Daguitstap naar het strand (Zeeland)

17-05-2020 13:18 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
We wouden volgend weekend een daaguitstap maken naar de Zeeuwse kust: als het zonnig en warm wordt gaan we gewoon zonnen op het strand. Hoe ziet het er daar uit met de Corona-maatregelen? Zijn er beperkingen? Zijn strandpaviljoenen open? Is iemand dit seizoen al naar het strand geweest (ook in andere provincies)?
Je weet dat Zeeland geen land is maar gewoon een provincie van Nederland en zich dus aan de Nederlandse regels moet houden?
Het Belgische deel kom je sowieso niet binnen.
son46 schreef:
17-05-2020 13:18
We wouden volgend weekend een daaguitstap maken naar de Zeeuwse kust: als het zonnig en warm wordt gaan we gewoon zonnen op het strand. Hoe ziet het er daar uit met de Corona-maatregelen?
Zanderig, druk met mooi weer.

Zijn er beperkingen? www.rivm.nl/corona

Zijn strandpaviljoenen open? Is het horeca?

Is iemand dit seizoen al naar het strand geweest (ook in andere provincies)? Nee

Alle reacties Link kopieren
In Zeeland ziet men er scherp op toe datregels nageleefd worden. Vorige week waren de starndpaviljoens nog niet open. Op de stranden was het stil, ondanks goede weer. Je kunt er goed privé gaan zitten als je met een kleine groep bent. Snackbars etc zijn wel open, daar kun je wat te eten halen.
De Zeeuwen zelf zijn erg blij met weer wat gasten. Het is wel heel bijzonder om in het rustige zeeland te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Alle horeca is tot 1 juni dicht, dus uiteraard ook alle strandpaviljoens

Ook alle toiletgebouwen zijn dicht, dit om mensen te ontmoedigen een dag naar het strand te komen...
Hetzelfde was ook het geval met parkeerterreinen bij de kust, maar eerlijk gezegd weet ik niet of die nog steeds zijn afgesloten
pearle wijzigde dit bericht op 17-05-2020 13:28
30.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
In Zeeuws Vlaanderen is er op het strand geen kat. De paviljoens zijn open voor take away.

Zelfs vandaag op een zonnige dag zitten er 2-3 gezinnen per strand (Cadzand-Nieuwvliet).

Ik verwacht dat het in Vlissingen drukker is.
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
17-05-2020 13:21
Denk dat ze goed op de hoogte is van alle richtlijnen, daarom was vraag aan personen die er wel al geweest zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
17-05-2020 13:19
Je weet dat Zeeland geen land is maar gewoon een provincie van Nederland en zich dus aan de Nederlandse regels moet houden?
Het Belgische deel kom je sowieso niet binnen.
Het Belgische deel van Zeeland? Waar ligt dat precies?
Lees de regels even goed na, volgens mi je geen benul.
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 17-05-2020 13:40
10.09% gewijzigd
damas schreef:
17-05-2020 13:27
Het Belgische deel van Zeeland? Waar ligt dat precies?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Zeeuws-Vlaanderen
Alle reacties Link kopieren
damas schreef:
17-05-2020 13:27
Het Belgische deel van Zeeland? Waar ligt dat precies?
:rofl:

Vermoed dat ze Zeeuws Vlaanderen bedoeld, en daar kun je ook gewoon komen via de Westerschuldetunnel
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
17-05-2020 13:19
Je weet dat Zeeland geen land is maar gewoon een provincie van Nederland en zich dus aan de Nederlandse regels moet houden?
Echt waar? :-o
son46 schreef:
17-05-2020 13:30
Echt waar? :-o
Ja. Jij schijnbaar niet.

Je weet toch wat de regels zijn in Nederland, dus waarom vragen wat ze in Zeeland zijn.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, het Belgische deel van Zeeland, dat is het beste!
Na Brussel linksaf!
Alle reacties Link kopieren
Grappig. Daar woon ik. En dat is gewoon Nederland.
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
17-05-2020 13:29
:rofl:

Vermoed dat ze Zeeuws Vlaanderen bedoeld, en daar kun je ook gewoon komen via de Westerschuldetunnel
Het is toch om te gieren :bonk: :sun:
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
17-05-2020 13:31
Ja. Jij schijnbaar niet.

Je weet toch wat de regels zijn in Nederland, dus waarom vragen wat ze in Zeeland zijn.
Ik vroeg om algemene informatie over strandrecreatie. Het is trouwens logisch dat dezelfde regels die in Zeeland gelden, ook van toepassing zijn in Friesland en andersom.
De kans is groot dat alles wordt afgesloten als het te druk wordt. Als je er lang voor moet rijden, zou ik er maar niet op gokken.
damas schreef:
17-05-2020 13:34
Grappig. Daar woon ik. En dat is gewoon Nederland.
Oh dan zit ik het HELEMAAL verkeerd te doen en gooi ik het door de wat met wat Belgisch stuk land in de hoek. Mea Culpa.
Alle reacties Link kopieren
Hoe doen jullie dat dan als je naar de wc moet? Sowieso met daguitstapjes. Ik kan nergens heen op iets langere afstand, omdat ik altijd moet plassen binnen twee uur.
Alle reacties Link kopieren
De strandpaviljoens en de toiletten zijn gesloten. Dus het is vooral eigen bewoners die even naar het strand gaan.
ik geef mn bek ook maar een douw
parbleumondieu schreef:
17-05-2020 13:43
Hoe doen jullie dat dan als je naar de wc moet? Sowieso met daguitstapjes. Ik kan nergens heen op iets langere afstand, omdat ik altijd moet plassen binnen twee uur.
Ik ook, ik blijf dus in de buurt van huis zolang de horeca nog dicht is.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn geen wouden in Zeeland.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
17-05-2020 13:42
De kans is groot dat alles wordt afgesloten als het te druk wordt. Als je er lang voor moet rijden, zou ik er maar niet op gokken.
Dit denk ik ook.
Jammer als je daar aankomt en moet omkeren.
Eurus schreef:
17-05-2020 13:49
Er zijn geen wouden in Zeeland.
:rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven