chalet/bungalow op een 'rustig' vakantiepark (in NL)

02-07-2020 22:45 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
In augustus willen mijn man en ik een weekje samen weg, en we willen in Nederland blijven.

Behalve dat er waarschijnlijk al veel volgeboekt zou zijn, verwachtte ik dat er vanwege onze beperkte wensen makkelijk iets te vinden zou zijn.
Maar dat valt behoorlijk tegen..

Veel van de huuraccommodaties staan op luxe parken, incl animatie, indoor activiteiten, en zwembad. En dat zoeken we dus niet!
Maar gewoon een schoon huisje op bijvoorbeeld de Veluwe, of Utrechtse Heuvelrug of ander gebied om wat te wandelen met de hond (die gaat dus ook mee!) of een stukje fietsen..spannender dan dat hoeft het niet te zijn.

Wie heeft suggesties, of weet een site waar ik zoiets zou kunnen vinden?
Zoek eens op campings met huisjes.
www.natuurhuisjes.nl heeft heel veel aanbod van rustige huisjes.
Alle reacties Link kopieren
Oom en tante hebben een huisje in Holten op een park in de bossen. Zijn prive huisjes die volgens mij ook verhuurd worden. Zoiets is erg rustig en afgelegen. Kijk via air bnb.
Waarom wil je op een park? Kijk gewoon eens op AirBnB, genoeg huisjes die rustig liggen in prachtig gebied.

https://www.airbnb.nl/rooms/19897818?ad ... g&guests=1

https://www.airbnb.nl/rooms/16327881?ad ... 5&guests=1

https://www.airbnb.nl/rooms/16380281?ad ... C&guests=1
Alle reacties Link kopieren
Heerlijke huisjes.nl vriendin van mij heeft daar al een paar leuke dingen geboekt.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op Homeaway.nl daar kun je op regio zoeken en staan ook huizen/appartementen op buiten de parken.
Alle reacties Link kopieren
www.vakantieineentinyhouse.nl midden op de Veluwe. Staat op mijn bucketlist.
Alle reacties Link kopieren
Landgoed Loo in Oldebroek, dat is op de Veluwe.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Wij komen regelmatig op Buitenplaats Gerner in Dalfsen, precies wat jullie zoeken! Je wandelt zo vanuit je huisje het bos in, en de omgeving is ontzettend mooi om te fietsen.
Ga je eind augustus?
Alle reacties Link kopieren
Molecaten park De Leemkule in Hattem
Alle reacties Link kopieren
louti schreef:
02-07-2020 23:06
Landgoed Loo in Oldebroek, dat is op de Veluwe.
Dat is toch niet rustig? Zeker niet in het hoogseizoen als TO wilt gaan. Daar gaan wij juist graag met onze peuters heen voor de drukte, animatie en binnenspeeltuin, precies wat TO allemaal niet wil...
Alle reacties Link kopieren
Www.onthaastenindeachterhoek.nl

Deze kan ik je ook aanraden, prachtige huisjes op een klein park.
Wij zaten in het 'Roodborstje', je loopt zo het bos in.
DTEEZ!
In 2017 zijn wij geweest in park Drentse Wold in Hoogversmilde, via Hoogenboom. Het was er heerlijk rustig.
Geen winkel, geen zwemparadijs, geen auto's in het park, geen restaurant. Groen alom, ruime kavels. De hond heeft er ook genoten.
Wij dachten dat wij de enige gasten waren, maar de beheerder vertelde dat het park vol was! Dat zegt wel iets over de stilte...

Hij vertelde ook dat niet iedereen hiervan kon genieten. Recent waren er nog mensen na een paar nachten opgestapt, omdat ze het te stil vonden.....!
anoniem_28780 wijzigde dit bericht op 03-07-2020 08:14
0.19% gewijzigd
Je ziet steeds meer van dat soort kleinschalige accomodaties gewoon op Booking.com. Ik heb er laatst een super leuk chaletje gevonden op de rand van de veluwe. Heerlijk rustig.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens bij Puur Lage Vuursche
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
De Dikkenberg in Bennekom. Eveneens veel chalets die eigendom zijn, maar er staan er altijd wel een paar te huur (via AirBNB meestal, maar je kunt ook gewoon de receptie bellen).
Alle reacties Link kopieren
Wat een goede tips!

Voorheen ging de jongste (met een vriend) nog mee op vakantie.
We zochten dan op ander soort vakanties, en in een ander gebied.. een puber meestal niet zo te wachten op een wandelingetje op de Veluwe ;)
Alle reacties Link kopieren
Landal De Bloemert in Midlaren. Geen zwembad, geen animatie, geen winkel. Ligt aan een meer bij een jachthaven. Je kunt mooi wandelen en fietsen in de omgeving. En als je wel drukte wilt opzoeken kun je naar Zuidlaren of Groningen.
Alle reacties Link kopieren
ANWB of in de kampioen staan ook advertenties
Of gewoon googelen op; rustige vakantieparken nl
Rustige omgeving nl.
Succes.
Villapark Eureka
Alle reacties Link kopieren
't Giethemseveld

Ik heb hier laatst viavia een huisje gehuurd, je zit midden in een bossige omgeving en ziet je buren amper. Was echt heerlijk! Wel allemaal particuliere huisjes dus je moet even kijken hoe je die kan huren.
Alle reacties Link kopieren
As we speak ga ik nu inpakken om weer naar huis te gaan. Heb om exact dezelfde reden geboekt bij De Tolplas in hoge hexel Twente. Heb het hier fantastisch gehad. Gezellige bungalow aan een visvijver.

Off topic; Fijn om te lezen dat De bloemert wordt genoemd, daar ga ik in september naar toe.
Alle reacties Link kopieren
Vrijrijck Vakantieparken de Heivlinder
Mooie huisjes, veel eigen ruimte, en middenin het bos.
Hips, hopsakee en pierlala.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven