Kamperen in NL hoe zit dat nu?

15-05-2020 20:50 18 berichten
Vanaf 1 juli mogen de sanitaire voorzieningen weer open maar mogen campings dan weer volledige bezetting draaien? Of zit er max aan aantal personen? Dan kan ik beetje inschatten hoe we ervoor staan.

Vakantie buitenland hebben we inmiddels geannuleerd maar we willen toch iets boeken in NL voor de schoolvakantie.

Weet iemand ook hoe het zit met eventueel recht op voucher als de vakantie toch niet doorgaat? Aangezien we dan nu boeken terwijl Corona al bekend is en je dus bewust een risico neemt?

Tips qua camping in NL zijn ook welkom. Leuk voor kinderen en niet te massaal (max 300 plaatsen ongeveer)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon een leuke camping zoeken en van tevoren informeren hoe zij hier mee om gaan. En dat in ieder geval op de mail laten zetten.
Ik denk dat het voor velen onbekend is en het er heel erg vanaf hangt of de besmettingen verder afnemen of juist weer gaan toenemen. Ze kunnen elke dag de maatregelen weer strenger maken of versoepelen
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je keuze niet meer reuze is, want heel veel mensen doen en denken zoals jij nu. Zoals ik ook, ik heb vandaag ook een camping in Nederland geboekt, ik wacht nog even hoe het loopt in Frankrijk voordat ik zelf annuleer, in de hoop mijn aanbetaling daar nog terug te krijgen.

Ik heb de Nederlandse camping gebeld met de vraag wat er gebeurt als het sanitair toch niet open mag na 1 juli. Wij krijgen dan een voucher of mogen inboeken tm zomer 2021. Dus ik heb geboekt. Was nog 1 weekje beschikbaar aan het eind van de zomervakantie.
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar staat Bad Hintergarten op de planning.

Misschien dat we nog ergens een weekje de tent gaan neerzetten (als het sanitair weer beschikbaar is) maar dat wordt dan een kwestie van bellen of er plek is en dezelfde dag aankomen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gewoon geboekt in Nederland. Ik ga ervan uit dat het sanitair open gaat, en anders fix ik wel wat hoor. Vorige week geboekt en veel zat al vol.
Alle reacties Link kopieren
www.ardoer.nl
Leuke campings. Goede prijs-kwaliteit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook geboekt. Gaat het sanitair niet open dan gaat er een chemisch toilet mee en een zonnedouche.
Alle reacties Link kopieren
Groenevingers1982 schreef:
15-05-2020 20:50
Vanaf 1 juli mogen de sanitaire voorzieningen weer open maar mogen campings dan weer volledige bezetting draaien? Of zit er max aan aantal personen? Dan kan ik beetje inschatten hoe we ervoor staan.
Waarom zou je het risico willen lopen? Er gaan steeds meer bedrijven weer aan t werk, scholen open, meer mensen op straat. Wie weet zitten we over n maand op de 2e golf, vliegen de ic plekken weer vol en worden de regels alweer aangepast...
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vandaag frankrijk geannuleerd en de veluwe geboekt.
Nederland loopt nu gauw vol.
Alle reacties Link kopieren
koekie1980 schreef:
15-05-2020 23:54
Waarom zou je het risico willen lopen? Er gaan steeds meer bedrijven weer aan t werk, scholen open, meer mensen op straat. Wie weet zitten we over n maand op de 2e golf, vliegen de ic plekken weer vol en worden de regels alweer aangepast...
Omdat het fijn is om op vakantie te kunnen en de kans ook groot is dat er géén nieuwe maatregelen gaan komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie ook dat het vlug vol loopt in Nederland. Er zijn bijna geen kampeerplaatsen meer te krijgen, zeker niet in de bouwvakperiode. Maar ook huuraccomodaties zijn nauwelijks meer te vinden (of tegen de hoofdprijs).

Voor degenen die net geboekt hebben, welke camping hebben jullie uitgekozen ?
Wij slaan een jaartje over. We hebben een vouwwagen en zijn dus echt wel afhankelijk van sanitairgebouwen. We gaan al jaren in NL op vakantie (wij woonden niet in NL, dus het was buitenland voor ons) en ik ben bang dat vooral de campings aan de kust erg druk gaan worden. En ik vraag mij af of ik daar zin in heb. Ik moet ook wel zeggen dat we in een prachtig en onbekend stukje Nederland wonen in een mooi huis met grote tuin. Voor de pubers vind ik het wel sneu, maar het is even niet anders. Het geld bewaren we voor een vakantie in de komende jaren.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een seizoensplaats in Zeeland en mochten vorige week weer opbouwen en vanaf nu mogen we ook weer blijven slapen.
Ik hoorde wel van de eigenaar van de camping dat hij vol zit tot eind augustus. Het is een camping met eigen sanitair, dat zal wel meespelen.
We hebben geboekt, heb wel meer dan 100 campings bekeken voordat ik er 1 vond die nog twee weken plek had en ze mailde inderdaad vaak dar het heel snel ging de afgelopen dagen.

De kinderen kunnen in ieder geval lekker spelen en als volwassenen kunnen wij op een camping prima 1,5 meter afstand houden. Dan maar een jaar wat minder uitstapjes van de camping. In juli zitten we als bijna 5 maanden thuis, alleen een andere omgeving is al fijn.

Nu hopen dat de cijfers nog meer de goede kant op gaan.
koekie1980 schreef:
15-05-2020 23:54
Waarom zou je het risico willen lopen? Er gaan steeds meer bedrijven weer aan t werk, scholen open, meer mensen op straat. Wie weet zitten we over n maand op de 2e golf, vliegen de ic plekken weer vol en worden de regels alweer aangepast...
Die 2e golf wordt al aangekondigd door paniekvogels zoals jij vanaf de eerste keer dat er ondanks de ‘intelligente lockdown’ toch nog mensen een strandwandeling gingen maken en naar de bouwmarkt gingen. Tot nu toe wordt de eerste golf alleen maar lager, de IC-bezetting blijft gestaag dalen. Ik denk dat er helemaal geen 2e golf komt zo lang iedereen netjes handen blijft wassen, veel mensen nog thuis blijven werken en er geen grote evenementen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een camping in Sneek geboekt aan het water, zeilen, surfen, kanoën, zwemmen, wandelen en fietsen. Bij mooi (droog) weer kunnen wij ons prima vermaken op 1 1/2 meter afstand van andere mensen.
Die 2e golf wordt vooral verwacht in november net zoals de griep altijd piekt in die periode.

Wij wachten nog even af, als we naar Frankrijk mogen gaan we naar de al geboekte stacaravan.
Zo niet dan zijn de grenzen naar Duitsland, Oostenrijk en Italië open en kunnen we daar vast wel een plekje vinden. En omdat we twee maanden kinderopvang kosten terug krijgen is het budget ook niet zo’n probleem.
En anders Tuinzania en dan misschien in de herfstvakantie .
Wij hebben een campertje en zien het allemaal wel.
Ik zou een camping boeken aan zee of aan een meer. 1,5 meter afstand houden in een zwembad zie ik echt niet voor me.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven