Op vakantie in NL maar het wordt erg heet...

02-08-2020 01:31 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heey allemaal,

Volgende week zaterdag vertrekken wij naar de Veluwe om vakantie te vieren. Ik zag mezelf al lekker fietsen en wandelen maar wat blijkt nu: het wordt mega warm (Temperaturen ruim boven de 30 graden, zelfs 36 graden) en laat daar nu helemaal niet tegen kunnen!! De afgelopen 2 dagen heb ik ook flink afgezien en alleen maar bij de mobiele airco gezeten. Het hotel dat ik heb geboekt heeft geen airco (het zijn Fletcher hotels want ik had nog vouchers, niet om te boeken of te annuleren). Het zwembad is wellicht gesloten vanwege corona. Ik hoop echt dat ze airco hebben in het restaurant of in de hal van het hotel maar ik vrees het ergste. Ik heb er zelfs over nagedacht mijn mobiele airco mee te nemen haha, maar dat kan natuurlijk niet...

Ik heb echt geen idee wat ik de hele dag moet doen op vakantie... uitgepuft ergens liggen binnen of buiten in de schaduw? Ik zie eig nu meer tegen de vakantie op dan dat ik zin heb om te gaan vanwege de hoge temperaturen... misschien een beetje luxe gezeur maar ik zit hiermee ....

Alle tips zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
Lekker naar de bossen gaan, daar is het altijd koeler.

Kijk ook eens op www.zwemwater.nl waar je veilig in een meertje kunt zwemmen.

Alvast een fijne vakantie gewenst! :daisy:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Neem je een ventilator mee. Jezelf besproeien met plantespuit helpt ook. Dan voelt ieder zuchtje wind koud aan. En anders vraag je of je de brandslang ff mag lenen :D
Alle reacties Link kopieren
Misschien een raar idee, maar onze hond wordt erg blij van een koelmat. Eigenlijk zou ik niet weten waarom je daar zelf niet ook op zou kunnen gaan liggen..

Als je er 2 neemt heb je een lengte van 1.80:
https://www.zooplus.nl/shop/honden/slaa ... ten/284772

Verder voetenbadje mee..als je voeten koel zijn scheelt altijd al vind ik..

Ga je met de auto en heeft die airco? Dan zou je altijd nog stukje kunnen gaan rijden en desnoods uitgebreid boodschappen gaan doen in supermarkt, die heeft ook airco 😀.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Niet gaan een optie?


Zelf ga ik zondag-donderdag volgende week naar een hotel met airco. En op de locatie waar dat hotel is, is het ook qua temp wel te doen.
Zwembad verwacht ik open, tenzij dit van overheidswege gesloten wordt vanwege oplopende Corona.

Maar bij wat jij omschrijft, bleef ik thuis.
Alle reacties Link kopieren
Op van die warme dagen vluchten naar iets waar het koeler is. Bijvoorbeeld grote musea. Beeld en geluid heeft een heerlijke airco. Vroeg gaan fietsen en ergens langs het water een koel plekje zoeken. Met de auto een stuk gaan rijden. In de avond gaan fietsen of wandelen. En als het echt niet te doen is, mits het niet 3 uur rijden is, even het warmste moment terug naar huis gaan.
Op de fiets kun je juist een lekker briesje genereren en in het bos in de schaduw is het vast goed uit te houden.

Als je de ruimte hebt in de auto zou ik die mobiele airco juist wel meenemen. Boeien dan dat het voor 1 nachtje is.
Alle reacties Link kopieren
Dan neem je een ventilator mee voor op de kamer. Verder lekker fietsen en geregekd in de schaduw een terrasje pakken.
Alle reacties Link kopieren
Bioscopen en musea hebben airco. Doe de actieve dingen vroeg in de ochtend tot het middaguur. Boek je lunch ergens waar ze airco hebben en dan het museum in, een natuurplas of de bioscoop bijvoorbeeld. Heerlijk koel.
Neem een parasolletje met een prikvoet mee. Lekker langs het water onder je parasol en idd, neem je mobiele airco mee als dat gaat.
Geniet ervan, goeie tips hierboven en als het niets wordt, hop weer naar huis.
Veel plezier.
puntillita schreef:
02-08-2020 06:40
Op de fiets kun je juist een lekker briesje genereren en in het bos in de schaduw is het vast goed uit te houden.
.
Een ebike kan net wat harder (=meer wind) en trapt makkelijker in de hitte. Win-win.
Omboeken naar een ander Fletcher hotel dat wel airco heeft?
schorpioentje28 schreef:
02-08-2020 04:49
Misschien een raar idee, maar onze hond wordt erg blij van een koelmat. Eigenlijk zou ik niet weten waarom je daar zelf niet ook op zou kunnen gaan liggen..
Ik heb de koelmatten ook voor mijn honden en lig er zelf inderdaad ook soms op, heerlijk! :-D
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn net terug van de Veluwe waar we en dag een boot hebben gehuurd en de kinderen zijn een hele dag naar een buitenzwembad geweest..
Verder is het in de bossen een stuk koeler maar ons huisje stond ook midden in het bos..
Wij hadden niet zulk warm weer hoor trouwens gelukkig niet want ik doe het daar ook heel slecht op.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
02-08-2020 01:47
Lekker naar de bossen gaan, daar is het altijd koeler.

Kijk ook eens op www.zwemwater.nl waar je veilig in een meertje kunt zwemmen.

Alvast een fijne vakantie gewenst! :daisy:
Als je naar een meertje gaat, ga dan vroeg. De toegang wordt gesloten als het te vol dreigt te worden.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
02-08-2020 01:47
Lekker naar de bossen gaan, daar is het altijd koeler.

Kijk ook eens op www.zwemwater.nl waar je veilig in een meertje kunt zwemmen.

Alvast een fijne vakantie gewenst! :daisy:
Als je naar een meertje gaat, ga dan vroeg. De toegang wordt gesloten als het te vol dreigt te worden.
In de bos in de schaduw is het altijd een stuk beter vertoeven. Stoeltje en boek mee en rustig gaan zitten.
Alle reacties Link kopieren
schorpioentje28 schreef:
02-08-2020 04:49
Misschien een raar idee, maar onze hond wordt erg blij van een koelmat. Eigenlijk zou ik niet weten waarom je daar zelf niet ook op zou kunnen gaan liggen..

Als je er 2 neemt heb je een lengte van 1.80:
https://www.zooplus.nl/shop/honden/slaa ... ten/284772

Verder voetenbadje mee..als je voeten koel zijn scheelt altijd al vind ik..

Ga je met de auto en heeft die airco? Dan zou je altijd nog stukje kunnen gaan rijden en desnoods uitgebreid boodschappen gaan doen in supermarkt, die heeft ook airco 😀.

Ik leg altijd een koelmat op mijn eigen bedkussen als het zo heet is,ideaal!!
Je kunt ook een verkoelingsspray kopen voor je voeten bij de drogist.
If you don,t like whats,s being said,change the conversation
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een weersvoorspelling zo lang vooruit nooit zo betrouwbaar. Kan allemaal nog anders worden.
Hoe doe je dat normaal gesproken? Waar ga je normaal heen op vakantie en is het dan niet warm?
Sowieso gaan de zomers warmer worden.
Het klinkt alsof de eerste warme zomer in aantocht voor je is. Je hebt afgelopen twee dagen alleen maar voor je airco gezeten?!?! Serieus?
Als het echt zo heftig is als je schrijft misschien even langs je huisarts want dit klinkt niet normaal.
winkelfanaat schreef:
02-08-2020 10:10
Ik vind een weersvoorspelling zo lang vooruit nooit zo betrouwbaar. Kan allemaal nog anders worden.
Hoe doe je dat normaal gesproken? Waar ga je normaal heen op vakantie en is het dan niet warm?
Sowieso gaan de zomers warmer worden.
Het klinkt alsof de eerste warme zomer in aantocht voor je is. Je hebt afgelopen twee dagen alleen maar voor je airco gezeten?!?! Serieus?
Als het echt zo heftig is als je schrijft misschien even langs je huisarts want dit klinkt niet normaal.
Huisarts is wel een goed idee. Die kan wat dingen uitsluiten.
Maar warmteopbouw in je lichaam is helaas best normaal. En veel voorkomend en je kan er ook niet zo veel aan doen. Vaak door bepaalde aandoeningen of hormonaal of andere lichamelijke klachten of medicatiegebruik waardoor dat komt.

Koel blijven is dan het enige wat helpt en dat is dus geen terrassen en fietsen in 30 graden.
Maar in de airco binnen blijven.
Alle reacties Link kopieren
Omboeken naar een hotel met airco en als dat niet kan, mobiele airco meenemen. Een hotel zonder airco met zo'n hitte lijkt me niet te doen.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
https://koelkleding.nl

Mijn man heeft dit koelvest en kan de warmte daarmee een stuk beter aan.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat het in de bossen vaak lekker koel kan zijn. Dus lekker wandelen of fietsen in de bossen.
Gatinmijnsok schreef:
02-08-2020 11:53
https://koelkleding.nl

Mijn man heeft dit koelvest en kan de warmte daarmee een stuk beter aan.

Wat een goede tip! :lightbulb:
broekrok schreef:
02-08-2020 12:09
Wat een goede tip! :lightbulb:
Mhaw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven