Vakantie op een camping deze zomer

02-07-2020 09:31 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waar wij normaal van de hotels zijn en de laatste drie jaar voornamelijk all inclusive of weekendjes in eigen land naar centerparcs.
Kwam mijn vriend nu met het idee om deze zomer naar een camping te gaan.
Hij heeft goede ervaringen in Italië , ik ging vroeger juist naar Frankrijk waar ik hele leuke vakanties gehad heb.

Nu zitten we al rond te kijken maar zien we ook bijvoorbeeld Kroatië voorbij komen.
Dit word voor ons de eerste keer met ons gezin naar een camping dus hopelijk zijn er hier mensen met tips voor leuke campings, ideeën, dingen waar we op moeten letten en aanraders :)



We willen geen kleine camping, het mag best ruim opgezet zijn.
Een groot buitenzwembad met glijbanen waar ons zoontje 1,20 vanaf mag.
In een huisje/stacaravan/chalet/bungalow

Met entertainment zowel overdag voor de kinderen als in de avond ( hoeft niet elke avond ).

We gaan met de auto, de afstand maakt niet uit.
Leuke attracties of activiteiten in de omgeving is ook fijn maar geen hele harde vereiste aangezien we een auto hebben dus opzich ook een eind kunnen rijden.

En verder waar moet ik aan denken qua regels.
Ik zag bijvoorbeeld in Frankrijk dat daar strakke zwembroeken vaak verplicht zijn, en in Italië badmutsen ?

Dingen die ik mee moet nemen wat normaal niet nodig is als je all inclusieve gaat vliegen.
Nog fijne sites om te boeken ?

Enz enz.

Dus laat de tips maar binnenkomen! ;-D
Alle reacties Link kopieren
Bivillage in fazana Kroatië. Grote camping. Veel te doen. Qua verhuur prijzig
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
02-07-2020 09:42
Bivillage in fazana Kroatië. Grote camping. Veel te doen. Qua verhuur prijzig
Bedankt voor de tip ik ga eens even kijken!
Alle reacties Link kopieren
Camping Isolino aan het lago Maggiore in Noord-Italie lijkt me echt wat voor jullie. Grote camping, veel entertainment, veel verhuuraccomodaties.
Dingen die je niet moet vergeten als je all inclusive gewend bent en naar de camping gaat: strandlakens, een fohn, fiets voor je kind om over de camping te verplaatsen, en verder zou ik het niet weten.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Wij gingen altijd in een stacaravan. Zochten de camping uit en vervolgens kijken welke aanbieders er een stacaravan verhuurden. Bedenk wel dat nu door corona het er wellicht anders aan toe gaat dan voorheen en een eventule ervaring dus anders kan zijn (minder leuk, ivm restricties).
Wij vonden in Slovenie "Therme Catez" erg leuk, veel water plezier. Onze kinderen hadden niet zoveel met animatie, dus weet eerlijk gezegd niet hoe die daar is. (volgens mij vooral tot een jaar of 8).

In frankrijk vonden we Les alicourts echt super! veel animatie voor alle leeftijden. Zwembad niet heel groot, maar wel leuk. Zwemmeer ook erg leuk. Wij hadden daar wel geluk met de plek waar we stonden.
Alle reacties Link kopieren
De anwb-site is trouwens heel fijn om campings te zoeken. Je filtert een gebied, je geeft aan wat er moet zijn en er komt een hele lijst uitrollen met campings die aan je wensen voldoen.

Ik boek campings altijd via de website van de camping zelf.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Onze buren zouden deze zomer naar een camping in Frankrijk maar ivm Corona mochten ze maar 45 min per dag zwemmen. Mss iets om rekening mee te houden als je kiest voor een grote animatie camping.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
02-07-2020 09:42
Bivillage in fazana Kroatië. Grote camping. Veel te doen. Qua verhuur prijzig
Ik heb even gekeken maar de prijzen vallen me nog best mee. 900,- voor een week in een leuk huisje :)

Heb je zelf ervaring met deze camping ?
Wat is er zoal te doen voor de kinderen en eventueel in de avond ?
En de omgeving , zijn er leuke dingen op loopafstand bijvoorbeeld ?

Het park en het zwembad zien er echt leuk uit zo op het eerste gezicht..
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
02-07-2020 09:48
Camping Isolino aan het lago Maggiore in Noord-Italie lijkt me echt wat voor jullie. Grote camping, veel entertainment, veel verhuuraccomodaties.
Dingen die je niet moet vergeten als je all inclusive gewend bent en naar de camping gaat: strandlakens, een fohn, fiets voor je kind om over de camping te verplaatsen, en verder zou ik het niet weten.
Goede tip dat van de fiets , daar zou ik zelf echt niet aan gedacht hebben eerlijk gezegd :-$
De camping die je noemt ga ik even bekijken!
Alle reacties Link kopieren
Frankrijk:
- Domaine les Ormes
- Les Alicourts
- Les Peneyrals
- Val du Loire
- Sequoia Parc
- Le Pin Parasol
- Le Zagarella
- La Cote de Nacre
- la Cote d’Argent

En diverse campings van Capfun kun je ook nog naar kijken. Die hebben ook mooie zwemparadijzen.

In Italië:
- Isolino
- La Quercia
- Piani Di Clodia
- Marina Di Venezia
- Bella Italia
- Altomincio Family Park
- Lido
- Pra Delle Torri
- Union Lido
- Verde Azurro


Je kunt ook kijken naar campings met een zwembad én een recreatiemeer. Dan kun je daar altijd nog zwemmen als er restricties of tijdsloten zijn bij het zwembad.

Extra meenemen:
Beddengoed (kun je vaak ook huren)
Een fijne pan om in te bakken want dat is meestal niet veel in die stacaravans
BBQ
Handdoeken, theedoeken, badlakens
Parasol
Föhn
Evt. zelf fijne verstelbare stoelen meenemen als je niet 2 wk in kuipstoeltjes wil zitten.


Kijk es bij Roan en Eurocamp, zij hebben ook luxere stacaravans te huur.
Alle reacties Link kopieren
Als afstand je niet uitmaakt is Zaton Holiday Resort in Kroatie misschien wat.
Super groot resort met heel mooi zwemcomplex en in het seizoen volgens mij ook veel animatie.
Alle reacties Link kopieren
rascalles schreef:
02-07-2020 10:06
Onze buren zouden deze zomer naar een camping in Frankrijk maar ivm Corona mochten ze maar 45 min per dag zwemmen. Mss iets om rekening mee te houden als je kiest voor een grote animatie camping.
Dit. Je zult toch rekening moeten houden met Cornona dit jaar. Hopelijk is alles volgens jaar weer ‘normaal’, maar ben bang dat alles dit jaar niet te vergelijken is met hoe het eerder was.
Alle reacties Link kopieren
rascalles schreef:
02-07-2020 10:06
Onze buren zouden deze zomer naar een camping in Frankrijk maar ivm Corona mochten ze maar 45 min per dag zwemmen. Mss iets om rekening mee te houden als je kiest voor een grote animatie camping.
Het zwembad op onze camping is gesloten, en we kunnen enkel in de zee zwemmen. Stiekem ben ik daar best blij mee, dan hebben we ook niet het gezeur van de kinderen dat ze vandaag wel eens een keer in het zwembad willen zwemmen. We hebben een rivier met zand en stenen en de hele bliksemse boel. Beetje kijken naar surfers en bootjes, veel leuker dan bij zo'n blauwe bak zitten. :jump:
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben nog niets geboekt in het buitenland, maar neigen nu toch ook wel een weekje te gaan. Wij zijn echt strand mensen, dus camping moet eigen strandopgang hebben. Onze kinderen houden ook echt van het strand, dus als het zwembad dicht is, is dat geen probleem. Maar een zwembad vinden ze ook echt wel leuk.

Ik wil een weekje mooi weer en strand. Niet teveel eisen dit jaar, niet teveel de hort op, gewoon lekker de bbq aan. Heb niet zo'n zin om iedere avond met een mondkapje aan in een restaurant te zitten. Maar een week lang iedere dag de zee in, daar kan ik wel heel gelukkig van worden.

Dus TO ik zoek ook mee.

Wij zoeken niet per se campings met animatie, zijn wij niet van, kinderen ook niet. Die vinden een voetbalveld wel leuk, maar de vraag is of dat überhaupt open is dit jaar, ivm covid.
DTEEZ!
Park albatros, heeft ook geen gedoe met tijdsloten.
Wij gaan vaak naar campings in Spanje. Ik weet niet of je dat nu wel ligt of niet maar hier komen de tips:

El Delfín Verde, Costa Brava.
Is een mega grote camping met een stuk of tien zwembaden. Tussen de huisjes in zijn er ploeterbadjes zodat je de kinderen vanaf je terras in het oog kan houden. Het allergrootste zwembad in het centrum van de camping is geweldig met glijbanen, prachtige decoratie etc. Animatie is top en er zijn ook Nederlandstalige animatoren. Avondanimatie is spectaculair, mooie shows zowel van het animatieteam zelf als professioneel. Veel eetgelegenheden en afhaalrestaurants. Erg schoon ook. Met directe toegang tot het strand.

Playa Montroig, Costa Dorada, Tarragona.
Grote camping met alles erop en eraan. Directe toegang tot het strand en mooie gezellige bars en restaurants. Veel animatie voor alle leeftijden. S avonds worden er shows gedaan maar als je daar niet heen wil kan je ook gaan kijken naar een (kinder)film in de bioscoop op de camping of gaan genieten van live muziek aan de strandbad. Mooi en modern sanitair, leuke zwembaden.

Sanguli, Salou, Costa Dorada.
7 zwembaden, aan de rand van Salou, boulevard op wandelafstand. Mooi verzorgde camping, erg leuke zwembaden, veel glijbanen. Je kan elke dag naar een ander zwembad gaan en de kids zullen zich niet vervelen. Ligt ook vrij dicht aan het station dus je kan makkelijk uitstapjes maken in de omgeving. Geen geluid van treinen gelukkig. Goede animatie alhoewel ik de plaats waar ze het doen minder leuk vond dan de vorige twee campings. Wordt hier gedaan in zo een arena met banken en je moet zelf je drinken gaan halen.
Alle reacties Link kopieren
Als wij naar Frankrijk gaan boeken wij altijd een camping van Yelloh! Village. Favoriet bij ons zijn
- Domaine de Colombiers ( Frejus, cote d'azur)
-Serignan Plage (Serignan, Languedoc)

Maar Aloha, Les Tournels en La Brazilia zijn erg mooi.

In Kroatië vinden wij de campings van Adriatic erg goed.
Wij houden van schone, nette campings, met mooie zwembaden en het liefst direct aan het strand. Het grote voordeel van Yelloh! Village vinden wij, dat als je direct bij de camping zelf boekt, je vaak een stacaravan hebt die veel privacy heeft, ze staan niet in zo'n straatje waardoor je op het bord van de buurman kunt kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven