Met de auto naar Frankrijk

25-05-2020 11:14 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien ik liever niet met het vliegtuig ga, willen we dit jaar voor het eerst met de auto op vakantie. Ik zat zelf te denken aan Frankrijk. Ik ben een complete leek, dus ik weet niet waar ik moet beginnen met zoeken. We houden van zon, strand, shoppen, maar ook van cultuur en natuur.

Hebben jullie tips voor hotels (het liefst met een (Tesla)laadpaal), of in welke streken ik het beste kan kijken? Andere nuttige tips qua reis oid zijn ook welkom!
Alle reacties Link kopieren
dat de grens open moet gaan, lijkt me een eerste vereiste
Er is zoiets als corona en de Fransen gaan daar tot nu toe heel streng mee om. Ze hebben daar nog niet besloten de grenzen deze zomer voor toeristen open te stellen.

Maar als je toch met je Tesla naar Frankrijk wil rijden: Er is een prima oplaadnetwerk wat je Tesla ook zelf goed aangeeft.
Zon, zee, strand, cultuur, natuur en shoppen: Denk dan eens aan de Côte d'Azur bij Nice of Cannes in de buurt.
Alle reacties Link kopieren
En wil je alleen maar in hotels slapen of ook in een huisje? Toen wij nog wat meer op de bonnenfooi gingen, reden we vaak de eerste dag een uur of 4/5 naar een Logis de France hotel, dat zijn vaak wat kleinere hotels, soms in grotere plaatsen en soms in kleinere plaatsen. Let ook vooral op het weer; shoppen bij 40 graden vind ik meestal geen feest. Dan kun je wellicht beter iets noordelijker blijven dan de Côte d'Azur. Frans Baskenland vond ik zelf heel erg mooi, wel zuidelijk. Voordeel is dat je dan in Spanje kunt gaan shoppen, hetgeen vaak iets goedkoper is dan in Frankrijk.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
25-05-2020 11:54
En wil je alleen maar in hotels slapen of ook in een huisje? Toen wij nog wat meer op de bonnenfooi gingen, reden we vaak de eerste dag een uur of 4/5 naar een Logis de France hotel, dat zijn vaak wat kleinere hotels, soms in grotere plaatsen en soms in kleinere plaatsen. Let ook vooral op het weer; shoppen bij 40 graden vind ik meestal geen feest. Dan kun je wellicht beter iets noordelijker blijven dan de Côte d'Azur. Frans Baskenland vond ik zelf heel erg mooi, wel zuidelijk. Voordeel is dat je dan in Spanje kunt gaan shoppen, hetgeen vaak iets goedkoper is dan in Frankrijk.

Prachtig, Spaans Baskenland en o.a. San Sebastian ook erg leuk. Kan wel behoorlijk spoken daar.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Ik betwijfel of Frankrijk deze zomer wel leuk gaat worden.

Momenteel mag je zelfs niet op het strand zitten of liggen. Je MOET in beweging blijven.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
25-05-2020 12:36
Ik betwijfel of Frankrijk deze zomer wel leuk gaat worden.

Momenteel mag je zelfs niet op het strand zitten of liggen. Je MOET in beweging blijven.
Dit. En spontaan een wijntje of biertje op een terras nemen is er ook niet bij.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Het is nu ook vooral oriënteren naar leuke plekjes :) Mocht het dit jaar niets worden hou ik het in gedachte voor volgend jaar.
Belle73 schreef:
25-05-2020 11:54
En wil je alleen maar in hotels slapen of ook in een huisje? Toen wij nog wat meer op de bonnenfooi gingen, reden we vaak de eerste dag een uur of 4/5 naar een Logis de France hotel, dat zijn vaak wat kleinere hotels, soms in grotere plaatsen en soms in kleinere plaatsen. Let ook vooral op het weer; shoppen bij 40 graden vind ik meestal geen feest. Dan kun je wellicht beter iets noordelijker blijven dan de Côte d'Azur. Frans Baskenland vond ik zelf heel erg mooi, wel zuidelijk. Voordeel is dat je dan in Spanje kunt gaan shoppen, hetgeen vaak iets goedkoper is dan in Frankrijk.
Huisje of hotel maakt niet zo veel uit. Verschillende plaatsen bezoeken lijkt me ook leuk, groot voordeel van een auto bij je hebben!
Blankepit schreef:
25-05-2020 11:29
Er is zoiets als corona en de Fransen gaan daar tot nu toe heel streng mee om. Ze hebben daar nog niet besloten de grenzen deze zomer voor toeristen open te stellen.

Maar als je toch met je Tesla naar Frankrijk wil rijden: Er is een prima oplaadnetwerk wat je Tesla ook zelf goed aangeeft.
Zon, zee, strand, cultuur, natuur en shoppen: Denk dan eens aan de Côte d'Azur bij Nice of Cannes in de buurt.
De privé laders bij hotels staan helaas niet aangegeven bij Tesla, vandaar de vraag. Deze zijn uiteraard vast wel op het internet te vinden.
Côte d'Azur ga ik bekijken, bedankt!
Snoesje666 schreef:
25-05-2020 12:36
Ik betwijfel of Frankrijk deze zomer wel leuk gaat worden.

Momenteel mag je zelfs niet op het strand zitten of liggen. Je MOET in beweging blijven.
Terwijl je op het strand een minimale kans hebt om het virus over te dragen. Nou ja, we gaan het zien. De grenzen van Italië en Spanje zijn voor Europese toeristen vanaf juni/juli weer open dus ik denk dat Frankrijk niet gaat achterblijven.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
25-05-2020 12:36
Ik betwijfel of Frankrijk deze zomer wel leuk gaat worden.

net zo leuk als Nederland, maar beter weer en fijnere wijn
:)
lilalinda schreef:
25-05-2020 14:56
net zo leuk als Nederland, maar beter weer en fijnere wijn
:)
Beter eten, mooiere omgeving..
Alle reacties Link kopieren
Als je nog nooit in Frankrijk bent geweest is het allemaal leuk. De Cote d’Azur vond ik dan nog het minste. Hoe dichter je naar de kust komt, des te saaier het landschap en hoger de prijzen. De Provence vond ik heel mooi, en Limousin, dat scheelt ook nog in reisafstand. Ik hoop deze zomer ook te kunnen. Wij hebben geboekt in de regio Parijs, dus ik hoop dat het lukt. Ik ga alleen als het mag, en er ook nog iets te beleven is qua horeca en musea e.d.
Alle reacties Link kopieren
Vanaf 15 juni mogen een aantal kleine musea hopelijk open, wat betreft de eerste adjunct-burgemeester van Parijs. De grote(re) zoals het Louvre moeten nog even wachten. Ik probeer nog een link te vinden waar uitgebreidere informatie op staat. Kan even duren, zit nu op het werk.

https://actu.fr/ile-de-france/paris_750 ... 28538.html

A Paris, les amateurs d’art vont devoir encore un peu patienter. Selon Emmanuel Grégoire, premier adjoint à la mairie de Paris, les musées de petite taille devraient rouvrir le 15 juin. Cela comprend, une partie des espaces du Petit Palais, Musée d’Art Moderne, Maison de Balzac, le musée de la Vie Romantique, et le musée Cognacq-Jay.

Une date qui reste toutefois soumise à condition. « Le calendrier de reprise d’activité du secteur culturel parisien est dépendant de l’évolution de la pandémie et des mesures décidées nationalement. » prévient Emmanuel Grégoire sur Twitter.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
KamilleT schreef:
25-05-2020 15:36
Als je nog nooit in Frankrijk bent geweest is het allemaal leuk. De Cote d’Azur vond ik dan nog het minste. Hoe dichter je naar de kust komt, des te saaier het landschap en hoger de prijzen. De Provence vond ik heel mooi, en Limousin, dat scheelt ook nog in reisafstand. Ik hoop deze zomer ook te kunnen. Wij hebben geboekt in de regio Parijs, dus ik hoop dat het lukt. Ik ga alleen als het mag, en er ook nog iets te beleven is qua horeca en musea e.d.
Ook de Côte is mooi en leuk hoor. Misschien dit jaar wel leuker dan ooit want rustig!
Prachtige dorpjes vlak achter de kust, mooie musea in Marseille en Nice, echt er is zoveel moois.
Maar ik wordt lyrisch van héél Frankrijk ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Aix en Provence ook erg mooi, niet aan de Côte d'Azur overigens, maar wel in Zuid Frankrijk. Maar ik houd dan ook wel van Frankrijk omdat je er alles hebt: bergen, zee, zon, lekker eten etc.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
25-05-2020 13:28
Dit. En spontaan een wijntje of biertje op een terras nemen is er ook niet bij.
Er wordt overmorgen beslist of de restaurants en kroegen op 2 juni weer opengaan en vooralsnog gaan de grenzen met Zwitserland en Duitsland (en waarschijnlijk België) op 15 juni open. 🤞🏻
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
25-05-2020 15:36
Als je nog nooit in Frankrijk bent geweest is het allemaal leuk. De Cote d’Azur vond ik dan nog het minste. Hoe dichter je naar de kust komt, des te saaier het landschap en hoger de prijzen. De Provence vond ik heel mooi, en Limousin, dat scheelt ook nog in reisafstand. Ik hoop deze zomer ook te kunnen. Wij hebben geboekt in de regio Parijs, dus ik hoop dat het lukt. Ik ga alleen als het mag, en er ook nog iets te beleven is qua horeca en musea e.d.
Dat is je eigen mening hoor, ik ga al 30 jaar met regelmaat naar de Azurenkust en krijg er maar niet genoeg van. Vind het zijn prijs meer dan waard, de mooie dorpjes, de natuur, de sfeer, het eten, de charmante hotels met voortreffelijke service... ik riskeer het me dit jaar nog niet maar als het volgend jaar kan ga ik met plezier terug. Hangt natuurlijk allemaal af van wat je verlangt van een vakantie.
Maar zoals je zegt zijn er veel mooie plaatsen, ideaal vind ik om de tocht naar de kust in meerdere dagen te doen met tussenstops van een paar dagen in een van de mooie steden onderweg of een pittoresk plaatsje in de Provence.
Alle reacties Link kopieren
Attraverso schreef:
25-05-2020 22:20
Dat is je eigen mening hoor, ik ga al 30 jaar met regelmaat naar de Azurenkust en krijg er maar niet genoeg van. Vind het zijn prijs meer dan waard, de mooie dorpjes, de natuur, de sfeer, het eten, de charmante hotels met voortreffelijke service... ik riskeer het me dit jaar nog niet maar als het volgend jaar kan ga ik met plezier terug. Hangt natuurlijk allemaal af van wat je verlangt van een vakantie.
Maar zoals je zegt zijn er veel mooie plaatsen, ideaal vind ik om de tocht naar de kust in meerdere dagen te doen met tussenstops van een paar dagen in een van de mooie steden onderweg of een pittoresk plaatsje in de Provence.
Ja, dat is mijn mening. Ik vind zo’n strandplaats hartstikke leuk, boten kijken en zo, maar wat landelijker vind ik mooier.
Alle reacties Link kopieren
Ooit zijn we aan de zuid-west kust geweest. Prachtige uitgestrekte stranden, geen massatoerisme. Maar voor de rest vond ik er weinig aan.

Als je dan toch met de auto gaat, kun je ook rondtrekken. Paar daagjes hier, paar daagjes daar en nog even een paar daagjes ontspannen aan een prachtig strand.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
De Cevennes, mooi gebied. De steden Nîmes en Montpellier in de omgeving zijn ook zeker een bezoek waard.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
25-05-2020 12:36
Ik betwijfel of Frankrijk deze zomer wel leuk gaat worden.

Momenteel mag je zelfs niet op het strand zitten of liggen. Je MOET in beweging blijven.
La grande motte.

Reserveringen vor een stukje strand en een hoop regels

https://www.midilibre.fr/2020/05/21/a-l ... 897302.php
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
25-05-2020 15:36
Als je nog nooit in Frankrijk bent geweest is het allemaal leuk. De Cote d’Azur vond ik dan nog het minste. Hoe dichter je naar de kust komt, des te saaier het landschap en hoger de prijzen. De Provence vond ik heel mooi, en Limousin, dat scheelt ook nog in reisafstand. Ik hoop deze zomer ook te kunnen. Wij hebben geboekt in de regio Parijs, dus ik hoop dat het lukt. Ik ga alleen als het mag, en er ook nog iets te beleven is qua horeca en musea e.d.
Er wordt steeds meer geopend.

Genoeg bossen/meren en mooie dorpjes.
Aantal kastelen /kasteeltuinen worden geopend.
Fontainebleau /vaux le vicomte/chantilly /breteuil.

Versailles is nog onbekend
Alle reacties Link kopieren
disney1 schreef:
26-05-2020 23:14
La grande motte.

Reserveringen vor een stukje strand en een hoop regels

https://www.midilibre.fr/2020/05/21/a-l ... 897302.php

Ik ga dus mooi naar Bad Hintergarten. Dat ziet er toch niet uit?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesje666 schreef:
27-05-2020 09:34
Dat ziet er toch niet uit?

Die nagellak op meneers grote teen bedoel je? :proud:
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
27-05-2020 09:59
Die nagellak op meneers grote teen bedoel je? :proud:
Schaduw of schimmel, maar volgens mij geen nagellak. :rofl:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven