Huwelijksreis augustus 2020

12-05-2020 10:24 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat lees je goed: augustus 2020. Al snappen vriend en ik natuurlijk ook dat een echte huwelijksreis er niet in zal zitten, toch zouden we graag even weg willen samen (laatste keer met zijn tweetjes tevens). We willen niet na het sluiten van het huwelijk (wat al een sober gebeuren zal worden in deze tijden) direct weer naar huis en doorgaan met de alledaagse beslommeringen alsof er niks gebeurd is.

We gaan nog niet gelijk boeken, maar ik zou het leuk vinden om me vast een beetje te oriënteren op wat er wél mogelijk is. Hebben jullie ideeën voor mooie locaties in Nederland? Een fijn hotel, luxe vakantiepark, gezellige B&B, ... ?

Ons oorspronkelijke idee was overigens een roadtrip door de VS. Plan B vanwege mijn zwangerschap was een mediterraans eiland: beetje cultuur snuiven en de omgeving verkennen, maar ook rustig aan doen en lekker op het strand liggen, zwemmen en lekker eten. Nu dus door naar plan C...
Sicilië en Griekenland willen graag toeristen toch?
Ik zou met de auto naar Oostenrijk/Zwitserland overwegen indien dat weer open gaat. Dan kun je wat beter op de bonnefooi ipv aan een vlucht vast te zitten. En ik zou het naar september verzetten, want augustus is voor de massa.
Waarom willen mensen toch perse op vakantie nu?! Ga niet naar Spanje want daar moet je verplicht 2 weken in quarantaine lees ik net op nu.nl.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een beetje idee?
Wil je bos of zee?
Luxe of gezelligheid?
lekker eten, sjiek eten?
Rust of rumoer?
In Oostenrijk gaan de hotels binnenkort weer open. Daar zijn genoeg luxe hotels te vinden waar je jezelf kunt laten verwennen en die graag zomer toeristen ontvangen. Als je een eigen auto hebt, zou ik gewoon eens gaan zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of het dan kan maar is een ( mini) roadtrip door Nederland België en Duitsland dan niet iets? Zoek een paar leuke steden/streken die je nog niet kent uit en mooie hotels.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
12-05-2020 10:48
Waarom willen mensen toch perse op vakantie nu?! Ga niet naar Spanje want daar moet je verplicht 2 weken in quarantaine lees ik net op nu.nl.
Dat schrijft ze toch net? Ze wil na haar huwelijk niet meteen weer aan het werk. Dus wat dan? duidelijke vraag.

Een huwelijksreis kan al geslaagd zijn als je 2 weken je hotelkamer niet uitkomt :-) Misschien een luxe hotel op de waddeneilanden met een eigen jacuzzi? Wat je bespaart aan vlucht kan je nu uitgeven aan roomservice.... Even uitzoeken hoe dat moet met de boot, Texel is in ieder geval goed te doen (15 min in de boot, iedereen blijft in de auto).

Ik zou sowieso iets zoeken waar je het moet hebben van rust en natuur, niet van shoppen, cultuur en uitgaan, want dat wordt allemaal anders.

Anders zou ik zoeken naar Duitsland, volgens mij heb je daar de grootste kans dat de grens open is. Kijk goed naar de annuleringsvoorwaarden en bedenk of het risico je waard is. (sommige dingen kan je gratis annuleren tot een maand vantevoren bijv.)
dolfje schreef:
12-05-2020 11:15
Geen idee of het dan kan maar is een ( mini) roadtrip door Nederland België en Duitsland dan niet iets? Zoek een paar leuke steden/streken die je nog niet kent uit en mooie hotels.
De vraag is maar of en wanneer België de grens weer openstelt. Er zijn nu discussies gaande hoe de vakantie in eigen land logistiek geregeld kan worden, door bijv. dagjestoeristen niet zomaar naar de trekpleisters te laten komen op de bonnefooi. Als ik TO was, zou ik niet richting België of Frankrijk trekken maar eerder richting de NL-Duitse grens gaan. Of een Waddeneiland, zoals ik hier al heb gezien. Als dat tzt mag natuurlijk...
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
12-05-2020 10:48
Waarom willen mensen toch perse op vakantie nu?! Ga niet naar Spanje want daar moet je verplicht 2 weken in quarantaine lees ik net op nu.nl.
Omdat ze zoals aangegeven niet direct weer aan het werk willen en dit vooralsnog de laatste vakantie met zijn tweeen is. Sowieso zijn de meeste mensen de Corona beperkingen wel een beetje zat (mezelf inclusief) en kun je ook in het buitenland aan social distancing doen.

Ik denk dat jullie de grootste kans hebben op een autoreis deze zomer. Op 15 mei vergadert de EU over de grens sluiting, misschien dat daarna duidelijker is welke en wanneer grenzen open gaan. Oostenrijk heeft aangegeven open te willen gaan van de zomer en ik las iets vergelijkbaars over Ijsland (waar je dus wel naartoe zou moeten vliegen). Roadtrip NL-Be-De zou ik als laatste terugval optie houden, dat is iets dat je ook makkelijk met een baby/klein kind doet en iets dat (wij Iig) je makkelijk even voor een lang weekendje doet.
Alle reacties Link kopieren
O ja, goed om te weten: ver rijden met de auto gaat hem niet worden tegen die tijd vrees ik. Mijn vriend heeft een fysieke beperking en kan niet zo lang autorijden (max een half uur), en ik ben tegen die tijd 6 maanden zwanger dus weet niet of ik het dan ook nog fijn vind om lang in de auto te zitten. Ik weet niet of we het op een vliegreis durven te gokken dan (als er ineens weer een opleving van corona is, zit je vast).

Ik had inderdaad gelezen dat Griekenland weer open wil voor toeristen, maar ik weet niet of dat wel slim is? Vooralsnog keek ik zelf daarom vooral naar Nederland, misschien België.

Normaal gesproken houden we van roadtrippen, lekker veel van de omgeving zien. Maar zoals hierboven gezegd denk ik dat dat nu niet zo handig is vanwege mijn zwangerschap. We houden van natuur (bos, strand, weilanden maakt niet uit) en geschiedenis (bijv. oude kastelen bezichtigen). En lekker eten!
Alle reacties Link kopieren
Adelaar81 schreef:
12-05-2020 11:49
Omdat ze zoals aangegeven niet direct weer aan het werk willen en dit vooralsnog de laatste vakantie met zijn tweeen is. Sowieso zijn de meeste mensen de Corona beperkingen wel een beetje zat (mezelf inclusief) en kun je ook in het buitenland aan social distancing doen.
Dit, al valt het wel mee met dat we de maatregelen zat zijn. Niet dat ik er nou heel vrolijk van word haha, maar ik probeer het wel nog steeds zoveel mogelijk na te leven. Hoewel onze bruiloft in theorie gewoon door mag gaan, hebben we ook besloten om dat in zijn geheel af te zeggen en in plaats daarvan met alleen de getuigen op het gemeentehuis te gaan trouwen. Dat vinden we al vervelend genoeg, dus willen we het wel graag met zijn tweetjes vieren dmv een huwelijksreis. Al is huwelijksreis misschien nog een groot woord, een lang weekend vinden we op dit moment ook prima. De echt grote huwelijksreis komt dan volgend jaar wel, met zijn drieën!
Alle reacties Link kopieren
Heb je al eens gedacht aan een bijzondere B&B in Nederland. In een watertoren of een molen? Een boomhut of zo'n ton? :biggrin:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik zal voor een heerlijk luxe hotel of huisje in Nederland gaan..misschien eentje met een hottub.
Alle reacties Link kopieren
https://www.specialhotels.nl/


Hier staan vreselijk leuke hotels tussen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou met 6 maanden zwanger niet naar het buitenland.
Heb je bij natuurhuisje punt nl gekeken?
Ik zou iets nemen met een verwarmd buiten jacuzzi, ergens een beetje afgelegen, lijkt me heerlijk om zo samen tot rust te komen. Misschien dat je zelfs de dichtstbijzijnde supermarkt zo gek krijgt om de weekboodschappen langs te brengen?
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Chamaedorea schreef:
12-05-2020 11:50
O ja, goed om te weten: ver rijden met de auto gaat hem niet worden tegen die tijd vrees ik. Mijn vriend heeft een fysieke beperking en kan niet zo lang autorijden (max een half uur), en ik ben tegen die tijd 6 maanden zwanger dus weet niet of ik het dan ook nog fijn vind om lang in de auto te zitten. Ik weet niet of we het op een vliegreis durven te gokken dan (als er ineens weer een opleving van corona is, zit je vast).

een half uur, maar welke regio zitten we dan??
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op de site van bijzonderplekje. Veel bijzondere dingen in NL.
Alle reacties Link kopieren
@ Lilalinda
Iets verder dan een half uurtje moet wel lukken hoor denk ik ;) Mijn vriend kan maar een half uurtje rijden, maar ik ben er ook nog (en heb ook een rijbewijs). Ik mag toch hopen dat ik zelfs met 6 maanden zwanger nog wel een uur of 2/3 kan rijden? We trouwen in het midden van het land, dus heel Nederland moet wel lukken.

Bedankt voor de genoemde websites! Ik ga eens even een kijkje nemen :)
Alle reacties Link kopieren
Of deze?

https://www.fortresortbeemster.nl/hotel ... 324F136716
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
B&B Boomken's Ranch in Zundert, B&B to the point in Ossenzijl, Hotel Westerburcht met themakamers In Westerbork, Suite bij van der Valk Apeldoorn (of andere steden)
Alle reacties Link kopieren
Toch ook even in rekening nemen dat je kan vast raken op je bestemming. Er zijn bvb. heel veel toeristen die pas na 6 weken uit Spanje/Marokko etc zijn kunnen terugkeren. Als je met de auto gaat is dat wel iets makkelijker dan met het vliegtuig natuurlijk.
Ik las dat kasteeltjes bezoeken jullie aantrekt. In dat geval zou ik heerlijk twee weken naar Duitsland gaan. Vlak over de grens zijn er meerdere mooie kasteeltjes.
Toch het gevoel van vakantie. Niet te ver.
Ja, Duitsland of Luxemburg, lekker dichtbij en toch wat heuvelachtig met kasteeltjes.
Alle reacties Link kopieren
Chamaedorea schreef:
12-05-2020 20:01
@ Lilalinda
Iets verder dan een half uurtje moet wel lukken hoor denk ik ;) Mijn vriend kan maar een half uurtje rijden, maar ik ben er ook nog (en heb ook een rijbewijs). Ik mag toch hopen dat ik zelfs met 6 maanden zwanger nog wel een uur of 2/3 kan rijden?
oh, dat scheelt!

wil je stad of natuur?
luxe? gezelligheid?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven