Georganiseerde (single) reis

16-05-2020 11:56 43 berichten
Heeft iemand hier ervaring met dergelijke reizen? De reden dat ik naar deze opties aan het kijken ben, is omdat ik liever met mensen reis dan alleen. Nu wil ik graag weer eens ver weg, de wereld verkennen, maar heb in mijn omgeving niemand bereid gevonden om mee te gaan. Graag hoor ik jullie ervaringen en wat jullie aanraden. Bij een single reis heb ik een beetje het idee dat het dan heel erg gericht is op het date-aspect en ik weet niet of me dat trekt. Bij een reis dient voor mij de nadruk te liggen op het ontdekken van een nieuw land/cultuur met leuke mensen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de single reizen super! Ik ben 2x met fox weggeweest en daar is totaal geen date-aspect.
Maar dat zal met organisaties gericht op jongeren misschien anders zijn. Bij Fox staat single voor alleen reizende, niet voor vrijgezel.

Het moet wel je type vakantie zijn, je hoeft nergens over na te denken en alles wordt voor je geregeld, het programma staat grotendeels vast en kan weinig van afgeweken worden.
Als je graag zelf op pad gaat zou ik wat anders kiezen.
Ik ben nog nooit met een single reis mee gegaan want dat trekt mij op de een of andere manier niet en die data sluiten vaak ook niet aan op wanneer ik wil gaan.
Heb wel ervaring met alleen mee gaan met een gewone groepsreis en dat is me prima bevallen. Er zijn altijd wel meer mensen die alleen zijn en de stelletjes vinden het meestal ook wel gezellig om in een groepje iets te doen. En er zijn er natuurlijk ook die wel dingen alleen met partner willen doen en je dus alleen op reisdagen ziet. Ook prima.
Dat single reizen gebaseerd is op daten is echt een vooroordeel.
Dit klopt niet, het is een leuke groepsreis met leuke jonge mensen die er allemaal het beste van proberen te maken.
En een voordeel is dat iedereen niemand kent, dus voel je je niet snel eenzaam.
Shoestring is leuk, kan je filteren op leeftijd (als je dat fijn lijkt).

Gewoon doen!!!
Alle reacties Link kopieren
Afstandbediening schreef:
16-05-2020 12:01
Ik vind de single reizen super! Ik ben 2x met fox weggeweest en daar is totaal geen date-aspect.
Maar dat zal met organisaties gericht op jongeren misschien anders zijn. Bij Fox staat single voor alleen reizende, niet voor vrijgezel.

Het moet wel je type vakantie zijn, je hoeft nergens over na te denken en alles wordt voor je geregeld, het programma staat grotendeels vast en kan weinig van afgeweken worden.
Als je graag zelf op pad gaat zou ik wat anders kiezen.
Nou dat nergens over nadenken valt wel mee de laatste jaren. Tenminste als je oplet. ER zijn nog organisaties die alles regelen, ook waar je eet 's avonds. maar er zijn er ook die je nog zelf laten beslissen. Dan kom je bij het hotel en de reisleider vertelt je wat er te doen is, wijst eventueel nog waar je lekker kunt eten. Maar verder is het: morgen of overmorgen vertrekken we hier, en ik hang wel een brief op hoe laat precies.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Je kunt ook met een gecombineerde groepsreis mee gaan. Dit heb ik eigenlijk altijd gedaan (toevallig 1 keer een singlereis wegens betere datum maar daar zaten ook helften van stelletjes en broers, vader/zoon combi etc op)

Je kunt wel best een eenpersoonskamer boeken uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
Delhi23 schreef:
16-05-2020 12:21
Dat single reizen gebaseerd is op daten is echt een vooroordeel.
Dit klopt niet, het is een leuke groepsreis met leuke jonge mensen die er allemaal het beste van proberen te maken.
Er het beste van proberen te maken?
Dit klinkt alsof het iets is bij gebrek aan beter ofzo. ´Kop op jongens, we zijn single maar we houden de moed erin en maken er het beste van!´
Is vast niet zo bedoeld maar ik moest hier even om lachen. ;-)

Ik heb enkel goede ervaringen met zowel groeps- als singlereizen. Er zijn altijd mensen met wie het klikt en je doet dingen en komt op plaatsen die je in je eentje niet snel zou doen of bezoeken (is mijn ervaring).
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een groepsreis boeken.
Er zitten altijd wel mensen die alleen reizen tussen.
En je bent zeker niet verplicht om je aan te sluiten bij de mensen die alleen reizen. Ook bij de koppels vind je snel aansluiting.
Alle reacties Link kopieren
Ikzelf niet, maar een vriendin van mij wel. Zij gaat vaak alleen omdat ze maanden keihard werkt en dan vaak 6-8 weken vrij is en dan wil ze vaak wat langer weg. Niemand in onze vriendenkring kan zolang weg. Die single reizen doet zij dan meestal. Totaal niet gericht op daten/single zijn en ze houdt er soms ook heel leuke vriendschappen aan over. Volgens mij is het superleuk!
Alle reacties Link kopieren
Merel7 schreef:
16-05-2020 13:55
Gewoon een groepsreis boeken.
Er zitten altijd wel mensen die alleen reizen tussen.
En je bent zeker niet verplicht om je aan te sluiten bij de mensen die alleen reizen. Ook bij de koppels vind je snel aansluiting.
Maar als je een groep wil waar alleen reizende in zitten, dan kun je toch veel beter een single reis boeken? Het enige verschil tussen een groepsreis en een singlereis is dat bij een groepsreis vaak meerdere stelletjes zitten, en bij een singlereis de meeste juist alleen hebben geboekt. Verder is het programma meestal hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
16-05-2020 12:34
Nou dat nergens over nadenken valt wel mee de laatste jaren. Tenminste als je oplet. ER zijn nog organisaties die alles regelen, ook waar je eet 's avonds. maar er zijn er ook die je nog zelf laten beslissen. Dan kom je bij het hotel en de reisleider vertelt je wat er te doen is, wijst eventueel nog waar je lekker kunt eten. Maar verder is het: morgen of overmorgen vertrekken we hier, en ik hang wel een brief op hoe laat precies.
Dat ligt echt aan de reisbestemming en organisatie, dus van te voren goed uitzoeken!
Alle reacties Link kopieren
Afstandbediening schreef:
16-05-2020 14:20
Dat ligt echt aan de reisbestemming en organisatie, dus van te voren goed uitzoeken!
dat klopt, en dat zei ik ook. ik raad mensen altijd aan eerst te bedenken waarheen en wanneer en hoe ze willen en daar de organisatie bij te zoeken
Ik vind de groepsgrootte belangrijk ( je wilt echt niet met 40 man onderweg van A naar B bij een restaurantje uitkomen waar ze alleen een koffieapparaat hebben voor 2 kopjes per keer)
En het eten exclusief. Zelfde verhaal de laatste keer dat ik alles inclusief nam werden we met de hele groep in een te klein zaaltje gepropt en kregen we echt eten "dat zullen die Hollanders allemaal wel lusten, we doen vooral niet te moeilijk en niet te "vreemd"
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik reis meestal alleen maar er zijn ook bestemmingen dat het vrij lastig is om alleen rond te reizen. Vorig jaar een singles reis gedaan naar een land in Afrika om deze reden. Was met Shoestring. Ik had een Singles reis geboekt en alles was echt goed geregeld. Was erg gezellige groep. Had dit jaar weer bij hen een singles reis geboekt maar werd geannuleerd ivm Corona helaas.
Ik heb niet ervaren als een datingreis, zaten ook mensen bij die een relatie hadden of inderdaad ook wel mensen die niet alleen wilden en vrienden enz niet mee konden bijv.
Ik denk dat ik het gewoon ga doen! Na corona wel natuurlijk :) Nu nog beslissen waarheen. Mogelijkheden waar ik aan zit te denken:
- Jordanië
- Zuidelijk Afrika
- Colombia

Iemand ervaring met deze landen/ gebieden?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vorig jaar op single vakantie geweest met fox naar Jordanië.
Jordanië stond al jaren boven aan mijn lijstje.
Fox werkt in Jordanië met een maaltijd pot waar je aan mee kan doen omdat er op veel lokaties weinig keuze is aan eetgelegenheden. Hierdoor eet je dus eigenlijk altijd met de hele groep.
Ook zat hier 2x een zeer uitgebreid lunch pakket bij. Tijdens de busreis van Amman naar Petra en de dag in Petra zelf kregen we allemaal een tas met broodjes, fruit, water, pakje/flesje sap, zakje chips. Echt een ruim pakket. Jordanië is bij fox wel veel vroeg opstaan (6.30 ontbijt is heel normaal)
Ik had wel een kamer alleen geboekt, de meeste trouwens.
De nacht in de wadi rum woestijn vond ik magisch. Geen wifi geen bereik maar weer even lekker allemaal telefoonloos, heerlijk.

Kortom: ik vond/vind Jordanië prachtig. En fox is mij heel goed bevallen (leeftijd bij ons was volgens mij alles tussen de 22 tot 71) en er is nog steeds contact met bijna de hele groep. (Groepsapp)
Roze-tulp schreef:
16-05-2020 15:19
Ik denk dat ik het gewoon ga doen! Na corona wel natuurlijk :) Nu nog beslissen waarheen. Mogelijkheden waar ik aan zit te denken:
- Jordanië
- Zuidelijk Afrika
- Colombia

Iemand ervaring met deze landen/ gebieden?
Ik ben in Jordanie en Zuid-Afrika geweest.
Zou beiden niet doen vlak na corona (ik ga er vanuit dat de criminaliteit stijgt in derde wereldlanden), maar kiezen voor een westers land zoals bijv. Canada of Nieuw Zeeland.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben met een Sawadee singlereis naar Jordanië geweest en heb een top week gehad. Veel te zien in dat land en qua afstand goed te bereizen. Zeker een aanrader!

Ik ben overigens vier keer met een singlereis meegeweest, en het is totaal niet op daten gericht. Vooral veel reislustige mensen die het leuk vinden om samen met iemand een reiservaring te kunnen delen, maar geen partner hebben omdat mee te kunnen doen.
Sawadee en shoestring bevielen mij het beste,
Fox was naar mijn smaak iets te dwingend in het programma.
Roze-tulp schreef:
16-05-2020 15:19
Ik denk dat ik het gewoon ga doen! Na corona wel natuurlijk :) Nu nog beslissen waarheen. Mogelijkheden waar ik aan zit te denken:
- Jordanië
- Zuidelijk Afrika
- Colombia

Iemand ervaring met deze landen/ gebieden?
Ik heb laatst een groepsreis gemaakt naar Jordanië met NRV.
Wat een geweldig land, de overnachting in Wadi Rum was echt bijzonder.
Alle reacties Link kopieren
Sunday82 schreef:
16-05-2020 16:01
Ik ben vorig jaar op single vakantie geweest met fox naar Jordanië.
Jordanië stond al jaren boven aan mijn lijstje.
Fox werkt in Jordanië met een maaltijd pot waar je aan mee kan doen omdat er op veel lokaties weinig keuze is aan eetgelegenheden. Hierdoor eet je dus eigenlijk altijd met de hele groep.
Ook zat hier 2x een zeer uitgebreid lunch pakket bij. Tijdens de busreis van Amman naar Petra en de dag in Petra zelf kregen we allemaal een tas met broodjes, fruit, water, pakje/flesje sap, zakje chips. Echt een ruim pakket. Jordanië is bij fox wel veel vroeg opstaan (6.30 ontbijt is heel normaal)
Ik had wel een kamer alleen geboekt, de meeste trouwens.
De nacht in de wadi rum woestijn vond ik magisch. Geen wifi geen bereik maar weer even lekker allemaal telefoonloos, heerlijk.

Kortom: ik vond/vind Jordanië prachtig. En fox is mij heel goed bevallen (leeftijd bij ons was volgens mij alles tussen de 22 tot 71) en er is nog steeds contact met bijna de hele groep. (Groepsapp)
Ik ben twee jaar geleden met Fox naar Jordanie geweest! Was mijn eerste singlereis en vond het geweldig!
Heel de vakantie slecht geslapen, behalve in de woestijn, daar heb ik echt heerlijk geslapen!
Alle reacties Link kopieren
Afstandbediening schreef:
16-05-2020 21:13
Ik ben twee jaar geleden met Fox naar Jordanie geweest! Was mijn eerste singlereis en vond het geweldig!
Heel de vakantie slecht geslapen, behalve in de woestijn, daar heb ik echt heerlijk geslapen!
Ik sliep daar pas toen ik mijn matrasje op heb gepakt en in de truck die ons daar gebracht had te gaan liggen. Zo onrustig in die grote tent.
Reisleider de volgende dag nogal verbaasd dat ik daar in gegaan was. Vraag me af of hij de volgende trip mijn voorbeeld gevolgd heeft.
weet niet meer welke organisatie Koning aap of Djoser
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
16-05-2020 21:18
Ik sliep daar pas toen ik mijn matrasje op heb gepakt en in de truck die ons daar gebracht had te gaan liggen. Zo onrustig in die grote tent.
Reisleider de volgende dag nogal verbaasd dat ik daar in gegaan was. Vraag me af of hij de volgende trip mijn voorbeeld gevolgd heeft.
weet niet meer welke organisatie Koning aap of Djoser
Wij hadden geen grote tent, maar 2 persoons tenten.
En we waren de enige groep dus hadden het hele kamp voor ons alleen.
En een matje? Wij hadden gewoon een bed. :)
Maar Fox staat ook wel bekend om de wat betere accomedaties.
Alle reacties Link kopieren
Afstandbediening schreef:
16-05-2020 21:26
Wij hadden geen grote tent, maar 2 persoons tenten.
En we waren de enige groep dus hadden het hele kamp voor ons alleen.
En een matje? Wij hadden gewoon een bed. :)
Maar Fox staat ook wel bekend om de wat betere accomedaties.

Ja bij ons ook, 2 persoons tenten die we alleen mochten gebruiken. Alleen de mensen die geen kamer alleen geboekt hadden sliepen samen in 1 tent. (In de reis gids stond dat iedereen in het kamp een tent moest delen). En wij waren ook de enige groep op het kamp. Super mooie ervaring in de woestijn.
Alle reacties Link kopieren
Hadden jullie ook een bruiloft Sunday82?
Degene die bij ons ¨getrouwd¨ zijn, die wonen nu samen, super leuk!
Alle reacties Link kopieren
Dat jullie niet buiten zijn gaan slapen. Dat is het mooiste wat er is in de woestijn!!
Alle reacties Link kopieren
En prima (single) groepsreis ervaringen met Djoser en Sawadee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven