Geschikte reistas voor kat tijdens vlucht

12-07-2020 12:13 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet over 3 weken met mijn kat in het vliegtuig en ben op zoek naar een geschikte niet al te dure reistas. Heeft iemand tips? De tas moet aan de eisen voldoen en onder mijn stoel passen. Ook zou ik graag andere tips willen krijgen hoe ik de reis zo aangenaam mogelijk kan maken voor de kat. Ze is nogal stressgevoelig namelijk. De vlucht zelf duurt gelukkig maar 1,5 uur. Moeten katten echt uit het mandje gehaald worden bij de security of valt dat te omzeilen?
Waar het mandje of de tas aan moet voldoen moet je even informeren bij de betreffende luchtvaartmaatschappij.

Ik kan me niet voorstellen dat het beest uit de mand moet bij de controle, lijkt me gevaarlijk.
Kijk ook op MP of er misschien in je buurt iets aangeboden wordt. Even gekeken, er staan er een paar gebruikte op.

Ga in ieder geval 'oefenen' met de kat in de tas.

Een collega van mij heeft ooit de hele vlucht uit Spanje moeten vechten om de kat in bedwang te houden, geen feest.
Moet de kat echt mee?
Alle reacties Link kopieren
Ze zal het niet voor plezier doen denk ik.

Ik denk dat het gewoon een kwestie van doorzetten wordt als ze het niet vanaf kitten gewend is.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of het aan de voorwaarden van de luchtmaatschappij voldoet, maar ik heb voor mijn kat deze gekocht om met de trein te reizen: https://www.amazon.de/gp/product/B01D40 ... UTF8&psc=1

Hij vind deze duidelijk fijner dan een reismandje, waarschijnlijk omdat hij rechtop kan zitten. En voor mij is het makkelijker dragen en ik heb mijn handen vrij voor mijn eigen rolkoffer.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Oh, mag je echt een kat bij je hebben? Hoe raar. Je zult maar allergisch zijn en er de hele reis naast moeten zitten. 🤧
Alle reacties Link kopieren
Of het beestje piest vanwege de stress 😣
himalaya wijzigde dit bericht op 12-07-2020 13:38
3.09% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Kat moet bij de security check dus wel uit de tas! Dit is niet te omzeilen! Tas moet door de x-ray (zonder kat natuurlijk)
wel staan er op de check grote reisbenches waar je hem tijdelijk in kunt zetten.
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
12-07-2020 13:29
Oh, mag je echt een kat bij je hebben? Hoe raar. Je zult maar allergisch zijn en er de hele reis naast moeten zitten. 🤧
Nou, ik begrijp ook niet dat dat mag.
Alle reacties Link kopieren
Mijn katten lieten met luide stem weten dat ze niet van vervoer in de auto of de trein gediend waren. Ze hielden pas op met schreeuwen als ze uit het reismandje mochten. In een tuigje op schoot, of op het klaptafeltje van de trein, dan was het wel te doen.

Dus tip: doe die kat ook een tuigje om, want als hij ervandoor gaat op de luchthaven ben je niet blij.

Ik wens je sterkte ;-)
óu sont les neiges d'antan

Wij hebben een keer een korte vlucht gehad (2 uur ofzo) waar een kat de hele vlucht klagelijk zat te miauwen.. echt zo zielig. Deze zat in een gewoon reismandje.
Ik zou mijn kat nooit meenemen, tenzij ik ga emigreren ofzo.

Waarom moet de kat mee? Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk. Wil je daar iets over vertellen?
Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
12-07-2020 13:54
Mijn katten lieten met luide stem weten dat ze niet van vervoer in de auto of de trein gediend waren. Ze hielden pas op met schreeuwen als ze uit het reismandje mochten. In een tuigje op schoot, of op het klaptafeltje van de trein, dan was het wel te doen.

Dus tip: doe die kat ook een tuigje om, want als hij ervandoor gaat op de luchthaven ben je niet blij.

Ik wens je sterkte ;-)
Lekker fris een kat op het tafeltje. Bah, wat vies!
Fizz schreef:
12-07-2020 13:39
Nou, ik begrijp ook niet dat dat mag.
Huisdieren die klein genoeg zijn (tot 6 kg vgm) mogen mee in het vliegtuig onder een stoel, anders moeten ze onderin.

Als je allergisch bent valt er heus wel wat te regelen met een stewardess voor het wisselen van een plekje, geloof niu niet dat dat perse een probleem moet zijn.

On-topic TO ik zou helaas niet weten wat voor mandje het beste is, mss kun je wel iets aan de dierenarts vragen dat hij wat "rustiger" is zeker op een vlucht van 1,5 uur moet dit wel te doen zijn toch? Voor het beestje ook fijner denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Zowizo schreef:
12-07-2020 13:57
Huisdieren die klein genoeg zijn (tot 6 kg vgm) mogen mee in het vliegtuig onder een stoel, anders moeten ze onderin.

Als je allergisch bent valt er heus wel wat te regelen met een stewardess voor het wisselen van een plekje, geloof niu niet dat dat perse een probleem moet zijn.

On-topic TO ik zou helaas niet weten wat voor mandje het beste is, mss kun je wel iets aan de dierenarts vragen dat hij wat "rustiger" is zeker op een vlucht van 1,5 uur moet dit wel te doen zijn toch? Voor het beestje ook fijner denk ik.
Dat maakt het toch niet minder raar? Een kat van 6,4 kilo moet ook in het ruim, dus waarom zou een kat van 5,9 kilo dan onder een stoel mogen? Door die anderhalve kilo verschil is het echt niet minder een kat.
Alle reacties Link kopieren
Zowizo schreef:
12-07-2020 13:57
On-topic TO ik zou helaas niet weten wat voor mandje het beste is, mss kun je wel iets aan de dierenarts vragen dat hij wat "rustiger" is zeker op een vlucht van 1,5 uur moet dit wel te doen zijn toch? Voor het beestje ook fijner denk ik.

Plus de reis naar het vliegveld, geruime tijd van te voren aanwezig zijn, dan weer vanaf het vliegveld naar de plek van bestemming.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Loepje wijst uit dat TO gaat emigreren.

On topic: Heb bij verhuizing een uur met de katten in de auto gezeten, wat een ramp. Hele weg lopen brullen. Ik kan geen tips bedenken behalve het beest drogeren.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
12-07-2020 13:54


Dus tip: doe die kat ook een tuigje om, want als hij ervandoor gaat op de luchthaven ben je niet blij.
En dit.

En misschien een groot pak van die gele wegwerp oordopjes om aan je directe buren in het vliegtuig aan te bieden ;)

Alhoewel ik zelf liever een huilende kat naast me heb zitten dan een baby.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
Aviendha schreef:
12-07-2020 14:10
Loepje wijst uit dat TO gaat emigreren.

On topic: Heb bij verhuizing een uur met de katten in de auto gezeten, wat een ramp. Hele weg lopen brullen. Ik kan geen tips bedenken behalve het beest drogeren.
Auto vind die van mij ook niet leuk. Bij emigratie zes uur aan een stuk gehuild tot hyperventileren aan toe. In de trein is hij muisstil en lijkt hij zich prima te amuseren. Blijkbaar reageren ze anders op verschillende voertuigen.

Dus sindsdien reizen we met de trein. Duurt wel langer, maar als hij het leuker vind...
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
himalaya schreef:
12-07-2020 14:04
Plus de reis naar het vliegveld, geruime tijd van te voren aanwezig zijn, dan weer vanaf het vliegveld naar de plek van bestemming.
Ik bedowlde dat het kort genoeg is dat rustgevende pilletjes kunnen werken de gehele tijd. Op een vlucht van 12 uur is dat wel lastiger denk ik...
Fizz schreef:
12-07-2020 14:00
Dat maakt het toch niet minder raar? Een kat van 6,4 kilo moet ook in het ruim, dus waarom zou een kat van 5,9 kilo dan onder een stoel mogen? Door die anderhalve kilo verschil is het echt niet minder een kat.
Halve kilo verschil...
Maar ze moeten ergens een grens trekken toch?
Een kind tot 12 kan voor minder geld ergens binnen, 11 jaar en 9 maanden geluk 12 jaar en 2 maanden pech zo kun je alles wel omdenken beetje raar.

Ik heb het idee dat je geen kattenliefhebster bent wat overigens prima is maar waarom dan reageren?
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
12-07-2020 13:34
Of het beestje piest vanwege de stress 😣
Daar heb je ook speciale reis-tassen voor. Die hebben een soort kattenbak-systeem onder de bodem. Pets Place verkocht die een paar jaar geleden. Nu zie ik ze niet meer op de website staan.


EDIT:
Zoiets: https://www.amazon.com/gp/product/B005J ... KJNXSZXA2J
s7rin wijzigde dit bericht op 12-07-2020 14:25
41.38% gewijzigd
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
himalaya schreef:
12-07-2020 14:04
Plus de reis naar het vliegveld, geruime tijd van te voren aanwezig zijn, dan weer vanaf het vliegveld naar de plek van bestemming.
Ja, inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
S7rin schreef:
12-07-2020 14:21
Daar heb je ook speciale reis-tassen voor. Die hebben een soort kattenbak-systeem onder de bodem.

Ik hoop dat die dan onder ‘niet te duur’ valt, én het betekent dat je dan ook niets ruikt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Zowizo schreef:
12-07-2020 14:18
Halve kilo verschil...
Maar ze moeten ergens een grens trekken toch?
Een kind tot 12 kan voor minder geld ergens binnen, 11 jaar en 9 maanden geluk 12 jaar en 2 maanden pech zo kun je alles wel omdenken beetje raar.

Ik heb het idee dat je geen kattenliefhebster bent wat overigens prima is maar waarom dan reageren?
Ik heb jaren een kat gehad, maar die is helaas dood. Je hoeft geen kattenhater te zijn om een kat onder een vliegtuigstoel een slecht idee te vinden.
Fizz schreef:
12-07-2020 14:24
Ik heb jaren een kat gehad, maar die is helaas dood. Je hoeft geen kattenhater te zijn om een kat onder een vliegtuigstoel een slecht idee te vinden.
Een konijn of cavia mag ook... zo ver ik weet alle niet gevaarlijke huisdieren tot 6 kilo mogen in het vliegtuig onder de stoel.

Mijn excuus, ik kreeg de verkeerde indruk.
himalaya schreef:
12-07-2020 13:34
Of het beestje piest vanwege de stress 😣

Dat heb ik gehad. Handdoek in de reismand ondergepiest.
Die heeft de stewardess voor me weggegooid en ik heb daarna mijn blouse er in gelegd.
Maar dat was een vlucht van 3,5 uur.

Poek kreeg vleeswaren van mijn achterbuurmans broodje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven