
https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps ... 7b48e9ecf6
Dit. Ik ben verbaasd dat er mensen zijn die nu een vakantie op korte termijn boeken.
En dan worden er ook nog landen als Israel aangeraden. Je komt Israel niet eens in, tenzij je een adres hebt om twee weken in quarantaine te gaan.
anoniem_382756 wijzigde dit bericht op 11-03-2020 10:14
0.22% gewijzigd
Hoe vervelend ook: ik zou even niets boeken op dit moment. Als je de (m.i. niet verwaarloosbare) pech hebt dat je ergens in quarantaine komt, omdat er iemand met Corona is, dan draai je zelf voor alle kosten van extra verblijf, nieuwe terugvlucht e.d. op. Ik vind het risico momenteel te groot en moet er niet aan denken om 2 weken op een hotelkamertje te zitten.
Alle reacties Link kopieren
Niet alleen loop je risico in het buitenland in quarantaine te komen zitten, maar ook dat je lastig terug naar Nederland komt.


Italië zit in lock down en een aantal landen waaronder Spanje heeft vliegverkeer naar en van Italië in de ban gedaan. Wij gaan het pad van Italië maar we lopen daar gezien de cijfers een week à anderhalve week op achter.
Als je terug wilt en er is geen vliegverkeer naar Nederland meer, wat ga je dan doen? En heb je daar zin in?
óu sont les neiges d'antan

Ik vooral ook eens bedenken waarom de zakelijke afspraken afgezegd zijn :lightbulb:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou even niets boeken nu. Hooguit iets waar je vooral veel buiten in de natuur bent.
Zie net op de Guardian-site dat Las Fallas, een groot feest in Valencia, is afgelast.
https://www.theguardian.com/world/live/ ... st-updates (bericht van 9:34)

En als je wel iets boekt houd er dan rekening mee dat je ergens vast komt te zitten voor 2 weken quarantaine.
nounou
Ik zou de kans niet onderschatten dat toeristen uit Nederland ergens opeens niet meer welkom zijn gezien de coronasituatie. Trakteer jezelf op een weekje netflixen op de bank.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
11-03-2020 10:56
Ik zou de kans niet onderschatten dat toeristen uit Nederland ergens opeens niet meer welkom zijn gezien de coronasituatie. Trakteer jezelf op een weekje netflixen op de bank.
Dit. Het zou jammer zijn als je nu geld uitgeeft voor een vakantie waar een hoop is afgelast.
Restaurants e.d. gesloten zijn en dat je maar moet zien waar je kan eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven