Vakantieweekje eind mei

08-05-2020 17:25 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, we zijn de laatste week van mei een weekje vrij. Eigenlijk zelfs 2! Zelf heb ik heel veel behoefte om een weekje weg te gaan. Door m'n zwangerschap heb ik ruim 7 weken letterlijk op bed gelegen en ik begin nu weer wat op te krabbelen. Ons huis ken ik nu ondertussen wel dus heel veel behoefte om erop uit te gaan. De muren komen op mij af. Partner heeft die behoefte helaas niet zo en hij vindt het niet de tijd om weg te gaan want alles is dicht. Thuis is toch ook prima. Een huisje huren in Nederland is leuk maar wat gaan we de hele dag daar doen met peuter als alles dicht is (zijn woorden)? Normaal houden we van fietsen maar m'n conditie is na al die weken op bed niet meer zo best. Maar ik wil en moet er gewoon even uit! Grootschalige parken is niks voor m'n partner.

Heeft iemand de tip voor leuke plekjes (hotel waar we goed kunnen dineren/ luxe huisjes) weg in Nederland waar we toch kunnen fietsen en goede bakkerijen en slagers in de buurt? Ben benieuwd!

Overigens vind ik dagje dierentuin of pretpark ook leuk maar dat is weer niks voor m'n partner.
Hopelijk hebben jullie tips!
Toch de fiets pakken en kleine stukjes fietsen. Dan bouw je vanzelf weer wat conditie op.
Alle reacties Link kopieren
Kan je niet met iemand anders gaan? Of alleen? Lijkt me niet echt gezellig met je partner.

Kijk eens op natuurhuisje.nl
eurus wijzigde dit bericht op 08-05-2020 17:38
14.29% gewijzigd
Honey, you should see me in a crown
De horeca mag pas in juni weer open. Dus ook een restaurant in een hotel is gesloten. Net zoals dierentuinen en pretparken.

Ik deel de mening van je man wel. Waarom een huisje huren als je ook daar geen kant op kan?
Tess1981 schreef:
08-05-2020 17:36
De horeca mag pas in juni weer open. Dus ook een restaurant in een hotel is gesloten. Net zoals dierentuinen en pretparken.

Ik deel de mening van je man wel. Waarom een huisje huren als je ook daar geen kant op kan?
+1
Alle reacties Link kopieren
Ik kan je erfgoed Bossem aanbevelen. Ze houden daar erg goed rekening met de covid-19 beperkingen!

Ze bieden verschillende typen accomodatie aan. Zowel in hun bed en breakfast als 'buiten'. Zo hebben ze lodgetenten die er erg leuk uitzien! De accomodatie ligt op een boerderij, veel groen en peuter kan hier m.i. heerlijk spelen in het gras. Restaurant is geopend voor gasten, uiteraard ook met inachtneming van alle restricties. Ontbijt kan ook geregeld worden, maar ik de omgeving zijn ook genoeg plekken om eten af te halen.

Wandelen en fietsen kan trouwens ook goed in de omgeving. Als je trouwens hun coronaprotocol wilt lezen moet je even op hun naam googelen met daarachter corona.
fiveten wijzigde dit bericht op 08-05-2020 17:59
13.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tess1981 schreef:
08-05-2020 17:36
De horeca mag pas in juni weer open. Dus ook een restaurant in een hotel is gesloten. Net zoals dierentuinen en pretparken.

Ik deel de mening van je man wel. Waarom een huisje huren als je ook daar geen kant op kan?
Restaurant in hotel is niet dicht, moet je daar natuurlijk wel overnachten.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad. In de hotels die open zijn wordt soms nog wel voor gasten eten geserveerd. Wel vaak vooraf bepaald menu en vooraf doorgeven, dus niet a la carte eten.
Tess1981 schreef:
08-05-2020 17:36
De horeca mag pas in juni weer open. Dus ook een restaurant in een hotel is gesloten. Net zoals dierentuinen en pretparken.

Ik deel de mening van je man wel. Waarom een huisje huren als je ook daar geen kant op kan?
Dit.

Verander van mindset. Het kan nu even niet, dus zoek de ontspanning in andere dingen.
Alle reacties Link kopieren
Nandina* schreef:
08-05-2020 18:27
Dit.

Verander van mindset. Het kan nu even niet, dus zoek de ontspanning in andere dingen.
Eens.
Alle reacties Link kopieren
Tess1981 schreef:
08-05-2020 17:36
De horeca mag pas in juni weer open. Dus ook een restaurant in een hotel is gesloten. Net zoals dierentuinen en pretparken.

Ik deel de mening van je man wel. Waarom een huisje huren als je ook daar geen kant op kan?
Welnee, restaurant in hotel is vaak open en sommige pretparken en dierentuinen gaan volgende week of week daarna ook weer open.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Er zijn diverse hotels waar de gasten wel mogen dineren. Boek dan bijvoorbeeld een hotel met een fietsarrangement en neem voor jezelf een elektrische fiets (extra bijbetaling) Ook al is er nog van alles dicht, met de wandel- en fietsroutes die je meekrijg, kan je je aardig vermaken.
ideetjes: Neem een lunch mee en ga onderweg picknicken of huur een bootje.
Zelf zijn we erg te spreken over Hotel Westerburcht in Westerbork of van der Valk hotels, daar zijn er ook een aantal van open. Of boek een B&B met eigen ingang en kitchenette.
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten nu een weekje op Vlieland, heerlijk! Zo fijn om even in een andere omgeving te zijn met de kids.
Alle reacties Link kopieren
We kregen zelfs van een restaurant waar wij wel eens komen een aanbieding per mail, dat ze een deal hadden gesloten met een hotel in de buurt omdat hotelgasten wel in het (hotel)restaurant mogen eten. Zij gaan daar nu koken.

Ik zou er ook lekker even uit gaan. Lekker andere omgeving, wat wandelen of fietsen.
Ergens aan zee, op het strand kun je van alles met peuter, schelpen zoeken, vliegeren, voetballen, met een emmer en schepje aan de gang
Alle reacties Link kopieren
Hoe zeer ik ook snap dat je er uit wil ben ik het eens met je man. Momenteel is gewoon niet de tijd en de veiligheid aanwezig om even lekker weg te gaan. De oproep om zoveel als mogelijk thuis te blijven is ook nog steeds van kracht.

Hotelreataurant is in sommige gevallen wel open maar echt romantisch dineren is er ook niet bij, vaak makkelijke maaltijden en sowieso met peuter lijkt me een hotel niet relaxt. Voor rest is alles nog gesloten op parken zoals centerparcs of roompot. Huisjes kun je wel huren maar zwembad, restaurant, binnenspeeltuin zijn allemaal dicht.

Kun je niet rondom je huis leuke dingen gaan doen, rondje fietsen, speeltuintje, lekker boekje lezen in de tuin samen filmpje kijken. Investeer het geld wat je zou uitgeven aan dagje of weekje weg aan lekker eten laten thuis bezorgen of net dat ene spelletje, boek, dvd etc te kopen en wacht tot alles weer wat meer beschikbaar is. Echt ik snap je absoluut maar het is gewoon even niet anders.
Nouschi schreef:
08-05-2020 18:45
Welnee, restaurant in hotel is vaak open en sommige pretparken en dierentuinen gaan volgende week of week daarna ook weer open.
Over de pretparken en dierentuinen is nog niks bekend. Ze zijn tot nadere orde gesloten. Er wordt nog steeds gezegd dat je plekken waar veel mensen bij elkaar komen nog steeds gemeden moeten worden. Vanaf 1 juni mag je met 30 peronen bij elkaar in de buurt op 1,5 meter afstand komen. De parken zullen dus echt nig wel even gesloten blijven.

Wij zouden in de meivakantie een week weg wat niet door kon gaan en bedachten dan een nachtje naar een hotel te gaan om er toch even uit te zijn. De hotels die ik gebeld heb waren of gesloten, of het restaurant dicht of je kon wel eten bestellen in het reataurant maar moest op je kamer opgegeten worden.
Nee hoor de Efteling gaat 20 mei weer open.. wel voor minder bezoekers maar zeker meer dan 30.

Jammer dat je man niet enthousiast is. Als dat zo blijft zal ik lekker thuis blijven en geld aan iets anders besteden.
Alle reacties Link kopieren
Eens met je man. Waarom geld uitgeven aan een huisje en dan geen kant op kunnen? Ga lekker in je thuis omgeving wandelen of fietsen. Doe ergens een picknick onderweg ofzo. Zo kun je het echt wel gezellig maken en het gevoel hebben dat je even weg bent.
Alle reacties Link kopieren
Team TO hier. Inderdaad, ga lekker met een vriendin. Je man lijkt geen zin te hebben.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Eens met je man. Ik zou nu niet ergens gaan zitten, waar je ook niet op de fiets weg kunt , waar ook geen restaurants open zijn.
Soms is het niet anders. We hadden ook in de mei vakantie weg willen gaan. Tja, het is niet anders.
Alle reacties Link kopieren
Maak je je geen zorgen om je gezondheid? Zwangerschap is op zich geen risicofactor, het feit dat je nu nul conditie hebt (en zeven weken op bed hebt gelegen) wel. Bovendien wordt je longcapaciteit minder tijdens je zwangerschap, corona kan dan extra naar zijn. Dan ga je toch niet nu lekker even een weekje op vakantie en meer tussen de mensen zijn? Terwijl, zoals je man ook aangeeft, er ook nog eens amper iets te doen is?
Ik ben ook zwanger, zou vorige maand een week in NY hebben gezeten voor een soort 'dit kan voorlopig niet meer' trip. Dat ging natuurlijk niet door en nu blijven we gewoon thuis tot de bevalling. Zijn echt een hoop ergere dingen in het leven.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeker gaan.

Zoek een kindvriendelijke camping zodat je peuter alle speeltuinen kan ontdekken, is toch anders als thuis.
En vanaf volgende week mogen alle binnen-/buitenbaden weer open heb ik begrepen, met restricties. Als je buiten de schoolvakanties zit is het ook niet druk.
Maar dan kun je misschien toch zelfs even lekker gaan zwemmen. En als je een camping zoekt waar ook nog een recreatieplas is, kan je peuter altijd lekker daar op het strandje spelen met emmertje en schepje.
Denk aan bijv. Beerze Bulten, Kleine Wolf, De Achterste Hoef, Terspegelt hebben dat allemaal.
Je kunt ook een rondje fietsen, even ijsje halen ergens, bij je huisje bbq-en, een stadje bekijken.
Echt wel gaan, er even lekker uit.
Alle reacties Link kopieren
Tess1981 schreef:
08-05-2020 20:37
Over de pretparken en dierentuinen is nog niks bekend. Ze zijn tot nadere orde gesloten. Er wordt nog steeds gezegd dat je plekken waar veel mensen bij elkaar komen nog steeds gemeden moeten worden. Vanaf 1 juni mag je met 30 peronen bij elkaar in de buurt op 1,5 meter afstand komen. De parken zullen dus echt nig wel even gesloten blijven.

Wij zouden in de meivakantie een week weg wat niet door kon gaan en bedachten dan een nachtje naar een hotel te gaan om er toch even uit te zijn. De hotels die ik gebeld heb waren of gesloten, of het restaurant dicht of je kon wel eten bestellen in het reataurant maar moest op je kamer opgegeten worden.
Moet je toch even beter lezen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven