Welk eiland van de wadden is het leuks met kinderen? t?

08-05-2020 09:06 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi.

Voor de zomervakantie hebben wij nog geen vakantie geboekt. Het eerste idee is thuis blijven met de kinderen. Maar ik vind 6 weken thuis toch wel heel erg lang en daarnaast zijn de vakantie's echt onze momenten van ontspanning.
Kortom wij hebben besloten dat wij graag één of twee weken naar één van de Nederlandse eilanden.
Maar nu. Wij gaan altijd naar het buitenland op vakantie en ik heb echt geen idee wat nu leuk is in Nederland. Ik zie dat er in Schiermonnikoog en Vlieland geen auto's mogen rijden. Dat lijkt mij niet erg practisch en voor de rest staat alles open. Tevens zoek ik een leuke accomodatie bij voorkeur aan het strand. Ik kom diverse vakantie parken tegen maar zie vooral door de bomen het bos niet meer.

Wie heeft er leuke tips?
Alle reacties Link kopieren
Texel, juist met kinderen
Leuk naar Ecomare, het Sommeltjespad lopen etc
Texel is het grootst, maar vind ik een beetje saai. Ameland vind ik leuk en de rest ken ik niet.

Autovrij is overigens juist heerlijk! Is toch niet zo problematisch?
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan deze zomer 2 weken naar Roompot Boomhiemke op Ameland. Zijn eerder verschillende keren op de Sluftervallei van Landal op Texel geweest. Dat vind ik met kinderen echt een aanrader en op Texel is heel veel te doen.
Op Ameland gaan we fietsen,wandelen, genieten van strand/zee/duinen en je hebt er leuke kleine musea en mijn jongens willen graag surfen en strandzeilen en dat soort dingen doen. Hebben er zin in!
Boek ook de boot meteen mee.
Alle reacties Link kopieren
Vlieland ken ik niet, rest wel. Alle eilanden zijn leuk. Schiermonnikoog klein, autovrij, maar echt terug naar de natuur was onze ervaring. Ameland heerlijk, auto kan mee (wel prijzig). Mooie dorpjes. Wij zijn naar Klein Vaarwater geweest, bij het strand. Terschelling ben ik met collega's geweest. Verder dan de kroegen van West-Terschelling niet gezien. Zag er mooi uit ;-). Texel kom je heel makkelijk en goedkoop met de auto. Heb je daar, doordat het een groot eiland is, ook nodig. Wij zaten in een Stayokay in Den Burg, maar vond Cocksdorp het gezelligst aandoen en daarnaast de haven vooraan op het eiland. Mooi terras met grote speeltuin van de kinderen erbij.
Texel! Ben gek op ecomare en het strandjutttersmuseum. Vooral met kinderen is daar het meest te zien en te bezoeken.
Alle reacties Link kopieren
alle eilanden zijn leuk, maar ik zou heel snel boeken. De wadden zitten heel snel vol tijdens de vakanties. En ik verwacht dit jaar nog veel sneller.

Probeer je eigen fietsen mee te nemen, anders huren
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel. Ben nu aan het kijken naar Texel. Maar jeetje ik schrik een beetje van die prijzen. Ik wist niet dat het zo duur is om in Nederland op vakantie te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Zonnetje_van_de_dag schreef:
08-05-2020 09:21
Dank jullie wel. Ben nu aan het kijken naar Texel. Maar jeetje ik schrik een beetje van die prijzen. Ik wist niet dat het zo duur is om in Nederland op vakantie te gaan.
Nederland is inderdaad gruwelijk duur!
Ameland en Schier. Op Ameland zaten wij ooit op Kiekduun (het pad affietsen en je was op het strand. Schier is het meest relaxte eiland, juist omdat het basic is en je daar meer op jezelf aangewezen bent. Je kunt wel blowkarten op het strand wat heel leuk is (en natuurlijk veel meer).

Voor mij hoe minder auto's hoe beter en wat moet je voor twee weken zomervakantie nu meenemen? En is er vervoer vanaf de boot naar de accommodatie. En anders is er ook meestal een bagageservice bij de fietsverhuur.
Hier zijn Vlieland, Schier en Terschelling favoriet. Ik zou wel echt nu boeken, want het is heel snel vol en ook ontzettend duur.
juist wel vlieland en schier
Texel
Alle reacties Link kopieren
Juist Vlieland en Schier! Bij de boot huur je een (bak)fiets en gaan met die banaan. Alles is prima te fietsen op die eilanden.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
08-05-2020 09:46
Juist Vlieland en Schier! Bij de boot huur je een (bak)fiets en gaan met die banaan. Alles is prima te fietsen op die eilanden.
maar als TO liever de auto mee heeft, is dat natuurlijk ook oke
Alle reacties Link kopieren
Terschelling is een aanrader. Auto mag mee maar is wel prijzig. Geen idee hoe oud de kinderen zijn maar die van mij waren 9 en 12 en we hebben alles gefietst. Dat is prima te doen. Maar inderdaad, de prijzen...het is reteduur. En aangezien zo een beetje heel Nederland in NL op vakantie moet/mag zal het er niet goedkoper op worden.
Alle reacties Link kopieren
Met kinderen: Texel. Wij gaan voor de natuur, en gaan dan graag naat Ameland en Terschelling.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ja Nederland is erg duur, daarom gingen wij altijd met een vouwwagen. Kijk anders eens op de site van de SVR, boerencampings, hebben vaak ook wel een huisje of stacaravan erbij voor de verhuur.
ik geef mn bek ook maar een douw
Zonnetje_van_de_dag schreef:
08-05-2020 09:21
Dank jullie wel. Ben nu aan het kijken naar Texel. Maar jeetje ik schrik een beetje van die prijzen. Ik wist niet dat het zo duur is om in Nederland op vakantie te gaan.
En de prijzen zijn nu verhoogd
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn in de voorjaarsvakantie naar Texel geweest en mijn zoontje van toen 8 vind het helemaal te leuk. Sowieso al met de auto de boot op en de bootreis. Verder hebben we zowat elke dag wel wat leuks gedaan, naar Ecomare, naar een boerderij lammetjes knuffelen, met de paardenhuifkar door de Slufter, we zijn gaan vliegeren bij de vuurtoren, we hadden ook gereserveerd voor een Alpaca wandeling (kon helaas door ziekte van de eigenaar niet doorgaan, maar dat is er dus ook te doen), er zit een kleine bioscoop, wat fijn is als het echt een dag baggerweer is, verder mochten wij zwemmen in het Tropisch Zwembad omdat we bij Roompot hadden geboekt en dat was een heel fijn zwembad ook, dus voor ons was de week wel omgevlogen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat alle eilanden leuk genoeg zijn om naar toe te gaan, en ook zonder auto red je je daar echt prima. Denk alleen wel dat je al te laat bent / alles vol zit, wij hebben zelf in januari al geboekt en toen was er al bijna niets meer beschikbaar in de schoolvakantie weken.
Ik ga sinds 3 jaar iedere zomer naar Vlieland, heerlijk.
Ik denk dat dat voor kinderen wel leuk is maar ik weet dat niet zeker.
Wij doen geen ene r**t daar, naar het strand, wandelen, naar het dorp, naar het Posthuis fietsen en daar een pannenkoek eten en dat was het wel zo'n beetje....
Ik vind dat heerlijk maar goed ik weet dus niet of dat wat voor kinderen is.
Op de camping waar wij altijd zitten is wel genoeg voor kinderen en dat is vlakbij het strand.
(Stortemelk, Daar hebben ze o.a
tenthuisjes, erg leuk)
Alle reacties Link kopieren
Zonnetje_van_de_dag schreef:
08-05-2020 09:21
Dank jullie wel. Ben nu aan het kijken naar Texel. Maar jeetje ik schrik een beetje van die prijzen. Ik wist niet dat het zo duur is om in Nederland op vakantie te gaan.
Niet goedkoop nee. Wij betalen 2400 euro voor een 4 persoonshuisje voor 2 weken en dat was 1 van de goedkoopste
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan al jaren naar de wadden, voor dat geld kon je altijd al riant een all-inclusive naar Griekenland boeken hoor.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven