Midweekje weg ZONDER processierupsen

09-05-2020 23:44 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
In juni wil ik graag een midweekje weg in eigen land. Vriend en ik houden van natuur en wandelen/fietsen. Maar nu bedenk ik me net dat naast Corona de processierupsenplaag ook voor behoorlijk wat beperkingen kan zorgen. Waar kunnen we het beste heen? Welke delen van het land hebben amper last van de jeukrups? Mij leek omgeving Valkenburg leuk maar denk iK qua rupsenoverlast niet te doen.

Iemand ideeën?
Zeeland, Texel in elk geval iets waar weinig bomen staan
Alle reacties Link kopieren
Waddeneiland?
Kunnen die beesten zwemmen?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Een Waddeneiland inderdaad, Limburg lijkt mij te dichtbevolkt.
Alle reacties Link kopieren
Wadden zijn we twee maanden terug nog geweest. Dus Zeeland is denk ik leuker. Welke gebieden zijn leuk om te verblijven?
Was jij laatst niet bang om corona op te lopen omdat je risicogroep bent?
Dan is op vakantie gaan toch uberhaupt niet handig? Je loopt toch meer risico's dan gewoon thuis.
Alle reacties Link kopieren
Groningen en Friesland, Zeeland en het noorden van Noord-Holland zo te zien:
https://waarneming.nl/species/8847/maps ... pe=grid10k

(al zijn dit natuurlijk alleen de meldingen bij waarneming.nl)
nounou
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
09-05-2020 23:53
Wadden zijn we twee maanden terug nog geweest. Dus Zeeland is denk ik leuker. Welke gebieden zijn leuk om te verblijven?
Zeeuws Vlaanderen.
Alle reacties Link kopieren
Noord Holland, geen rups gezien. (Midden/Noord Noord Holland) Niemand ook in familie- en vriendenkring die er last van had.
Alle reacties Link kopieren
Eh, doe Limburg maar niet. Hier was het vorig jaar zo ongeveer overal.
De kustgebieden/waddeneilanden lijken me misschien een beter idee.
(En in heel kleine lettertjes, maar ik weet niet hoe dat moet, op de zuidpool zal je geen rups tegenkomen :clown: )
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
09-05-2020 23:45
Waddeneiland?
Kunnen die beesten zwemmen?
Vlinders, die de eitjes leggen waar die rupsen uit komen, kunnen vliegen ;-).
bisto schreef:
10-05-2020 00:05
Zeeuws Vlaanderen.

Mwah. Walcheren is leuker.
Alle reacties Link kopieren
Selma.Duim schreef:
10-05-2020 00:56
Noord Holland, geen rups gezien. (Midden/Noord Noord Holland) Niemand ook in familie- en vriendenkring die er last van had.
Komt wel voor o.a. Castricum.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Dan regel je toch oppas voor ze 😝
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
10-05-2020 09:23
Dan regel je toch oppas voor ze 😝
Precies, laat ze lekker thuis.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Omgeving Bollenstreek geen rups gezien, ook niet aan de kust. En Corona is hier ook amper.
bisto schreef:
10-05-2020 00:05
Zeeuws Vlaanderen.
Helemaal leuk als de grens tegen die tijd nog steeds dicht is en een dagje Brugge, Gent of Belgische kust (doe maar niet, Zeeuwse kust is veel mooier, breder en rustiger) er niet in zit :rolling:
Alle reacties Link kopieren
Mag je in juni alweer toerist spelen in Zeeland?

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/119 ... p-een-kier


De gecontroleerde versoepeling van de noodverordening is mogelijk omdat het aantal coronapatiënten afneemt en verspreid over Nederland worden opgevangen. Daardoor kan Zeeland voorzichtig weer gasten ontvangen. De VRZ zegt dat de genomen besluiten vooral bedoeld zijn voor 'rustzoekers'. "Zij krijgen dan ook het advies vooral in de buurt van de eigen accommodatie te blijven en de drukte niet op te zoeken", zegt Lonink.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
10-05-2020 09:27
Omgeving Bollenstreek geen rups gezien, ook niet aan de kust. En Corona is hier ook amper.

Ah mooi, dan kunnen toeristen uit het hele land het even komen brengen!
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Ik zeeland is alles dicht, niks te doen nu. In zeeuw vlaanderen zou ik nu helemaal niet gaan want de grezen zijn dicht met belgie. Anders kon je nog naar gent of brugge.

In zeeland heb je ook gewoon de rupsen en het is daar vol met teken nu. Door hoog gras van de dijken.
Alle reacties Link kopieren
ExodusRedux schreef:
10-05-2020 13:26
Ik zeeland is alles dicht, niks te doen nu. In zeeuw vlaanderen zou ik nu helemaal niet gaan want de grezen zijn dicht met belgie. Anders kon je nog naar gent of brugge.

In zeeland heb je ook gewoon de rupsen en het is daar vol met teken nu. Door hoog gras van de dijken.

Kortom: blijf hier weg! :D

Waar ik woon is gelukkig niet zoveel toerisme en kom je in bossen geen drommen mensen tegen.
Dat willen we graag zo houden. Weg in eigen land, prima maar NIMBY :proud:
nounou
Zazamaenade schreef:
10-05-2020 13:38
Kortom: blijf hier weg! :D

Waar ik woon is gelukkig niet zoveel toerisme en kom je in bossen geen drommen mensen tegen.
Dat willen we graag zo houden. Weg in eigen land, prima maar NIMBY :proud:
Haha! Zo denk ik er ook over! Bovendien hebben wij hier in (West) Brabant niet alleen Covid, maar ook veel eikenbomen! ;-D
Alle reacties Link kopieren
In het heuvelland, rondom valkenburg, staan heus wel eikenbomen, maar het valt best mee.

Ik vind het wel grappig, door de cirona hoor je niemand over de eikenprocessierupsen.
Misschien komen ze niet, door de corona :lol:
de wereld wacht om ontdekt te worden
ExodusRedux schreef:
10-05-2020 13:26
Ik zeeland is alles dicht, niks te doen nu. In zeeuw vlaanderen zou ik nu helemaal niet gaan want de grezen zijn dicht met belgie. Anders kon je nog naar gent of brugge.

In zeeland heb je ook gewoon de rupsen en het is daar vol met teken nu. Door hoog gras van de dijken.
Ik heb iets in Breskens op het oog als alternatief voor de zomervakantie. Maar daar hebben ze dus teken? Dat vind ik erger dan rupsen, brrr. Ik denk wel dat je er gevoelig voor moet zijn. Wij hebben hier ook duingebied, maar teken zien we eigenlijk zelden tot nooit ( vier keer in 20 jaar of zo).
Ohja, teken hebben we overal waar bos is. Ik heb ook al 'n keer die rode kring van lyme gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven