Mogelijkheden Japan

30-03-2020 19:03 21 berichten
.
anoniem_63d90fa65919b wijzigde dit bericht op 31-01-2021 13:41
Reden: .
99.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan je een summerschool proberen, die duren vaak een paar weken in de zomervakantie maar ik gok dat je dan wel tot volgend jaar moet wachten.
Alle reacties Link kopieren
Japan is niet echt een land wat van liefdadigheidswerk of landbouw aan elkaar hangt, en dat zijn vaak de takken van sport waar je werk vakanties in vindt als je verder geen ervaring hebt in iets.
Of je daar naar een ‘gewone’ school zou kunnen betwijfel ik ten sterkste. Japans is niet echt een makkelijke taal zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
In antwoord op je vraag over werken in Japan:

Nederlanders komen niet in aanmerking voor het working holiday programma van Japan en het is heel erg moeilijk om aan een werkvisum te komen. Dat lukt eigenlijk alleen als je hoogopgeleid bent en door een bedrijf gevraagd wordt om te komen, of als je laaggeschoold bent maar werkzaam in een beroep waar ze in Japan een tekort aan hebben (dat gaat om 14 specifieke sectoren), maar dan moet je wel eerst Japans leren. Zie hier de visum-aanvraag procedure voor laaggeschoolden:

https://www.mofa.go.jp/files/000459527.pdf

Dan blijft dus eigenlijk alleen het studentenvisum over voor een langer verblijf. In dat geval mag je max 28 uur per week werken, als je daar een aanvraag voor indient. Hier meer info: https://study.gaijinpot.com/guide/worki ... ent-japan/

Je kunt studentenvisa krijgen voor allerlei soorten opleidingen en studies. Je kunt bijv een HBO-opleiding gaan doen, en dan daar een minor volgen of je afstudeerstage lopen oid.
Alle reacties Link kopieren
het lijkt me vanwege de taal zo ongeveer onmogelijk om gewoon naar school te gaan. net alsof een Japanner hier een paar maanden naar de Havo zou gaan terwijl hij geen nederlands spreekt? Hoe had je dat in gedachten?

Er is wel een mogelijkheid om via bijvoorbeeld ESl een talenreis te doen. Dan ga je 5 dagen per week een halve dag naar een school om Japans te leren. de rest van de dag worden er dingen georganiseerd maar je kunt ook zelf uitstapjes maken. Verblijf wordt ook door het bedrijf geregeld, bij een gastgezin, pension oid.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
€7000 per persoon voor een maand Japan? Ben jij even afgezet door dat reisbureau. Zo duur is het land niet wat alle onwetenden beweren.

Ga gewoon zelf nog een keer op reis en regel het dit keer zelf, dan kom je erachter dat je voor de helft van dat bedrag prima een maand kan verblijven (en ook nog eens in prima hotels en inclusief alles)
Nee naar een school waar je daat niet spreekt is lastig. Maar ik was benieuwd naar de mogelijkheden. Dan blijft dus over:
- een talenreis
- een studie waar ik als minor/stage naar Japan ga

Bedankt voor de antwoorden !
essychan schreef:
30-03-2020 19:48
€7000 per persoon voor een maand Japan? Ben jij even afgezet door dat reisbureau. Zo duur is het land niet wat alle onwetenden beweren.

Ga gewoon zelf nog een keer op reis en regel het dit keer zelf, dan kom je erachter dat je voor de helft van dat bedrag prima een maand kan verblijven (en ook nog eens in prima hotels en inclusief alles)

Wij hebben daar uitbundig geleefd. Om het zo te zeggen :)
gruffalo schreef:
30-03-2020 19:36
het lijkt me vanwege de taal zo ongeveer onmogelijk om gewoon naar school te gaan. net alsof een Japanner hier een paar maanden naar de Havo zou gaan terwijl hij geen nederlands spreekt? Hoe had je dat in gedachten?

Er is wel een mogelijkheid om via bijvoorbeeld ESl een talenreis te doen. Dan ga je 5 dagen per week een halve dag naar een school om Japans te leren. de rest van de dag worden er dingen georganiseerd maar je kunt ook zelf uitstapjes maken. Verblijf wordt ook door het bedrijf geregeld, bij een gastgezin, pension oid.
ESI of ESL? Er zijn veel aanbieders in talenreizen EF.... etc etc
Zie door de bomen het bos niet meer.. ervaring?
Nummer*Zoveel schreef:
30-03-2020 19:35
In antwoord op je vraag over werken in Japan:

Nederlanders komen niet in aanmerking voor het working holiday programma van Japan en het is heel erg moeilijk om aan een werkvisum te komen. Dat lukt eigenlijk alleen als je hoogopgeleid bent en door een bedrijf gevraagd wordt om te komen, of als je laaggeschoold bent maar werkzaam in een beroep waar ze in Japan een tekort aan hebben (dat gaat om 14 specifieke sectoren), maar dan moet je wel eerst Japans leren. Zie hier de visum-aanvraag procedure voor laaggeschoolden:

https://www.mofa.go.jp/files/000459527.pdf

Dan blijft dus eigenlijk alleen het studentenvisum over voor een langer verblijf. In dat geval mag je max 28 uur per week werken, als je daar een aanvraag voor indient. Hier meer info: https://study.gaijinpot.com/guide/worki ... ent-japan/

Je kunt studentenvisa krijgen voor allerlei soorten opleidingen en studies. Je kunt bijv een HBO-opleiding gaan doen, en dan daar een minor volgen of je afstudeerstage lopen oid.
Dank voor de links!
anoniem_63d90fa65919b wijzigde dit bericht op 31-01-2021 13:42
Reden: .
10.87% gewijzigd
Ik denk dat je deze vraag beter op het Japan Guide forum kunt stellen. Daar zitten veel mensen op die verstand hebben van de verschillende visumcategorieën.

Daarnaast denk ik ook dat een studentenvisum het meest haalbaar is in jouw situatie, ofwel via een talenschool (wat geloof ik echt suuuper duur is) ofwel een exchange programma via een hbo of uni in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
Om Engelse les te kunnen geven heb je op z'n minst een Tefl diploma nodig en dan nog willen ze het liefst native speakers
Alle reacties Link kopieren
Sparta123 schreef:
30-03-2020 19:57
ESI of ESL? Er zijn veel aanbieders in talenreizen EF.... etc etc
Zie door de bomen het bos niet meer.. ervaring?
ESL. Mijn dochter heeft deze talenreis gepland, maar is nog niet geweest.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
7000 euro per persoon voor een maand. Je kan riant geleefd hebben maar dan ben je nog steeds afgezet :)

Normaliter kost dit zo tussen de 3000 en 3500 euro per persoon. Dan heb je het hartstikke goed daar en ben je iedere dag leuke dingen aan het doen.

Wat betreft tips... nee niet zozeer hoe jij wilt gaan reizen maar het lijkt me lastig als je de taal niet spreekt. Waarom niet gewoon 2 maanden on á budget door Japan? En dan uiteraard zelf regelen/plannen.
Alle reacties Link kopieren
Sparta ik heb je een pb gestuurd.
The past may be in tatters
But today is all that matters
gruffalo schreef:
31-03-2020 10:03
Sparta ik heb je een pb gestuurd.
Waar kan ik het pb zien? Ik ben hier nieuw. Excuus haha🤣
Europe86 schreef:
31-03-2020 09:11
7000 euro per persoon voor een maand. Je kan riant geleefd hebben maar dan ben je nog steeds afgezet :)

Normaliter kost dit zo tussen de 3000 en 3500 euro per persoon. Dan heb je het hartstikke goed daar en ben je iedere dag leuke dingen aan het doen.

Wat betreft tips... nee niet zozeer hoe jij wilt gaan reizen maar het lijkt me lastig als je de taal niet spreekt. Waarom niet gewoon 2 maanden on á budget door Japan? En dan uiteraard zelf regelen/plannen.
Denk dat het dit ook gaat worden ja! Bedankt voor het mee denken!
Alle reacties Link kopieren
Sparta123 schreef:
31-03-2020 10:26
Waar kan ik het pb zien? Ik ben hier nieuw. Excuus haha🤣
op je inlogpagina zie je bovenaan een envelopje, dat is je inbox. daar op klikken ;)
The past may be in tatters
But today is all that matters
gruffalo schreef:
31-03-2020 12:16
op je inlogpagina zie je bovenaan een envelopje, dat is je inbox. daar op klikken ;)
Heb je het goed verstuurd? Ik heb niks..
Alle reacties Link kopieren
hoi Sparta, ik heb hem nog een keer verstuurd, hopelijk lukt het nu wel?
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Jeetje 7000 euro.. denk dat je voor de helft van dat geld ook een hele mooie reis kunt maken! Maar dan wel volgend jaar waarschijnlijk als alles weer een beetje normaal is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven