Vakantie voelt als een vervelende onderbreking

30-07-2020 13:38 239 berichten
Ik weet niet of het hier hoort, maar mijn vrouw en ik merken dat voorbereidingen voor vakantie leuker zijn dan de reis zelf. Nu gaat dit jaar de vakantie helemaal niet door, maar we zouden naar Spanje gaan. Accomodatie is geweldig en we hadden er zin in, maar ergens knaagt het altijd, want ik weet hoe een vakantie verloopt voor ons als ouders.

We gaan elk jaar 2 weken weg en mijn vrouw plant het altijd dat ze een volledige week (of langer) ongesteld is, dus voor haar is het ook altijd afzien.

Denemarken vorig jaar en Frankrijk eht jaar ervoor waren leuk, maar onze kinderen willen nooit wat doen...totdat je bij een attractie aangekomen bent. Er wordt tijdens een vakantie veel geschreeuwd en gehuild en wij als ouders zijn weer blij dat we thuis zijn en aan het werk mogen.

Nu zitten we 2 weken thuis en is het mogelijk nog erger. Ze willen steeds op schermen zitten, dus daar zit al een max. Aan.

Het helpt ook niet echt dat iedereen die we kennen vrolijke vakantiefoto's op Facebook, Instagram zet en stuurt over What'sApp.

We vragen ons dan af...hebben wij dan zulke lastige kinderen of wordt er een verkeerd beeld geschetst van vakanties die mensen hebben? Zou niemand durven toegeven dat het niet perfect was?

Gaan jullie wel altijd met veel plezier op vakantie?
Alle reacties Link kopieren
Robert2020 schreef:
30-07-2020 13:38
We gaan elk jaar 2 weken weg en mijn vrouw plant het altijd dat ze een volledige week (of langer) ongesteld is, dus voor haar is het ook altijd afzien.

In hemelsnaam, waarom?
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
mcsteamy schreef:
30-07-2020 13:40
In hemelsnaam, waarom?
Dat vraag ik me ook af.

En misschien is deze vakantie leuker als de kinderen eens twee weken zonder restrictie mogen gamen. Zij blij, jullie rust. Win win situatie :)
En verder: op vakantie gaan is geen verplichting he?
Huh? Waarom ongesteld worden tijdens vakantie? Daar kun je toch gewoon de pil voor doorslikken?

En gooi die kinderen volgend jaar op een of ander kamp en ga met je vrouw op reis.
Zou juist een zolderkamer of weet ik wat inrichten als gamehol zodat de kinderen daar 24/7 kunnen zitten, dan heb je er geen overlast meer van.
Het zal wel per ongeluk precies zo uitkomen met die menstruatie.

Hoe oud zijn jullie kinderen? Zijn ze een beetje goed opgevoed? Waarom moeten ze mee iets leuks doen als ze niet willen?
Alle reacties Link kopieren
Dat is toch normaal? Dat je geen seconde voor jezelf hebt zodra je je hebt voortgeplant?

Wie zijn gat brand moet op de blaren zitten.
Rosalind schreef:
30-07-2020 13:42
Dat vraag ik me ook af.

En misschien is deze vakantie leuker als de kinderen eens twee weken zonder restrictie mogen gamen. Zij blij, jullie rust. Win win situatie :)
En verder: op vakantie gaan is geen verplichting he?
Omdat ze een onregelmatige cyclus heeft vanwege het niet slikken van een pil. Het is een gok zegt ze hoe het uitkomt en het valt vaak verkeerd (deze vakantie toevallig ook...).

De jongens willen wel heel graag op vakantie en ook graag naar een ander land (tenminste de oudste, omdat hij al best veel van Nederland heeft gezien. De jongste vindt alles best).
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je letterlijk plannen of dat het altijd zo uitkomt, dat je vrouw ongesteld is?

Hoe oud zijn de kinderen?
cookielover wijzigde dit bericht op 30-07-2020 13:47
0.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, bijna niemand post op Facebook en Instagram foto's van een mislukte vakantie. Dus daar zou ik me niet heel veel zorgen over maken.
Alle reacties Link kopieren
Ach iedereen weet toch dat op Facebook iedereen alleen de leuke kanten laten zien?

Tja vakantie met kinderen is vaak elke dag je best doen om de kinderen het naar de zin te maken. Hoort er allemaal bij 😁
Kokoro schreef:
30-07-2020 13:44
Het zal wel per ongeluk precies zo uitkomen met die menstruatie.

Hoe oud zijn jullie kinderen? Zijn ze een beetje goed opgevoed? Waarom moeten ze mee iets leuks doen als ze niet willen?
Omdat ze 9 en 5 zijn ;)
Robert2020 schreef:
30-07-2020 13:47
Omdat ze 9 en 5 zijn ;)
In dat geval je eigen verwachtingen aanpassen dus.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een fijn, hecht gezin. :roll:

Wat die menstruatie ermee te maken heeft ontgaat me trouwens volledig.

Ow, en een tip: laat ze lekker op hun schermpjes. Als je daar een grens aan stelt, prima, maar ga dan niet piepen dat ze daar niet blij van worden en dat jij dan iets met ze moet doen.
solomio wijzigde dit bericht op 30-07-2020 13:51
1.36% gewijzigd
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een peuter van 3. Ik vind vakantie met hem echt helemaal geweldig. Dat meen ik. Genieten, gewoon. Kan bijna niet wachten tot het zover is. We hebben het dan altijd zo enorm fijn met z’n drietjes. Hopelijk is dat nog zo als ons tweede kind er is.

Dus nee niet herkenbaar. Sorry, die insta foto’s zijn van mij :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Robert2020 schreef:
30-07-2020 13:46
Omdat ze een onregelmatige cyclus heeft vanwege het niet slikken van een pil. Het is een gok zegt ze hoe het uitkomt en het valt vaak verkeerd (deze vakantie toevallig ook...).

De jongens willen wel heel graag op vakantie en ook graag naar een ander land (tenminste de oudste, omdat hij al best veel van Nederland heeft gezien. De jongste vindt alles best).
Menstruatie is niet zo gepland dus. Dat lijkt namelijk wel zo, hoe je het in je OP schrijft.

Hoe oud zijn je kinderen? Overleggen jullie over waar ze heen willen en wat ze graag willen doen in de vakantie of boeken jullie iets waarvan jullie denken dat ze leuk vinden? Evalueer eens waarom er zoveel ontevredenheid tijdens de vakantie is.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor altijd dat vakantie met kinderen pas een beetje ontspannen wordt vanaf iedereen een jaar of 10 is.

Bij jou is 't nadeel dat als de jongste 10 is de oudste dan weer vrolijk pubert op dat moment.


En tuurlijk laat iedereen alleen de leukste en gezelligst lijkende foto's zien :-).
Met een bad-hair-day uit je tent kruipen of rugpijn krijgen van dat slechte matje, laat staan een slechtgehumeurd kind is geen foto waard.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Robert2020 schreef:
30-07-2020 13:46
Omdat ze een onregelmatige cyclus heeft vanwege het niet slikken van een pil. Het is een gok zegt ze hoe het uitkomt en het valt vaak verkeerd (deze vakantie toevallig ook...).

De jongens willen wel heel graag op vakantie en ook graag naar een ander land (tenminste de oudste, omdat hij al best veel van Nederland heeft gezien. De jongste vindt alles best).
Dan motiveer je haar om de pil te gaan slikken, een hormoonspiraal te nemen of iets anders waardoor je niet meer ongesteld wordt.

Waarom willen je kinderen niets als ze toch van reizen in het buiteland zeggen te houden? Wat doen jullie op reis? Activiteiten, rondreizen, natuur, cultuur? Heb je al 'ns een (camper) rondreis door de USA gemaakt met ze met natuur, steden, pretparken?
Alle reacties Link kopieren
En nee, ik ging nooit met heel veel plezier op vakantie.

Voor vier kleine kinderen inpakken en alle zooi bij elkaar zoeken, zorgen dat we op tijd weggingen en ze de hele vakantie entertainen.

Ik ken bijna niemand bij wie het allemaal op rolletjes loopt.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
30-07-2020 13:50
Klinkt als een fijn, hecht gezin. :roll:

Wat die menstruatie ermee te maken heeft ontgaat me trouwens volledig.

Ow, en een tip: laat ze lekker op hun schermpjes. Als je daar een grens aan stelt, prima, maar ga dan niet piepen dat ze daar niet blij van worden en dat jij dan iets met ze moet doen.
Sommige mensen kunnen aardig ziek zijn / pijn hebben van hun menstruatie.
Of stevig doorlekken, elk half uur naar 't toilet moeten lopen, ...

Als je daar dan mee opgescheept zit tijdens je vakantie in Spanje bij 35 graden ... lijkt me geen pretje.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Robert2020 schreef:
30-07-2020 13:47
Omdat ze 9 en 5 zijn ;)
Jammer dat er zo'n groot leeftijdsverschil is. Als die kleuter eindelijk wat wil dan gaat de oudste puberen.
Alle reacties Link kopieren
Met 9 en 5 kun je toch eigenlijk alleen een vakantie vieren die zij leuk vinden als je het makkelijk wil houden?
Wij gaan alleen maar locaties waar veel dingen voor de kinderen te doen zijn.
Ik kan me nog herinneren van mijn vakanties als kind zijn dat ik toen we wat ouder waren elk een “eigen dag” kregen om te plannen. En dat je geen discussie mocht geven over de “dag van broer/zus” want als je het anders wilde dan moest je dat maar plannen op je “eigen dag”.
Een zebra is geen paard met strepen
Wissewis schreef:
30-07-2020 13:52
Sommige mensen kunnen aardig ziek zijn / pijn hebben van hun menstruatie.
Of stevig doorlekken, elk half uur naar 't toilet moeten lopen, ...

Als je daar dan mee opgescheept zit tijdens je vakantie in Spanje bij 35 graden ... lijkt me geen pretje.
Daarom zorg je er dan ook voor dat je dmv de pil regelt dat je vóór je reis ongesteld wordt, dan ben je er zeker te weten vanaf tijdens.
Niemand zet op social media dat het vlekkeloos verloopt. Ik denk dat je verwachtingen te hoog zijn.
Is er wel vertier voor die kinderen? Wij kampeerden op een camping met animatieteam of kinderclub.

Mijn ouders lekker op hun boot varen en wij waren een middag onder de pannen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven