Tweedehands gezinsauto inspiratie

04-04-2020 13:59 48 berichten
We moeten op zoek naar een nieuwere auto. Maar ik vind het vaak lastig om gericht te gaan zoeken.

Wat wil ik:
Budget 8000 euro max
liefst japans/koreaans of duits of zweeds
5 deurs
Ruime achterbak
Liefst niet meer dan 100-120.000 gereden
Achterbank wat ruimer naar achter, kinderen zitten in kinderstoelen
Airco
Uiterlijk niet erg belangrijk
Ik wil niet teveel kwijt zijn aan wegenbelasting, we rijden 25.000 pj ermee denk ik.

We beginnen nu net weer te orienteren. Hebben jullie auto's die je aan zou raden?
Alle reacties Link kopieren
Nissan Qashqai
Deze bijvoorbeeld (random advertentie hoor): Nissan Qashqai 1.6 Visia GARANTIE AIRCO APK
€ 7.495,00
http://link.marktplaats.nl/m1532535109? ... ialbuttons
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste reactie is Volvo. Wij hebben momenteel een V40. Pas als de passagiersstoel helemaal naar achter staat kan de 3-jarige in mijn rug schoppen...
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
OpenHaardVuur schreef:
04-04-2020 14:17
Mijn eerste reactie is Volvo. Wij hebben momenteel een V40. Pas als de passagiersstoel helemaal naar achter staat kan de 3-jarige in mijn rug schoppen...
Ik heb ook een V40, hele fijne auto.
Alle reacties Link kopieren
OpenHaardVuur schreef:
04-04-2020 14:17
Mijn eerste reactie is Volvo. Wij hebben momenteel een V40. Pas als de passagiersstoel helemaal naar achter staat kan de 3-jarige in mijn rug schoppen...
Voor 8000,- en niet meer dan 120.000 op de teller? Gaat niet lukken.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een Touran, die kan je misschien nog wel vinden met de door jou gestelde eisen/wensen.
Honey, you should see me in a crown
Een Volvo kan vaak wat meer lopen, dus zou ik evt met hogere km stand ook kopen...

Maar bedankt alvast, er zijn zoveel soorten autos dat het bepalen van een model me al vaak overspoelt.
Quash dinges van Nissan, v40, touran... dat helpt al wat gerichter te kijken
Nadeel van de Qashqai en de Touran is dat ze zwaar zijn en dus duurder in wegenbelasting.
V40 vind ik een super fijne auto. Enige nadeel vind ik dat de het dak schuin naar het midden toeloopt op de achterbank waardoor de buitenste 2 personen tegen de middelste aan hangen als je met 3 mensen achterin zit. Dus mocht je 3 kinderen hebben dan is dat misschien wel iets om rekening mee te houden.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben net een Volvo V50 gekocht. Fijne degelijke familie auto. Hiervoor hadden we een Ford C-max, die beviel eigenlijk ook heel goed maar was echt een beetje op.

Inmiddels is ons rij-gedrag ook veranderd dus nu een diesel gekocht. De Volvo rijdt in ieder geval een stuk zuiniger/goedkoper dan de Ford die we hadden. Al had ik in de Ford voor mijn gevoel meer ruimte.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een Renault Grand Scenic zeven zitter.
Alle reacties Link kopieren
Skoda Superb. Enorme ruime wagen met de grootste beenruimte achterin van alle huidige auto's, riante kofferbak en hij rijdt heerlijk. Bovendien voordelig geprijsd, zelfs nieuw.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
04-04-2020 14:59
Skoda Superb. Enorme ruime wagen met de grootste beenruimte achterin van alle huidige auto's, riante kofferbak en hij rijdt heerlijk. Bovendien voordelig geprijsd, zelfs nieuw.
Je bent niet wijs of in de war. Superb nieuwprijs is 39k. Tweedehands op benzine vind je niet voor onder de 8k tenzij 10 jaar oud of enorme kmstanden.

Ik vond de qashqai een goede suggestie. Hyundai ix35 past ook goed in dit plaatje. Enne TO: Ruime achterbak betekent grotere auto dus meer wegenbelasting. Je kan niet alles hebben helaas.. hoe veel kinderen heb je?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op dit moment een Peugeot 4007, da's een Mitsubishi Outlander in een Frans jasje. Plek genoeg voor je kinderen, ruime achterbak met naast de gewone achterklep ook een afklapbare onderklep. Da's handig als je er zware spullen in wil zetten. Twee reserve stoeltjes in de bodem van de achterbak, dus een 7-zitter. Andere voordelen: hoge instap, 4wd.

Nadelen: de achterbak heeft veel hoekjes waardoor de ruimte niet optimaal gebruikt kan worden. Weinig bergruimte in de auto zelf (lades en klepjes). Die afklap-stoeltjes zijn niet comfortabel voor langere reizen of volwassenen.

Zelf wil ik hierna weer terug naar een Chrysler Grand Voyager, maar die is voor jouw gezin denk ik wat overdreven groot en zwaar. Die heeft op de tweede rij twee stoelen - identiek aan de voorstoelen en daar loop je gewoon omheen om de derde rij, een bank voor drie personen, te bereiken. Voordeel daarvan is dat je er zelfs een slaapbank in kan vervoeren en er via de schuifdeur zó een fiets met een platte band inrijdt.
Alle reacties Link kopieren
Hyundai i30?
Alle reacties Link kopieren
Gamekitten schreef:
04-04-2020 15:10
Je bent niet wijs of in de war. Superb nieuwprijs is 39k. Tweedehands op benzine vind je niet voor onder de 8k tenzij 10 jaar oud of enorme kmstanden.

Ik vond de qashqai een goede suggestie. Hyundai ix35 past ook goed in dit plaatje. Enne TO: Ruime achterbak betekent grotere auto dus meer wegenbelasting. Je kan niet alles hebben helaas.. hoe veel kinderen heb je?
Voor een auto in die klasse is de Superb zeer voordelig. Kennissen hebben er één en geweldige auto, moet ik zeggen. Enorme beenruimte achterin, riante bagageruimte. Heb er zelfs over gedacht om er ook één te kopen, onze Chrysler 300C wordt wat ouder nu.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
We hebben 2 kinderen. Misschien dat er nog een derde bij zal komen?
Dieselautos zijn weer stuk duurder qua wegenbelasting en zoveel rijden we niet, dus liever benzine denk ik...
pejeka schreef:
04-04-2020 15:48
Voor een auto in die klasse is de Superb zeer voordelig. Kennissen hebben er één en geweldige auto, moet ik zeggen. Enorme beenruimte achterin, riante bagageruimte. Heb er zelfs over gedacht om er ook één te kopen, onze Chrysler 300C wordt wat ouder nu.
Goed verhaal, maar TO wil 8k uitgeven, geen 39.

@to: diesel is pas voordeliger vanaf ongeveer 40.000 km per jaar.
Alle reacties Link kopieren
Toyota Prius
Toyota Auris
Honda Jazz
Honda Accord
Wij hebben een skoda fabia station. Erg blij mee! Erg betrouwbaar, solide en comfortabel Met meerdere kinderen zou ik eerder voor een octavia station gaan, net een slagje groter.


Wij hebben wel de dieselvariant, kan voor ons makkelijk uit. Je zou een proefberekening kunnen maken van de wegenbelasting en verschil in brandstofprijs om te kijken of het uit kan voor jullie.
Alle reacties Link kopieren
charimsha schreef:
04-04-2020 22:31
Wij hebben wel de dieselvariant, kan voor ons makkelijk uit. Je zou een proefberekening kunnen maken van de wegenbelasting en verschil in brandstofprijs om te kijken of het uit kan voor jullie.
En vergeet dan niet ook het verschil in aanschafprijs mee te nemen in je berekening. Tweedehands diesels zijn nu zo onpopulair dat ze vrij goedkoop zijn in aanschaf
Alle reacties Link kopieren
En Renault Kangoo!
De ideale gezinsauto met veel ruimte.
Wij hebben 5 jaar geleden een tweedehands kangoo gekocht voor €3500.
Komt op de gewone slijtage, remblokjes ed, na altijd door de keuring.
Alle reacties Link kopieren
Jiska1978 schreef:
05-04-2020 09:37
En Renault Kangoo!
De ideale gezinsauto met veel ruimte.
Wij hebben 5 jaar geleden een tweedehands kangoo gekocht voor €3500.
Komt op de gewone slijtage, remblokjes ed, na altijd door de keuring.
Dat is toch een bestelauto?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Gamekitten schreef:
04-04-2020 21:02
@to: diesel is pas voordeliger vanaf ongeveer 40.000 km per jaar.

LPG is een beter alternatief, scheelt je 1 hele Euro per liter!

Een wagen van 1175 kilo op benzine kost je 155 Euro in houderschapsbelasting per 3 maanden (provincie Zuid Holland).
Dezelfde wagen met een LPG-G3 installatie kost je in deze gewichtsklasse (1151 t/m 1250 kg) 216 Euro aan belasting.

Het verschil is 61 Euro per drie maanden, of 21 Euro (afgerond) per maand.
Hoeveel benzine koop je voor 21 Euro?

Ga eens uit van een literprijs van 1,60 Euro, dan koop je daar 13,12 liter benzine voor.
Auto rijdt gemiddeld 1 op 12, dan kom je daar 157 km ver mee.

Dus, als jij meer dan 157 km per maand rijdt, is LPG goedkoper.

12 x 157 = 1884 km per jaar, alles wat je daarboven rijdt kost je dus 1 euro minder per liter.

25000 km per jaar - 1884 = 23116 km
23116 / 12 = 1926 liter
Dus jij bespaart met het rijden op LPG-G3 1926 Euro per jaar bij een kilometrage van 25000 km.

De LPG installatie zit al in de wagen, dus daar hoef je verder niets voor te betalen.
En omdat mensen niet goed op de hoogte zijn en denken dat je heel veel moet rijden om LPG rendabel te maken, zijn wagens met een LPG installatie moeilijker te verkopen en daardoor goedkoper in aanschaf of niet duurder dan een vergelijkbare wagen op benzine.

Zie hierboven de stellige bewering dat diesel pas bij 40000 km per jaar rendabel zou zijn, volkomen uit de lucht gegrepen.
De ''ooms op verjaardagen'' weten het allemaal zo goed en zo gaat een dergelijk verhaaltje al snel een eigen leven lijden.

Een moderne diesel verbruikt 1 op 18 a 1 op 23 (een moderne benzine verbruikt daarentegen 1 op 13 a 1 op 15. ) . Diesel is ongeveer € 34 eurocent per liter goedkoper dan benzine. Al bij al maakt dit dat het omslagpunt van een moderne diesel al tussen de 10.000 a 15.000km ligt.


Mijn advies: kijk eens rond voor een Peugeot 308 SW stationwagen op LPG-G3.
'SORRY, DE PAGINA DIE JE ZOEKT BESTAAT NIET! Kunnen we je blij maken met een andere pagina?'
Alle reacties Link kopieren
Jiska1978 schreef:
05-04-2020 09:37
En Renault Kangoo!
De ideale gezinsauto met veel ruimte.
Wij hebben 5 jaar geleden een tweedehands kangoo gekocht voor €3500.
Komt op de gewone slijtage, remblokjes ed, na altijd door de keuring.
TO wil Japans/Koreaans, Duits of Zweeds.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven