Camperreis Canada/NW Amerika

06-06-2020 19:23 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als alles hopelijk volgend jaar weer een beetje normaal is willen we graag een camperreis maken door West Canada en NW USA. Afgelopen zomer met de camper het standaard rondje Zuid West USA gedaan en dat is zo goed bevallen dat we nu alweer plannen aan het maken zijn.
Nu hebben we een route uitgestippeld vanaf Salt Lake City met terugvlucht vanaf Seattle. Ik ben benieuwd naar ervaringen en tips.
Seattle als eindpunt is een bewuste keuze vanwege 2 van mijn mannen thuis die heel graag naar de Boeingfabriek willen en het museum of flight.
Idee is:
Dag 1: vlucht naar Salt Lake City
Dag 2: camper ophalen, boodschappen doen en de eerste kilometers rijden tot Park City
Dag 3: Park City-Grand Teton
Dag 4: Grand Teton - Yellowstone (einde van de dag naar Yellowstone)
Dag 5: Yellowstone
Dag 6: Yellowstone
Dag 7: Yellowstone
Dag 8: Yellowstone -Helena (ochtend nog in Yellowstone doorbrengen)
Dag 9: Helena -Glacier NP
Dag 10: Glacier NP
Dag 11: Glacier NP
Dag 12: Glacier NP- Waterton NP
Dag 13: Waterton -Banff
Dag 14: Banff
Dag 15: Banff- Icefield Parkway
Dag 16: Icefield Parkway-Jasper
Dag 17: Jasper
Dag 18: Jasper
Dag 19: Jasper - Clearwater
Dag 20: Clearwater-Seattle
Dag 21: camper inleveren en Boeiing fabriek en Museum of Flight
Dag 22: terugvlucht

Ik hoor graag jullie tips, ervaringen, tips voor handige en mooie campgrounds (liefst in de natuur/in de parken) We reizen in juli/augustus met 2 jonge pubers.
Ik zou Cody meepikken als je Yellowstone verlaat.
Verder moet ik zeggen dat ik Glacier (Going to the Sun) tegen vond vallen. En lijkt me ook niet erg comfortabel rijden trouwens met 'n RV.
Zelf heb ik Yellowstone/Tetons, Jasper en Banff gecombineerd met Whistler, Vancouver en Vancouver Island. Dat was minder druk dan de eerstegenoemde trekpleisters.
Alle reacties Link kopieren
Dank je; stel ik laat Glacier er uit, hoe zou dan volgens jou de route lopen van Yellowstone naar Jasper/Banff?
In Glacier zouden we met de shuttle gaan inderdaad; dus camper op de campground en vooral ook het oostelijk deel van het park bezoek (Many Glacier); dat schijnt echt heel mooi te zijn als ik alle verhalen moet geloven.
Cody heb ik er voor nu uitgelaten omdat ik denk dat het schema al aardig vol zit....
Alle reacties Link kopieren
Mooi trip!
Zelf zou ik 1 dag korten naar Glacier gaan en wel Cody meepakken.
Dat is echt een leuk stadje!
Alle reacties Link kopieren
Als je er in de eerste helft van juli bent zou ik de Calgary stampede proberen te bezoeken. Zo mooi om een keer mee te maken. Yellowstone is erg mooi, maar om daar 3,5 dag door te brengen lijkt me lang.
lopervanhiernaardaar wijzigde dit bericht op 06-06-2020 20:21
Reden: Aanvulling
23.55% gewijzigd
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
We zijn er pas eind juli; volgend jaar valt de schoolvakantie laat voor onze regio.
Volgens het AllesAmerika forum is 4 nachten Yellowstone het minimum, vandaar. Is de route verder goed te doen zo? Clearwater -Seattle is een lang stuk (590 km), maar om tijd te winnen toch op 1 dag, moet kunnen denk ik.
Verder ben ik benieuwd of al die bergen en meren op een gegeven moment niet teveel van het goede zijn.
Vorig jaar dus rondje Zuid West USA gedaan en dat was zo afwisselend, dat vonden we echt geweldig.
En verder ben ik benieuwd naar ervaringen met een camper in met name Canada; zijn er veel haarspeldbochten met steile afgronden op deze route? Daar ben ik namelijk niet zo van ;-)
Alle reacties Link kopieren
En ik heb nu 2 nachten Banff, 3 nachten Jasper. Beter andersom? Of prima zo?
Alle reacties Link kopieren
Two jack campground
Johnston canyon campground
Whistler campground bij Jasper
Dutch Lake bij Clearwater (niet in np park maar wel heel leuk. Zwemmeer en vlakbij wells grey

Ik heb een deel van de route gedaan mijn Polarsteps is via pb op te vragen.
Eva1977 schreef:
06-06-2020 19:52
Dank je; stel ik laat Glacier er uit, hoe zou dan volgens jou de route lopen van Yellowstone naar Jasper/Banff?
In Glacier zouden we met de shuttle gaan inderdaad; dus camper op de campground en vooral ook het oostelijk deel van het park bezoek (Many Glacier); dat schijnt echt heel mooi te zijn als ik alle verhalen moet geloven.
Cody heb ik er voor nu uitgelaten omdat ik denk dat het schema al aardig vol zit....
Ik heb met 'n SUV gereden en had 31 dagen, maar mijn route was globaal dit:
Vancouver
Vancouver Island - Telegraph Cove
Vancouver Island - Nanaimo
Vancouver Island - Victoria
Whistler
100 Mile House (ranch)
Jasper
Banff
via Glacier
Wolf Creek, Montana (ranch)
West Yellowstone
Yellowstone, Old Faithful
Grand Teton
Yellowstone, Canyon Lodge
Cody
Calgary
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben Salt Lake City meegepikt tijdens onze reis van Chicago naar San Francisco vorig jaar...

Salt Lake City zelf vond ik geen hoogtepunt (wat saai, het hele mormonen verhaal ook niet zo interessant) . Denk dat Denver dan mooier is?

Yellowstone was fantastisch... Kun je je zeker wel 3 dagen vermaken! Cody was ook leuk!
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
janena schreef:
10-06-2020 21:24
Wij hebben Salt Lake City meegepikt tijdens onze reis van Chicago naar San Francisco vorig jaar...

Salt Lake City zelf vond ik geen hoogtepunt (wat saai, het hele mormonen verhaal ook niet zo interessant) . Denk dat Denver dan mooier is?

Yellowstone was fantastisch... Kun je je zeker wel 3 dagen vermaken! Cody was ook leuk!
Salt Lake City is puur voor de terugvlucht; wij zijn niet zo van de steden, gaan dit keer echt alleen voor de natuur (en voor de boeiingfabriek/museum of flight in Seattle)
Ja, Yellowstone lijkt ons geweldig!
Alle reacties Link kopieren
Het deel in Canada is allemaal wel wat gehaast en van Clearwater naar Seattle is echt een te lange reisdag met een RV, wij hadden met de auto na Clearwater nog stops bij Pemberton (Joffre lakes), Whistler, Squamish en zijn toen door gereden naar Seattle wat ook een hele forse rijdag was zeker Ivm lang oponthoud aan de grensovergang.

Rondom Banff zijn de bekende meren (emerald, louise) meestal erg druk en daardoor zal het je veel tijd kosten om parkeerplek te vinden. Daar in de regio is ook Yoho en Kootenay en ik denk dat meer tijd in regio Banff ipv in Jasper zeker de moeite waard is.

Afgelopen zomer hebben wij een rondrit met auto door Canada gemaakt en in Jasper was de helft van de bomen bruin door een kever. Buiten dat het lelijk is verhoogd het ook de kans op forse bosbranden.

Glacier zou ik, als wandel liefhebber, er trouwens juist niet uit laten. Hangt echt af van wat je wilt doen ter plekke. Als je graag ook wandelingen maakt dat zou ik nog eens goed kijken of je niet een kortere route wilt doen of langer weg kunt gaan.

Ik heb een polarsteps met foto’s van onze route als je die zou willen zien moet je maar even een pb sturen. Dat is een rondreis vanaf Seattle, incl Boeiing fabriek, door Canada.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee :-)
Alle reacties Link kopieren
Eens met Adelaar.

Ik ben (nog) niet in dat deel van de VS geweest, maar twee jaar terug wel in West-Canada. Banff en Jasper zijn zeker de moeite waard, maar ook ontzettend druk en toeristisch, zeker in juli. Ik vind bijna een week in alleen die twee parken doorbrengen en verder niets van Canada zien daarom wel vrij weinig. En die reisdag van Clearwater naar Seattle lijkt me ook behoorlijk pittig met een camper.

Zoals al genoemd: in Yoho en Kootenay is ook genoeg moois te zien en die parken zijn iets minder druk. Wells Gray vond ik ook de moeite waard en als het ergens nog lukt om de highway van Whistler naar Vancouver te rijden, dan is dat zeker een aanrader. Vond die weg met de zee aan de ene kant en de bergen aan de andere kant één van de mooiste dingen van Canada.

Lastig hoor, keuzes maken met zoveel moois om te zien :).
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties! We gaan er nog eens naar kijken; misschien moeten we ofwel Canada doen ofwel NW USA.
Dus een rondje Vancouver-Vancouver in 23 dagen zonder Glacier en Yellowstone maar met wel dus alle tijd voor de parken in West Canada.

Of Canada dit keer niet doen en juist een rondje NW USA doen (Seattle-Seattle of Seattle-Salt Lake-City) met Yellowstone en Glacier wel er bij.
Je kunt ook geen rondje rijden. Vliegen op Vancouver, evt Seattle, Vancouver Island, Whistler, Jasper, Banff en via Calgary naar huis.
Wij gaan een rondje Denver Denver doen volgend jaar. Centrale punt wordt Yellowstone en daar bouwen we alles om heen. Zoveel moois te zien. Badlands, black hills, custer State park, grand teton, rockies
We gaan bijna vier weken maar met alles wat ik wil zien kom ik alweer nachten te kort
Ga je ook ranches en rodeos bezoeken?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
14-06-2020 10:04
Je kunt ook geen rondje rijden. Vliegen op Vancouver, evt Seattle, Vancouver Island, Whistler, Jasper, Banff en via Calgary naar huis.
Klopt, is ook een optie. Zoveel opties :-) Is wel vaak duurder in verband met one way fee van de camper (zo'n 400 euro) en tickets vind ik ook altijd goedkoper als ik op een retourtje zoek. Maar ik houd het zeker als mogelijkheid open.
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
14-06-2020 10:09
Wij gaan een rondje Denver Denver doen volgend jaar. Centrale punt wordt Yellowstone en daar bouwen we alles om heen. Zoveel moois te zien. Badlands, black hills, custer State park, grand teton, rockies
We gaan bijna vier weken maar met alles wat ik wil zien kom ik alweer nachten te kort
Dat is ook zeker een optie, maar een paar gezinsleden willen heel graag naar Seatlle vanwege Boeiing fabriek en museum of flight, dus die stad wil ik toch op een of andere manier aandoen. En dat kan met West Canada natuurlijk prima, maar ook met Yellowstone.
Maar rondje Denver biedt weer de mogelijkheid Moab aan te doen met Arches/Canyonlands en Dead Horse Statepark. Die hebben we afgelopen zomer met rondje Zuid West USA niet meegepikt om de rust er een beetje in te houden.

Pfff, moet eigenlijk gewoon elk jaar kunnen gaan ;-)
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
14-06-2020 10:17
Ga je ook ranches en rodeos bezoeken?
nee, zit niet in de planning. Geen paardenliefhebbers hier.
Eva1977 schreef:
14-06-2020 10:21
Dat is ook zeker een optie, maar een paar gezinsleden willen heel graag naar Seatlle vanwege Boeiing fabriek en museum of flight, dus die stad wil ik toch op een of andere manier aandoen. En dat kan met West Canada natuurlijk prima, maar ook met Yellowstone.
Maar rondje Denver biedt weer de mogelijkheid Moab aan te doen met Arches/Canyonlands en Dead Horse Statepark. Die hebben we afgelopen zomer met rondje Zuid West USA niet meegepikt om de rust er een beetje in te houden.

Pfff, moet eigenlijk gewoon elk jaar kunnen gaan ;-)
Moab en arches hebben we twee jaar geleden gedaan. Ik vond het mooi maar met name heel erg druk.
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
14-06-2020 10:53
Moab en arches hebben we twee jaar geleden gedaan. Ik vond het mooi maar met name heel erg druk.
Ja dat lees ik inderdaad ook; echt lastig al die keuzes en overwegingen.
Vond het vorig jaar makkelijker, met gewoon het klassieke Zuid West rondje (LA-highway 1- SF- Yosemite- Las Vegas-Zion-Bryce-Page-Monument Valley-Grand Canyon-Route 66-LA)
Eva1977 schreef:
14-06-2020 11:09
Ja dat lees ik inderdaad ook; echt lastig al die keuzes en overwegingen.
Vond het vorig jaar makkelijker, met gewoon het klassieke Zuid West rondje (LA-highway 1- SF- Yosemite- Las Vegas-Zion-Bryce-Page-Monument Valley-Grand Canyon-Route 66-LA)
We hebben lang getwijfeld over Seattle-La of Seattle Denver of Denver-Denver
En alles is mooi. Overal zou ik me amuseren
Het klassieke rondje hebben we in 2017 gedaan.
Eva1977 schreef:
14-06-2020 10:21
nee, zit niet in de planning. Geen paardenliefhebbers hier.
Ook als je geen paardenmens bent is het een leuke ervaring door alles er omheen. Het western leven. Je ziet in Montana/Wyoming veel locals in hun boots en met cowboyhoeden op lopen. Het hele sfeertje is tof!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven