Kampeervakantie Frankrijk annuleren?

11-05-2020 12:05 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zouden begin juli voor de tweede keer naar een speciale aangepaste camping in Frankrijk gaan. Vanwege populariteit en beschikbaarheid hebben we dit al een jaar geleden geboekt en in september aanbetaald.

We krijgen nu een mail om het restant te betalen. De eigenaar van de camping gaat er vooralsnog vanuit dat ze gewoon open kunnen begin juli.

Wij twijfelen enorm. Daar maak je gebruik van (aangepaste) gezamenlijke sanitair, onderweg moeten we ergens in een hotel overnachten en willen we wel op vakantie in deze gekke tijden?

Mijn man irriteert zich aan het feit dat we nu onder druk gezet worden om te betalen terwijl het nog niet eens zeker is of het überhaupt wel mag. Ik snap het ergens wel. Zij moeten natuurlijk ook brood op de plank hebben.

In hun annuleringsvoorwaarden staat dat als we nu annuleren we alsnog de volledige reissom (2300 euro) moeten betalen.

Wat is wijsheid?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
niet annuleren en restant betalen
Gewoon betalen dus masr, dat geld ben je toch al kwijt. Kan je tegen die tijd wel heen, dan ga je, anders niet.
Misschien even overleggen van te voren of er iets van een voucher of korting voor volgend jaar in zit in dat geval?
Niet annuleren.
Als de vakantie niet door kan gaan omdat de camping niet open mag kun je misschien nog vouchers of zo krijgen, maar als jij nu zelf annuleert krijg je sowieso niets terug.
En betalen moet je toch.
Krijg je een voucher als je niet mag komen?
Alle reacties Link kopieren
Betalen natuurlijk, je krijgt nu immers toch niks meer terug.
zou ook even informeren naar een voucher mocht het feestje niet doorgaan.
Alle reacties Link kopieren
Niet annuleren dan! Hopelijk krijg je een voucher als je niet kan komen.
cookielover wijzigde dit bericht op 11-05-2020 12:17
0.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
je bent sowieso het geld kwijt, in fijnste geval staat er een vakantie tegenover
Niet annuleren dus
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten met hetzelfde dilemma,ook Frankrijk.
Wij zouden een voucher krijgen. Wij worden uiterlijk 2 weken voor aanvang vakantie gebeld door reisorganisatie ( Vacansoleil) of we kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Star3 schreef:
11-05-2020 12:13
Krijg je een voucher als je niet mag komen?
Dat weet ik nog niet. Als er tegen die tijd nog een negatief reisadvies is is de kans wel een stuk groter dat we kosten vergoed krijgen. De vakantie is dus al vorig jaar aug geboekt en in sept aanbetaald en we hebben een doorlopende reis- en annuleringsverzekering.

Het gaat er meer om als het dus wel mag maar we het eigenlijk niet zien zitten. Kijk als we een huisje met eigen sanitair hadden gehad was de twijfel minder geweest maar we slapen in een tent en zijn dus echt afhankelijk van gedeelde sanitair en nog meer omdat we gebruik maken van een speciale aangepaste badkamer.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Als de eigenaar er zo instaat dan is de kans groot dat hij er geen boodschap aan heeft aan dat jij niet meer wilt komen of als er serieuze reisbeperkingen zijn.

In Frankrijk is het lastiger om je recht te halen.

Veel verhuurders hebben hun annulerings- en restbetalingstermijn verschoven naar 2 weken voor vertrek. Zo kunnen huurders het nog even aanzien en dat is onder deze omstandigheden redelijk.


Hoeveel heb je aanbetaald? Als het een beperkt bedrag is zou je kunnen annuleren door niet rest te betalen. Je kunt dan voorstellen dat je aanbetaling blijft staan voor een volgende boeking of dat je dan met extra korting kunt boeken.
boannan schreef:
11-05-2020 12:17
Dat weet ik nog niet. Als er tegen die tijd nog een negatief reisadvies is is de kans wel een stuk groter dat we kosten vergoed krijgen. De vakantie is dus al vorig jaar aug geboekt en in sept aanbetaald en we hebben een doorlopende reis- en annuleringsverzekering.

Het gaat er meer om als het dus wel mag maar we het eigenlijk niet zien zitten. Kijk als we een huisje met eigen sanitair hadden gehad was de twijfel minder geweest maar we slapen in een tent en zijn dus echt afhankelijk van gedeelde sanitair en nog meer omdat we gebruik maken van een speciale aangepaste badkamer.
Sowieso nu restant betalen, want anders ben je het bedrag toch kwijt en krijg je ook nog eens geen voucher mochten ze die geven.
lilalinda schreef:
11-05-2020 12:16
je bent sowieso het geld kwijt, in fijnste geval staat er een vakantie tegenover
Niet annuleren dus
Ik vind er wel een verschil inzitten tussen je aanbetaling kwijt zijn, of de volledige som van 2300 euro kwijt zijn:
Ja, je krijgt er misschien een voucher voor terug: maar dit betekent dat je deze zomer 2 x je vakantie moet betalen.
Dit is ook niet voor iedereen weggelegd!
boannan schreef:
11-05-2020 12:17
Dat weet ik nog niet. Als er tegen die tijd nog een negatief reisadvies is is de kans wel een stuk groter dat we kosten vergoed krijgen. De vakantie is dus al vorig jaar aug geboekt en in sept aanbetaald en we hebben een doorlopende reis- en annuleringsverzekering.

Het gaat er meer om als het dus wel mag maar we het eigenlijk niet zien zitten. Kijk als we een huisje met eigen sanitair hadden gehad was de twijfel minder geweest maar we slapen in een tent en zijn dus echt afhankelijk van gedeelde sanitair en nog meer omdat we gebruik maken van een speciale aangepaste badkamer.
Dan ben je je geld kwijt. Niet durven is geen annuleringsgrond om je geld terug te krijgen.

Als arts een verklaring wil afgeven dat het in het belang van jouw zoon overantwoord is, kan je het misschien wel annuleren.
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 11-05-2020 12:24
7.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
11-05-2020 12:17
Dat weet ik nog niet. Als er tegen die tijd nog een negatief reisadvies is is de kans wel een stuk groter dat we kosten vergoed krijgen. De vakantie is dus al vorig jaar aug geboekt en in sept aanbetaald en we hebben een doorlopende reis- en annuleringsverzekering.

Het gaat er meer om als het dus wel mag maar we het eigenlijk niet zien zitten. Kijk als we een huisje met eigen sanitair hadden gehad was de twijfel minder geweest maar we slapen in een tent en zijn dus echt afhankelijk van gedeelde sanitair en nog meer omdat we gebruik maken van een speciale aangepaste badkamer.
Wij zouden in de meivakantie naar Amerika gaan, ook vorig jaar september al geboekt. Het geld dat we kwijt waren door annulering hebben we terug gekregen van verzekering.
Alleen voor de vliegtickets hebben we een voucher ; maar dat is voor jullie niet van toepassing.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een beetje hetzelfde dilemma. Wij gaan half juli naar een gite op een kleinschalig vakantieoord, in januari voor een week geboekt en een derde deel aanbetaald. Ik moet ook binnenkort de rest betalen. Maar die week was slechts een onderdeel van een soort rondreis, we wilden voor de pakweg vier dagen daarvoor op de heenreis, en vijf daarna op de zeg maar terugweg, nog leuke overnachtingsplekken en restaurants zoeken. Dat ligt dus nog niet vast. Maar ik heb er weinig zin in de rest van de gite te betalen (nog bijna 900 euro), zo lang ik niet zeker weet of het door kan gaan. Zij beroepen zich wat annuleren betreft op 'force majeur', aldus hun voorwaarden en daar zal nu sprake van zijn, als Frankrijk niet open gaat voor toeristen. Maar, ik vind dat dat wel twee kanten op werkt. Als wij niet zeker zijn of we die vakantie ook daadwerkelijk kunnen hebben en deze door 'force majeur' toch niet door kan gaan, waarom zouden wij dan wel moeten betalen terwijl zij niet zouden hoeven terugbetalen? Het is voor ons ook geen kattenpis, we hebben er best lang over getwijfeld of we 1300 euro voor 1 week gite wilden betalen. Uiteindelijk toch besloten, omdat het een huisje is met 3 slaapkamers (wat onze zoons heel fijn vinden, ieder een eigen kamer) en we graag naar deze plek wilden.
Anyway, dit is niet mijn topic, sorry TO. Maar ik herken dus je dilemma. Ik heb zelf nog geen bericht gehad van de mensen van het vakantieoord, maar moet eind deze maand officieel het restant betalen. Ik denk dat ik dat echt niet ga doen, pas als duidelijk is of het allemaal kan doorgaan. Ik heb in de eerste vier weken van deze coronasituatie ook een lege agenda gehad en ben duizenden euro's misgelopen aan geannuleerde opdrachten, ik kan toch niet tegen mijn opdrachtgevers zeggen dat ze moeten gaan betalen voor iets dat niet is doorgegaan, buiten hun schuld om? Hetzelfde geldt wat mij betreft voor vakantie-accommodaties.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Betalen moet je zowiezo. Dat staat los van de hele situatie. Die camping eigenaar kan er ook allemaal niks aan doen. Als iedereen niet betaald dan kan die eigenaar de boel wel opdoeken en dan kan je zoon helemaal niet meer daar heen als corona voorbij is.

Ja het is een hoop geld maar als het niet kan straks dan krijg je dat waarschijnlijk terug d.m.v. voucher ofzo.
Kersenpitje schreef:
11-05-2020 12:21
Ik vind er wel een verschil inzitten tussen je aanbetaling kwijt zijn, of de volledige som van 2300 euro kwijt zijn:
Ja, je krijgt er misschien een voucher voor terug: maar dit betekent dat je deze zomer 2 x je vakantie moet betalen.
Dit is ook niet voor iedereen weggelegd!
Er is een betalingsverplichting voor het restant bedrag. Niet betalen levert je extra kosten mbt incasso op.
Kersenpitje schreef:
11-05-2020 12:21
Ik vind er wel een verschil inzitten tussen je aanbetaling kwijt zijn, of de volledige som van 2300 euro kwijt zijn:
Ja, je krijgt er misschien een voucher voor terug: maar dit betekent dat je deze zomer 2 x je vakantie moet betalen.
Dit is ook niet voor iedereen weggelegd!
Het feit dat je de rest nu niet betaald, betekent niet dat je deze niet verschuldigd bent...
Je krijgt dan gewoon een aanmaning en incasso op je dak.
Kersenpitje schreef:
11-05-2020 12:21
Ik vind er wel een verschil inzitten tussen je aanbetaling kwijt zijn, of de volledige som van 2300 euro kwijt zijn:
Ja, je krijgt er misschien een voucher voor terug: maar dit betekent dat je deze zomer 2 x je vakantie moet betalen.
Dit is ook niet voor iedereen weggelegd!
Nee hoor.
Alle reacties Link kopieren
Kersenpitje schreef:
11-05-2020 12:21
Ik vind er wel een verschil inzitten tussen je aanbetaling kwijt zijn, of de volledige som van 2300 euro kwijt zijn:
Ja, je krijgt er misschien een voucher voor terug: maar dit betekent dat je deze zomer 2 x je vakantie moet betalen.
Dit is ook niet voor iedereen weggelegd!
ze is de volledige som kwijt hoor, als ze nu annuleert
Yella78 schreef:
11-05-2020 12:24
Ik heb een beetje hetzelfde dilemma. Wij gaan half juli naar een gite op een kleinschalig vakantieoord, in januari voor een week geboekt en een derde deel aanbetaald. Ik moet ook binnenkort de rest betalen. Maar die week was slechts een onderdeel van een soort rondreis, we wilden voor de pakweg vier dagen daarvoor op de heenreis, en vijf daarna op de zeg maar terugweg, nog leuke overnachtingsplekken en restaurants zoeken. Dat ligt dus nog niet vast. Maar ik heb er weinig zin in de rest van de gite te betalen (nog bijna 900 euro), zo lang ik niet zeker weet of het door kan gaan. Zij beroepen zich wat annuleren betreft op 'force majeur', aldus hun voorwaarden en daar zal nu sprake van zijn, als Frankrijk niet open gaat voor toeristen. Maar, ik vind dat dat wel twee kanten op werkt. Als wij niet zeker zijn of we die vakantie ook daadwerkelijk kunnen hebben en deze door 'force majeur' toch niet door kan gaan, waarom zouden wij dan wel moeten betalen terwijl zij niet zouden hoeven terugbetalen? Het is voor ons ook geen kattenpis, we hebben er best lang over getwijfeld of we 1300 euro voor 1 week gite wilden betalen. Uiteindelijk toch besloten, omdat het een huisje is met 3 slaapkamers (wat onze zoons heel fijn vinden, ieder een eigen kamer) en we graag naar deze plek wilden.
Anyway, dit is niet mijn topic, sorry TO. Maar ik herken dus je dilemma. Ik heb zelf nog geen bericht gehad van de mensen van het vakantieoord, maar moet eind deze maand officieel het restant betalen. Ik denk dat ik dat echt niet ga doen, pas als duidelijk is of het allemaal kan doorgaan. Ik heb in de eerste vier weken van deze coronasituatie ook een lege agenda gehad en ben duizenden euro's misgelopen aan geannuleerde opdrachten, ik kan toch niet tegen mijn opdrachtgevers zeggen dat ze moeten gaan betalen voor iets dat niet is doorgegaan, buiten hun schuld om? Hetzelfde geldt wat mij betreft voor vakantie-accommodaties.
Je moet gewoon het restant betalen.
Alle reacties Link kopieren
Ik jouw geval: is het medisch verantwoord dat jij met je zoon in Corona tijd vakantie gaat houden in een ander land? Mocht je er geen goed gevoel bij hebben, dan evt overleggen met zijn arts. Misschien wil hij wel een brief voor je annuleringsverzekering schrijven dat het , gezien dat complexiteit echt niet wenselijk is dat jullie in het buitenland evt van zorg gebruik moeten maken (of zo iets). Dat het medisch nu niet verantwoord is , is mogelijk voor je annuleringsverzekering wel een reden.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoorde gisteren dat Frankrijk tot half juli de grenzen dichthoudt, juist vanwege toerisme. Misschien dat eens opzoeken, want dan kun je niet eens heen, ook als je wel wilt.
Later is nu
Kersenpitje schreef:
11-05-2020 12:21
Ik vind er wel een verschil inzitten tussen je aanbetaling kwijt zijn, of de volledige som van 2300 euro kwijt zijn:
Ja, je krijgt er misschien een voucher voor terug: maar dit betekent dat je deze zomer 2 x je vakantie moet betalen.
Dit is ook niet voor iedereen weggelegd!
Hoezo 2x je vakantie betalen? Als je niet naar Frankrijk gaat, ga je ook niet in Nederland lekker op vakantie. Hier immers ook nog steeds risico.

TO, je kunt niet anders dan betalen. Je kunt hoogstens nog proberen via je arts en je annuleringsverzekering iets te regelen. Of wachten tot er misschien een voucher komt omdat het helemaal niet door kan gaan. Voorlopig zijn de grenzen in Frankrijk nog steeds dicht en mogen Fransen zelf niet buiten het departement reizen, tenzij strikt noodzakelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven