Inspiratie voor reis

10-04-2020 18:38 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!
Tijdens deze corona crisis ben ik alvast aan het dromen over betere tijden. Het plan is om 2 maanden te gaan reizen met onze kinderen van dan 1 en 3.
We zoeken natuur, strand en wat cultuur. Geen grote steden.
Uiteraard hebben we al ideeën over waar we heen willen. Op de lijst staan nu:
Mexico en Costa Rica
Thailand en Maleisië
VS spreekt ook aan maar lijkt heel duur.
Verdere eisen zijn dat het er veilig moet zijn, geen malaria en goede gezondheidszorg.
We willen 2 landen bezoeken en alles op slakkentempo vanwege de kinderen.
We hebben zelf ervaring met reizen en ook met reizen met kind.
Hebben jullie nog tips voor landen? Of andere tips? Alles is welkom!
Budget zal rond de 7000 euro zijn voor daar, dat is dus excl vliegtickets.
Alle reacties Link kopieren
Dromen is fijn. Maar ik denk dat je op dit moment weinig plannen kunt maken en al helemaal niet over landen die je (op afzienbare termijn) zou willen bezoeken. Er is geen enkel zicht op hoe lang bepaalde landen ontoegankelijk blijven, of wellicht heb je straks opeens visa nodig voor landen die ooit vrij in te reizen waren. Ik noem maar wat. Dus blijf gewoon lekker dromen, maar definitief plannen zou ik pas doen over een paar maanden.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Centerparcs is toch ook leuk
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
VS duur? Waar dacht je aan dan?
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
10-04-2020 18:42
Dromen is fijn. Maar ik denk dat je op dit moment weinig plannen kunt maken en al helemaal niet over landen die je (op afzienbare termijn) zou willen bezoeken. Er is geen enkel zicht op hoe lang bepaalde landen ontoegankelijk blijven, of wellicht heb je straks opeens visa nodig voor landen die ooit vrij in te reizen waren. Ik noem maar wat. Dus blijf gewoon lekker dromen, maar definitief plannen zou ik pas doen over een paar maanden.
Klopt hoor. Er wordt nog lang niets geboekt maar plannen is leuk. Je kunt toch niet in de toekomst kijken.
Tirol, Oostenrijk.

Je rijdt er in een dag naartoe.
Vooruit, neem er twee dagen voor. Dat is beter voor je huwelijk.

Bergen.
Hutten.
Koeien.
Mooie uitzichten.

Naar het strand kan je weer in Nederland.

En anders de Kanaaleilanden.
Alle reacties Link kopieren
ViezeHond schreef:
10-04-2020 18:44
Centerparcs is toch ook leuk
Ja top idee! Welke zou jij aanbevelen voor 2 maanden?
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
ViezeHond schreef:
10-04-2020 18:44
Centerparcs is toch ook leuk
:HA:

Ik baal dat mijn reis van mei in het water valt en in oktober staat een reis met familie gepland. Ik durf niet vooruit te kijken. Yucatan is fantastisch, ook te combineren met Gatemala en Belize maar pas svp op met de grens oversteken en neem liever een vlucht wanneer het te gevaarlijk is over de weg. Er is nogal wat traffic rond de grenzen en criminelen die zich vervelen overvallen touristen en touristen bussen met wapens. Yucatan zelf is behoorlijk veilig.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
ViezeHond schreef:
10-04-2020 18:44
Centerparcs is toch ook leuk
:HA:

Ik baal dat mijn reis van mei in het water valt en in oktober staat een reis met familie gepland. Ik durf niet vooruit te kijken. Yucatan is fantastisch, ook te combineren met Gatemala en Belize maar pas svp op met de grens oversteken en neem liever een vlucht wanneer het te gevaarlijk is over de weg. Er is nogal wat traffic rond de grenzen en criminelen die zich vervelen overvallen touristen en touristen bussen met wapens. Yucatan zelf is behoorlijk veilig, heel mooi met jungle, niet ontdekte maya sites, wild life, cenotes: ondergrondse meren en rivieren.
viva-amber wijzigde dit bericht op 10-04-2020 18:52
7.86% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Odense* schreef:
10-04-2020 18:48
Tirol, Oostenrijk.

Je rijdt er in een dag naartoe.
Vooruit, neem er twee dagen voor. Dat is beter voor je huwelijk.

Bergen.
Hutten.
Koeien.
Mooie uitzichten.

Naar het strand kan je weer in Nederland.

En anders de Kanaaleilanden.
Ook zo lekker veel strand in Oostenrijk. Daarnaast wil ze twee maanden, je gaat echt niet twee maanden in Oostenrijk zitten.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Twee maanden lijkt me ambitieus :)

Wij gaan kamperen met de bakfiets en onze jonge kinderen. Alles op een slakkegangetje, maximaal 30 kilometer per dag. Je ziet heel veel als je langzaam doet en de wereld is overal mooi. Ik kan het aanraden. Mits het lukt deze zomer natuurlijk. Anders volgend jaar weer.
anoniem_377206 wijzigde dit bericht op 10-04-2020 18:51
0.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
10-04-2020 18:48
VS duur? Waar dacht je aan dan?
Ik lees dingen als 100 euro pppd, heb je andere ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Mamalama123 schreef:
10-04-2020 18:49
Ja top idee! Welke zou jij aanbevelen voor 2 maanden?
Misschien kun je een rondreis Centerparcs maken... :proud: De ene jungle dome is toch de andere niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Mamalama123 schreef:
10-04-2020 18:49
Ja top idee! Welke zou jij aanbevelen voor 2 maanden?
Wat Viva Amber zegt.
Damned if I don’t
Eurus schreef:
10-04-2020 18:50
Ook zo lekker veel strand in Oostenrijk. Daarnaast wil ze twee maanden, je gaat echt niet twee maanden in Oostenrijk zitten.

Ik zou het zo doen.
Schone lucht. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Mamalama123 schreef:
10-04-2020 18:50
Ik lees dingen als 100 euro pppd, heb je andere ervaringen?
Dat ligt eraan wat je wil gaan doen. Camper? Auto?
En wanneer zou je willen? Kunnen je kinderen goed tegen de warmte?
eurus wijzigde dit bericht op 10-04-2020 18:55
15.12% gewijzigd
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Kijk ook eens naar Sri lanka.
Prachtig land, heel afwisselend, veilig, korte reisafstanden, goedkoop.
Te combineren met de Maldiven, wat ook niet duur hoeft te zijn. Niet in resorts blijven, maar op lokale eilanden.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn ongeveer 25 center parc dus wanneer je overal 3-4 dagen blijft...dan heb je NL, Duitsland, Belgie en een deel van Frankrijk. Eigenlijk best een goed idee.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Hier kan je ook eens kijken voor inspiratie:

https://www.riksjakids.nl/

https://www.djoser.nl/familiereizen/
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Sri Lanka is ook erg leuk idd maar voor 2 maanden misschien wat weinig. Je kan een tussen stop doen met vliegen en 1-2 dagen wat doen in bijv een Arabisch land.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
10-04-2020 18:58
Sri Lanka is ook erg leuk idd maar voor 2 maanden misschien wat weinig. Je kan een tussen stop doen met vliegen en 1-2 dagen wat doen in bijv een Arabisch land.
2 maanden Sri Lanka is ruim, erg ruim. Waarschijnlijk iets te veel, maar zo je kun je lekker langzaam aan reizen.
Alle reacties Link kopieren
Dat wel maar je doet meestal een tussenlanding op Dubai, abu Dhabi of in Doha. Daar kun je je best 2-4 dagen vermaken. Dan heen en terug via een verschillende tussen landing. Wanneer je een tussenlanding maakt en je doet een dag rust en 2 - 3 dagen excursies dan ben je al 2x 4 dagen verder. Je onderbreekt ook meteen het lange vliegen waardoor het beter te doen is . Pak je wat woestijn, kamelen, shoppen, zouk en Arabische cultuur mee en chill dag hotel met zwembad. Leuk voor kinderen.
viva-amber wijzigde dit bericht op 10-04-2020 19:20
14.42% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Mamalama123 schreef:
10-04-2020 18:50
Ik lees dingen als 100 euro pppd, heb je andere ervaringen?
Het hangt af van de regio in de VS en de manier waarop je wilt reizen; Het zuidwesten is veel duurder dan B.V. Washington/Oregon. Qua accomodaties; als het hotels gaan zijn kom je idd wel op 150 euro per nacht maar als je (ruim op tijd) een camper huurt of B.V. elke keer een week in een Airbnb verblijft kan het echt wel goedkoper. Wel een kwestie van goed uitzoeken. Ik ben 2 jaar geleden met een gezin van 3 mensen met hotel overnachtingen en een grote auto voor een ruime 3.5 week 6500 euro kwijt geweest, 3000 euro daarvan was aan vliegtickets. Verder een aantal keer echt in dure hotels verbleven (Marriott enzo) dus als je dat achterwege laat en niet in het hoogseizoen reist denk ik dat je met 7000 euro toch een eind kunt komen. Fantastisch plan, als ik mijn man zover kreeg om langer dan een ruime 3 weken weg te gaan ging ik nu plannen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou alleen Thailand doen of alleen Maleisie (met Borneo erbij). Allebei prima veilige landen, dol op kleine kinderen, lekker eten, strand, cultuur en goedkoop. 1 maand per land is te weinig. Dan doe je alleen de highlights en dat is jammer.
Alle reacties Link kopieren
ViezeHond schreef:
10-04-2020 18:44
Centerparcs is toch ook leuk
Volgens wie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven