Centerparcs annuleren met annuleringsverzekering

24-03-2020 21:03 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand dit hier gedaan? Wat heb je als reden opgegeven en krijg je je aanbetaling terug?

Wij willen onze vakantie van begin Juli annuleren vanwege het Corona virus. Ik krijg mijn vakantiegeld voor 90% pas veel later door het hele Corona gebeuren. En dat geld was nou net voor de vakantie bedoeld net als ieder jaar. Ik heb al 2x een mail verstuurd naar Centerparcs en diverse keren proberen te bellen maar ik krijg geen reactie. Op internet lees ik wisselende verhalen en dat mensen kunnen fluiten naar de aanbetaling en/of een voucher krijgen. Op de site zelf staat dit :

Dankzij de annuleringsverzekering betaalt u dan geen annuleringskosten en worden de reeds betaalde kosten vergoed. Daarna kunt u uw verblijf naar wens opnieuw inplannen

Ik snap dat ze het druk hebben vandaar dat ik hier mijn vraag vast stel maar ik ben gewoon benieuwd of ik mijn geld terug krijg en of ik een geldige reden heb. Morgen probeer ik nog maar een keer te bellen.
sjiraf wijzigde dit bericht op 24-03-2020 21:09
1.74% gewijzigd
Rustig aan...die mensen hebben het smoordruk. Gun ze de tijd je vraag te beantwoorden. Je bent niet de enige met deze vraag.
Volgens mij valt eigenlijk allemaal onder geen enkele reis-of annuleringsverzekering. Dat zou dan op coulange zijn.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 24-03-2020 21:07
43.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
https://pierreetvacances.epticahosting. ... lang=nl_NL
Alle reacties Link kopieren
Nee daarom stel ik ‘m hier. Misschien dat het hier iemand wel is gelukt en mij wat meer kan vertellen. Ik snap echt wel dat ze het druk hebben hoor.
Alle reacties Link kopieren
Lilalinda je link werkt niet
Dit is zeker nu nog geen geldige annuleringsreden.
Alle reacties Link kopieren
Sjiraf schreef:
24-03-2020 21:08
Lilalinda je link werkt niet
bij mij wel, ook in andere browsers
Alle reacties Link kopieren
Op welke site staat

Dankzij de annuleringsverzekering betaalt u dan geen annuleringskosten en worden de reeds betaalde kosten vergoed. Daarna kunt u uw verblijf naar wens opnieuw inplannen
?
Is dit een eigen center parcs verzekering?
lilalinda schreef:
24-03-2020 21:11
bij mij wel, ook in andere browsers
Bij mij ook niet
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
24-03-2020 21:11
bij mij wel, ook in andere browsers
Bij mij ook niet. Als je de site gevonden had via Google, kun je misschien de zoektermen geven die je gebruikt had. Dan kan to het zelf proberen te reproduceren.
Alle reacties Link kopieren
probeer eens zo

https://www.centerparcs.nl/nl-nl/faq

beheer mijn Boeking

onderste puntje annuleren
Alle reacties Link kopieren
Als je de verzekering bij Centerparks zelf hebt afgesloten, dan is het geen geldige reden.
Heb net de voorwaarden gelezen (had jij op zich ook kunnen doen!) en dit valt onder natuurramp.
Als jij of een van de andere reizigers zijn/worden ontslagen, dan zou je het daarop kunnen gooien.

Waar staat het huisje? Juli duurt nog wel even en Centerparks zijn meestal niet de meest exotische bestemmingen toch?
Alle reacties Link kopieren
Sjiraf schreef:
24-03-2020 21:07
Nee daarom stel ik ‘m hier. Misschien dat het hier iemand wel is gelukt en mij wat meer kan vertellen. Ik snap echt wel dat ze het druk hebben hoor.
De voorwaarden staan gewoon online, dat is verplicht.

https://photo.centerparcs.com/pdf/CGV/C ... stance.pdf
Alle reacties Link kopieren
al die parken zullen dicht zitten, als je even wacht, annuleren zij
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
24-03-2020 21:06
Volgens mij valt eigenlijk allemaal onder geen enkele reis-of annuleringsverzekering. Dat zou dan op coulange zijn.
Onze verzekering dekt dit waarschijnlijk wel: Anwb annuleringsverzekering met extra dekking op natuurrampen en terrorisme.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het hier gelezen. Ik heb bij het boeken voor een annuleringsverzekering gekozen bij hun. Ik heb daar ook extra voor betaald.

https://www.centerparcs.nl/nl-nl/verzekering_sck
Alle reacties Link kopieren
rafs schreef:
24-03-2020 21:22
Onze verzekering dekt dit waarschijnlijk wel: Anwb annuleringsverzekering met extra dekking op natuurrampen en terrorisme.
Een pandemie is geen natuurramp of terrorisme.
Alle reacties Link kopieren
SjaanRoeispaan schreef:
24-03-2020 21:21
De voorwaarden staan gewoon online, dat is verplicht.

https://photo.centerparcs.com/pdf/CGV/C ... stance.pdf
Je kunt je beroepen op punt 4 wanneer je de vakantie en verzekering hebt geboekt voor Corona bekend was:

 4/ Annulering omwille van gerechtvaardigde redenen:
a) in alle gevallen van annulering die op de dag van het afsluiten van dit contract niet te
voorzien waren en die onafhankelijk zijn van uw wil en die gerechtvaardigd zijn;
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria in België
Alle reacties Link kopieren
rafs schreef:
24-03-2020 21:22
Onze verzekering dekt dit waarschijnlijk wel: Anwb annuleringsverzekering met extra dekking op natuurrampen en terrorisme.
Dit is de reden dat de ANWB wel dekt, maar alleen als je een reis hebt geboekt en de verzekering afgesloten vóór het virus bekend werd:

Dekking Terrorisme en Natuurrampen
Als je de dekking Terrorisme en Natuurrampen afsluit, heb je recht op een vergoeding wanneer je vanwege terrorisme, natuurrampen, ontradend reisadvies, besmettelijke ziektes en stakingen de reis moet annuleren of omboeken. Bij omboeken krijg je de volledige omboekkosten vergoed. Bij annuleren krijg je de reissom vergoed.
Wij hebben onlangs niet geannuleerd, maar gebeld of we de laatste en grootste termijn van onze boeking later konden betalen.

Wij hebben twee weken in juni geboekt op een centerparcs in duitsland en ze wilden dat we voor het einde van deze maand het restbedrag betaalden. We hebben gebeld en om uitstel gevraagd. Geen probleem, nu moeten we bij aankomst betalen.

Voor ons fijn want als het dan niet door kan gaan zitten we niet met een heel groot bedrag die we alleen op een voucher terug krijgen. We hebben ook een annuleringsverzekering maar die zal denk ik nu nog niet veel voor ons kunnen betekenen.
Alle reacties Link kopieren
SjaanRoeispaan schreef:
24-03-2020 21:28
Dit is de reden dat de ANWB wel dekt, maar alleen als je een reis hebt geboekt en de verzekering afgesloten vóór het virus bekend werd:

Dekking Terrorisme en Natuurrampen
Als je de dekking Terrorisme en Natuurrampen afsluit, heb je recht op een vergoeding wanneer je vanwege terrorisme, natuurrampen, ontradend reisadvies, besmettelijke ziektes en stakingen de reis moet annuleren of omboeken. Bij omboeken krijg je de volledige omboekkosten vergoed. Bij annuleren krijg je de reissom vergoed.
dat geldt meestal alleen voor pakketreizen, niet voor zelf-samengestelde. Maar misschien hebben jullie een pakketreis?
Alle reacties Link kopieren
Lavendel dat is wel fijn om te weten. Een voucher vinden we opzich ook niet zo’n probleem. Maar net wat jij zegt het hele bedrag is dan wel flink op zo’n voucher. Dan heb ik er het liefst alleen de aanbetaling op staan want dan zou je evt nog later in het jaar nog kiezen voor een weekend weg ipv een hele week.
Alle reacties Link kopieren
SjaanRoeispaan schreef:
24-03-2020 21:24
Een pandemie is geen natuurramp of terrorisme.
Het valt wel onder deze dekking

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven