Vakantieblunders

09-07-2020 09:08 180 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vakantie ziet er dit jaar anders uit dan normaal. De sfeer is toch wat minder ontspannen.
Met weemoed zat ik oude albums door te bladeren. (Ja, uit de tijd dat je 2 fotorolletjes van 24 mee nam, weloverwogen foto's maakte en bij thuiskomst die rolletjes moest laten ontwikkelen. En vervolgens moest je een week wachten om te ontdekken dat de helft mislukt was).
En bij elke vakantie waren er momenten waar we toen hard om moesten lachen.... of juist achteraf, nu dus, pas hard om kunnen lachen.
Schrijf hier je blunders van je af.

Toevoeging: vakantieleed mag ook hoor. Ik zie in de reacties ook nogal wat leed voorbij komen, waar, achteraf, nog wel om gelachen kan worden!


TO trapt af;

* alles voor een bruine kleur, aan de eerste avond zó verbrand dat we 3 dagen geen shirtje konden verdragen. Veel stappen zat er niet bij.
* op vakantie met een vriendje, in een dronken bui werden er enkele naaktfoto's genomen (geen extreme dingen), die rolletjes werden ontwikkeld in het dorp, bij de fotograaf (die weer bevriend was met mijn schoonouders). De fotograaf keek de foto's even voor ons na.... waar wij bij stonden.
* blunder van anderen; het hotel tegenover ons had ruime balkons. Een stelletje aan de overkant vergat even dat we gewoon mee konden kijken terwijl ze de liefde bedreven. Wij waren niet de enigste die het zagen.
* vanuit de zee terugstrompellen naar mijn handdoekje, neerploffen en de oogjes dicht.
Even later werd ik gewekt, lig ik gewoon een paar plekken ernaast en dus op iemand anders zijn handdoek.
Bleek dat stelletje ook in ons hotel te zitten. Schaamde mij telkens diep.
thanx wijzigde dit bericht op 09-07-2020 20:24
4.70% gewijzigd
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
Vriend en ik (toen rond de 25-27 jaar oud) boekten een reis naar de Algarve buiten het hoogseizoen. Leuk, ook een paar excursies vooraf er bijgeboekt zodat we om de dag een leuk uitje hadden.
De eerste excursie was een tripje langs kustplaatsjes met lokale lekkernij proeverijtjes enzo en begon dat we werden opgepikt door een grote tourbus op een afgesproken punt. We stapten in en zaten in een bus vol met alleen maar bejaarden :hihi: vroegen ons nog even af of we wel goed zaten, maar dit was echt zo. Die oudjes blijken daar allemaal te overwinteren!

Hebben uiteindelijk een super leuke dag gehad en veel gelachen met die, vooral Nederlandse, oudjes!
Alle reacties Link kopieren
Dit klinkt als een topic dat straks weer op de website/in het magazine gaat verschijnen.
anoniem_208716 wijzigde dit bericht op 09-07-2020 09:24
1.14% gewijzigd
Niet zozeer een blunder, wel hilarisch. We waren met mijn schoonouders op vakantie in Italië maar hadden een huurauto met Duits kenteken. De hoteleigenaar, die ons toch niet kon verstaan, nam daarom aan dat we van Duitse afkomst waren en besloot ons een plezier te doen door elke avond dat wij op het terras zaten, Duitse muziek te draaien. Zoveel jaar later kunnen schoonmoeder en ik nog het refrein oplepelen :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Een kennis van mij heeft een keer bij de terugreis een dag te laat op het vliegveld gestaan.
zomaardus schreef:
09-07-2020 09:21
Dit klinkt als een topic dat straks weer op de website/in het magazine gaat verschijnen.
Hm, even niet bij nagedacht maar je kon weleens gelijk hebben.

Te vroeg geoordeeld, excuses.
anoniem_364102 wijzigde dit bericht op 09-07-2020 09:28
7.72% gewijzigd
lise1985 schreef:
09-07-2020 09:26
Hm, even niet bij nagedacht maar je kon weleens gelijk hebben.
TO schrijft hier al tijden mee hoor.
Alle reacties Link kopieren
zomaardus schreef:
09-07-2020 09:21
Dit klinkt als een topic dat straks weer op de website/in het magazine gaat verschijnen.
Dat denk ik inderdaad ook
Alle reacties Link kopieren
zomaardus schreef:
09-07-2020 09:21
Dit klinkt als een topic dat straks weer op de website/in het magazine gaat verschijnen.
De Eva was er ook al mee bezig dus dat kan heel goed ;)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
09-07-2020 09:23
Een kennis van mij heeft een keer bij de terugreis een dag te laat op het vliegveld gestaan.
Ik ken een verhaal van mensen die wegens drukte van de gate bij een andere gate iets verderop gingen zitten en daardoor niet opletten en hun terugvlucht mistte vanaf een verre bestemming. Is een duur grapje geweest om thuis te komen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oom stopte bij een tankstation in Frankrijk.. tante sliep op de achterbank.

Na weer een stuk verder gereden te hebben wilde hij haar even op het been tikken of ze nog lang zou slapen..
Daar lag dus niemand meer, mevrouw was bij het tankstation uitgestapt om naar het toilet te gaan. Mijn oom had niks gemerkt en was na het tanken weer aangereden.

Ze was not amused toen hij eindelijk terug kwam.
Op een werkreisje. Met twee auto's en zes mensen. Drie van het zusterbedrijf en ik met manager en vrouwelijke collega. Vrouwelijke collega en ik sliepen op één kamer en manager reed. Na het ontbijt gingen we even onze spullen halen en toen we weer beneden kwamen waren manager en zijn auto nergens meer te bekennen. Ook de collega's van het zusterbedrijf waren al weg, maar dat was niet zo gek natuurlijk. Wij manager bellen maar die nam niet op. Uiteindelijk de collega's van het zusterbedrijf maar geprobeerd en die namen wel op. Wij dus met ons vijven in hun auto gepropt naar de locatie gereden. Daar stond manager ons op te wachten. Hij was er vanuit gegaan dat we in de eerste plaats wel met zusterbedrijf waren meegereden en had dat niet gecheckt. Was dus gewoon weggereden zonder ons.

Wij waren op z'n zachtst gezegd nogal pissig en de rest van de trip heb ik gereden.
Na een paar dagen woestijn reden we terug naar een stad, via een gebergte. De chauffeur wilde graag voor het donker uit dat gebergte zijn omdat het anders wat te donker was om echt veilig te rijden.
Onderweg ergens wat gegeten en dat viel niet zo goed, hevige buikkrampen.

Het begon al te schemeren en we waren de bergen nog niet uit dus ik wilde de chauffeur ook niet te veel ophouden, dan maar billen samen knijpen. Tot ik het echt niet meer kon houden, de bus liet stoppen en naar een eenzaam bosje een paar meter verderop ben gesprint om daar mijn darmen te legen.
Terug in de bus dacht iedereen dat ik had moeten overgeven, dat heb ik maar zo gelaten want dat is minder gênant dan flinke diaree.
mamaonbekend schreef:
09-07-2020 09:29
Ik ken een verhaal van mensen die wegens drukte van de gate bij een andere gate iets verderop gingen zitten en daardoor niet opletten en hun terugvlucht mistte vanaf een verre bestemming. Is een duur grapje geweest om thuis te komen.
Zoiets heb ik zelf meegemaakt! Voor werk laatste buitenlandopdracht voor de kerst. Ik was een bankje net om een hoek bij de incheckbalie gaan zitten want was vroeg en dat zat beter om even te lezen. Wel expres tegenover het bord met mededelingen/info, waar ik af en toe een blik op wierp. Bleek dat bord enorm achter te lopen met de andere borden! ik heb toen dus ook mijn vlucht gemist. Op 1e kerstdag, 3 dagen later, kon ik pas terug. Ik schaam me nog als ik eraan terugdenk.. Overigens wel nog hele leuke dagen gehad in die stad toen 't eenmaal geregeld was en ik over m'n eigen stomheid heen was. Was geen toeristenstad, dus ben naar het enige museum geweest dat speciaal voor mij werd geopend; met plaatselijke hogeschoolstudenten gaan eten en feesten etc.
anoniem_63e24575cbc6a wijzigde dit bericht op 09-07-2020 09:48
8.09% gewijzigd
De grootste blunder hier was de keuze van onze allereerste vakantiebestemming. Met een oeroude wegenkaart als informatiebron viel ons oog op een leuk stadje in Luxemburg, waar je heuvels had en dus vast fijn kon wandelen. Eenmaal aangekomen in het leuke stadje bleken de heuvels volledig afgegraven in verband met de winning van een ons onbekend erts. En de erts was blijkbaar nog lang niet op, want men groef lustig verder en dat ging gepaard met heel veel herrie van graafmachines en zelfs heuse ontploffingen. Ons wandelgebied was hiermee gereduceerd tot een park van zeer bescheiden afmetingen, met zo'n trimbaan.

Het weer werkte ook al niet mee: het stortregende zo'n 23 uur per dag, om maar niet te spreken van ons zeer krap bemeten vakantiebudget. Uiteindelijk hebben we gedurende de vakantie hoofdzakelijk in ons kruiptentje liggen te yahtzeeën, onder het genot van een flesje goedkoop lokaal bier. En tijdens dat ene droge uur holden we dan naar buiten voor een rondje langs de trimbaan en om snel wat macaroni te maken op de campinggaz-brander. En dan stortregende het weer, dus dat werd yahtzeeën onder het genot van een bordje lauwe macaroni.

Het was een gedenkwaardige vakantie.
Ik had een lekker goedkope busreis geboekt bij Eurolines naar Zuid-Frankrijk.
Bij de booking hadden ze gevraagd of ik wist waar de bushalte was, het plein waar deze was kende ik wel dus antwoordde ik dat ik dat wel wist.
Toen ik ruimschoots voor de vertrektijd aankwam zag ik inderdaad van allerlei maatschappijen steeds bussen af en aan rijden, maar niet van Eurolines. Dat vond ik al wel raar. Daarom ben ik het maar eens aan iemand gaan vragen, toen bleek dat de bushalte helemaal aan de andere kant van het plein lag :facepalm:
Ik had mijn bus dus helaas gemist, maar na een telefoontje met mijn pre-paid koelkast (is al lang geleden) kon ik alsnog met een andere bus mee en in Parijs overstappen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had op vakantie mijn paspoort goed weggestopt, zodat het niet kon kwijtraken. Op het vliegveld op de terugweg kwam ik er achter dat ik hem te goed had weggestopt helaas, want lag nog in het huisje. Gelukkig kon iemand snel heen en weer reizen nog.

Verder keer bijna vlucht gemist, doordat we dachten dat er een rij voor de gate stond, en iedereen nog aan het inchecken was. Maar dat bleek de rij te zijn voor een andere gate, die het zicht op de onze blokkeerde. Toen we daar achter kwamen, werden we door het vliegveld snel in een bus gepropt (althans, bij mij duurde dat wat langer, want rest van de familie rende snel weg naar de bus, daarbij vergetend dat ik met een kinderwagen boven aan de trap stond. Ook in de haast nog een schoen van kind verloren). Gelukkig nog net de vlucht gehaald
1,5 week van tevoren na lang zoeken een huurtent geboekt in Frankrijk. Met een baby van 3 maanden en een peuter. Komen we op de camping aan en ze kunnen onze naam niet meteen vinden. Tot het lampje gaat branden: oh, jullie zijn de mensen die gisteren zouden komen?
We kunnen er nog steeds om lachen want wij zijn normaal zo punctueel met zulke dingen. De gebroken nachten hakten er in zullen we maar zeggen 😅.
Overigens daarna wel een leuke vakantie gehad daar.
Alle reacties Link kopieren
Ooh ja, een keer met vrienden met de trein met vakantie om te kamperen. Op de heenreis liet 1 van de vrienden de tent staan, waardoor we na 2 uur weer terug naar huis konden om een nieuwe tent op te halen. Vervolgens misten we een trein doordat dezelfde vriend te lang op de WC bleek op het station, waardoor we vervolgens in België net de aansluiting misten van de trein die maar 1 x per 2 uur ging. We waren 's ochtends vroeg vertrokken, maar kwamen ongeveer om 23 uur s avonds op de camping in België aan
Lady*Voldemort schreef:
09-07-2020 09:27
TO schrijft hier al tijden mee hoor.
De redactie jat toch ook wel eens topics van anderen?
Alle reacties Link kopieren
Op de eerste dag van camperhuur in Amerika op een stuk Route 66 gaan rijden waar het enige tankstation een soort toeristische attractie was.
Veel te duur dus vriend wilde niet teveel tanken (er gaat zo honderd dollar in die tank). We hadden dus zoveel getankt om de dag ongeveer mee door te komen.
Dachten we, want we hadden nog niet echt door hoeveel zo'n ding opslurpt.

Dus de laatste 2 uur rijden van de dag op 80 km/h blijven rijden en heeeeeel erg blij zijn dat de laatste 10km tot het volgende tankstation bergafwaards was.
We hebben het volgens mij echt net gehaald. Bij het volgende tankstation moesten we in 2 etappes tanken omdat het teveel was voor één transactie.
Alle reacties Link kopieren
2 jaar geleden gingen we met onze baby van 9 maanden naar Italie.
Paspoorten en ID kaart met opzet in de luiertas gestopt, want die zouden we echt niet vergeten.

Ahum, we hebben getankt vlakbij Milaan, dochter verschoond, fles proberen te geven en door de hitte ( ruim 35 graden) en het niet meewerken van dochter toen ze de auto weer in ging, ben ik in alle haast de luiertas vergeten.. Die pal naast de auto stond.

Bij Florence kwamen we daar zo'n beetje achter, helemaal in paniek, want niet alleen de paspoorten, maar vooral de flesvoeding + flessen die erin zaten. Snel naar een Italiaanse Prenatal gereden om wat flessen en voeding te hebben en eenmaal op de camping, de eigenaar laten bellen met het desbetreffende tankstation.

Uiteindelijk is de politie bij het tankstation gearriveerd, want er was een melding gemaakt van een rare tas die op de stoep stond. Ja, onze luiertas dus.

Politieagent heeft uiteindelijk de afstand van zo'n 300km gemaakt om ons de tas te brengen. Niet om de paspoorten, maar om de babyspullen ;-)

Gebeurd me nooit meer, die paspoorten blijven in de auto en de luiertas is gelukkig nauwelijks meer van toepassing als we weer een autoreis maken begin februari ;-)
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
09-07-2020 10:18
Op de eerste dag van camperhuur in Amerika op een stuk Route 66 gaan rijden waar het enige tankstation een soort toeristische attractie was.
Veel te duur dus vriend wilde niet teveel tanken (er gaat zo honderd dollar in die tank). We hadden dus zoveel getankt om de dag ongeveer mee door te komen.
Dachten we, want we hadden nog niet echt door hoeveel zo'n ding opslurpt.

Dus de laatste 2 uur rijden van de dag op 80 km/h blijven rijden en heeeeeel erg blij zijn dat de laatste 10km tot het volgende tankstation bergafwaards was.
We hebben het volgens mij echt net gehaald. Bij het volgende tankstation moesten we in 2 etappes tanken omdat het teveel was voor één transactie.
Haha. Zoiets ook een x gehad. Leaseauto waarbij tankpas alleen in Nederland werkt. Op terugweg zaten we krap, maar we konden het eerste tankstation in Nederland wel halen. Bleek die dicht te zijn ivm een verbouwing. toen maar 100 gaan rijden op de snelweg om benzine te besparen, en het aantal kilometers dat we konden rijden stond op een gegeven moment op 0, toen we nog wel even moesten rijden. Met zweet tussen de billen gelukkig volgende tankstation gelukkig wel gered
Chantilly21_2 schreef:
09-07-2020 10:22
2 jaar geleden gingen we met onze baby van 9 maanden naar Italie.
Paspoorten en ID kaart met opzet in de luiertas gestopt, want die zouden we echt niet vergeten.

Ahum, we hebben getankt vlakbij Milaan, dochter verschoond, fles proberen te geven en door de hitte ( ruim 35 graden) en het niet meewerken van dochter toen ze de auto weer in ging, ben ik in alle haast de luiertas vergeten.. Die pal naast de auto stond.

Bij Florence kwamen we daar zo'n beetje achter, helemaal in paniek, want niet alleen de paspoorten, maar vooral de flesvoeding + flessen die erin zaten. Snel naar een Italiaanse Prenatal gereden om wat flessen en voeding te hebben en eenmaal op de camping, de eigenaar laten bellen met het desbetreffende tankstation.

Uiteindelijk is de politie bij het tankstation gearriveerd, want er was een melding gemaakt van een rare tas die op de stoep stond. Ja, onze luiertas dus.

Politieagent heeft uiteindelijk de afstand van zo'n 300km gemaakt om ons de tas te brengen. Niet om de paspoorten, maar om de babyspullen ;-)

Gebeurd me nooit meer, die paspoorten blijven in de auto en de luiertas is gelukkig nauwelijks meer van toepassing als we weer een autoreis maken begin februari ;-)


:heart: Álles voor de bambino’s :biggrin:
Niet bij mezelf, maar wij zaten vorig jaar op vakantiepark Marveld in een vijvervilla. Deze villa’s hebben een 6-persoons jacuzzi.

Afbeelding

Wij zitten dus op ons gemak met wat mensen in die jacuzzi en zien tot onze verbazing bij de mensen een paar deuren verder de tuindeuren open gaan naar het terras en daar komt me toch een berg schuim uit die ruimte gestroomd :rofl: blijkbaar hadden de kinderen wat zeep in de jacuzzi gedaan en niet het slimme idee om die snel uit te zetten toen het ging schuimen :mrgreen: ouders zaten gewoon in de woonkamer en hadden niets door, tot dus die tuindeur open ging en het schuim zo het terras op stroomde. Die halve ruimte stond kniehoog vol met schuim, hele terras vol. Ze zijn met trekkers bezig geweest om alles naar buiten te krijgen. Erg vermakelijk om naar te kijken, moet ik zeggen :) maar ik wil niet weten hoe die ruimte er binnen uit zag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven