Shampoo op vakantie

13-07-2020 16:58 44 berichten
Dag dames,

Vrijdag gaan wij op vakantie naar Griekenland en ben ik alle spulletjes al een beetje aan het pakken. Nu vroeg ik mij af hoeveel shampoo en crèmespoeling ik voor 15 dagen mee moet nemen? Ik ga samen met mijn dochter, maar die heeft kroeshaar dus zij gebruikt andere spulletjes. Het is voor mij alleen en ik was iedere dag mijn haar. Ik denk zelf dat een grote fles teveel is, maar een mini te weinig. Hoe denken jullie erover?
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben daar ook winkels.
Halve fles van elk.
En als je die niet hebt een mini en ter plekke een fles kopen.
Alle reacties Link kopieren
Zouden ze in Griekenland geen shampoo hebben denk je???? :O
Een gewoon formaat fles die nog halfvol zit.


Ik neem dit jaar voor het eerst geen shampoo mee. Ga de shampoo van de hotels gebruiken.
Ik neem alleen een flesje goede conditioner mee (aangebroken fles, zit nog zo'n 200 ml in)
Alle reacties Link kopieren
Shampoo bar
Alle reacties Link kopieren
Quincy2 schreef:
13-07-2020 16:59
Ze hebben daar ook winkels.
Niet :O
Alle reacties Link kopieren
En een conditioner bar :) ook nog beter voor het milieu (geen plastic fles)
bording schreef:
13-07-2020 17:02
En een conditioner bar :) ook nog beter voor het milieu (geen plastic fles)

Goeie! Heb je tips voor beide? Merk en waar te koop bedoel ik.
Alle reacties Link kopieren
Één mini is op zeker te weinig. Ik verbruik een bijna een hele mini met 2/3 keer wassen (heel dik haar tot over mijn borsten). Als je ruim bagage hebt zou ik gewoon lekker een grote fles nemen gezien je hoeveelheid wassen. Anders 2 tot 3 mini's (2 voor kort of fijn haar, 3 voor lang en dik haar) voor in je handbagage (nemen net zoveel ruimte in als een grote fles).
Alle reacties Link kopieren
Shampoo bar! Doe je lang mee en neemt nauwelijks plek in. Nog goed voor je haar ook.
Alle reacties Link kopieren
Mijn glazen bol weet mij niet te vertellen hoe lang en dik je haar is.

Geen zin in gedoe of shampoo te moeten gaan zoeken op vakantie, dus ik neem altijd de hele pot mee (lang dik haar).
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Minder vaak je haren wassen, elke dag is niet nodig. En anders met een heel klein beetje shampoo wassen. Het haar hoeft echt niet te schuimen. Zeker het water in het Middellandse Zee gebied heeft veel shampoo nodig om te schuimen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Peixe schreef:
13-07-2020 17:05
Goeie! Heb je tips voor beide? Merk en waar te koop bedoel ik.
Ik koop mijn shampoo bar bij de DM in Duitsland van balea. In Nederland heb je uiteraard ook wel drogisterijen waar ze dit verkopen.
Het neemt ook nog eens minder ruimte in.
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend zo voor het eerst langer op vakantie!
Echt?

Gewoon wat je aangebroken hebt staan.
bording schreef:
13-07-2020 17:10
Ik koop mijn shampoo bar bij de DM in Duitsland van balea. In Nederland heb je uiteraard ook wel drogisterijen waar ze dit verkopen.
Het neemt ook nog eens minder ruimte in.

Voor mijn vakantie gaat het niet meer lukken maar de volgende keer dat ik bij de DM ben ga ik die proberen. Ik heb ze laatst nog in de handen gehad maar toch niet meegenomen.
Ik werk vlakbij Nordhorn en daar zitten 2 DM's. Dus na de vakantie maar eens halen.
Ik vul gewoon zo'n 100 ml flesje en daar heb ik tot nu toe altijd genoeg aan gehad. En ik probeerde vaak ook wel even de shampoo van het hotel als die er niet te cheap uit ziet/vies ruikt.

Heb ook wel eens een hele vakantie amper m'n eigen shampoo en conditioner aangeraakt omdat ze in de hotels vaak een luxe merk hadden die ik ook fijn vond maar ik zelf niet zo snel zou kopen want duur. Ik weet niet of ze op Kreta en Griekenland hetzelfde water hebben maar anders raad ik echt aan om ook een haarmasker mee te nemen (of ter plaatse kopen). Mijn haar werd echt kurkdroog daar.
Alle reacties Link kopieren
Naar hotels neem ik nooit iets mee. Als de shampoo er erg tegenvalt haal ik een fles bij de supermarkt. De kinderen nemen wel hun eigen shampoo en conditioner mee, gewoon normale flessen, al dan niet aangebroken.
Alle reacties Link kopieren
Maak het jezelf makkelijk en neem geen shampoo mee. Elke dag je haar wassen hoeft niet. Deed dat ook jarenlang en sinds ik dat niet meer doe zit mijn haar een stuk beter.
Alle reacties Link kopieren
cappi schreef:
13-07-2020 17:27
Maak het jezelf makkelijk en neem geen shampoo mee. Elke dag je haar wassen hoeft niet. Deed dat ook jarenlang en sinds ik dat niet meer doe zit mijn haar een stuk beter.
Ik was mijn haar thuis nooit elke dag.

Op vakantie dan weer net wel doordat ik daar voortdurend in een zwembad (chloor) of in de zee (zout) drijf.
Anders kan ik mijn lange haar na de vakantie wel afknippen wegens totaal kapot.

En er gaat ineens ook altijd 3dubbel zoveel conditioner doorheen tijdens zo'n weekje vakantie als gewoon thuis.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Ik heb meestal John Frieda; 1 fles was zat voor 3 weken Australië met elke dag haar wassen vanwege zout/chloor water. Ik zou gewoon aangebroken fles meenemen..eventueel nog zo’n mini voor reserve. Of van die proefmonstertjes (zakjes) die weleens in tijdschriften zitten. Die heb ik meestal in m’n handbagage voor het geval de bagage kwijt raakt (been there, ....)
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Ik neem een handvol minis mee, shampoo, crèmespoeling, doucheschuim, deo etc
Mijn toilettas wordt steeds leger, in de vakantie
Dus kan ik weer wat locaals bijkopen
Alle reacties Link kopieren
Ik ben fan van de shampo bar van lush vooral die met zeewier! Doe er al 3/4 maanden mee, neemt ook lekker weinig ruimte in.
Wissewis schreef:
13-07-2020 17:29
Ik was mijn haar thuis nooit elke dag.

Op vakantie dan weer net wel doordat ik daar voortdurend in een zwembad (chloor) of in de zee (zout) drijf.
Anders kan ik mijn lange haar na de vakantie wel afknippen wegens totaal kapot.

En er gaat ineens ook altijd 3dubbel zoveel conditioner doorheen tijdens zo'n weekje vakantie als gewoon thuis.
Precies dit. Kijk, ga ik naar Duitsland of Frankrijk dan weet ik dat ze daar ook wel wat hebben. Maar Griekenland en dan je dochter met kroeshaar, nee, ik zou dan toch inderdaad veel conditioner meenemen. Gewoon een volle verpakking.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven